Aihe: Joulu tulee
1 2 3 4 5
baron
08.11.2005 16:29:01

Meillä joulupyhät on yhtä hässäkkää, suku meillä, mutta ihan kiva tavata lapsia ja lapsenlapsia ja mukavampaa kun ne tulee meille eikä itse joudu lähtemään mihinkään.

Hässäkän jälkeen lähden mökille, siellä luonnon rauhaa, saunomista, joululahjakirjojen lueskelua, joululahjaäänitteiden kuuntelemista ja se mun "joulurauha".
My name is Baron, Sir Baron.
jon lord
08.11.2005 16:31:38
En mä nyt tiedä, pitääkö tämä paikkansa.
Joskus 80 -luvulla niitä joululauluja piti soittaa, kun oli olemassa se ns. viihdesetti aina ekana. Jossain vaiheessa, kun ruvettiin tanssittamaan heti ekasta biisistä lähtien, niin ei niitä enää tultu vaatimaan. Nykyään pikkujoulupaikoissakin annetaan ihmisten syödä rauhassa hiljaisen levymusan säestyksellä eikä pakoteta bändiä turaamaan kulkusia ihan päin persettä.

Kyllä tuo oli ihan vakio käytäntö melkein joka paikassa. Usein jopa varmistettiin etukäteen että on niitä hilipatahippaa biisejä ohjelmistossa. Jossain Laajavuoressa niitä joutu vetämään parikin settiä. Se oli yksi asia joka mua rupes aina korpeen ja rajusti jo syksyllä kun tiesi että melkein joka ilta piti kilkutella niitä kulkusia sun muita eka setti. Nyt olen tehnyt sequlle pohjat parin setin verran jos joskus joutuu soittamaan,onneksi aika harvoin. Viime syksynä ei kertaakaan,sitäpaitsi mä laskutan siitä erikseen jos joudun niitä soittamaan.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Martso
08.11.2005 16:45:16
En mä nyt tiedä, pitääkö tämä paikkansa.
Joskus 80 -luvulla niitä joululauluja piti soittaa, kun oli olemassa se ns. viihdesetti aina ekana. Jossain vaiheessa, kun ruvettiin tanssittamaan heti ekasta biisistä lähtien, niin ei niitä enää tultu vaatimaan. Nykyään pikkujoulupaikoissakin annetaan ihmisten syödä rauhassa hiljaisen levymusan säestyksellä eikä pakoteta bändiä turaamaan kulkusia ihan päin persettä.

Nat King Colet ja muut klassikko-touhut soimaan, niin soittajat ja asiakkaat on iloisia!
Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan!
baron
08.11.2005 20:41:54

Ens pe ja la on pikkujouluja tiedossa,jos joutuu joululauluja vetään,niin hattujen maailmasta,ei niitä prkl ruveta reenaan,HOHO!Mites se nyt meni...ai niin,lahjattomat reenaa,varsinkin joululauluja;-))

Kateeksi käy, mä jouduin oikeesti treenaamaan "Feliz Navidadin" montunoja.

Minkäs claven mukainen montuno sulla on tapana vetää?
mack the knife
08.11.2005 20:56:19
Tuskinpa nuo turjakkeet mitään montunoja kuuntelee, kunhan on sinne päin melodia. Ei ole palautteessa koskaan ollu niin tarkkoja arvosteluja muistaakseni.
Paha on Pekan pierrä ku ei ole persettä. (vanha lappilainen sananlasku)
Ukko
08.11.2005 21:03:22

Jouluhysteria on kauheaa! En pidä juurikaan Joulusta ja pikkujouluistakaan(muusikoiden oma on ehkä paikallaan poikkeuksena, jonne en nyt voi tulla) ja nehän alkavat aina vain aikaisemmin ja aikaisemmin ja ensimäiset jo Juhannuksen jälkeen. Joulurauhaa ei juurikaan nykyjään ole. Ensin helvetinmoinen hössötys ja sitten pitäisi kuin napista painaen rauhoittua pitkien pyhien viettoon. Uutena vuotena hössötys jatkuu saatananmoisina rakettien ja pommien räiskeenä, niin kuin sota olisi syttynyt ja koirakin pelkää kuollakseen moista örveltämistä. Loppiaisena hieman helpottaa, kun sydäntalven härkäviikot alkaa.

++++++++++++++++
Ukko
08.11.2005 21:06:13

Minä haen jouluntunnelmaa menemällä kirkkoon yksin soittamaan urkuja pois liian hössötyksen jaloista ja soittelen siellä enemmän semmoisia hartaita joulusäveliä.

Minä taas "revittämällä" kitaralla Ted Nugentin ymv. biisejä levyn säestyksellä. Sillä on ihme ja kumma rauhoittava vaikutus.
baron
08.11.2005 21:06:54

Tuskinpa nuo turjakkeet mitään montunoja kuuntelee, kunhan on sinne päin melodia. Ei ole palautteessa koskaan ollu niin tarkkoja arvosteluja muistaakseni.

Kun hommaa tekee huvikseen, niin huvit pitää ottaa sieltä mistä saatavissa!
Ukko
08.11.2005 21:07:34

Yksin ollessani usein improvisoin ja soinnuttelen sillä tavalla jota ei aina uskalla julkisissa tilaisuuksissa tehdä ja saa soittaa mitä haluaa.

Silleen niinku kauan sitten S.H:n häissä se hevi lopetus häämarssin lopussa :)
mack the knife
08.11.2005 21:21:57
Kun hommaa tekee huvikseen, niin huvit pitää ottaa sieltä mistä saatavissa!

Yhtä huvikseni mäkin teen nykyään. Onhan se niinkin, itselle soitto on puolet hommasta.
Paha on Pekan pierrä ku ei ole persettä. (vanha lappilainen sananlasku)
faith
08.11.2005 22:32:58
Joulu alkaa sillon ku käy kylmässä kirkossa laulamassa alba päällä "Juhlimaan tulkaa". Perinne joka on toivottavasti tullu meile jäädäkseen, mie ja siskot laulamassa, kuoron runkona =)
Kyllä sika syitä keksii.. maa jäässä tai kärsä kipiä.
baron
08.11.2005 22:37:14

Äh olin unohtaa, pitää ottaa Tiernapojat treenikseen.
Mä en todella vuotta jaksa muistaa sitä ulkoa, pakko uudelleen vilkaista.
jon lord
09.11.2005 12:36:34
Silleen niinku kauan sitten S.H:n häissä se hevi lopetus häämarssin lopussa :)

Mähän lupasin soittaa 8 dimiä häämarssiin ja lopussa tuli vähän kiire. Siitä se vaan johtui.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Tankero
10.11.2005 13:42:55
Minä taas "revittämällä" kitaralla Ted Nugentin ymv. biisejä levyn säestyksellä. Sillä on ihme ja kumma rauhoittava vaikutus.

Hommaa vielä jouskari ja biisoni, niinku Tedilläkin.
Toivoj
16.11.2005 18:43:53
Joulun jälkeen opettaja kyseli pikku koululaisilta, että oliko pukki käynyt ja mitä lahjoja olivat saaneet. No, olihan se pukki käynyt kaikkien kotona, mutta sitten loksahtivat suut auki, kun yks pikkupoika sanoi, että meillä kävi kolme pukkia. No mitenkäs se sellainen on mahdollista, opettajakin ihmetteli. No, poika kertoi, että ensin oli pikkusiskolta tullut pissat housuun, niin äiti sanoi että siinä se on yks kusipukki. Sitten tuli isi kotiin, niin äiti sanoi, että sieltä se huoripukki taas tulee. Ja sitten tuli vielä se oikea joulupukki.
Ei oo vielä yksiäkään pikkujouluja tiedossa. Kyllähän niitä vielä kerkiää. Toivottavasti vähällä pääsee tänä vuonna. Serzoa kans komppaan ja Uruttajaa ton jouluhössötyksen suhteen. Onneksi lapset jo isoja. Niillehän se silloin oli tärkeää se joulunvietto.
Music was my first love.
Sertzo S
16.11.2005 21:45:45
Otsikkoon totean: Joulu tulee ja onneksi taas menee kaikkine ns. joulurauhahysteriahässäköineen.

Päivä alkaa pidetä sen jälkeen. :)
manjaana
16.11.2005 22:07:53
Otsikkoon totean: Joulu tulee ja onneksi taas menee kaikkine ns. joulurauhahysteriahässäköineen.

Päivä alkaa pidetä sen jälkeen. :)

Juuh ja mein pikkuesa lähenee, viel ku sais siutki houkuteltua... ;o))
Aina kax kertaa, pyytää ja olla ilman...
Sertzo S
16.11.2005 22:11:12
Juuh ja mein pikkuesa lähenee, viel ku sais siutki houkuteltua... ;o))

Hankien keskellä mökillä silloin häärään, jos nyt niitä hankia ja jäätä tuolloin on.
Käydään verkoilla noiden ukorähjien kanssa kalassa.
manjaana
16.11.2005 22:25:59
Hankien keskellä mökillä silloin häärään, jos nyt niitä hankia ja jäätä tuolloin on.

Ei paskempi vaihtari tuokaan vkl:n viettoon.. ;o))
Aina kax kertaa, pyytää ja olla ilman...
Martso
17.11.2005 08:12:29

Ai että... juomuksilla käyminen erityisesti isä-ukon kanssa on mahtavaa joulukuun hommaa.
Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)