![]() 07.01.2006 10:35:43 | |
---|---|
Perkkojen soitto on noin yleisesti aliarvostettua (muiden kuin rumpaleiden joukossa). Eli ajatellaan, että kuka tahansa, joka osaa soittaa jotakin muuta soitinta, voi hoitaa perkat siinä sivussa, koska nehän vaan on lisämauste. VÄÄRIN! Jos bändissä käytetään perkkoja, niin niitä tulisi soittaa tyylin mukaisesti läpi ja mukana biiseissä. Ei vain silloin kun ei soita/laula mitään muuta! Ei nimittäin kovinkaan monelta solistilta onnistu laulaminen ja esim. yksinkertainen clave a-osassa samanaikaisesti ja sitten vaikka vaihto tamburiiniin b-osassa. Samaa mieltä! Yleensä on vaan niin, että se rumpali ei nouse sieltä kioskin takaa mihinkään, lattareissa voi ehkä siihen cowbelliin lyödä neljäs-osia,ei aina niitäkään. | |
![]() 07.01.2006 12:21:38 | |
Jos bändissä käytetään perkkoja, niin niitä tulisi soittaa tyylin mukaisesti läpi ja mukana biiseissä. Ei vain silloin kun ei soita/laula mitään muuta! Ei nimittäin kovinkaan monelta solistilta onnistu laulaminen ja esim. yksinkertainen clave a-osassa samanaikaisesti ja sitten vaikka vaihto tamburiiniin b-osassa. No tää on just sitä mitä mä haen...tyylin mukaisesti ja mukana biiseissä! Ja taas kerran....en missään nimessä mun omassa laulubiisissä. Mulla on jo sekin "ongelma" omissa laulubiiseissä, että kun käytän langatonta mikkiä, niin se olis mun mielestä melkosta sohlaamista mikin ja esim. tampuriinin kanssa, jos niitä pitäis vaihdella saman biisin aikana, kun pidän tota mikkiä aina kädessäni. Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. | |
![]() 07.01.2006 12:45:53 (muokattu 07.01.2006 12:46:08) | |
Mulla on jo sekin "ongelma" omissa laulubiiseissä, että kun käytän langatonta mikkiä, niin se olis mun mielestä melkosta sohlaamista mikin ja esim. tampuriinin kanssa, jos niitä pitäis vaihdella saman biisin aikana, kun pidän tota mikkiä aina kädessäni. Mulla on kans semmoinen ongelma et pitää koko ajan vaihtaa käsiä kun kyllästyy soittaan jotain juttuja oikeella niin alan soittaan niitä vasemmalla. Harder the better! Mä lopetan nää hommat! | |
![]() 07.01.2006 16:30:30 | |
Mulla on kans semmoinen ongelma et pitää koko ajan vaihtaa käsiä kun kyllästyy soittaan jotain juttuja oikeella niin alan soittaan niitä vasemmalla. Harder the better! Niin niin, mutta mieti niitä kilometrejä, joita sulla on takana ja joita mulla on :o/ Ehkä mä kolmenkymmenen keikkavuoden jälkeen oon kans vähän taitavampi.... Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. | |
![]() 07.01.2006 19:05:18 | |
Mulla on kans semmoinen ongelma et pitää koko ajan vaihtaa käsiä kun kyllästyy soittaan jotain juttuja oikeella niin alan soittaan niitä vasemmalla. Harder the better! Minä tein ihan samaa. Soittelin sooloja vasurilla kun ei jaksanut enää oikealla niitä renkutuksia soittaa ja samalla se kävi hyvästä harjoituksesta vasurille. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! | |
![]() 07.01.2006 19:56:29 | |
Minä tein ihan samaa. Soittelin sooloja vasurilla kun ei jaksanut enää oikealla niitä renkutuksia soittaa ja samalla se kävi hyvästä harjoituksesta vasurille. Ootte te aika velhoja.. | |
![]() 07.01.2006 21:39:05 | |
Minä tein ihan samaa. Soittelin sooloja vasurilla kun ei jaksanut enää oikealla niitä renkutuksia soittaa ja samalla se kävi hyvästä harjoituksesta vasurille. No soittakaa vaikka takajalalla (kuten Little Richard) mutta pitäkää kädet ja jalat pois sieltä bassopuolelta. Jos uruilla välttämättä on pakko soitta bassoa ne pitää olla siihen suunniteltu. Esim. tämä http://www.pieranar.com/hammond/ham … nd_images/Hammond%20B3%20fig.15.GIF tai joku näistä missä on polkimet... http://www.pieranar.com/hammond.htm G-strings are for strippers | |
![]() 07.01.2006 22:50:44 | |
No soittakaa vaikka takajalalla (kuten Little Richard) mutta pitäkää kädet ja jalat pois sieltä bassopuolelta. Jos uruilla välttämättä on pakko soitta bassoa ne pitää olla siihen suunniteltu. Esim. tämä http://www.pieranar.com/hammond/ham … nd_images/Hammond%20B3%20fig.15.GIF tai joku näistä missä on polkimet... http://www.pieranar.com/hammond.htm Mää naputtelen tässä bongoja, kävin äsken nettisivulla missä opetetaan.. vaikeeta on, ei kai sitä tarvi mikään Santana saatana olla humppa-päntissä?? | |
![]() 07.01.2006 22:59:02 | |
ei kai sitä tarvi mikään Santana saatana olla humppa-päntissä?? Just ton ajatusmallin takia tän maan hudascenessä menee noin huonosti. Monet asiat olis erilailla jos kaikki saakelin soittimenomistajat ei pyöris tuolla keikoilla... Mä lopetan nää hommat! | |
![]() 07.01.2006 23:03:33 | |
No tää on just sitä mitä mä haen...tyylin mukaisesti ja mukana biiseissä! Ja taas kerran....en missään nimessä mun omassa laulubiisissä. Mulla on jo sekin "ongelma" omissa laulubiiseissä, että kun käytän langatonta mikkiä, niin se olis mun mielestä melkosta sohlaamista mikin ja esim. tampuriinin kanssa, jos niitä pitäis vaihdella saman biisin aikana, kun pidän tota mikkiä aina kädessäni. Mulla nousee(Saakutin jätkät,ette väännä tätä!)Ja jos väännättekin ,minkä mä sille voin.Mieleen.No joo,se taas.Stop!Aikoinaan ko ei tarvinnut olla rumpujen takana,kun oli joku taitavampi siellä,niin kyynerpää taktiikka käyttäen soluttauduin vai vihkaa lehmän kellon kanssa lauteille antamaan oman näkemykseni rytmistä.Nuo Baronin mainitsevat palikat olivat huomattavasti hienostuneemmat.Otaksun et ne clavet?Mitä ne on sitten,ne ne raaps raaps klik raaps raaps himmelit?Latinalaisen musiikin ymmärtäminen ja sen rytmin,niin aivan älyttömän kirjon tajuaminen vaatii aivan erikoisen muusikon.Meillä tavallisilla tussareilla,lienee jonkun verran matkaa! Kohta mä koitan selittää tai loiventaa purkaustani Timi! | |
![]() 07.01.2006 23:08:25 | |
Just ton ajatusmallin takia tän maan hudascenessä menee noin huonosti. Monet asiat olis erilailla jos kaikki saakelin soittimenomistajat ei pyöris tuolla keikoilla... Sun kantsii tehä toi mitä sun allekirjotus on, ei siellä kaivata "ryppyotsia", jotka ei huumori ymmärrä.. | |
![]() 07.01.2006 23:14:04 | |
Sun kantsii tehä toi mitä sun allekirjotus on, ei siellä kaivata "ryppyotsia", jotka ei huumori ymmärrä.. Huumoria tai ei... Tarkemmin ajatellen tuossa kirjoittamassani on vinha perä. Parempi että et lähde mun huumoria tai ryppyotsaisuutta mitenkään spekuloimaan :) Mä lopetan nää hommat! | |
![]() 07.01.2006 23:14:32 | |
Mulla nousee(Saakutin jätkät,ette väännä tätä!)Ja jos väännättekin ,minkä mä sille voin.Mieleen.No joo,se taas.Stop!Aikoinaan ko ei tarvinnut olla rumpujen takana,kun oli joku taitavampi siellä,niin kyynerpää taktiikka käyttäen soluttauduin vai vihkaa lehmän kellon kanssa lauteille antamaan oman näkemykseni rytmistä.Nuo Baronin mainitsevat palikat olivat huomattavasti hienostuneemmat.Otaksun et ne clavet?Mitä ne on sitten,ne ne raaps raaps klik raaps raaps himmelit?Latinalaisen musiikin ymmärtäminen ja sen rytmin,niin aivan älyttömän kirjon tajuaminen vaatii aivan erikoisen muusikon.Meillä tavallisilla tussareilla,lienee jonkun verran matkaa! Kohta mä koitan selittää tai loiventaa purkaustani Timi! Se raaps raaps on Guiro nimeltään ja sopii esim. Cha cha-rytmiin tosi hjuvin.. | |
![]() 07.01.2006 23:17:37 | |
Just ton ajatusmallin takia tän maan hudascenessä menee noin huonosti. Monet asiat olis erilailla jos kaikki saakelin soittimenomistajat ei pyöris tuolla keikoilla... Tämä on ihan tarkalleen näin. Humppa on saanu huonon kaiun paskojen ja väinpitämättömien soittajien ansiosta. Niin, meinas unohtua: +!! | |
![]() 07.01.2006 23:18:05 | |
Se raaps raaps on Guiro nimeltään ja sopii esim. Cha cha-rytmiin tosi hjuvin.. eiks se käy myös rumbaan hienosti? Mun mielestä hienon kuuloinen rytmisoitin....mun ekassa bändissä yks tyyppi aina joskus soitti tota jossain biiseissä ja silloin vähän sitäkin mietin, että kun oppis joskus :o/ Pitäis varmaan mennä käymään musiikkiopistolla ja kysyä joltain rumpujensoitonopelta, että voisko se perehdyttää noiden perkussioiden maailmaan. Joku olis kiva osata oikein...ja aikaakin olis opiskella Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. | |
![]() 07.01.2006 23:20:34 | |
Huumoria tai ei... Tarkemmin ajatellen tuossa kirjoittamassani on vinha perä. Parempi että et lähde mun huumoria tai ryppyotsaisuutta mitenkään spekuloimaan :) Pysy sanomani takana, että enemmän kaivataan suomalaiseen tanssimusiikkiin sitä iloisuutta kun sitä toista puolta ja mitä tulee soittimiin niin kyllä sitä kivempi on kuunnella muutakin kuin kiipparia, bassoa ja rumpuja.. Mutta omat rajansa pitää tietää, mihin pystyy ja mihin ei. | |
![]() 07.01.2006 23:22:36 | |
...Pitäis varmaan mennä käymään musiikkiopistolla ja kysyä joltain rumpujensoitonopelta, että voisko se perehdyttää noiden perkussioiden maailmaan. Joku olis kiva osata oikein...ja aikaakin olis opiskella Täsmälleen näin vaimo teki. Meni opistolle ja oli siellä vuoden, ja tuli takas valistuneempana. G-strings are for strippers | |
![]() 07.01.2006 23:25:23 | |
Tämä on ihan tarkalleen näin. Humppa on saanu huonon kaiun paskojen ja väinpitämättömien soittajien ansiosta. Niin, meinas unohtua: +!! Aivan samaa mieltä! mutta puhutaan eri asioista, (lukekaa mun vanhoja kirjoituksia) oon kokenut tuon välinpitämättömyyden ja rahan ahneuden ym.. kauan sitten, ja yleisölle minä ainakin soitan enkä toisille soittajille mitä osaan.. | |
![]() 07.01.2006 23:26:42 (muokattu 07.01.2006 23:26:59) | |
Täsmälleen näin vaimo teki. Meni opistolle ja oli siellä vuoden, ja tuli takas valistuneempana. Mutta eihä suomalainen humppa-muusikko sinne mene kun se luulee jo osaavansa kaikki ja olevansa kaiken yläpuolella.HAHHAH! | |
![]() 07.01.2006 23:27:34 | |
Ainii, mähän en ookaan humppamuusikko... pitäkää tunkkinne Mä lopetan nää hommat! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)