Aihe: Toivomus tanssimuusikoille tanssi.netistä: enemmän tangoa!
1 2 3 4 515 16 17 18 19
isojussi
01.09.2004 21:51:52
...Oikeasti kai pitäisi sambat vetää 100.

Eikujuutotasiis aivan. Mun ajatusvirhe.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
päivis
02.09.2004 18:49:36
Monesti sambat soitetaan niin nopeina, ettei se oikein houkuttele kokeilemaan samban askelmerkkejä. Vai mitä mieltä olet, Päivis?

Olen kyllä vähän väärä ihminen vastaamaan, kun en henkilökohtaisesti satu niin suuri samban ystävä olemaan. (Ehkä osittain siitä syystä, että hyviä samban viejiä on aika vähän. Jos nyt en itsekään mikään kovin kummoinen sambaaja ole...)

En siis ole kiinnittänyt mitään erityistä huomiota juuri sambojen tempoihin. Mutta useimmiten ne tuleekin tanssittua lavoilla samba-jivenä, joka antaa hieman tuossa tempossa anteeksi. Mutta jos tosiaan pääsee tanssimaan sambaa sambana - joka on jo itsessäänkin vaikeaa - ylinopeat tempot tekevät hommasta kaikkea muuta kuin nautittavan.
Oppilas: "****u mua kiinnosta pätkääkään mitkään valssin askeleet!" Åke B.: "Ei taida kiinnostaa pillukaan?"
isojussi
03.09.2004 08:26:23
...Mutta jos tosiaan pääsee tanssimaan sambaa sambana...

Suosittelen lämpimästi liittymistä lähimpään sambakouluun. Pahuksen hienoo meinikiä ja hyvähenkistä touhua.
baron
03.09.2004 09:04:42

Suosittelen lämpimästi liittymistä lähimpään sambakouluun. Pahuksen hienoo meinikiä ja hyvähenkistä touhua.

Tunsin/tiesin aikoinaan Matti Koskialan, joka (kaikella ystävyydellä) oli kovin virkamiesmäisen näköinen, kulki siististi pukeutuneena salkku kainalossa eikä millään olisi ulkonaisen vaikutelman perusteella uskonut (jazz)rumpaliksi.
Hän käväisi joskus 60-luvulla Rio de Janeirossa (riu de zaneiru) ja sai sambaherätyksen ja ainakin mun käsityksen mukaan alkuunpani sekä (karnevaali)samban soittamisen että sambatanssikoulut Suomessa.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin"
isojussi
03.09.2004 13:00:51
Täältä lisää tietoo sambasta ja sambakouluista:

http://www.samba.fi/
baron
03.09.2004 13:07:10

Täältä lisää tietoo sambasta ja sambakouluista:

http://www.samba.fi/

Kiva sivu, en tuntenut ennestään.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin"
isojussi
03.09.2004 13:09:45
Kiva sivu, en tuntenut ennestään.

Ja lisää hyvää avatarmateriaalia...;o)
päivis
05.09.2004 17:46:37 (muokattu 06.09.2004 14:45:28)
Monesti sambat soitetaan niin nopeina, ettei se oikein houkuttele kokeilemaan samban askelmerkkejä. Vai mitä mieltä olet, Päivis?

Minä:
Olen kyllä vähän väärä ihminen vastaamaan, kun en henkilökohtaisesti satu niin suuri samban ystävä olemaan.
En siis ole kiinnittänyt mitään erityistä huomiota juuri sambojen tempoihin.

No eilen kiinnitin: "Kanava Neljä" soitti aivan sikanopeat sambat. Siinä sai pistää salsa-askelta toisen eteen... Ei hyvä. Normaalitempolla ehtii naatiskelemaan, eikä vain räpiköimään.
Oppilas: "****u mua kiinnosta pätkääkään mitkään valssin askeleet!" Åke B.: "Ei taida kiinnostaa pillukaan?"
Kukko
07.09.2004 17:47:59 (muokattu 07.09.2004 17:48:50)

Minä:

No eilen kiinnitin: "Kanava Neljä" soitti aivan sikanopeat sambat. Siinä sai pistää salsa-askelta toisen eteen... Ei hyvä. Normaalitempolla ehtii naatiskelemaan, eikä vain räpiköimään.

Noh mä olin taas eilen kuuntelemas kanava nelosta,hyvä bändi, ei voi muuta sanoa.Meillä(mulla)olis ainakin opiskeltavaa tuosta luontevasta esiintymisestä ja spiikkauksesta.Myöskään ohjelmistossa ei yritetty mitään erityistä-pelkästään sopivaa perushudaa.Sen verran pitää sanoa,että yllättäviä puujalkoja oli naistentansseissa.Mä en ole mikään erityinen lahjakkuus, mutta tanssia osaan-mutta kyllä tuli hiki tuolla vääntää kun toinen on niinku pökkelö,ja hakivat koko ajan ihan pokerilla.
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
päivis
07.09.2004 18:07:30
Noh mä olin taas eilen kuuntelemas kanava nelosta,hyvä bändi, ei voi muuta sanoa.

Juu, ei yleisesti ottaen mitään valittamista. Kiinnittipähän vain ne ylinopeat sambat huomioni, kun täällä niistä (minulta) kyseltiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 515 16 17 18 19
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)