Aihe: Taas uskomaton ennakkotapaus
1 2 3 4 5 6
AnselmiMaa
28.02.2006 10:35:56
'Annan kohta nyrkkiä.!!

Vastaanotto on suloinen...
Persettä polkuhintaan.
mr.muzak
28.02.2006 11:17:34
Vastaanotto on suloinen...

Joo mä voisin alkaa teille keikkamyyjäksi. Kyllä siihen vielä verot+yms. kulut tulee päälle mutta saatte koko mun nouhaun käyttöön!

Sanotaanko näin että just tämän takia näitä liimiksiä maassamme riittää. Aika helppoa ois ottaa selvää asioista, mutta kun ei viitsitä..sit vaan parutaan kun kaikki kusettaa mua, byääää...
AnselmiMaa
28.02.2006 11:37:07
Joo mä voisin alkaa teille keikkamyyjäksi. Kyllä siihen vielä verot+yms. kulut tulee päälle mutta saatte koko mun nouhaun käyttöön!

Sanotaanko näin että just tämän takia näitä liimiksiä maassamme riittää. Aika helppoa ois ottaa selvää asioista, mutta kun ei viitsitä..sit vaan parutaan kun kaikki kusettaa mua, byääää...

Ei sun mulle kannata alkaa keikkamyyjäks. Söin just h5npullasorsaa ja nyt kusettaa. Kuolema persettä kolkuttaa...
Persettä polkuhintaan.
isojussi
28.02.2006 12:07:01
...Sanotaanko näin että just tämän takia näitä liimiksiä maassamme riittää. Aika helppoa ois ottaa selvää asioista, mutta kun ei viitsitä..sit vaan parutaan kun kaikki kusettaa mua, byääää...

Plussaa tuli - vaikka mua plagioitkin. Varros kun saat vanhemmat trioesat kimppuus. Annan täyden henkisen tukeni. Ja sanan säilänikin tarvittaessa.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Pula-Aho
28.02.2006 12:27:11
Annan täyden henkisen tukeni.

Kuten myös. Paljon on täyttä bullshittiä näissä vero- ja talouskeskusteluissa. "No, kun mä luulin, kaverit kerto ja sit mä vielä ajattelin" -tasolla on tietämys

Jumalaton kritiikki nousee jos joku ei viitsi plokata omia lappujaan, mutta sitten ei viitsitä selvittää edes perusjuttuja oman ammattinsa talousasiosta.

-G-
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
isojussi
28.02.2006 12:28:42
...Jumalaton kritiikki nousee jos joku ei viitsi plokata omia lappujaan, mutta sitten ei viitsitä selvittää edes perusjuttuja oman ammattinsa talousasiosta.

-G-

HOHO! JEAH!!! ++++++
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
uruttaja
28.02.2006 12:31:15
Kuten myös. Paljon on täyttä bullshittiä näissä vero- ja talouskeskusteluissa. "No, kun mä luulin, kaverit kerto ja sit mä vielä ajattelin" -tasolla on tietämys

Jumalaton kritiikki nousee jos joku ei viitsi plokata omia lappujaan, mutta sitten ei viitsitä selvittää edes perusjuttuja oman ammattinsa talousasiosta.

-G-

Tuonkaltainen tyhmyys tiivistyy tuolla bänditoiminta, musiikkibusiness tms. threadeissa, en viitsi enää edes kommentoida. Siellä on kymmeniä taloudellisia aikapommeja jotka johtuvat justiin tästä mä olen kuullut- asenteesta.
Pula-Aho
28.02.2006 12:34:56
tästä mä olen kuullut- asenteesta.

Suurin riski on monesti kuitenkin kohdassa "sit mä vielä ajattelin". Hähä.

-G-
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
EP
28.02.2006 12:35:40
En ymmärrä mitä ihmeelistä on koko asiassa, jos esim. verotuksessa on jotain epäselvää niin soitto tai käynti verotoimistoon ja asia selviää.

Ainoo on omat myymät keikat, siihen täytyisi saada joku muu vaihtoehto bändille kun joku OY:n perustaminen, on liian kankee systeemi..
uruttaja
28.02.2006 12:43:16
En ymmärrä mitä ihmeelistä on koko asiassa, jos esim. verotuksessa on jotain epäselvää niin soitto tai käynti verotoimistoon ja asia selviää.

Ainoo on omat myymät keikat, siihen täytyisi saada joku muu vaihtoehto bändille kun joku OY:n perustaminen, on liian kankee systeemi..

Tuon firman perustamisen ympärillä liikkuu niin paljon kaiken laista paskapseudotietoa, että kannattaa olla enemmän kuin varuillaan koko asian kanssa.
KoskPaavo
28.02.2006 12:54:35
Tuon firman perustamisen ympärillä liikkuu niin paljon kaiken laista paskapseudotietoa, että kannattaa olla enemmän kuin varuillaan koko asian kanssa.

Mulla on kanssa elämäni aikana ollut tasan yksi liikeyritys , ja toiseen en koske edes...virtuaalitikulla.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
jeppeq
28.02.2006 12:59:11
Ohjelmatoimistothan maksavat alv:ia - yksittäiset taiteilijat eivät. Tosin ohjelmanmyynnissä alvi on muistaakseni vain 8%. Vai o,liks se 16%......

Veroton palvelu, Alv 0%.
Olihan tuo jo oikaistukin - onneksi.
Siinä tapauksessa, että firmalla on muuta verollista toimintaa ( esim CD-levyjen osto/myynti, äänentoistopalvelu tms. ) voidaan nuo ao. asiaan liittyvät myynnit/ostot vähentää lopullisessa verotuksessa. Ohjelmanmyynti ei ole tällaista koska on alv0% toimintaa.
Hyvät naiset ja herrat - komppikitarasoolo !
EP
28.02.2006 12:59:45 (muokattu 28.02.2006 13:00:34)
Mulla on kanssa elämäni aikana ollut tasan yksi liikeyritys , ja toiseen en koske edes...virtuaalitikulla.

Mulla on oma yritys, mutta kaikki toimii hienosti vain silloin kun mä oon siinä yksin, ei onnistu, eikä kannata muuten.

Soittajille täytyisi olla joku oma systeemi millä noi asiat hoidettaisiin.
Neljä Ruuvia
28.02.2006 13:13:37
Mulla on oma yritys, mutta kaikki toimii hienosti vain silloin kun mä oon siinä yksin, ei onnistu, eikä kannata muuten.

Soittajille täytyisi olla joku oma systeemi millä noi asiat hoidettaisiin.

Yrityksessä täytyy olla vähän riskinottoakin mukana,vaikka arvopaperikauppaa :-)
KoskPaavo
28.02.2006 13:50:06
Yrityksessä täytyy olla vähän riskinottoakin mukana,vaikka arvopaperikauppaa :-)

Lahdessa eräs kaveri myi kuitteja, näitäkö meinaat?
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
uruttaja
28.02.2006 14:39:48

Vaikkapa tuota. Liiketoimintariski arvioidaan verottajan taholta tapauskohtaisesti.
Ukko
28.02.2006 16:47:12

Tuonkaltainen tyhmyys tiivistyy tuolla bänditoiminta, musiikkibusiness tms. threadeissa, en viitsi enää edes kommentoida. Siellä on kymmeniä taloudellisia aikapommeja jotka johtuvat justiin tästä mä olen kuullut- asenteesta.

Ja aika mittavaa on tämä "olen kuullut kavereilta" mentaliteetti soittokamoja hankittaessa.
Lennu
28.02.2006 16:56:10

Ja aika mittavaa on tämä "olen kuullut kavereilta" mentaliteetti soittokamoja hankittaessa.

Ihan parasta on, kun on kärpäsenä katossa jossain musaliikkeissä, kun tulee näitä musanetin junnuja. "muusikoidennetissä sanottiin että tästä voi tinkii ja mä voin viedä tän himaan testaukseen me tehään levy."

Ja sit seurailee niitä myyjien naamoja, kun ne yrittää pitää pokkaa ja selventää, että no eihän se nyt ihan näin mene.

Sit ne samat jampat tulee tänne vinettämään.

Hoho.
Timi
28.02.2006 18:15:23
Sattui sähköpostiin tulemaan helsinkiläisen kvintetin mainos, jonka hinta näköjään sisältää alvin:-)

Mikä hiivatin kvintetti tolla hinnalla tussaroi??
baron
28.02.2006 18:19:42 (muokattu 28.02.2006 18:23:19)

Mikä hiivatin kvintetti tolla hinnalla tussaroi??

Äh, se sähköposti tuli duuniin, oliks se joku Satumaa tai sinnepäin.

Edit: En mä ihan dementti oo!

http://www.elisanet.fi/satumaa.tanssiyhtye/
My name is Baron, Sir Baron.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)