Aihe: Setin teko apua kaivataan
1 2 3
Jäärä
17.02.2006 14:18:37
Muutamaan vuoteen ei ole enää tarvinnut perinteisiä häissä soitella. Tilaajalle on tehty alusta asti selväksi, että näin ei tehdä, ottakaa tai jättäkää, eikä ikinä ole keikka kaatunut siihen. Kukaan ei muistaakseni häissä paikanpäälläkään ole mitään valittanut ja ne on poikinut lisää hääkeikkoja. Häävalssit on tulleet levyltä tai ne on soittanut joku muu.

Mut siinä tilausvaiheessa on tärkeetä, että tilaaja saa mitä tilaa.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
baron
17.02.2006 15:02:03

Seteistä kyllä voidaan aina tinkiä.. mutta tauoista EI YHTÄÄN !

Joke?

Kyllähän tällaiselle harrastelijalle keikat on juhlaa ja soittamaanhan sinne mennään eikä taukoilemaan.
Kunhan kusella käyty ja keskari napaan vedetty, taas humppa raikaa.
My name is Baron, Sir Baron.
EP
17.02.2006 15:04:05
Joke?

Kyllähän tällaiselle harrastelijalle keikat on juhlaa ja soittamaanhan sinne mennään eikä taukoilemaan.
Kunhan kusella käyty ja keskari napaan vedetty, taas humppa raikaa.

Eikä heleevetissä! Mulle opetettin jo kakarana, että häissä ei ou mittää kiirettä soittamaan! :)
Musiikkia korville
17.02.2006 15:12:17

Mä eläisin noissa häissä ja muissa yksityistilaisuuksissa aikalailla sen mukaan, miten muu ohjelma on järjestetty. Jos on jotain muuta ohjelmaa ja on sen takia pidempi tauko niin olkoon. Jos "täytyy" vetää vähän pidempi setti, niin sitten vedetään.

Normaaleissa tansseissa (ravintola/lava) olkoon melko jämptisti niin, että 45min+15min. Soittamaanhan sitä mennään, mutta kyllä mä mielellään ne tauotkin vietän.
Olen hidas mutta tyhmä
EP
17.02.2006 15:15:00
Muutamaan vuoteen ei ole enää tarvinnut perinteisiä häissä soitella. Tilaajalle on tehty alusta asti selväksi, että näin ei tehdä, ottakaa tai jättäkää, eikä ikinä ole keikka kaatunut siihen. Kukaan ei muistaakseni häissä paikanpäälläkään ole mitään valittanut ja ne on poikinut lisää hääkeikkoja. Häävalssit on tulleet levyltä tai ne on soittanut joku muu.

"Malima muuttuu Eskoseni", mutta en tuollaista kyllä ymmärrä jos tanssimusiikkoja ollaan, vai onko kenties "itsetarkoituksena" olla koskematta siihen "sontaan" mikä vielä on sentään suurin osa tanssimusiikistamme?? Hei haloo!
kuunsirppi
17.02.2006 15:36:06
Mä eläisin noissa häissä ja muissa yksityistilaisuuksissa aikalailla sen mukaan, miten muu ohjelma on järjestetty. Jos on jotain muuta ohjelmaa ja on sen takia pidempi tauko niin olkoon. Jos "täytyy" vetää vähän pidempi setti, niin sitten vedetään.

Normaaleissa tansseissa (ravintola/lava) olkoon melko jämptisti niin, että 45min+15min. Soittamaanhan sitä mennään, mutta kyllä mä mielellään ne tauotkin vietän.

komppia tähän....
Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain.
Jäärä
17.02.2006 15:58:47
...onko kenties "itsetarkoituksena" olla koskematta siihen "sontaan" mikä vielä on sentään suurin osa tanssimusiikistamme??

Ei tietenkään mikään itsetarkoitus, mutta ollaan vaan pähkäilty, että parempiakin biisejä on olemassa, soitellaan sitten niitä jos niillä keikkaa saa. Varmaan saisi enemmänkin jos ottaisi mukaan perinteistä, muttei kuitenkaan ole tarvinnut. Mä en siitä elantoa hanki, miksi siis vääntämään jotain sellaista mistä ei täysillä diggaa? Kysyntää on ilman sitä perinteistä osastoa.

En tiedä pitäisikö tätä sanoa, mutta ainakin niissä häissä, missä itse olen ollut siellä yleisön puolella, ne perinteiset on vähän semmoista pakkopullaa ennen hauskanpidon alkua. Kaikkein parasta tietty olisi, jos harmoonilla jurputtaisi menemään "Lakeuden kutsun" semmosessa körttikampauksessa. Jostain syystä ne jonkun mielestä pitää olla siellä, kun on ennenkin olleet, kenelläkään ei ole hauskaa ja sulhasella kasvaa kikkeli otsalohkosta kun on joutunut käymään jossain Tanelin Tanssistudion häävalssikurssilla. Sen yhden valssin sen onnettoman tarttee heilua ja sitten ei enää ikinä.

suurin osa tanssimusiikistamme

Mun mielestä toi perinteinen ei ole "suurin osa". Tanssilavoilla tilanne on toinen, siellä se perinteinen jyllää vielä.

Lisättäköön vielä, ettei mulla ole mitään perinteistä tanssimusaa soittavia tyyppejä vastaan enkä millääntavoin aliarvioi heidän juttuaan. Ei vaan voi olettaa, että haluaisin välttämättä tehdä samoin.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
baron
17.02.2006 16:04:32

Lisättäköön vielä, ettei mulla ole mitään perinteistä tanssimusaa soittavia tyyppejä vastaan enkä millääntavoin aliarvioi heidän juttuaan. Ei vaan voi olettaa, että haluaisin välttämättä tehdä samoin.

Musta sun systeemi on selvä:
Jos sä ilmoitat etukäteen mitä on tulossa ja diili tulee niin OK.
Multa vaan yleensä tilataan vanhempien sukulaisten takia aluksi perinteistä ja sitten toivotaan että ne illan mittaan joko häippäsevät tai pääsevät sen verran vauhtiin että niitäkin alkaa bilettää ja loppuilta bileä.
(Tietysti muistaen levähdys/ryyppytauot eli joku hitaampi sinne joukkoon)
EP
17.02.2006 16:52:50
Nuo "jäärän" kirjoitukset antaa kyllä ajattelemisen aihetta, mä oon aina aatellu niin, että häissä missä ollaan soittamassa ei mitään tanssityyliä vaan tarvitsisi soittaa levyltä.
Tottahan se on, että aika laaja ohjelmisto pitäisi olla tyydyttääkseen kaikkia.

Toi sulhasen tanssikurssi on mielestäni ihan OK, koska naiminen ja eroaminen on nykyään liian helppoa muutenkin, HOHO!

Ja kun lukee tuolta hääpalstoilta, niin samat perinteiset jutut siellä on jatkuvasti "morsiamen ryöstöineen" jne. Valitettavasti..Hohhoijaa!

Toi harmoonilla "lakeuden kutsu körttiläiskampauksineen" vois olla muuten ihan hauska veto. 8)
sauhusanttu
17.02.2006 23:11:42

Jäärä kiteytti meidän bändin ajatukset tolla jutulla.
Eli joka kerta kun olemme häissä soittaneet niin biisejä ollaan valittu pitkälti yhdessä sulhon ja morsmaikun kanssa ja näin he tietävät mitä on tulossa ja voidaanko mahdollisesti joitakin toiveita ottaa huomioon.

Musiikkilinjastamme poiketen kyllä soitamme pakolliset häävalssit ja nekin kokoonpanolla rummut laulu basso ja koskettimet, kitaristi ei koske pitkällä tikullakaan valsseihin.

Eli olemme bilemusaa soittava harrastusbändi ja soittelemme yksityistilaisuuksissa ja häissä jotka ovat useimmiten kavereiden ja heidän kavereiden häitä ja hyvin on vanhemmallekkin väelle kelvannut ja kuten sanottua sitä saa mitä tilaa.
jeppeq
17.02.2006 23:16:39

Jäärä kiteytti meidän bändin ajatukset tolla jutulla.
Eli joka kerta kun olemme häissä soittaneet niin biisejä ollaan valittu pitkälti yhdessä sulhon ja morsmaikun kanssa ja näin he tietävät mitä on tulossa ja voidaanko mahdollisesti joitakin toiveita ottaa huomioon.

Musiikkilinjastamme poiketen kyllä soitamme pakolliset häävalssit ja nekin kokoonpanolla rummut laulu basso ja koskettimet, kitaristi ei koske pitkällä tikullakaan valsseihin.

Eli olemme bilemusaa soittava harrastusbändi ja soittelemme yksityistilaisuuksissa ja häissä jotka ovat useimmiten kavereiden ja heidän kavereiden häitä ja hyvin on vanhemmallekkin väelle kelvannut ja kuten sanottua sitä saa mitä tilaa.

Otatteko rahaa esiintymisistä ? Ihan vain kysyn, en vittuillakseni.
Hyvät naiset ja herrat - komppikitarasoolo !
baron
17.02.2006 23:34:55

Ihan anekdoottina:
Olimme olleet hääkeikalla Suomenlinnassa ja mulla on kyllä tapana viimeisen nuotin jälkeen etsiä kaikki juotava mitä paikasta löytyy ja olimme tehneet niin hienon hääkeikan, että se julkkisjengi vielä vuosien jälkeen muistaa sitä positiivisesti ja lautalla tapaan siviiliduunikaverini, joka myös on harrastelijamuusíkko ja joka oli ollut samalla saarella eri tilaisuudessa oman tyttärensä häissä ja jonka maksamana oli ollut nimekäs bändi, joka tämän duunikaverini mukaan ei ollut osannut soittaa edes häävalssia ja vaikka ne kuinka hyvää rokkia sitten illan mittaan soittivatkin, niin maksajan silmissä hänet oli huijattu!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)