Aihe: Onko teitä "Tarjattu"?
1 2 3 4 5 6 7 8
Sertzo S
26.10.2005 19:45:24 (muokattu 26.10.2005 19:46:14)
Tuota....tuon asian takia en yleensä ole ottanut vaimoja keikalle...meinaan doorikset, nykyään ei enää mutta nuorena. Ex-vaimoni kerran oli siskonsa kanssa Jyväskylän seurahuoneella mukana kun oltiin keikalla. Olivat pöydässä jossa oli nuoria naisia pöytä täynnä. Yhtäkkiä yksi niistä naisista alkoi puhumaan että ajatteli iskeä tuon kosketinsoittajan tänäiltana. Vaimoni oli siinä vieressä hiljaa, mutta kun päästiin kotiin niin seurasi aikamoinen puhuttelu...tai sanoisinko keskustelu. Luuli tietysti että meno on tällaista jatkuvasti. Kerran se kysyi multa että monenko naisen kanssa olet ollut ennen mua. Mietin vähän aikaa ja rupesin luettelemaan ...siinä 350 kohdalla se huusi mulle ..TURPA KIINNI ja suuttui iäksi ajaksi. Onkohan antanut vieläkään anteeksi.mene ja tiedä. Tietysti olin vähän ilkeä mutta mitäs rupesi kyselemään.

No voi prle, ma mitä lukea saan! 40 vasta.
ninmari
26.10.2005 21:09:22
Kysymys ei ole asenteesta,vaan parista omasta kokemuksesta vuosien varrelta näistä "pariskunta"-bändeistä,en toki sua tarkottanut umpitollolla akalla,sähän oot vielä nuori ja nätti,kuvasta päätellen:-)

Kiitos!Kuten jo aiemmin olen sanonut,niin soittajia kunnioitan ja etenkin niitä oman bändini soittajia..Osaan arvostaa ammattitaitoa,enkä solistina koskaan pyri asettumaan bändin yläpuolelle.Ennemmin luokittelisin itseni kaikkein alimpaan kastiin,koska olen kokemattomin bändissä.Yhtä paljon kunnioitan kaikkia jäseniä bändissä,miehekkeen lisäksi.Ja meillä ei ole tosiaan tapana keikalla riidellä omista asioista,sen enempää kuin nuoleutua missään nurkkajuuressa.Silloin ollaan töissä ja suhtaudutaan ammattimaisesti toisiimme.Niin kauan kunnes työt on tehty sille päivää.;)

On vaan sattunut joskus bändiin sellainen luonteeltaan hankala ihminen,jonka kanssa jokainen keikka on varomista ja pelkäämistä,koska ei voi tietää mistä se seuraavaksi vetää herneen nenään..Teki niin yleensä aivan ihme asioista,joista kukaan muu ei löytänyt mitään valittamista.=:o Ja kysymyksessä on muuten kokenut soittaja ja erittäin hyvä sellainen.

Kyseiseltä henkilöltä piti lisäksi ja mm. aina erikseen kysyä sopiiko jokin tietty keikka hänelle ja yleensä hän mietti asiaa montakin päivää..Kiva siinä on leaderin sitten kiertää kotona hermona kehää,että koskahan suvaitsee ilmoittaa,kun liimataiset tekee tarjousta ja odottaa vastausta..Soittaja tiesi kyllä,että hinta ym. asiat ovat kohdallaan,joten kai viivytteli vastausta ihan piruuttaan.

Kerran se sitten tällaisen parin viikon viivyttelyn jälkeen suvaitsi soittaa,että onkin lähdössä..Mä vaan olin jo ennättänyt hommaamaan sille keikalle toisen soittajan tilalle.
Arvatkaa sainko kuunnella puhelimessa täydellisen pystyyn haukkumisen..?=) Siihen meidän yhteistyö loppui.En tiedä teinkö väärin,mutta joskus kai mullakin tulee raja vastaan,vaikken helpostu tosiaankaan suutu,enkä halua olla kenellekään vittumainen.
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
riff
26.10.2005 21:16:25 (muokattu 26.10.2005 21:16:58)
On vaan sattunut joskus bändiin sellainen luonteeltaan hankala ihminen,jonka kanssa jokainen keikka on varomista ja pelkäämistä,koska ei voi tietää mistä se seuraavaksi vetää herneen nenään..Teki niin yleensä aivan ihme asioista,joista kukaan muu ei löytänyt mitään valittamista.=:o Ja kysymyksessä on muuten kokenut soittaja ja erittäin hyvä sellainen.

Jotenkin tiedän miltä susta tuntuu.
Köyhälle kaikki on kallista!
Tankero
26.10.2005 22:31:33
Jotenkin tiedän miltä susta tuntuu.

Niin minäkin. Joihinkin ei vissiin auta mikään, mutta toisiin on auttanut pieni asennekoulutus. Kehonkieli on joskus aika hyvää terapiaa.
Musiikkia korville
27.10.2005 08:03:38

Tuota....tuon asian takia en yleensä ole ottanut vaimoja keikalle...meinaan doorikset, nykyään ei enää mutta nuorena. Ex-vaimoni kerran oli siskonsa kanssa Jyväskylän seurahuoneella mukana kun oltiin keikalla. Olivat pöydässä jossa oli nuoria naisia pöytä täynnä. Yhtäkkiä yksi niistä naisista alkoi puhumaan että ajatteli iskeä tuon kosketinsoittajan tänäiltana. Vaimoni oli siinä vieressä hiljaa, mutta kun päästiin kotiin niin seurasi aikamoinen puhuttelu...tai sanoisinko keskustelu. Luuli tietysti että meno on tällaista jatkuvasti. Kerran se kysyi multa että monenko naisen kanssa olet ollut ennen mua. Mietin vähän aikaa ja rupesin luettelemaan ...siinä 350 kohdalla se huusi mulle ..TURPA KIINNI ja suuttui iäksi ajaksi. Onkohan antanut vieläkään anteeksi.mene ja tiedä. Tietysti olin vähän ilkeä mutta mitäs rupesi kyselemään.

Meidän toiselle kitaristille sattui joskus samanlainen juttu. Vaimonsa oli keikalla mukana ja käydessään vessassa oli kuullut kuinka joku naikkonen sanoi toiselle, että aikoo iskeä bändin kitaristin. Tämä kitaristin vaimo ei ollut tosin ottanut asiaa millään lailla pahalla, vaan oli ainoastaan hymyssä suin mennyt seuraamaan, että kuinka tämä iskeminen mahtaa sitten noin niinku tapahtua... No, eihän se sitten yllätys, yllätys onnistunut.
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään
kuunsirppi
27.10.2005 08:11:51

Kyseiseltä henkilöltä piti lisäksi ja mm. aina erikseen kysyä sopiiko jokin tietty keikka hänelle ja yleensä hän mietti asiaa montakin päivää..Kiva siinä on leaderin sitten kiertää kotona hermona kehää,että koskahan suvaitsee ilmoittaa,kun liimataiset tekee tarjousta ja odottaa vastausta..Soittaja tiesi kyllä,että hinta ym. asiat ovat kohdallaan,joten kai viivytteli vastausta ihan piruuttaan.

Mulla oli kanssa edellisessä bändissä tätä porukkaa. Otti kyllä oikeesti aivoon, kun aina piti ensin kysyä avokilta, anopilta, appiukolta ja serkulta, että olisko isotädillä tms. jotain synttäreitä tai muita bileitä, jotka estäis keikalle lähdön. Jos ei ollu, niin sitten ainakin avokki kielsi....shit!

Nyt ei onneks poikain tarvi keneltäkään kysyä lupaa. Kunhan kattovat, ettei muuten oo luvattuna mitään, mikä estäis keikan...
virsistä rokkiin
buntta
27.10.2005 08:39:23
Kysymys ei ole asenteesta,vaan parista omasta kokemuksesta vuosien varrelta näistä "pariskunta"-bändeistä,en toki sua tarkottanut umpitollolla akalla,sähän oot vielä nuori ja nätti,kuvasta päätellen:-)
Mä oon saanu maistaa harvinaista herkkua ja soittaa yhdessä pariskunta-bändissä, jossa kaikki hommat toimi loistavasti. Molemmat tyypit helvetin mukavia ja ammattitaitoisia. Ei nimiä mutta Forssan läheltä starttasi keikkabussi.
Pula-Aho
27.10.2005 09:38:45 (muokattu 27.10.2005 09:39:08)
Mulla oli kanssa edellisessä bändissä tätä porukkaa. Otti kyllä oikeesti aivoon, kun aina piti ensin kysyä avokilta, anopilta, appiukolta ja serkulta, että olisko isotädillä tms. jotain synttäreitä tai muita bileitä, jotka estäis keikalle lähdön. Jos ei ollu, niin sitten ainakin avokki kielsi....shit!

Nyt ei onneks poikain tarvi keneltäkään kysyä lupaa. Kunhan kattovat, ettei muuten oo luvattuna mitään, mikä estäis keikan...

Meillä tuo toimii nykyisin niinpäin, että jos jollain on joku päivä, jolloin ei keikalle pääse, niin hän ilmoittaa sen etukäteen. Erikseen en asiaa kysy. Silloin jo keikan myydessäni tiedän, onko koko porukka kasassa vai tarvitaanko tuuraajia.
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
v_m_kangas
27.10.2005 09:47:09 (muokattu 27.10.2005 09:50:16)

Meillä tuo toimii nykyisin niinpäin, että jos jollain on joku päivä, jolloin ei keikalle pääse, niin hän ilmoittaa sen etukäteen. Erikseen en asiaa kysy. Silloin jo keikan myydessäni tiedän, onko koko porukka kasassa vai tarvitaanko tuuraajia.

Komp.

Yleensä kun toimiston esa soittaa, keikka on jo myyty ja siinä vaiheessa pitää olla välittömästi tieto jos se ei onnaakaan, eli jos on esim sattunut tuplabuukkaus.

Siitä ei tule mitään, että joutuisi soittelemaan kierroksen läpi, varsinkin kun kaikkia ei voi mitenkään saada aina heti kiinni.

edit: plus että nämä humppakuviot vaativat sitoutuneisuutta, keikalle on lähdettävä silloin kun niitä on. Kieltäytymisen syyksi ei oikein kelpaa firman pikkujoulut tai se että vanhemmat/sisarukset tulevat kyläilemään.
Humppaa tai soita humppaa
Sertzo S
27.10.2005 10:02:45 (muokattu 27.10.2005 10:18:08)
iskeä bändin kitaristin. Tämä kitaristin vaimo ei ollut tosin ottanut asiaa millään lailla pahalla, vaan oli ainoastaan hymyssä suin mennyt seuraamaan, että kuinka tämä iskeminen mahtaa sitten noin niinku tapahtua... No, eihän se sitten yllätys, yllätys onnistunut, koska kitaristi kertoi naiselle vaimonsa harmikseen olevan paikalla, joten katsotaan sitten ensikerralla. ;)

edit: en millään malttanut olla ilkeilemättä
Musiikkia korville
27.10.2005 10:03:18

Myös Komp

Meillä homma menee myös juurikin näin. Ne päivät, jotka ei jollekin käy saatetaan ilmoittaa esim vuodenkin päähän, kun meillä myydäänkin keikkoja yli vuos eteenpäin.
Musiikkia korville
27.10.2005 10:04:13

, koska kitaristi kertoi naiselle vaimonsa harmikseen olevan paikalla, joten katsotaan sitten esnsikerralla. ;)

edit: en millään malttanut olla ilkeilemättä

Totuushan tuo on... ;)
kuunsirppi
27.10.2005 10:17:08
Myös Komp

Meillä homma menee myös juurikin näin. Ne päivät, jotka ei jollekin käy saatetaan ilmoittaa esim vuodenkin päähän, kun meillä myydäänkin keikkoja yli vuos eteenpäin.

Kyllä mäkin pidemmälle keikkoja myyn siten, että en kysy, että sopiiko. Ilmotan vaan, että tälle päivälle tuli keikka. Jos tulee ihan semmonen joku pikajuttu, niin silloin pitää soittaa.
Meillä on kyllä onneksi ollut aika hyvä porukka myös tuuraajia, eli yhtään keikkaa ei oo tarvinnu jättää sen takia soittamatta, että olis joku ollut jossain muualla.

Mä olen kyllä yrittänyt kans aina sanoo pojille, että kertokaa mulle etukäteen tiedossaolevia omia menojanne, niin tiedän sitten keikkoja myydessäni.

Nyt kyllä huomasin ite just, että kun yks pojistamme soitti (oli ilman kalenteria liikkeellä) ja sanoi, että tuli keikkakysely ens kesäkuulle, että hoidatko homman, että en itse pääsekään, enkä ollut poikia informoinut vielä. Oon silloin mukana Porkkala-oopperassa laulamassa (tervetuloa K:nummelle Porkkalan luovutuksen 50-vuotisjuhlaoopperaan).
virsistä rokkiin
baron
27.10.2005 10:28:11

Aina kun mulle itselle sopii, myyn keikan. Mulla on vakkari tutut tuuraajat, jotka tarvittaessa paikkaa.

Silloin kun mulla itsellä on este, en myy, pojat vois huomata, että ne pärjää ilman mua.
My name is Baron, Sir Baron.
kuunsirppi
27.10.2005 10:40:15
pojat vois huomata, että ne pärjää ilman mua.

meidän pojat on ainakin huomannu, että ne ei oikeestaan haluakaan mennä ilman mua minnekään.
Ainoa "poikkeus" on se, jos halutaan jotain pelkkää pianon pimputtelua, tai koskettimet-kitara-juttua, jossa ei tarvita laulajaa. Siis pelkkää soittomusaa.
Mihinkään tanssikeikalle eivät oikeestaan näy nykyään menevän ilman mua.....miksköhän? Oonko mä niin hyvä roudari, vai mitä?
virsistä rokkiin
Tankero
27.10.2005 10:43:59 (muokattu 27.10.2005 10:44:25)
Totuushan tuo on... ;)

Sata varma, jos on kunnon soittaja kyseessä.
Musiikkia korville
27.10.2005 10:51:03

No ON.
manjaana
27.10.2005 12:34:22

Jahas, nythän se selvis mistä kunnon soittajan tunnistaa.. ;o)
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.
Sertzo S
27.10.2005 12:39:14 (muokattu 27.10.2005 12:39:59)

Tilaisuudet pyrittävä aina käyttämään hyväkseen, jos ja kun niitä ilmenee. :)
Eipä enää ilmene, toisin oli ennen. Nyyh. :/
Musiikkia korville
27.10.2005 12:44:23

Älä kerro kenellekään. ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)