aisa 10.02.2006 22:13:41 | |
---|
juu, selkee muusikko. mä olen pohjimmiltani ihan mukava. |
Simplex 10.02.2006 22:17:58 | |
---|
Noita swingejä kun on jo nopeudeltaan jotain alle sata iskua minuutissa ja nopeimmillaan jopa yli kolmesataa iskua niinko jotkut nopeet pianobuugit. Jo eri nopeuksisiin tarvitaan erilaisia askelluksia jotta ne on yleensä tanssittavissa. Fusku on samalla askelluksella kuin "single time swing", ja se on vanha jo 20 luvulla kehitetty swingtanssi. Suomessa se on sovellettu foksin tyyliin sopivaksi. Joskus siitä on käytetty "foksu" nimitystä erotukseksi siitä swing-musiikkiin tanssittavasta swingistä. Fuskua ei ole kehitetty jivestä askelia fuskaamalla vaikka useissa lähteissä niin mainitaan. Se on siis swing joka yksinkertaisesti on alettu tanssimaan myös foksimusiikkiin - siitä jo pois jäänyt nimitys "foksu". Kuviot fuskuun on käytännössä samat kuin avoimen otteen swingeihin. Hitaahko jive ja boogie woogie tanssitaan nopeuksiin 110 - 150 iskua minuutissa ja nopeat siitä yli aina 210 iskua minuutissa. Jiven normitempo on 176 iskua minuutissa. Tästä kun nopeudet nousee, niin jive ja varsinkin bw alkaa olla tavalliselle lavatanssijalle tekemätön paikka. Kuuteen iskuun tanssitaan kahdeksan askelta tai joissakin tapauksissa kahdeksaan iskuun kymmenen askelta. Fuskua ja single time swingiä tanssitaan suurempiin nopeuksiin kuin jiveä ja boogi woogia. Nopeusalue on noin 150 - 220 iskua minuutissa. Harvoin tai yleensä ei koskaan musiikki soi niin nopealla tempolla että sitä ei voisi tanssia fuskuna. Kuuteen iskuun tanssitaan neljä askelta eli askelina puolet siitä nopeudesta milla jive ja bw kulkee. Disko-swing on lähes sama tanssi, mutta siinä hitaiden askelten ajoitus painottuu parillisille iskuille ja samalla selvästi nopeuttavat nopeita askelia - mutta kysymys on vaan tahdin sisäisestä timestä. Toki diskoswing nimitystä käytetään muistakin askellustavoista. Ihan älyttömän kiehtovaa... Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
isojussi 10.02.2006 22:20:14 | |
---|
juu, selkee muusikko. Pystöainesta? Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
aisa 10.02.2006 22:20:59 | |
---|
Pystöainesta? HOHO!!! mä olen pohjimmiltani ihan mukava. |
isojussi 10.02.2006 22:22:23 | |
---|
HOHO!!! It takes one to know one. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
aisa 10.02.2006 22:23:08 | |
---|
It takes one to know one. kielimies = klitoris män mä olen pohjimmiltani ihan mukava. |
isojussi 10.02.2006 22:24:38 | |
---|
kielimies = klitoris män Sertso-setää lainatakseni: "On sitä nuoltu muutakin, kuin postimerkkejä" Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
poppamies 11.02.2006 08:41:52 | |
---|
Ihan älyttömän kiehtovaa... Heti kun joku tietää jotain jostain asiasta (niin kuin Rock'n) mistä ei itse tiedä mitään niin alkaa tulemaan tällaisia kommentteja kuin Simplexiltä ja IsoJussilta. Joskus olisi vain viisasta myöntää että on jossain asiassa tietämätön. G-strings are for strippers |
anttis 11.02.2006 09:00:28 | |
---|
Heti kun joku tietää jotain jostain asiasta (niin kuin Rock'n) mistä ei itse tiedä mitään niin alkaa tulemaan tällaisia kommentteja kuin Simplexiltä ja IsoJussilta. Joskus olisi vain viisasta myöntää että on jossain asiassa tietämätön. Ja aivan kuin minä musiikin suhteen, mutta kovasti yritän opiskella. Lähinnä tietysti tanssijan ja musiikinkuluttajan näkövinkkelistä. Joidenkin muusikoitten kanssa ollutkin ajatustenvaihtoa tauoilla. Musiikki meittiä yhdistää, joten toivon yhteistyötä ja suvaitsevaisuutta. |
Simplex 11.02.2006 09:56:48 | |
---|
Heti kun joku tietää jotain jostain asiasta (niin kuin Rock'n) mistä ei itse tiedä mitään niin alkaa tulemaan tällaisia kommentteja kuin Simplexiltä ja IsoJussilta. Joskus olisi vain viisasta myöntää että on jossain asiassa tietämätön. Ääh.. En todellakaan ole väittänyt etten olisi asiasta tietämätön, miks mä edes tietisinkään siitä mitään. Totesinpa vaan ohimennen että savinen aihe... Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
isojussi 11.02.2006 09:59:51 | |
---|
Heti kun joku tietää jotain jostain asiasta (niin kuin Rock'n) mistä ei itse tiedä mitään niin alkaa tulemaan tällaisia kommentteja kuin Simplexiltä ja IsoJussilta. Joskus olisi vain viisasta myöntää että on jossain asiassa tietämätön. Nono - ehän mä tohon kommentoinu, vaan kuittasin Aisalle. Meiän suhe ei kuulu muille. Näkyy ehkä - muttei kuulu. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
manjaana 11.02.2006 14:45:15 | |
---|
Heti kun joku tietää jotain jostain asiasta (niin kuin Rock'n) mistä ei itse tiedä mitään niin alkaa tulemaan tällaisia kommentteja kuin Simplexiltä ja IsoJussilta. Joskus olisi vain viisasta myöntää että on jossain asiassa tietämätön. Tuohan nyt on ihan normaali käytäntö, osa vastailee ja osa lyö lekkeriksi, ei hopattavia biisejä varsinkaan suomeks niin paljoa kuitenkaan ole, että täältä välttämättä ihan läjäpäin niitä sais... mitä enemmän opin, sitä vähemmän ymmärrän. |
Sertzo S 11.02.2006 14:50:24 | |
---|
Sertso-setää lainatakseni: "On sitä nuoltu muutakin, kuin postimerkkejä" Niin on. Kerran vain kävi niin, että sairastuin moisesta pahanpäiväisesti 70-luvulla. Tarina on niin karu, etten kehtaa ainakaan tässä julkisesti kertoa. |
riff 11.02.2006 14:59:58 | |
---|
Niin on. Kerran vain kävi niin, että sairastuin moisesta pahanpäiväisesti 70-luvulla. Tarina on niin karu, etten kehtaa ainakaan tässä julkisesti kertoa. Älä hannaa! Kerro, kerro!!!=-) Selvä mies ei sisulle haise! |
baron 11.02.2006 15:06:16 | |
---|
Niin on. Kerran vain kävi niin, että sairastuin moisesta pahanpäiväisesti 70-luvulla. Tarina on niin karu, etten kehtaa ainakaan tässä julkisesti kertoa. Mä arvaan, pieni tähtäysvirhe ja salmonella? My name is Baron, Sir Baron. |
Pirkka 11.02.2006 15:07:33 | |
---|
jatsahtavat humpat.... Saisiko yhden tällaisen kappaleen nimen. Kiitos. Näitä ei tuu Arabianrannassa vastaan, Pitäjänmäellä ehkä ennemmin... (: |
Martso 11.02.2006 15:08:51 | |
---|
Saisiko yhden tällaisen kappaleen nimen. Kiitos. Näitä ei tuu Arabianrannassa vastaan, Pitäjänmäellä ehkä ennemmin... (: Hööpö!! Arabia on täynnä näitä. Kysy Pietilältä. :) |
baron 11.02.2006 15:09:06 (muokattu 11.02.2006 15:09:53) | |
---|
Saisiko yhden tällaisen kappaleen nimen. Kiitos. Näitä ei tuu Arabianrannassa vastaan, Pitäjänmäellä ehkä ennemmin... (: Pieni polku Katinka My name is Baron, Sir Baron. |
EP 11.02.2006 16:06:07 | |
---|
Pieni polku Katinka Sä kaunehin oot Suurin (s)onni Pieni punainen mökki! |
Simplex 12.02.2006 01:55:02 | |
---|
Sä kaunehin oot Suurin (s)onni Pieni punainen mökki! Mitä helevettiä te sekoilette? Noista on jazzit kaukana! Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |