Aihe: Charles Plogman
1 2 3 4 5 6 7 8
magnetman 004
24.11.2005 23:57:56

Kyllähän se niin on, että lajin sääntökirjassa ei nimenomaan kielletä yleisön miellyttämistä, vaikka sitä pidetäänkin epäsuotavana:-)

Sääntöjä ei ole, siinä vika! Täytyy sanoa, että ruotsalaisen tanssimusiikin "menestys" Suomessa ja sen apinointi kaikkine lieveilmiöineen on yksi niistä harvoista asioista, joiden vuoksi olen miettinyt, teemmekö todella tätä hommaa idiooteille vai olemmeko niitä itse, vai molemmat? Tämä ei tosiaankaan kosketa pelkkää tanssimusaa!
Soitan ennemmin kuin puistelen matot.
uruttaja
25.11.2005 00:14:26
Sharles Plokman ja Charlies on elävän musiikin IRVIKUVA. ei taitu. ei sitten samalla kairallekkaan.
WanhaWetäjä
25.11.2005 00:20:46

heh heh heh, ei miljoona kärpästä voi olla väärässä jne... ;o))

Kerro mulle Manjis;pidätkö sä ihan oikeesti tollasesta musiikista???Ploggis soi autostereoissa???

Onko sulle ihan sama mitä se musa on,siis tansseissa,kunhan on se oikee tempo,ja voi vispata
elikkäs jivettää whatever??

Mulla on kyllä kuullun ymmärtämisessä suuria vaikeuksia ton sveduposetiivimusan kaa...

Niin että onx toi oikeesti tosiaankin hyvää tanssimusaa.. .jos näin on niin kamat myyntiin,ei tollasta voi vetää,paree lopettaa sitten kokonaan,HOHO ;-))

No,onneks kukaan ei oo vielä tullut pyytään Ploggista,vielä on toivoa...
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
uruttaja
25.11.2005 00:22:04
Kerro mulle Manjis;pidätkö sä ihan oikeesti tollasesta musiikista???Ploggis soi autostereoissa???

Onko sulle ihan sama mitä se musa on,siis tansseissa,kunhan on se oikee tempo,ja voi vispata

Mulla on kyllä kuullun ymmärtämisessä suuria vaikeuksia ton sveduposetiivimusan kaa...

Niin että onx toi oikeesti tosiaankin hyvää tanssimusaa.. .jos näin on niin kamat myyntiin,ei tollasta voi vetää,paree lopettaa sitten kokonaan,HOHO ;-))

Komp. Eikä se osaa edes soittaa. Eikä sen Tommys tai Charlies. Aivan aunuksesta.
manjaana
25.11.2005 00:39:02

Välillä pidän, välillä en. Autossa aika usein Elvis tai jotain vastaavaa.. Iskelmä ei oikein uppoa..

Kyllä näin on, että oon meleko kaikkiruokainen, tanssin paljon nopeitakin, mutta silti tippuu parhaiten ne ikivihreet. Enkä välitä juuri pas....an jos jotain plaatua ei tule, sellaset jutut ei pilaa iltaani, bändi hoitaa duuninsa ja se on musta iha ok.

Bugg tekee tuloaan ja tuleehan se, mutta on paljon hyviä bugg biisejä, joilla ei ole svedujen kanssa mitään tekemistä, mullakin ihan kattava kokoelma jo.

Elä nyt hyvä ihminen kamojas myy, kyl se siitä tasoittuu.. ;o))
Rumbaa, ihojen tanssia vastakkain.
Sandy
25.11.2005 01:01:18
Olin juuri tuossa jokunen aika sitten samalla keikalla tämän kyseisen herran kanssa, aika kova suksee sillä näyttäis olevan! Mulle toi duurivoittoinen ruotsi-humppa ei kyllä iske, vaikka ruotsin maikka olenkin. Mollia sen olla pittää!
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
Riksteri
25.11.2005 01:19:42
Kyllä on sellasta kakkendaalia tuo Ploggis-proggis,notta ei voi kuin ihmetellä että herra on niin suosittu,vai juuri siksikö näin on??Eli edelleenkään turakaisia ei voi ikinä aliarvioida liikaa?No yhessä biisissä olin kuulevinani jopa maj 7 soinnun,voiko se olla mahdollista,yleensähän noissa on se kolme sointua ja takuulla tutussa järjestyksessä;-)

Vai hyviä bugg-biisejä...no niin no...

Tämä threadi alkaa olla siinä rajoilla dissaamisen suhteen, mutta mielestäni on hienoa ja tanssikulttuuriakin rikastuttavaa tuoda uusia vaikutteita mollihumpankin piiriin. Resepti on ollut toimiva ja jos sointuköyhyys kappaleissa tökkii, niin voihan niitä halutessaan lisäillä ja käyttää näitä allaolevia nuotteja jonkinlaisena perusrunkona:

http://www.meirmusic.net/lista.htm
uruttaja
25.11.2005 02:20:25
Me voitettiin sama skaba, minkä Tsarles. ei siihen kovin kummosia tartte.
Musiikkia korville
25.11.2005 08:04:42

Sanonpa sitten jotain.

Onhan tuo pärjännyt ihan ok ja kunnioitan kyllä menestystä. Lauluääni on ihan hyvä, mutta tekniikassa on pikku puutteita. Musiikkityyli on suoraan ruotsista, mutta mikä huomattavaa, niin se uppoaa yleisöön.

Entisen bändinsä kohdalla en tykännyt, kun soittavat nauhojen päälle. Nykyinen bändi soittaa ihan hyvin, vaikka epäilen että noillakin osa tulee levyltä... Nykyisen bändin sällit on mukavia tyyppejä.

Kun C. P. lähti ed bändistä, aattelin että se on sen uran sekä ed bändin uran loppu. Ei ehkä ollutkaan aivan, mutta suosio on kuitenkin hiipunut. En jokseenkaan jaksa uskoa, että kummastakaan voi enää ihan Suomen kärkikastiin kuuluvaa juttua tulla.
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään
poppamies
25.11.2005 08:09:57

Me voitettiin sama skaba, minkä Tsarles. ei siihen kovin kummosia tartte.

Aiivan! Ei tässä ole kyse kilpasoitannosta, taitavuudesta soittajina eikä kalliista soinnuista. On vain kyse siitä millä tavalla pystyy välittämään asianasa yleisölle. Musiikki on kommunikaatiota, ilmapiirin luomista. Moni täällä haluaa antaa sen kuvan että ovat itse paljon parempia soittajia ja laulajia, ja että menestys ja kunnia kaiken oikeudenmukaisuuden mukaan kuuluisi heille eikä Kallelle. Mutta kun taitavuus ei välttämättä ole mikään kriteeri tällä alueella vaan se lahjakkuus. Olen usein miettinyt esim. Dylania ja vaikkapa Beatlesejä. Toinen ei osaa "laulaa" pätkääkään ja toiset on/oli aika keskinkertaisia soittajia aikoinaan. Siitä huolimatta menestys oli OK. Kyllä kansa tietää!
Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! Ehjä ja EDULLINEN!
Musiikkia korville
25.11.2005 08:40:44

Aiivan! Ei tässä ole kyse kilpasoitannosta, taitavuudesta soittajina eikä kalliista soinnuista. On vain kyse siitä millä tavalla pystyy välittämään asianasa yleisölle. Musiikki on kommunikaatiota, ilmapiirin luomista. Moni täällä haluaa antaa sen kuvan että ovat itse paljon parempia soittajia ja laulajia, ja että menestys ja kunnia kaiken oikeudenmukaisuuden mukaan kuuluisi heille eikä Kallelle. Mutta kun taitavuus ei välttämättä ole mikään kriteeri tällä alueella vaan se lahjakkuus. Olen usein miettinyt esim. Dylania ja vaikkapa Beatlesejä. Toinen ei osaa "laulaa" pätkääkään ja toiset on/oli aika keskinkertaisia soittajia aikoinaan. Siitä huolimatta menestys oli OK. Kyllä kansa tietää!

Annoinpa plussan.
Samoilla linjoilla olen. Minkä tähden täytyy olla "kilpasilla"? Edelleen mun mielestä sellainen kertoo heikosta itsetunnosta...
manjaana
25.11.2005 08:48:37
Sanonpa sitten jotain.

Joka vuosi tuo omat kotkotuksensa, viimevuonna se oli Mattilat, nyt monet reenaa buggia ja sitähän Blogun matskuist löytyy.. Ei se silti bändist mitenkään monipuolista tee tuol lavoilla.. Aikansa kutakin..
v_m_kangas
25.11.2005 08:49:41

Nykyinen bändi soittaa ihan hyvin, vaikka epäilen että noillakin osa tulee levyltä... N

Ei tartte epäille, kyllä se tulee 50-90% purkkimusaa.

Mun mielestä se entinen pändi oli melkein parempi, jos pitää kahdesta huonosta valita.
Humppaa tai soita humppaa
Sertzo S
25.11.2005 08:52:56 (muokattu 25.11.2005 08:53:14)
Annoinpa plussan.
Samoilla linjoilla olen. Minkä tähden täytyy olla "kilpasilla"? Edelleen mun mielestä sellainen kertoo heikosta itsetunnosta...

Poppaukko sai täältäkin plussan. :)
ninmari
25.11.2005 09:28:29
Poppaukko sai täältäkin plussan. :)

Ja loppujen lopuksi kysymys on vain yhdestä kansaan menevästä hitistä, joka soi riittävän paljon ja kauan joka paikassa!Se takaa menestyksen ainakin vähäksi aikaa.
Esim. Hallikainen ja Kuurankukka, muistatte varmaan takavuosien "hysteriaa" lähentelevän suosion.
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
Sertzo S
25.11.2005 09:36:00 (muokattu 25.11.2005 09:37:28)
Ja loppujen lopuksi kysymys on vain yhdestä kansaan menevästä hitistä, joka soi riittävän paljon ja kauan joka paikassa!Se takaa menestyksen ainakin vähäksi aikaa.
Esim. Hallikainen ja Kuurankukka, muistatte varmaan takavuosien "hysteriaa" lähentelevän suosion.

Minä repisin pelihousuni (judokin), jos edes yksi sävellyksistäni soisi kaikissa radioissa useasti päivässä teostoja tahkoamassa. Kateellisten kolleegojen, soittajien negatiiviset kommentit biisistäni sivuuttaisin olankohautuksella ajatellen, että kaikenlaisia turakaisia sitä on tässäkin joukossa.
manjaana
25.11.2005 09:40:59

Taitaa niitä olla hiukan usiampi tällä hetkellä..
Musiikkia korville
25.11.2005 09:42:07 (muokattu 25.11.2005 09:42:28)

Loppujen lopuks kyse ei oo mistään "Jalat alta" kappaleesta (mikäli sitä tarkoitit). Kysehän on siitä, minkälaisen aseman C.P. saavutti Charlies aikana.

Kyllä toki yhden kappaleen ihmeitä on tässä maassa, mut en kyllä allekirjoittais sitä tähän kohti...

E: Manjuska ehti ensin
v_m_kangas
25.11.2005 09:46:47

Loppujen lopuks kyse ei oo mistään "Jalat alta" kappaleesta (mikäli sitä tarkoitit). Kysehän on siitä, minkälaisen aseman C.P. saavutti Charlies aikana.

Kyllä toki yhden kappaleen ihmeitä on tässä maassa, mut en kyllä allekirjoittais sitä tähän kohti...

E: Manjuska ehti ensin

Alunperin taisi olla kyse fanittamisesta ;)

Kyllähän se niin on, että suosiolla mitattuna Charles P on biisintekijänä taitavampi kuin kukaan tänne kirjoittavista pelleistä :)
Humppaa tai soita humppaa
ninmari
25.11.2005 09:56:31
Taitaa niitä olla hiukan usiampi tällä hetkellä..

Onhan niitä.Mutta tarkoitin lähinnä sitä kansan suosioon pääsemistä suuresta tuntemattomuudesta.=)
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)