Martso 03.11.2005 11:28:16 | |
---|
Offtopic: Muistaakseni Rannikko oli tullu studioon suoraan keikalta nukkumaton yö takana soittamaan tuon. Rannikkoa käsittääkseni vitutti jonkin verran kun tuo meniki levylle ja ennen kaikkea kun se sitte soi joka paikassa - vire on nimittäin aika kyseenalainen. Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan! |
Musiikkia korville 03.11.2005 11:31:20 | |
---|
Helsingin Sanomat suuressa viisaudessaan kirjoitti sen olevan tango.Tämän päivän oikaisussa sanottinn sen olevan hidas foksi.Mikä lienee totuus tässä asiassa? Miten nää mahtaa edes liittyä tuohon tempokysymykseen?.. Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään |
BigPapa 03.11.2005 11:40:12 (muokattu 03.11.2005 11:44:19) | |
---|
vire on nimittäin aika kyseenalainen Ai on vai?En aikaisemmin ole hirveesti valituksia siitä kuullut enkä puuttuisi siihen aiheeseen itsekään.No jokainen kuulee asioita omalla tavallansa. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
BigPapa 03.11.2005 11:40:50 | |
---|
Miten nää mahtaa edes liittyä tuohon tempokysymykseen?.. No mietipä sitä. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
M.i.k.key 03.11.2005 11:45:01 | |
---|
Tempo on aika tasan 67bpm. Siis neljäsosa, ajatteli sitä sitten 12/8 tai 4/4. Kukas muuten soittaa sen Tapsan version fonisoolon? Mä lopetan nää hommat! |
Martso 03.11.2005 11:46:09 | |
---|
Ai on vai?En aikaisemmin ole hirveesti valituksia siitä kuullut enkä puuttuisi siihen aiheeseen itsekään.No jokainen kuulee asioita omalla tavallansa. Rannikon omasta mielestä kuulemmin ainaki on. Kyllä se mulle menee, nostalgiaa. Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan! |
BigPapa 03.11.2005 11:46:38 (muokattu 03.11.2005 11:47:38) | |
---|
No puhutaan sitten tahtilajista,niinkö?Hidas foksi vai slow rock?Ei viitsisi saivarrella kun aikuiset miehet kuitenkin tietää mistä on kysymys. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Martso 03.11.2005 11:47:17 | |
---|
Kukas muuten soittaa sen Tapsan version fonisoolon? Mitäs vuotta tuolloin on eletty? Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan! |
Musiikkia korville 03.11.2005 11:48:42 (muokattu 03.11.2005 11:51:34) | |
---|
No mietipä sitä. Ei muuta kuin laskemaan iskut minuutissa, jos ei jostain nuotista löydy. Sekä tangon että slow foksin tempokäsite on hyvin laaja-alainen ja eihän ne määritä musiikkityyliä. Tietysti, jos kysytään, että mikä musiikki-, komppi, ym tanssilaji jne on kyseessä niin siinä allekirjoittaisin martson kommentit. E: Niin ja saivartelua tai ei niin tämän tekstin kirjoitin sun v*mäisen vastauksen ansiosta. Vastaus tempoon taisi tullakin. Tahtilaji löytyy nuoteista. Eiköhän tämä ole tässä. Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään |
Martso 03.11.2005 11:54:30 | |
---|
No puhutaan sitten tahtilajista,niinkö?Hidas foksi vai slow rock?Ei viitsisi saivarrella kun aikuiset miehet kuitenkin tietää mistä on kysymys. Itte sinä sekoilet tahtilaji/tyyli/tempo-käsitysten kanssa. Rauhota hieman. Hidas foksi ja slow rock voi molemmat olla tempoltaan 67 bpm, tempo ei muutu. Marssi ja med.swing voi olla molemmat 120 pbm. Mitä tempoon tulee, niin Mikkey anto ihan eksaktin vastauksen äsken. Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan! |
BigPapa 03.11.2005 11:58:03 (muokattu 03.11.2005 12:00:28) | |
---|
tämän tekstin kirjoitin sun v*mäisen vastauksen ansiosta ei kai nyt noin herkästi aleta katsomaan v-mäisyydeksi,siinä tapauksessa oma kysymyksesi oli juuri yhtä v-mäinen.Sitä saa mitä tilaa.Joo uskokaa nyt vaan niitä nuottejanne sitten älkääkä omia korvianne.Kukas kieltää ajattelemasta itse.Aika hienosti joku tuossa kirjoitti,että Guarda Che Luna on Italian vastaus näihin Great Pretenderiin ja mitä niitä nyt oli....eli itse asiassa säveltäjät taisivat olla enemmän rootsmiehiä kuin tanssimuusikoita....tuli vaan mieleen. tahtilaji/tyyli/tempo -nuo kaikkihan vaikuttavat esitykseen Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
baron 03.11.2005 12:01:46 | |
---|
Originaali Fred Buscaglione 1959 Olavi Virta 1960 Tapani Kansa 1987 My name is Baron, Sir Baron. |
M.i.k.key 03.11.2005 12:02:04 | |
---|
Joo uskokaa nyt vaan niitä nuottejanne sitten älkääkä omia korvianne.Kukas kieltää ajattelemasta itse. Mites toi teikäläisen oma ajattelu? Tarviiko se edelleen uskoa silmiään ja lukea Hesaria, missä joku puukorva kirjoittaa että se on tango niin siitä pitää mähistä täällä näinkin pitkään vaikka asia on aikalailla käsitelty!? Slowrock=trioli eli itse asiassa säveltäjät taisivat olla enemmän rootsmiehiä kuin tanssimuusikoita....tuli vaan mieleen. Tuohon aikaan ainakin muusikot olivat enemmän tuohon roots/jazz-suuntaan kuin nykyään... Mä lopetan nää hommat! |
Martso 03.11.2005 12:07:54 (muokattu 03.11.2005 12:08:40) | |
---|
Joo uskokaa nyt vaan niitä nuottejanne sitten älkääkä omia korvianne. En ole missään vaiheessa puhunu nuoteista. Olen koko ajan puhunu siitä mitä minä kuulen tässä biisissä. Taitaapi olla vaan niin, että itte olet 30v kuuntelun jälkeen huomannu sieltä ne rummutkin ja kokenu vihdoinki sen ahaa-elämyksen! nuo kaikkihan vaikuttavat esitykseen Puhuttiinko me tästä? Ei taidettu puhua. Sinä kyselit mielipiteitä temposta alunperin!! Sen jälkeen olet sekoittanu asiaan koko ajan jotain ylimääräistä jauhamista. Ei me voida sinun ajatuksia lukia. Joten koetappa mahtua nyt egosi kanssa omaan nahkaasi. Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan! |
BigPapa 03.11.2005 12:11:30 | |
---|
Tarviiko se edelleen uskoa silmiään ja lukea Hesaria, missä joku puukorva kirjoittaa että se on tango niin siitä pitää mähistä täällä näinkin pitkään vaikka asia on aikalailla käsitelty enhän minä sitä ole uskonutkaan vaan halusin täältä hiukan mielipiteitä jä näkemyksiä asian tiimoilta.Ei nyt viitsitä alkaa tappelemaan tästä asiasta.Ja ihan pelkästään hyvä juttu olisi kun tanssipuolellakin olisi niitä jazz/ roots miehiä nykyäänkin.Se hiukan rikastuttaisi soittokulttuuria.Aika kornilta tuntuis että olisi vain tanssimusiikkiin rajattuja soittajia ja sitten taas muut olisi erikoistuneet muihin juttuihin. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Martso 03.11.2005 12:13:42 | |
---|
Jeah! Annan itselleni jäähyn. Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan! |
BigPapa 03.11.2005 12:14:08 (muokattu 03.11.2005 12:14:29) | |
---|
Joten koetappa mahtua nyt egosi kanssa omaan nahkaasi. Tuon voisi jopa ymmärtää v-mäisyytenä.Hedelmällistä keskustelua vai?Soita sinä vaan sitä humppaa niin itse soitan mielummin musiikkia.Menen itsekin jäähylle. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
timwee 03.11.2005 12:16:49 | |
---|
Ei voi taas muuta sanoa kuin että tämä on taas mnettiä parhaimmillaan! Kinastelua ei mistään |
Sertzo S 03.11.2005 12:24:36 | |
---|
Ei voi taas muuta sanoa kuin että tämä on taas mnettiä parhaimmillaan! Kinastelua ei mistään Niinpä! |
mr.muzak 03.11.2005 12:27:11 | |
---|
Ei voi taas muuta sanoa kuin että tämä on taas mnettiä parhaimmillaan! Kinastelua ei mistään Jep, molemmat puhuu samaa kieltä muttei kuitenkaan..:) Tempo tuo Mikkeyn mainitsema ja kuulokuvaksi muodostuu jotakin mitä voisi ehkä kuvailla sanoilla "trioli slow rock". Mä ainakin ymmärtäisin tuosta mitä noin suurinpiirtein biisistä halutaan ja osaisin pianistina soittaa niitä trioleita aivan ilman että kukaan erikseen käskee, tekee se rumpali sitten ihan mitä haluaa. Näin yleisesti sanottuna täällä voisi jokainen hieman täsmentää mitä noilla termeille itse tarkoittaa, varsinkin kun joillakin tuntuu olevan käsitteillä melko erilaiset merkitykset. |