Aihe: Tervepäisiä, asiallisia soittajia..?
1 2 3 4 518 19 20 21 2226 27 28 29 30
kuunsirppi
07.01.2006 23:28:42
Täsmälleen näin vaimo teki. Meni opistolle ja oli siellä vuoden, ja tuli takas valistuneempana.

Oiskohan se sitten toi se juttu, mitä mun pitäis ruveta tekeen. Aikaa olis kyllä. Tulis ehkä ees sen verran vähemmän sitten roikuttua netissä :o/
Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain.
kuunsirppi
07.01.2006 23:30:42
Mutta eihä suomalainen humppa-muusikko sinne mene kun se luulee jo osaavansa kaikki ja olevansa kaiken yläpuolella.HAHHAH!

Tsabadaba! Mä voinkin sitten mennä, kun mä en oo humppa-muusikko, vaan pystysolisti, enkä ees kuvittele osaavani edes lähellekään kaikkee, mutta toivottavasti olisin vielä kehityskelponen :o))
EP
07.01.2006 23:30:51
Oiskohan se sitten toi se juttu, mitä mun pitäis ruveta tekeen. Aikaa olis kyllä. Tulis ehkä ees sen verran vähemmän sitten roikuttua netissä :o/
Kannatetaan ja iso +
kuunsirppi
07.01.2006 23:31:49
Kannatetaan ja iso +

Kiittää hän! Kannatuksesta ja plussasta :o)
Timi
08.01.2006 00:04:01
No joo!kuuntelin,eiku kattelin noita juttuja mitä heititte ilmaan noista rytmeistä.Millä me voitais jeesata tulevia rumpaleita,ja ei voi unohtaa myös meitä vanhoja partoja,joilla on melkoisen tanakka kokemus todellisuudesta
uruttaja
08.01.2006 00:21:00
Just ton ajatusmallin takia tän maan hudascenessä menee noin huonosti. Monet asiat olis erilailla jos kaikki saakelin soittimenomistajat ei pyöris tuolla keikoilla...

Plussaa ja komppia. Maailma olisi parempi paikka ilman mainitsemiasi erikoismiehiä ja -naisia.-
baron
08.01.2006 02:17:59

Ainii, mähän en ookaan humppamuusikko...
pitäkää tunkkinne

No no, pistänkö videon näytille?
My name is Baron, Sir Baron.
mr.muzak
08.01.2006 04:14:49
Just ton ajatusmallin takia tän maan hudascenessä menee noin huonosti. Monet asiat olis erilailla jos kaikki saakelin soittimenomistajat ei pyöris tuolla keikoilla...

NIINPÄ. Kysynkin vaan että miksi ajatellaan yleisesti niin että "humppakeikoilla ei tarvitse osata niin paljoa / se on vaan humppakeikka / yms. vähättelyä" ?

Samalla näin ajattelevat harrastajat sanovat ääneen että "hitto kuulosti kyllä sen kantolan/korisevan/sillanpään/koivuniemen/karitapion/jne. bändi hyvältä". Miksiköhän? Siksi että sillä ON väliä miten soittaa ja yleensä nämä ammattilaiset ovat tehneet nämä kotiläksyt ENNEN keikalle menoa.

Totta kai saa harrastaa ja vaikka ansaitakin harrastuksellaan. Mutta ihmettelen mistä tulee se ajatus päähän että "minä tiedän tästä asiasta kaiken" ja aletaan neuvomaan alan ammattilaisia. Kuinka moni menee neuvomaan vaikkapa tv-korjaajaansa tyyliin "kyllä minäkin olen kanavia käännellyt monta vuotta..."? :)
M.i.k.key
08.01.2006 04:16:42
NIINPÄ. Kysynkin vaan että miksi ajatellaan yleisesti niin että "humppakeikoilla ei tarvitse osata niin paljoa / se on vaan humppakeikka / yms. vähättelyä" ?

Samalla näin ajattelevat harrastajat sanovat ääneen että "hitto kuulosti kyllä sen kantolan/korisevan/sillanpään/koivuniemen/karitapion/jne. bändi hyvältä". Miksiköhän? Siksi että sillä ON väliä miten soittaa ja yleensä nämä ammattilaiset ovat tehneet nämä kotiläksyt ENNEN keikalle menoa.

Totta kai saa harrastaa ja vaikka ansaitakin harrastuksellaan. Mutta ihmettelen mistä tulee se ajatus päähän että "minä tiedän tästä asiasta kaiken" ja aletaan neuvomaan alan ammattilaisia. Kuinka moni menee neuvomaan vaikkapa tv-korjaajaansa tyyliin "kyllä minäkin olen kanavia käännellyt monta vuotta..."? :)

Hyvä että edes jotkut ovat samaa mieltä!

kantolan/korisevan/sillanpään/koivuniemen/karitapion
hmm, aloin tässä miettimään että monikohan noista osuu...? ;)
Mä lopetan nää hommat!
baron
08.01.2006 04:21:54

hmm, aloin tässä miettimään että monikohan noista osuu...? ;)

Just tän (eilisillan keikalla) joku rockmuusikko tuli sanomaan että "vain" humppamuusikon pitää osata soittaa rokkia ja jatsia (ainakin svingiä) ja lisäksi kaikki valssit, tangot, jenkat, polkat ja mitä niitä kaikkia on eli joteskin vaativampaa kuin osata vain yksi genre.
My name is Baron, Sir Baron.
mr.muzak
08.01.2006 05:57:12

Heh, tuli tähän aiheeseen vielä mieleen ne "kakkosbändin" legendaariset sanat keikan jälkeen: "Kakkosina tultiin, mutta ykkösinä lähdettiin!" :)
poppamies
08.01.2006 08:22:14

... ihmettelen mistä tulee se ajatus päähän että "minä tiedän tästä asiasta kaiken"...

Niinpä... ei se että joku ihminen on opiskellut musiikkia konsesrvaroriossa, tai peräti sibeliuksen ammattikoulussa tee hänestä musikaalisesti lahjakasta. Asia sattaa jopa olla päinvastoin. Kun musikaalisuus kerran on lahja olisin sitä mieltä että "oppimattomissa" on kaiken kaikkiaan suurempi potentiaali, ihan noin vain tilastollisesti. Minulla on sellainen mielikuva että esim. suuri osa maailman jazzmuusikoista saatta olla "harrastelijoita".
Jos joku on koulutukseltaan vaikkapa poliisi niin ei se tee häntä automaattisesti voimakkaammaksi kuin joku toinen, tai paremmaksi ampujaksi kuin joku toinen. Hänellä on vain henkilökohtaisesti paremmat edellytykset hoitaa hänelle annetuja tehtäviä hänelle suotujen edellytyksien rajoissa. Turha verrata musiikin tekemistä TV'n korjaamiseen. Musiikissa ei ole kyse siitä että saadaan kuvaputken anodijännite säädettyä oskiloskoopilla oikealle tasolle, vaan nimenomaan siitä että osataan valita oikea "kanava".
G-strings are for strippers
Neljä Ruuvia
08.01.2006 08:56:31 (muokattu 08.01.2006 08:57:57)
Niinpä... ei se että joku ihminen on opiskellut musiikkia konsesrvaroriossa, tai peräti sibeliuksen ammattikoulussa tee hänestä musikaalisesti lahjakasta. Asia sattaa jopa olla päinvastoin. Kun musikaalisuus kerran on lahja olisin sitä mieltä että "oppimattomissa" on kaiken kaikkiaan suurempi potentiaali, ihan noin vain tilastollisesti. Minulla on sellainen mielikuva että esim. suuri osa maailman jazzmuusikoista saatta olla "harrastelijoita".
Jos joku on koulutukseltaan vaikkapa poliisi niin ei se tee häntä automaattisesti voimakkaammaksi kuin joku toinen, tai paremmaksi ampujaksi kuin joku toinen. Hänellä on vain henkilökohtaisesti paremmat edellytykset hoitaa hänelle annetuja tehtäviä hänelle suotujen edellytyksien rajoissa. Turha verrata musiikin tekemistä TV'n korjaamiseen. Musiikissa ei ole kyse siitä että saadaan kuvaputken anodijännite säädettyä oskiloskoopilla oikealle tasolle, vaan nimenomaan siitä että osataan valita oikea "kanava".

Musikaalisuus ei ole lahja paitsi siinä mielessä että natiivi kansat eivät ymmärrä ollenkaan sitä käsitettä että joku ei olisi musikaalinen. Ehkä kaikki ollaan yhtä musikaalisia syntyessään. Musikaalisuus siis on kenties vähän kuin homoseksuaalisuus,ei kai ole näyttöä että se ois genettistä sen paremmin kuin että ympäristotekijät muovaisivat ihmisen sukupuoli käyttäyttymistä.
Poliisii vertausta käyttäen epäilisin kuitenkin keskiverto poliisin ju-jutsu ynnä muun fyysisen kontakti taidon olevan KESKIVERTO kaduntallaajan yläpuolella. Jos näin ei ole on koulutusta lisättävä heti!
Edit: Oli krijotusvihre
poppamies
08.01.2006 09:13:33

Musikaalisuus ei ole lahja ...

Et voi olla vakavissas...
G-strings are for strippers
Neljä Ruuvia
08.01.2006 10:47:13
Et voi olla vakavissas...

Voin ja olen! Me suomalaiset ollaan ensimäisten joukossa aina mainitsemassa että ei olla musikaalisia. Ja ois kiva laulaa mut kun ei osaa,jne. Mee kattoon jotain alkuheimoo ja kysy äijältä:Osaatko rummuttaa? Kyllä se on varmaan sitä mieltä että joo osaan.
Sertzo S
08.01.2006 10:50:25
Voin ja olen! Me suomalaiset ollaan ensimäisten joukossa aina mainitsemassa että ei olla musikaalisia. Ja ois kiva laulaa mut kun ei osaa,jne. Mee kattoon jotain alkuheimoo ja kysy äijältä:Osaatko rummuttaa? Kyllä se on varmaan sitä mieltä että joo osaan.

Niin, mutta taittuukko esim. pygmiltä laulaen Kuurankukka Gm-sävelajista muutaman kuuntelukerran jälkeen? ;)
Martso
08.01.2006 10:52:40 (muokattu 08.01.2006 10:55:41)
Niin, mutta taittuukko esim. pygmiltä laulaen Kuurankukka Gm-sävelajista muutaman kuuntelukerran jälkeen? ;)

Puhuttiin musikaalisuudesta edelleenki. ;)

EDIT: TUohan menisi monotoniseksi kuulemisen toistamiseksi.
Janus
08.01.2006 11:01:05

Jos ei taitu, niin suama lainen isäm maan puolustaja sanoo "Haista sinä Mambo vittu, et osaa edes..."
Martso
08.01.2006 11:17:19

No joo. Kentällä törmää aika usein vanhempien soittajien taholta tulevaan naljailuun, mikä kohdistuu alan kouluja kohtaan. "Kerhot, leikkikoulut..." kaikki ne on kuultu. Ne on helppo ottaa kohteiksi siinä vaiheessa, kun ollaan ymmällään nuorempien paremmasta valmiudesta tehdä alan asioita, eikös vaan? Tässäkin tapauksessa Muzak ei maininnut sanallakaan kouluista, koska ei puhunut niistä. Hän puhui ihmisistä, jotka on "ottaneet asioista selvää" ennen kuin on lähdetty kentälle riehumaan. Noissa Muzakin mainitsemissa esimerkkibändeissä on monia todella kovia soittajia, jotka eivät ole kouluja käyneet, mutta ovat tehneet perusduunit niin hyvin, että ei jää mitään sanomista.
omarklah
08.01.2006 11:26:11

Mut onko sillä loppujen lopuksi väliä mistä sen oppinsa on saanut, jos homma taittuu....
Tää sit sanois tälleen...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)