half 12.01.2006 15:27:58 | |
---|
Sibelius tiesi pari muutakin sointua ja sen jälkikasvu saa rahaa vieläkin.. Niin Tapsankin, kyllä teosto pojistaan huolen pitää. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
baron 12.01.2006 15:28:13 | |
---|
Sibelius tiesi pari muutakin sointua ja sen jälkikasvu saa rahaa vieläkin.. Oliks ne teostot 70 vuotta tekijän kuolemasta vai miten? My name is Baron, Sir Baron. |
EP 12.01.2006 15:30:06 | |
---|
Musta on aika hyvä toi Hynynen-Mali-Tuovinen-Viitala-Pulkkinen: Musikantti 5-6 Sitä mä pidän aina keikoilla mukana ja siitä löytyy kaikki mitä mä tarvitsen: Kiippareiden sointutaulukko, piisien nuotit ja tarvittava teoria, jos tulee kinastelua. Mä en ole ikinä opetellu mitään sointutaulukkoja, vaan mielessäni ensin miettiny soinnun ja mitä säveliä siinä soi, ei tarvi muistaa mitään taulukoita ja oppii sointujen rakenteet sillai helposti. On sitte kitara tai koskettimet niin ne on ainakin mulle helpompia sillai ja käännökset myös.. |
baron 12.01.2006 15:33:18 | |
---|
Mä en ole ikinä opetellu mitään sointutaulukkoja, vaan mielessäni ensin miettiny soinnun ja mitä säveliä siinä soi, ei tarvi muistaa mitään taulukoita ja oppii sointujen rakenteet sillai helposti. On sitte kitara tai koskettimet niin ne on ainakin mulle helpompia sillai ja käännökset myös.. Se siitä hyvä kirja, että siinä on pianon koskettimien kuvat ja niiden päälle kirjoitettu nuottien nimet ja sit siinä on kosketinsoittimien sointutaulukko, josta löytää kaikki soinnut. Sillä lailla soitto on aika helppoa! My name is Baron, Sir Baron. |
half 12.01.2006 15:33:54 | |
---|
Oliks ne teostot 70 vuotta tekijän kuolemasta vai miten? Ne ovat ikuisesti, jos dokumentoitu oikeuksien haltija on olemassa. Jos sinä teet biisin ja JOS kuolet ilman perillisiä biisisi kohtalo menee jotenkin niin. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
baron 12.01.2006 15:36:29 (muokattu 12.01.2006 15:38:24) | |
---|
Ne ovat ikuisesti, jos dokumentoitu oikeuksien haltija on olemassa. Jos sinä teet biisin ja JOS kuolet ilman perillisiä biisisi kohtalo menee jotenkin niin. Mulla ei kyllä perillisiä ole, ainoastaan jälkeläisiä. Mulla on ollut luulo, että Bachit sun Mozartit olis teostovapaita, no asialla on vain teoreettista merkitystä mulle, koska en ole niitä julkisesti esittänyt enkä tällä tietämällä tule esittämäänkään. My name is Baron, Sir Baron. |
EP 12.01.2006 15:38:30 | |
---|
Se siitä hyvä kirja, että siinä on pianon koskettimien kuvat ja niiden päälle kirjoitettu nuottien nimet ja sit siinä on kosketinsoittimien sointutaulukko, josta löytää kaikki soinnut. Sillä lailla soitto on aika helppoa! Mun tyhmä pääni ei kestäis tommosta, ei tulis mitään.. esim. toi kvinttiympyrä.. vai mikä vitun kvarttiympyrä se on, mä oon aatellu ne etumerkit ihan erilailla. Opiskellessa täyty kyllä sekin osata jossain alkuvaiheen kokeessa mutta ei siitä mulle mitään ainakaan apua ollu, päinvastoin, sekotti vaan.. |
half 12.01.2006 15:39:16 | |
---|
Mulla ei kyllä perillisiä ole, ainoastaan jälkeläisiä. Tekijänoikeuden voi myydä, lahjoittaa, periä tms. Biisi on sen kenen nimi teosilmoituksessa lukee ellei erikseen muuta sovita. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
mr.muzak 12.01.2006 15:40:32 | |
---|
Mun tyhmä pääni ei kestäis tommosta, ei tulis mitään.. esim. toi kvinttiympyrä.. vai mikä vitun kvarttiympyrä se on, mä oon aatellu ne etumerkit ihan erilailla. Opiskellessa täyty kyllä sekin osata jossain alkuvaiheen kokeessa mutta ei siitä mulle mitään ainakaan apua ollu, päinvastoin, sekotti vaan.. Hohooo...että näin. Koko prkl länsimainen musiikki perustuu kvintteihin!:) |
omarklah 12.01.2006 15:44:02 | |
---|
Se siitä hyvä kirja, että siinä on pianon koskettimien kuvat ja niiden päälle kirjoitettu nuottien nimet ja sit siinä on kosketinsoittimien sointutaulukko, josta löytää kaikki soinnut. Sillä lailla soitto on aika helppoa! Entäs primavistana, kun ei ehi taulukkoja katsomaan... Tää sit sanois tälleen... |
EP 12.01.2006 15:45:11 | |
---|
Tekijänoikeuden voi myydä, lahjoittaa, periä tms. Biisi on sen kenen nimi teosilmoituksessa lukee ellei erikseen muuta sovita. Eiks' Irwinkin myyny niitä buis? |
half 12.01.2006 15:46:59 | |
---|
Eiks' Irwinkin myyny niitä buis? Jep, mutta kuulemma samoja moneen kertaan. Reteesti. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
EP 12.01.2006 15:48:24 | |
---|
Hohooo...että näin. Koko prkl länsimainen musiikki perustuu kvintteihin!:) Mun mielestä asioita voi opetella eritavoilla jos ne eivät ole ristiriidassa nyt esm. muun musiikinteorian kanssa.. |
mr.muzak 12.01.2006 15:52:55 | |
---|
Mun mielestä asioita voi opetella eritavoilla jos ne eivät ole ristiriidassa nyt esm. muun musiikinteorian kanssa.. No tottakai voi ja pitääkin, mutta ei se tässä asiassa muuta mitään. Samalla tavalla ne kvintit esiintyy musassa vaikka sitä analysoisi ihan miltä kantilta vaan. Veikkaan vaan että monilla nuo "erilaiset tavat" kiertelee pidemmän reitin kautta kun perille voisi päästä suoremminkin. |
uruttaja 12.01.2006 15:56:29 | |
---|
No tottakai voi ja pitääkin, mutta ei se tässä asiassa muuta mitään. Samalla tavalla ne kvintit esiintyy musassa vaikka sitä analysoisi ihan miltä kantilta vaan. Veikkaan vaan että monilla nuo "erilaiset tavat" kiertelee pidemmän reitin kautta kun perille voisi päästä suoremminkin. Erittäin useilla lopputulos on väärä. Joku Dm7 ja F6 on samoja sointuja jne. |
EP 12.01.2006 16:03:00 | |
---|
Erittäin useilla lopputulos on väärä. Joku Dm7 ja F6 on samoja sointuja jne. Hö! |
uruttaja 12.01.2006 16:06:02 (muokattu 12.01.2006 16:06:16) | |
---|
Hö! Eikä ole edes harvinaista. Niissähän on samat äänet....:) |
EP 12.01.2006 16:06:21 | |
---|
Erittäin useilla lopputulos on väärä. Joku Dm7 ja F6 on samoja sointuja jne. Niin, mutta ne ei tiiä noista numeroista mittään(eikä tarvikkaan), Dm on d-molli ja F on F-duuri, se riittää.. |
baron 12.01.2006 16:06:50 | |
---|
Entäs primavistana, kun ei ehi taulukkoja katsomaan... Ne sehän se primavistan vaikeus on kun ensin täytyy tunnistaa nuotin nimi, sitten katsoa kirjasta millä koskettimella se on ja sitten katsoa sointutaulukosta vasemmalle kädelle sointu, mutta sitä vartenhan sitä treenataan, että tän kaiken ehtii! My name is Baron, Sir Baron. |
uruttaja 12.01.2006 16:07:33 | |
---|
Niin, mutta ne ei tiiä noista numeroista mittään(eikä tarvikkaan), Dm on d-molli ja F on F-duuri, se riittää.. Kyllä minä sen tiedän. Aika jänniä kommentteja tulee ku tempasee arriin jonkun C13, kun siihen ruvetaan miettimään mikä sointu se OIKEASTI on. Ihan näinä vuosina ei ole ollut tätä ongelmaa. |