Aihe: Kosketinsoittajaksi tanssibändiin.
1 2 3
KoskPaavo
24.11.2005 00:06:02
Tulihan se sieltä. Huhhuh.

Oliko puhetta, että kuulosuojaus kannattaa hoitaa nuorella iällä jo. Meitä tinnituksen sekoittamia puolikuuroja on mnetti pullollaan.

Nimim. db 80 koko ajan päällä.

No nyt minäkin tunnen kuuluvani johonkin ryhmään. .
Mulla tinnittää jotain 100Hz+ Imatrankoski, öisinkin herään tuohon .
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
Martso
24.11.2005 00:55:47
Oikein! Ei tule sitten niitä ns. au-lapsia ja aitsia ja muita pöpöjä.

Kautsukumituoteita vain kikkelin kärkeen tarvitessa vai mitä lateksia ja lampaansuoliehkäisyvälinevalmisteita ne ovat.

Abortti kesässä, kaks parhaassa.
Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan!
uruttaja
24.11.2005 01:29:11
No nyt minäkin tunnen kuuluvani johonkin ryhmään. .
Mulla tinnittää jotain 100Hz+ Imatrankoski, öisinkin herään tuohon .

Ei onneksi kohise. mutta piippaa sitäkin innokkaammin, kuurossakin korvassa.
mnääpänen
24.11.2005 09:14:30
Sekä kohisee että piippaa,onneksi suht koht siedettävällä tasolla.Pahinta kun tupa rauhoittuu ja menen maate,kestää hetken ennenkuin uni tulee.Toivottavasti ei lisäänny....nää piipitykset meinaan.Toki osa suhinoista johtuu myös nuoruuden DJ-
keikoista ja myös "oikeissa" töissä riittämättömästä kuulonsuojauksesta.Taitaa olla näköjään aika yleinen vaiva muusikkopiireissä,aika vähä kuitenkin tunnutaan puhuttavan......
Riksteri
24.11.2005 09:35:35
Offtopiccia tähän säikeeseen, mutta eikö ole olemassa sellaisia ns. kuulevia kuulosuojaimia, jotka leikkaavat äänestä piikit pois? Metsällä käytän sellaisia Peltorin suojaimia, joilla kuulee tarvittaessa vaikkapa lehden putoamisen puusta mutta kaikki voimakkaat äänet leikkaantuvat pois?
Turussa oli melkonen lumimyräkkä. Siellä oli tullut heidän kertomansa mukaan 20 cm lunta. Lähettivät kuvankin. http://muusikoiden.net/dyn/members/26456_s.gif?1132810028
Musiikkia korville
24.11.2005 09:53:12

Offtopiccia tähän säikeeseen, mutta eikö ole olemassa sellaisia ns. kuulevia kuulosuojaimia, jotka leikkaavat äänestä piikit pois? Metsällä käytän sellaisia Peltorin suojaimia, joilla kuulee tarvittaessa vaikkapa lehden putoamisen puusta mutta kaikki voimakkaat äänet leikkaantuvat pois?

Onhan niitä jos minkämoisia, mutta laitappa ne sitten keikalla päähän...
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään
uruttaja
24.11.2005 09:54:03
Sekä kohisee että piippaa,onneksi suht koht siedettävällä tasolla.Pahinta kun tupa rauhoittuu ja menen maate,kestää hetken ennenkuin uni tulee.Toivottavasti ei lisäänny....nää piipitykset meinaan.Toki osa suhinoista johtuu myös nuoruuden DJ-
keikoista ja myös "oikeissa" töissä riittämättömästä kuulonsuojauksesta.Taitaa olla näköjään aika yleinen vaiva muusikkopiireissä,aika vähä kuitenkin tunnutaan puhuttavan......

Silloin kun tuo meteli korvassa alkoi, niin ihan oikea korvalääkäri epäili ensin minun saaneen äänenkuulemislahjan, eli että yläpää viheltää, eli olenkin psyykepotilas. Jospa tuosta johtuu osa tinnituspotilaiden puhumattomuudesta.

Tinnitus on hankala kumppani, monet on tappaneet ittensä sen takia. Olen ollut muutamalla kuulovammaisten sopeutumisvalmennuskursseilla ja siellä olen huomannut kun jotkut ihmiset oikein käpertyy siihen piippaamiseen, niinkuin maailmassa ei olisi pahempia asioita, kuten esim. liian lyhyet tauot tai liian pitkät keikkamatkat..

Tinnitukseen käytetään "poisoppimishoitoa" hyvin tuloksin. Minulla se on auttanut. Varsinaista hoitoa tinnitukseen ei ole, sen kanssa vaan pitää oppia elämään. Kaikki mikä helpottaa, kannattaa käyttää.
AnselmiMaa
24.11.2005 13:06:13
Minulla se on auttanut. Varsinaista hoitoa tinnitukseen ei ole, sen kanssa vaan pitää oppia elämään.

Yhellä kaverilla soi vasemmassa korvassa hieman ylävireinen H. Kyseinen kaveri (nyttemmin edesmennyt) soitti tenorifonia (Bb-vireinen) Satakunnan sotilassoittokunnassa. Kertoi, että alussa oli aika hurjaa, mutta kyllä siihen tottui. Paheksui vaan sitä, että H ei ollut vireessä ja fonin virittäminen oli aluksi hieman hankalaa..
EI! Enhän mä edes ollu siellä..?!?
mnääpänen
24.11.2005 13:15:37
Joo,yks tuttu raskaan kaluston asentaja(ei muusikko tms) huoltotöissään koekäytti
isoa dieselmoottoria kun se sananmukaisesti räjähti.Kaverilta pari vk kuulo pois.Kuulo vähitellen palas mut tinnitys ym jäi.Sano täs kerran ku kännättiin et olispa ollu
niin lähellä että ois koko mies menny samalla kertaa.Karua kuunneltavaa.Pitäkää hyvät ihmiset kuulostanna huolta!
AnselmiMaa
24.11.2005 13:17:20
Pitäkää hyvät ihmiset kuulostanna huolta!

Jep. Se on monelle työkalu siinä missä soittimetkin!!
Sertzo S
24.11.2005 13:18:26
Pitkää hyvät ihmiset kolostanne hyvää huolta!
manjaana
24.11.2005 13:26:17

No jaa, koiranputkea ja horsmaa jos joku kaipaa.. ;oO
Rumbaa, ihojen tanssia vastakkain.
AnselmiMaa
24.11.2005 13:31:11

No jaa, koiranputkea ja horsmaa jos joku kaipaa.. ;oO

Jaahas.. ja asia pääsi asiaan?!?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)