![]() 16.11.2005 10:49:29 | |
---|---|
LIksasta viel!Tuo naikkareis joku kehus et jonku too many sistersin saa latomalla 700 egee pinoon .Tulee 6 laulajaa ja 4 soittajaa!!!Voiko olla totta. Minkä vitun too many sistersin?? | |
![]() 16.11.2005 10:57:15 (muokattu 16.11.2005 10:57:45) | |
Minkä vitun too many sistersin?? http://www.toomanysisters.net/ Jonkun laulunopettajan liidaamaa kevyen musiikin kuoro/lauluyhtyetoimintaa, josta on erotettu tollanen 6 mimmin +bändin "keikkakokoonpano". Aika pienen profiilin toimintaa. | |
![]() 16.11.2005 11:03:42 | |
http://www.toomanysisters.net/ Jonkun laulunopettajan liidaamaa kevyen musiikin kuoro/lauluyhtyetoimintaa, josta on erotettu tollanen 6 mimmin +bändin "keikkakokoonpano". Aika pienen profiilin toimintaa. No hyvä, että joku tuo esille noita hinnanpolkijoita. 70 euroo bruttona per kupoli ja siitä maksetaan kaikki kulut. Voi tsiisus. Tai sitten tuo bändi on tosiaankin niin huono, että 700 euroa riittää kymmenelle hengelle. Laulunopettaja sais liidata itsensä hirteen tai nostaa hintaa. | |
![]() 16.11.2005 11:57:09 | |
Jos kiipparisti saa tosiaan tuplakorvauksen muihin nähden, tilanne on aivan pielessä. Kannatan ehdotusta settien mukaisesta jakamisesta tai jostain sen variaatiosta. On aivan kohtuutonta jos koko remmi lähtee liikenteeseen puolen päivän jälkeen ja palaa keskellä yötä - yhdellä taskussaan kaksinkertainen rahamäärä. Mulle on aivan sama rahan puolesta, soitanko 3 vai 4 settiä. Kunhan loppuu 00.30, muuten tulee lisähintaa. Jos bändimme uusi kosketinsoittaja haluaa - kykenee kyllä - vetää ruokailu- ja/tai kahvimusat, sopii mulle. Kukin bändi antaa itsestään hintakuvan ja se muodostuu kokonaishinnasta, ei perushinnasta. Samaan aikaan kun kiipparisti soittelee, muut kuitenkin vaan odottaa. Pieni lisäkorvaus on ok, mutta isoa lisäkorvausta ei ole asiallista ottaa. On sitten ihan eri juttu jos pianotaiteilija menee aktiivikaappien kanssa juhlapaikalle muutaman tunnin ennen bändiä ja hoitaa homman yksin iltaan asti. Bändi saapuu vasta tanssittamaan ja tällöin voidaan puhua oikeastaan kahdesta eri keikasta. Ottakoon mitä saa mun puolestani. Vaikka toisen mokoman keikkapalkkion! Tyhjän saa pyytämättäkin | |
![]() 16.11.2005 11:59:19 | |
Jos kiipparisti saa tosiaan tuplakorvauksen muihin nähden, tilanne on aivan pielessä. Kannatan ehdotusta settien mukaisesta jakamisesta tai jostain sen variaatiosta. On aivan kohtuutonta jos koko remmi lähtee liikenteeseen puolen päivän jälkeen ja palaa keskellä yötä - yhdellä taskussaan kaksinkertainen rahamäärä. Mulle on aivan sama rahan puolesta, soitanko 3 vai 4 settiä. Kunhan loppuu 00.30, muuten tulee lisähintaa. Jos bändimme uusi kosketinsoittaja haluaa - kykenee kyllä - vetää ruokailu- ja/tai kahvimusat, sopii mulle. Kukin bändi antaa itsestään hintakuvan ja se muodostuu kokonaishinnasta, ei perushinnasta. Samaan aikaan kun kiipparisti soittelee, muut kuitenkin vaan odottaa. Pieni lisäkorvaus on ok, mutta isoa lisäkorvausta ei ole asiallista ottaa. On sitten ihan eri juttu jos pianotaiteilija menee aktiivikaappien kanssa juhlapaikalle muutaman tunnin ennen bändiä ja hoitaa homman yksin iltaan asti. Bändi saapuu vasta tanssittamaan ja tällöin voidaan puhua oikeastaan kahdesta eri keikasta. Ottakoon mitä saa mun puolestani. Vaikka toisen mokoman keikkapalkkion! Tähänpä ei voi muuta ku kompata, asiallinen ja perusteltu kirjoitus. Kiitos. | |
![]() 16.11.2005 12:16:52 (muokattu 16.11.2005 12:17:25) | |
Turskautin plussan tuosta ylläolevasta hinnoitteluasiasta kiipparistin suhteen Teemu Teelle. :) | |
![]() 16.11.2005 12:17:42 | |
Turskautin plussan tuosta ylläolevasta hinnoitteluasiasta kiipparistin suhteen Teemu Teelle. :) Teemu T:lle meni plussa täältäkin. | |
![]() 16.11.2005 12:30:43 (muokattu 16.11.2005 12:30:56) | |
Jos kiipparisti saa tosiaan tuplakorvauksen muihin nähden, tilanne on aivan pielessä. Niinpä. Bändi itsessään on hinnoitellut shownsa liian alhaiseksi. Muiden jätkien ja kiipparistin liksan suhde paranee, kun sitä bändin hintaa nostaa reilusti ylöspäin. | |
![]() 16.11.2005 12:41:57 (muokattu 16.11.2005 12:43:10) | |
Mulle hintaan vaikuttava tekijä on "himasta poissaoloaika" eli yhdistelmä roudausmatkasta/ajasta (joka aina lyhyt) ja paikalla olemisesta. Jos 4 tuntia himasta himaan, halvempi, jos 12 tuntia kalliimpi. En mä erikseen enää laskuta siitä, soitetaanko 12 tunnin keikalla vähän vai paljon, soittamisen takiahan hommaa tehdään ja kiva, jos sen osuus kokonaisajasta on iso. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 16.11.2005 12:53:41 | |
Mulle hintaan vaikuttava tekijä on "himasta poissaoloaika" eli yhdistelmä roudausmatkasta/ajasta (joka aina lyhyt) ja paikalla olemisesta. Jos 4 tuntia himasta himaan, halvempi, jos 12 tuntia kalliimpi. En mä erikseen enää laskuta siitä, soitetaanko 12 tunnin keikalla vähän vai paljon, soittamisen takiahan hommaa tehdään ja kiva, jos sen osuus kokonaisajasta on iso. Ja tälle kans Plussaa!! Omarklah joskus meidän puolestamme totesikin, ettei soitto sinänsä maksa, vaan se kaikki ralli siinä ympärillä =;) "En syytä, enkä väitä...." | |
![]() 16.11.2005 13:32:24 | |
Jos ite olisin vastaavassa tilanteessa niin eiköhän tuo menis silleen et toi 600€ menis soitettujen tuntien mukaan eli 600€/17t 35.30€/tunti. Näin ollen kiipparisti (minä) saisi 176,50€ ja muut 141,20€. Toisaalta joskus on ollut noita pikkujoulujen "ruokailusäestyksiä" joista olen saanut tuon tuntiliksan (n.70-100€) mut tällöin bändi on tullut paikalle vasta oikean setin aikoihin (eli kamat olleet jo valmiiksi paikalla). Oma periaatteeni on että bändi on bändi, eli tasavertaisuus niin soiton, roudauksen & palkanjaon suhteenkin. Ja mitä otsikkoon tulee niin bändien pitää välillä hajotakin jotta tulis saumaa uusille (ja paremmille?). Jottei elämä olisi liian yksitoikkoista osa koskettimista on mustia. | |
![]() 16.11.2005 14:02:48 | |
Mulle hintaan vaikuttava tekijä on "himasta poissaoloaika" eli yhdistelmä roudausmatkasta/ajasta (joka aina lyhyt) ja paikalla olemisesta. Jos 4 tuntia himasta himaan, halvempi, jos 12 tuntia kalliimpi. En mä erikseen enää laskuta siitä, soitetaanko 12 tunnin keikalla vähän vai paljon, soittamisen takiahan hommaa tehdään ja kiva, jos sen osuus kokonaisajasta on iso. Minä kanssa lasken hinnan sen mukaan, kauanko paikalla ollaan ja _yleensä_ ollaan kaikki yhtä pitkä aika (paitsi mä joskus meen esim.häihin jo suoraan kirkosta, jos oon ollut myös kirkossa laulamassa, eikä viitsi ajaa kotiin välillä). Pojat kun tulevat ja saavat kamat kasaan, niin useasti sanovat, että mennääs soitteleen jotain, kun kerran paikalla ollaan. Jos keikkapaikalla on piano, niin kiipparisti saattaa mennä soitteleen sitä. Tämä siis yksityistilaisuuksissa ja silloin, jos ei mitään muuta virallista ohjelmaa ole menossa. Kyllä sitten tehdään keikkoja sitenkin, että jos esim. hääpari vihitään juhlapaikalla ja menemme kiipparistin kanssa myös siihen esiintymään, niin se on sitten ihan eri palkkio siitä hommasta ja illasta omansa. Muuten meillä on sama palkkio kaikille. Niinkuin baronillakin, niin meilläkin mieluummin sitten ollaan siellä lauteilla, jos kerran paikalla pitää olla. virsistä rokkiin | |
![]() 16.11.2005 14:11:45 | |
Muuten meillä on sama palkkio kaikille. Niinkuin baronillakin, niin meilläkin mieluummin sitten ollaan siellä lauteilla, jos kerran paikalla pitää olla. Kyllä minäkin tuon ymmärrän hyvin. Totta on se toinenkin puoli, kuten joku aiemmin ansiokkaasti toi esille, että muusikoiden etuja ajavat järjestöt ovat saaneet neuvoteltua joskus jonkinlaisen sopimuksen työajoista tyyliin: 5 x 45 ja 15 minuutin tauot. Sen vuoksi tuota olisi ihan hyvä pyrkiä noudattamaan ja ylimääräisestä työstä ylimääräinen korvaus. Samahan pitäisi päteä normaalihommissakin. Jos työaikasi on 37,5h viikko, ylimenevistä tunneista on maksettava ylityöpalkkiot ym. viikkolepokorvaukset jne. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 16.11.2005 14:30:30 (muokattu 16.11.2005 14:34:06) | |
Kyllä minäkin tuon ymmärrän hyvin. Totta on se toinenkin puoli, kuten joku aiemmin ansiokkaasti toi esille, että muusikoiden etuja ajavat järjestöt ovat saaneet neuvoteltua joskus jonkinlaisen sopimuksen työajoista tyyliin: 5 x 45 ja 15 minuutin tauot. Sen vuoksi tuota olisi ihan hyvä pyrkiä noudattamaan ja ylimääräisestä työstä ylimääräinen korvaus. Samahan pitäisi päteä normaalihommissakin. Jos työaikasi on 37,5h viikko, ylimenevistä tunneista on maksettava ylityöpalkkiot ym. viikkolepokorvaukset jne. Tää on pieni näkemysero: Onko vain soittaminen duunia? (Ennenkuin mä vaihdoin leiriä, niin mun näkemys oli, että kävivät muutaman tunnin huvittelemassa lauteilla, mitä nyt "koko ajan" olivat tauolla ja kuittasivat mahtavan tuntiliksan.) Edit: Mä muistelen, että meidän TES:issä on määritelty iltakohtainen liksa. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 16.11.2005 14:40:36 | |
Tää on pieni näkemysero: Onko vain soittaminen duunia? Mun omasta mielestäni on kyllä enemmän duunia just se odotteleminen, kun laulaminen/soittaminen. Yleensä jo tarjousvaiheessa otankin sen huomioon, että kuinka pitkä keikasta tulee kaikenkaikkiaan ja hinta on sitten sen mukaan. Eli myyn paikallaolo/soittovalmiudessaoloaikaa ja sitten sinä aikana musisoidaan ja taukoillaan sen mukaan, mikä on muu meno ja miltä tuntuu. Kuitenkin tarjoukseen laitan, että "normaali" keikka on 4 x 45 min. + vartin tauot. virsistä rokkiin | |
![]() 16.11.2005 14:41:00 | |
Tää on pieni näkemysero: Onko vain soittaminen duunia? Siis jos multa kysytään, soittaminen ei oo duunia, kuten sinäkin olet esille tuonut. Mutta duunia on matkat ja roudaus sekä kykkiminen siellä paikanpäällä. (Ennenkuin mä vaihdoin leiriä, niin mun näkemys oli, että kävivät muutaman tunnin huvittelemassa lauteilla, mitä nyt "koko ajan" olivat tauolla ja kuittasivat mahtavan tuntiliksan.) Edit: Mä muistelen, että meidän TES:issä on määritelty iltakohtainen liksa. Tuonhan huomaa mm. siitä miten noita hääkeikkahintoja kysellään. Kukaan ei vahingossakaan kysy paljonko maksaa jos pitää tulla paikanpäälle 5h ennen soittoa. Kaikki ovat kiinnostuneita siitä paljonko yksi setti maksaa. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 16.11.2005 14:46:32 | |
Tuonhan huomaa mm. siitä miten noita hääkeikkahintoja kysellään. Kukaan ei vahingossakaan kysy paljonko maksaa jos pitää tulla paikanpäälle 5h ennen soittoa. Kaikki ovat kiinnostuneita siitä paljonko yksi setti maksaa. Voihan sitä tarjouksessa sanoa esim. että tullaan paikanpäälle vaikkapa puolitoista tuntia ennen arvioitua aloitusaikaa, soitetaan 4 x 45 min ja vartin tauot. Se maksaa x euroa ja jos tullaan z tuntia aikaisemmin, niin se maksaa sitten y euroa lisää. virsistä rokkiin | |
![]() 16.11.2005 14:47:08 | |
Tuonhan huomaa mm. siitä miten noita hääkeikkahintoja kysellään. Kukaan ei vahingossakaan kysy paljonko maksaa jos pitää tulla paikanpäälle 5h ennen soittoa. Kaikki ovat kiinnostuneita siitä paljonko yksi setti maksaa. Nää tilaajat ei tunne meidän TES:iä eikä kuulu työnantajaliittoon. Tietysti kannattaa vedättää mitä pystyy tarkemmin kertomatta, mihin omat vaatimuksensa perustaa. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 16.11.2005 14:56:48 | |
Nyt vasta tuli mieleen, että mulla olisi ollut ylihuomisen keikalla vedätysmahdollisuus. Tilaajan edustaja vaihtui ja kysyi multa, kuuluiko sovittuun liksaan 1, 2 vai kolme settiä. Olisin pokkana voinut sanoa, että yksi, mutta kun ootte niin mukavia, niin saatte pari seuraavaa "alennuksella". Toisaalta en harrasta "pikavoittoja", aion tehdä tätä hommaa pitkällä tähtäimellä, aion tästäkin tehdä meidän vakkarikeikkapaikan. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 16.11.2005 15:25:08 | |
Totta on se toinenkin puoli, kuten joku aiemmin ansiokkaasti toi esille, että muusikoiden etuja ajavat järjestöt ovat saaneet neuvoteltua joskus jonkinlaisen sopimuksen työajoista tyyliin: 5 x 45 ja 15 minuutin tauot. Sen vuoksi tuota olisi ihan hyvä pyrkiä noudattamaan ja ylimääräisestä työstä ylimääräinen korvaus. Avainsana on tuo "joskus". Joskus aikanaan nimittäin bändit saattoivat vetää samassa paikassa viikon verran joka päivä tuon 5 x 45 +30, nykyisin käy hyvä mäihä jos samassa paikassa on 2 vetoa peräkkäin. Nimittäin kaikki muu keikkaan liittyvä säätäminen (=työmäärä tunteina) kasvaa eksponentiaalisesti, jos keikat ovat peräkkäisinä päivinä eri mestoissa/kaupungeissa/puolilla Suomea. "Liiton liksat" ovat vanhentuneet aikapäivää sitten. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)