![]() 14.09.2013 21:45:01 | |
---|---|
bossguitar: Sekoitatko mahdollisesti tähän: http://www.youtube.com/watch?v=0wGU4rY19pE Hieno! Mut ei ollu tämäkään. | |
![]() 14.09.2013 21:54:25 | |
EP: Hmm.. mä luulen, että musiikki ( ja taiteet ) yleensä ei herätä sinussa juuri minkäänaaisia tunteita, soittaminen pelkkä tekninen suoritus, olenko oikeassa? Taisin yliarvioida sinut, oletkin huomattavasti oudompi tapaus mitä olen kuvitellut, ohutta yläpilveä, todella...ilmeisesti et vaivaudu edes kuuntelemaan laittamieni linkkien musaa, niistä löytyy aika lailla kaikenlaista ihan musiikiksikin luokiteltavaa, ehkä jopa sinun mielestäsi. No laitetaas tosta yksi vanha mikä saa lähes tipan linssiin http://www.youtube.com/watch?v=Oi5FC2Mf-Bo Toisin kuin Matin&Tepon "minä rakastan sua" tyyppisissä kolmen soinnun kammotuksissa tässä on jotain muutakin kolmen soinnun lisäksi, yhdellä sanalla sanoen se vois olla vaikka sisältöä...jos sitä ei tajua tai kuule niin voe voe...ei muuta kun slipoveri päälle, Mennenit kehiin ja humpalle sitten, ja auton kasettisoittimesta M&T parhaat raikaamaan notta pääsee tunnelmaan! Mitä tulee kitarismin ymmärrykseesi...se lienee perustopin tasolla eli rautalankaa... E: Toisilla on paneminenkin pelkkä tekninen suoritus!! Hähähää!! :D Mutta hei!!! JOS sattuisit joskus pääsemaan ns pukille, muullekkin kuin sen TranShittisi korjauspukille...niin MUISTA tuplaehkäisy, maailma on aina pikkasen parempi paikka mitä vähemmän uusia urveloita syntyy, hähähää siis itsellesi! Mulle on aivan sama onko biisi uusi vai kuinka wanha tahansa, jos se on hyvä (tai hieno sovitus) niin se on! Totta, väitän silti että 60-70 lukujen suomipop ja iskelmät, varsinkin coverit, eivät useinkaan täytä mainitsemiasi kriteereita vaan ovat kaikin puolin onnettomia ja ponnettomia kopioita originaaleista, sekä soitto, laulu, sovitus ja tuotanto, erittäin harvoja poikkeuksiakin tietenkin on. Esimerkkinä "tätä ei olisi koskaan pitänyt tehdä suomeksi" tulee mieleen heti esim tämä http://www.youtube.com/watch?v=Oi5FC2Mf-Bo Sitä paitsi nykyään yhä harvemmin syntyy jotakin "uutta" ja sellaista mikä todella pysäyttää! Netista löytyy ainakin mulle hiton paljon uutta ja pysähdyttävää ja sykähdyttävää musaa, uusi voi olla myös ajallisesti vanhaa MUTTA sellaista mitä en ole aiemmin kuullut, sen sijaan vanhaa tuhanteen kertaa kuultua ei todellakaan tarvi kuunnella, elinikä ei riitä kaikkea uutta edes kuuntelemaan. Niin joo...se mikä mut pysäyttää oitis on jos autoradiosta tulee Ernosta tai V. Rostia tai muita päkättäjiä, ei pysty...kanava vaihtuu oitis. Mutta paljon ihan "liukuhihnamitäänsanomatonta" PASKAA!! Sitä on 60-70 luku tai mikä vaan aikakausi tulvillaan, kuten tämäkin päivä, paska ei lopu koskaan, se vaan muuttaa muotoaan, tämän päivän paska on paljon monipuolisempaa kuin 60-70 luvuilla, musalajien kirjo on kasvanut noista ajoista melko lailla. Lue edellinen.. Sitä suosittelen sinullekkin Aattelin vaan kun olet kitaristi niin haluaisit myös keikoilla näyttää taitojasi? Täh? KELLE? 35 vuotta turvesuossa riittää, nyt tehdään keikkaa harvakseltaan ja himassa saa soittaa sitä mistä tykkää, vaikkei niin osaiskaan. Mutta sä voisit kyllä ilahduttaa meitä jollain musanäytteellä että saatais edes vähän tuntumaa sun musikaalisuuteesi, tee vaikka tästä oma versio, enintään 2 raitaa sallittu... http://maihinnousu.net/s/13680 ... KAIKKEA on kiva soittaa, ei tuotakaan tarvi vetää aina sillä samalla "agents" otteella ja soundeilla millä sitä suurin osa vetää. | |
![]() 14.09.2013 22:00:47 | |
WanhaWetäjä: Tämä on kanssa hauska skipale, sairasosastoa parhaasta päästä... http://www.youtube.com/watch?v=O0CTeKuvyJg David Garfield & Friends. En keksi hymiötä jossa ois nam ja yäk samassa... "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
![]() 14.09.2013 22:39:11 (muokattu 14.09.2013 22:54:02) | |
WanhaWetäjä: Taisin yliarvioida sinut, oletkin huomattavasti oudompi tapaus mitä olen kuvitellut, ohutta yläpilveä, todella...ilmeisesti et vaivaudu edes kuuntelemaan laittamieni linkkien musaa, niistä löytyy aika lailla kaikenlaista ihan musiikiksikin luokiteltavaa, ehkä jopa sinun mielestäsi. No laitetaas tosta yksi vanha mikä saa lähes tipan linssiin http://www.youtube.com/watch?v=Oi5FC2Mf-Bo Toisin kuin Matin&Tepon "minä rakastan sua" tyyppisissä kolmen soinnun kammotuksissa tässä on jotain muutakin kolmen soinnun lisäksi, yhdellä sanalla sanoen se vois olla vaikka sisältöä...jos sitä ei tajua tai kuule niin voe voe...ei muuta kun slipoveri päälle, Mennenit kehiin ja humpalle sitten, ja auton kasettisoittimesta M&T parhaat raikaamaan notta pääsee tunnelmaan! Mitä tulee kitarismin ymmärrykseesi...se lienee perustopin tasolla eli rautalankaa... Juu, mutta nyt on puhe tanssikeikoilla soitettavasta musiikista ja sovitetusta, ei niin, että mennään ja läiskitään jotain sinne päin ..mihin sinä olet tottunut. Ihmettelen miten mies voi olla noin tyhmä jos kerran OSAA SOITTAA?? Haloo?? Sitten vaan valitetaan täällä?? Sointujen määrä ei tee musiikista yhtään parempaa jos ei huonompaakaan. Mutta hei!!! JOS sattuisit joskus pääsemaan ns pukille, muullekkin kuin sen TranShittisi korjauspukille...niin MUISTA tuplaehkäisy, maailma on aina pikkasen parempi paikka mitä vähemmän uusia urveloita syntyy, hähähää siis itsellesi! Hyvin transitti pelittää kun tekee huollot ajallaan, jokos itse uskallat lähtee spritterillä pois bussireitiltä? :D Netista löytyy ainakin mulle hiton paljon uutta ja pysähdyttävää ja sykähdyttävää musaa, uusi voi olla myös ajallisesti vanhaa MUTTA sellaista mitä en ole aiemmin kuullut, sen sijaan vanhaa tuhanteen kertaa kuultua ei todellakaan tarvi kuunnella, elinikä ei riitä kaikkea uutta edes kuuntelemaan. Niin joo...se mikä mut pysäyttää oitis on jos autoradiosta tulee Ernosta tai V. Rostia tai muita päkättäjiä, ei pysty...kanava vaihtuu oitis. Soitatko niitä keikoilla? Sitä on 60-70 luku tai mikä vaan aikakausi tulvillaan, kuten tämäkin päivä, paska ei lopu koskaan, se vaan muuttaa muotoaan, tämän päivän paska on paljon monipuolisempaa kuin 60-70 luvuilla, musalajien kirjo on kasvanut noista ajoista melko lailla. Se positiivinen asenne.. Täh? KELLE? 35 vuotta turvesuossa riittää, nyt tehdään keikkaa harvakseltaan ja himassa saa soittaa sitä mistä tykkää, vaikkei niin osaiskaan.. Sun olis kantsinu lopettaa kanssa jo vuosia sitten.. Mutta sä voisit kyllä ilahduttaa meitä jollain musanäytteellä että saatais edes vähän tuntumaa sun musikaalisuuteesi, tee vaikka tästä oma versio, enintään 2 raitaa sallittu... http://maihinnousu.net/s/13680 ... KAIKKEA on kiva soittaa, ei tuotakaan tarvi vetää aina sillä samalla "agents" otteella ja soundeilla millä sitä suurin osa vetää. No ei jaksa kuunnella tollasta, mut kuvaa sun iloista luonnettasi hienosti. Mä oon yleensä tehny (silloin kun keikkailtiin) koko orkesterille pientä sovitusta, sellasta on paljon kivempi soitella kun pistää siitä vaan menemään. En mä nää intoo alkaa mitään nauhoituksia tekemään.. | |
![]() 14.09.2013 23:25:59 | |
![]() 15.09.2013 01:28:45 | |
EP: Juu, mutta nyt on puhe tanssikeikoilla soitettavasta musiikista ja sovitetusta, ei niin, että mennään ja läiskitään jotain sinne päin ..mihin sinä olet tottunut. Missä sellasta on puhuttu? Tämähän on "parasta juutubesta"...mutta parempi läiskiä korvakuulolta oikeen ja tyylinmukaisesti kuin nuoteista päin persettä, eikö? Sovitettua ja treenattua musaa tulee soitettua tänä päivänä varsinkin solistin seteillä, mä osaan omat osuuteni ulkoa, on sitten kyseessä basso tai kitara. Ei ole mikään itseisarvo soittaa lapuista biisejä jotka on kerran treenattu ja jotka jo osaa, eihän? Ihmettelen miten mies voi olla noin tyhmä jos kerran OSAA SOITTAA?? Haloo?? Sitä samaa, paitsi että sun soittataidoistasi on todisteena vain päin ..ttua raavittu LÄISKIMINEN nuoteista Nokian torilla. Sitäkö se sun "sovitettu" musasi on, täh? Sitten vaan valitetaan täällä?? Hehe, joo...ollaan hiljaa, saadaan kalaa. Sointujen määrä ei tee musiikista yhtään parempaa jos ei huonompaakaan. Hoh hoijaa...taas meni pointit ohi. Ymmärrätkö sinä kuulemastasi musiikista ylipäätään yhtään mitään? Luetun ymmärtämisesi heikko taso on jo noteerattu muidenkin kun mun toimesta ;-) Hyvin transitti pelittää kun tekee huollot ajallaan, jokos itse uskallat lähtee spritterillä pois bussireitiltä? :D On tolla Vitolla käyty Lapit ja muu Suomi aika tarkkaan reilun kymmenen vuoden aikana, missäs sä olet tuolla Shitillasi keikkaillut? Soitatko niitä keikoilla? Yleensä erotan jo ihan genrenkin takia sen musan mitä kuuntelen ja mitä keikoilla soitetaan, se mitä kenties haluaisin soittaa on usein eri asia kuin mitä soitan keikoilla, lienee enempi käytäntö kuin poikkeus monilla muillakin tämän alueen soittajilla/bandeilla. Yleisöllehän tanssimusaa soitetaan, ei itselle. Solistien seteillä soitetaan sitä mitä solisti ja levy-yhtiö haluavat, eikä siinä mitään. Se positiivinen asenne.. Mihin tämä liittyy? Paska on paskaa, ajattelee siitä miten positiviisesti tahansa. Kuten totesin, nykyään tehdään paljon parempaa ja varsinkin monipuolisempaa paskaa, on sentään soundit kohillaan ja vireet kunnossa, eikö tämä ole juurikin positiivista ajattelua jos mikä ;-) Sun olis kantsinu lopettaa kanssa jo vuosia sitten.. Musta tuntuu että ei olisi edes kannattunat aloittaa ikinä, on tää niin karmee ala ;-) Kaltaisesi unennäkijä pöhlökustaa olisikin voinut pärjätä tällä alalla kun kaikki on niin kivaa, aina ;-) No ei jaksa kuunnella tollasta, mut kuvaa sun iloista luonnettasi hienosti. Mutta jos se olis soitettu haitarilla? Ja duurissa pelimannimeinigillä? Siitähän sinä tykkäät, täh? Mä oon yleensä tehny (silloin kun keikkailtiin) koko orkesterille pientä sovitusta, sellasta on paljon kivempi soitella kun pistää siitä vaan menemään. Näköjään...http://www.youtube.com/watch?v=qYLKVUxr9_o ...vaikka miten toljotat lappua niin silti putoat, miksi? En mä nää intoo alkaa mitään nauhoituksia tekemään.. Juu ei kannata. Siinä hommasahan voisi vaikka oppia jotain uutta, se lienee outo ajatus kaltaisellesi dinosaurukselle. Tämä aihe olkoon tässä. Loppuun positiivista amerikan "kasevaa"... http://www.youtube.com/watch?v=AEzTdBJUHO8 | |
![]() 15.09.2013 04:35:11 | |
WanhaWetäjä: Missä sellasta on puhuttu? Tämähän on "parasta juutubesta"...mutta parempi läiskiä korvakuulolta oikeen ja tyylinmukaisesti kuin nuoteista päin persettä, eikö? Sovitettua ja treenattua musaa tulee soitettua tänä päivänä varsinkin solistin seteillä, mä osaan omat osuuteni ulkoa, on sitten kyseessä basso tai kitara. Ei ole mikään itseisarvo soittaa lapuista biisejä jotka on kerran treenattu ja jotka jo osaa, eihän? Sitä samaa, paitsi että sun soittataidoistasi on todisteena vain päin ..ttua raavittu LÄISKIMINEN nuoteista Nokian torilla. Sitäkö se sun "sovitettu" musasi on, täh? Hehe, joo...ollaan hiljaa, saadaan kalaa. Hoh hoijaa...taas meni pointit ohi. Ymmärrätkö sinä kuulemastasi musiikista ylipäätään yhtään mitään? Luetun ymmärtämisesi heikko taso on jo noteerattu muidenkin kun mun toimesta ;-) On tolla Vitolla käyty Lapit ja muu Suomi aika tarkkaan reilun kymmenen vuoden aikana, missäs sä olet tuolla Shitillasi keikkaillut? Yleensä erotan jo ihan genrenkin takia sen musan mitä kuuntelen ja mitä keikoilla soitetaan, se mitä kenties haluaisin soittaa on usein eri asia kuin mitä soitan keikoilla, lienee enempi käytäntö kuin poikkeus monilla muillakin tämän alueen soittajilla/bandeilla. Yleisöllehän tanssimusaa soitetaan, ei itselle. Solistien seteillä soitetaan sitä mitä solisti ja levy-yhtiö haluavat, eikä siinä mitään. Mihin tämä liittyy? Paska on paskaa, ajattelee siitä miten positiviisesti tahansa. Kuten totesin, nykyään tehdään paljon parempaa ja varsinkin monipuolisempaa paskaa, on sentään soundit kohillaan ja vireet kunnossa, eikö tämä ole juurikin positiivista ajattelua jos mikä ;-) Musta tuntuu että ei olisi edes kannattunat aloittaa ikinä, on tää niin karmee ala ;-) Kaltaisesi unennäkijä pöhlökustaa olisikin voinut pärjätä tällä alalla kun kaikki on niin kivaa, aina ;-) Mutta jos se olis soitettu haitarilla? Ja duurissa pelimannimeinigillä? Siitähän sinä tykkäät, täh? Näköjään...http://www.youtube.com/watch?v=qYLKVUxr9_o ...vaikka miten toljotat lappua niin silti putoat, miksi? Juu ei kannata. Siinä hommasahan voisi vaikka oppia jotain uutta, se lienee outo ajatus kaltaisellesi dinosaurukselle. Tämä aihe olkoon tässä. Loppuun positiivista amerikan "kasevaa"... http://www.youtube.com/watch?v=AEzTdBJUHO8 Tä, vetääkö EP Tarja&Tahdikkaissa. Se kertookin paljon. Humppajyrä | |
![]() 15.09.2013 06:20:19 | |
WanhaWetäjä: Missä sellasta on puhuttu? Tämähän on "parasta juutubesta"...mutta parempi läiskiä korvakuulolta oikeen ja tyylinmukaisesti kuin nuoteista päin persettä, eikö? Sovitettua ja treenattua musaa tulee soitettua tänä päivänä varsinkin solistin seteillä, mä osaan omat osuuteni ulkoa, on sitten kyseessä basso tai kitara. Ei ole mikään itseisarvo soittaa lapuista biisejä jotka on kerran treenattu ja jotka jo osaa, eihän? Juu, ei kun tää on tanssimusapalsta. En oo puhunu nuoteista yhtään mitään. Sitä samaa, paitsi että sun soittataidoistasi on todisteena vain päin ..ttua raavittu LÄISKIMINEN nuoteista Nokian torilla. Sitäkö se sun "sovitettu" musasi on, täh? Sulla taaas äänettömällä kitaralla soittelu, samoin kun taustalaulu, mm. duo keikka sen tumman pojaan kanssaa Pimeellä muutama vuosi sitten! :D Hehe, joo...ollaan hiljaa, saadaan kalaa. Kiva. Hoh hoijaa...taas meni pointit ohi. Ymmärrätkö sinä kuulemastasi musiikista ylipäätään yhtään mitään? Luetun ymmärtämisesi heikko taso on jo noteerattu muidenkin kun mun toimesta ;-) So What? Ihan sama.. On tolla Vitolla käyty Lapit ja muu Suomi aika tarkkaan reilun kymmenen vuoden aikana, missäs sä olet tuolla Shitillasi keikkaillut? Sähöviat on sitten korjaantunu ilmeisesti.. Se Transitti mulla aika vähällä ajolla, kesäisin etupäässä ..wanhaa ei viitti rasittaa liiaksi : ) Yleensä erotan jo ihan genrenkin takia sen musan mitä kuuntelen ja mitä keikoilla soitetaan, se mitä kenties haluaisin soittaa on usein eri asia kuin mitä soitan keikoilla, lienee enempi käytäntö kuin poikkeus monilla muillakin tämän alueen soittajilla/bandeilla. Yleisöllehän tanssimusaa soitetaan, ei itselle. Solistien seteillä soitetaan sitä mitä solisti ja levy-yhtiö haluavat, eikä siinä mitään. Keikathan on hyvä tilaisuus esittää esim. kitaralla jokin instrubiisi, vaikkaapa se "surullinen kitara" ja voit ihan itse sovittaa miksi haluat. Ei tarvi vaan kotona yksinään.. Mihin tämä liittyy? Paska on paskaa, ajattelee siitä miten positiviisesti tahansa. Kuten totesin, nykyään tehdään paljon parempaa ja varsinkin monipuolisempaa paskaa, on sentään soundit kohillaan ja vireet kunnossa, eikö tämä ole juurikin positiivista ajattelua jos mikä ;-) No mun mielestä mikään musatyyli ei ole paskaa, kaaikesta löytyy myös hyvää. Musta tuntuu että ei olisi edes kannattunat aloittaa ikinä, on tää niin karmee ala ;-) Kaltaisesi unennäkijä pöhlökustaa olisikin voinut pärjätä tällä alalla kun kaikki on niin kivaa, aina ;-) Juu, meinaan ihan ihan keikkaa tehdäkin kunhan päivätyöt sallii. Musiikki on omaa maailmansa, ei ole haitaksi vaikka olisi "unennäkijä" päinvastoin! Mutta jos se olis soitettu haitarilla? Ja duurissa pelimannimeinigillä? Siitähän sinä tykkäät, täh? Mikä? jep, tykkään kansanmusiikista. Näköjään...http://www.youtube.com/watch?v=qYLKVUxr9_o ...vaikka miten toljotat lappua niin silti putoat, miksi? Sattuuhan sitä! : ) ..etkö itse koskaan? Juu ei kannata. Siinä hommasahan voisi vaikka oppia jotain uutta, se lienee outo ajatus kaltaisellesi dinosaurukselle. Livenä oppii enemmän. Dinosaurus? Hehehee.. :D Tämä aihe olkoon tässä. Loppuun positiivista amerikan "kasevaa"... http://www.youtube.com/watch?v=AEzTdBJUHO8 Siitä sitten ohjelmistoon.. | |
![]() 15.09.2013 11:41:18 | |
WanhaWetäjä: Ymmärrätkö sinä kuulemastasi musiikista ylipäätään yhtään mitään? Ainoastaan tähän haluaisin itsekin vastauksen, nuo muut asiat hahmottukoon jotain muuta reittiä. Muistellen mm. sitä "reharmonisointiesimerkkiä" jossa yhtään sointua ei ollut vaihdettu. hmmm.... "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
![]() 15.09.2013 12:58:13 (muokattu 15.09.2013 12:58:26) | |
Epämuusikko: Ainoastaan tähän haluaisin itsekin vastauksen, nuo muut asiat hahmottukoon jotain muuta reittiä. Muistellen mm. sitä "reharmonisointiesimerkkiä".. Suo anteeksi jos käytin virheellistä termiä tilanteessa, toivottavasti tämä rauhoitti mielesi? ..jossa yhtään sointua ei ollut vaihdettu. hmmm.... Tähän en enää aio palata, vaikka olenkin asiasta eri mieltä ja totesit itsekin vastaavaa, en jaksa muistaa.. : ) | |
![]() 15.09.2013 13:38:32 | |
EP: Juu, ei kun tää on tanssimusapalsta. Mitä sitten? Itse olen ymmärtänyt tämän osion olevan sellaisen mihin voi laittaa käytännössä vaikka mitä tuubista. En oo puhunu nuoteista yhtään mitään. Joo...sovituksiin liittyy nuotit ja niistähän mm sinä vedät, varmaan aina. Sulla taaas äänettömällä kitaralla soittelu, samoin kun taustalaulu, mm. duo keikka sen tumman pojaan kanssaa Pimeellä muutama vuosi sitten! :D Kyllä mä ite oman soittoni kuulin, jos PA:sta ei kuulunut niin se ei ole mun murheeni, toi nyt oli muutenkin mitä oli, lähinnä kompin vatkaamista valmiiden erittäin täyteen ahdettujen taustojen sekaan joissa oli soolotkin joissain. Kyseessä oli tuuraus joka vedettiin hatusta, solisti ilmoitti vaan sävellajin, joskus ei sitäkään kun käytti transposenappia eli veti kaikki samasta kohtaa koskettimia, mollibiisit d-mollista, duurit varmaan Ceesta...meneehän siinä aikaa kun pitää miettiä mikä se SOIVA sävellajia on kun nostaa tai laskee transposella + 2 tai -3, hoho! Taidetta koteihin...biisilistassaan luki aina joka biisin kohdalla +4 tai -2 ja vastaavaa. So What? Ihan sama.. Aivan... Sähöviat on sitten korjaantunu ilmeisesti.. Joo, en nyt muista miten mutta joku pikkujuttu se oli, poika noita katteli joskus kun sillä on alan koulutusta. Mutta keskuslukko on mysteeri ja esim sivuovi ei aukea sisäpuolelta lainkaan. Se Transitti mulla aika vähällä ajolla, kesäisin etupäässä ..wanhaa ei viitti rasittaa liiaksi : ) Sepä se, Vitossa on jotain 450 000 mittarissa, en mä sillä ehkä enää Lapiiin asti lähtisi, 97 mallin autossa noilla kilometreillä ja merkistä riippumatta alkaa olla jo jonkimoista riskialttiutta erilaisiin matkan keskeyttäviin vikoihin ja Espanjan Mersu on mikä on, sähköpuoli varsinkin. Koiranluut pitäs vaihtaa eteen ennen katsastusta ja vetonivelen kumi. Keikathan on hyvä tilaisuus esittää esim. kitaralla jokin instrubiisi, vaikkaapa se "surullinen kitara" ja voit ihan itse sovittaa miksi haluat. Ei tarvi vaan kotona yksinään.. Tanssipaikoilla kannattaa välttää soitettua musaa paitsi tietenkin haitarilla voi ja pitää vetää jenkat ja polkat. Liikaa soittobiiseja luo helposti mielikuvan että bandilla ei ole tarpeeksi laulubiiseja, kapakoissa ja laivoilla on eri juttu kun on sitä kuollutta aikaa ja tyhjille seinille soittoa riittämiin. Lavoilla jää bandisetteja usein vaan 2 eli mieluummin laulua kuin soittoa, (suuri) osa jengistähän tanssii laulun mukaan ja biisin pitää olla tunnistettava ja suomeksi laulettu, ei ne osaa englanniksi tanssia ;-) No mun mielestä mikään musatyyli ei ole paskaa, kaaikesta löytyy myös hyvää. Sä et todellakaan ymmärrä lukemaasi...paska on paskaa, ja sitä on paljon, tyylistä ja aikakaudesta riippumatta MUTTA ei kaikki ole paskaa, se että ei pidä jostain on eri asia kuin että joku on totaalista umpipaskaa, mun mielestä. Juu, meinaan ihan ihan keikkaa tehdäkin kunhan päivätyöt sallii. Onnea yritykselle! Missäs meinaat keikkailla ja kuka tollasen wanhan tolvanan (56v?) ottaa bandiinsä? Vai alatko liideriksi, on bassokamat, PA ja paku, siitä on tietenkin hyvä lähteä rakentamaan ;-) Musiikki on omaa maailmansa, ei ole haitaksi vaikka olisi "unennäkijä" päinvastoin! No niihän mä just totesin, mistään mitään mieltä olevat puupäät pärjää aina, epäkohdista kiinnostunut on valittaja, siksi tämä ala on aivan perseestä mutta siihen on sopeutunut ajan myötä, on pakko jos meinaa keikkaa tehdä. Mikä? jep, tykkään kansanmusiikista. Otan osaa, käytkö myös tanhupiireissä? Sattuuhan sitä! : ) ..etkö itse koskaan? Varmasti jokainen vetelee välillä mitä sattuu, se mikä pisti silmään on että tuollaista kusenpolttamaa ja helppoa rallia tarvii ylipäätään toljottaa lapuista, sehän oli treenattu ja sovitettu biisi ja kyllä se kotona vielä meni, eikö ;-) Livenä oppii enemmän. Pieni perustelu olisi paikallaan. Kyseessähän on eri maailmat jotka tukevat toisiaan jos niitä osaa hyödyntää. Dinosaurus? Hehehee.. :D Luolamies, dinosaurus, menneisyyden vanki, kaikki sopii kuvaamaan persoonaasi ainakin sen perusteella mitä olet palstalle kirjoitellut. Se että oppii kuuntelemaan omaa soittoaan kriittisesti on yksi asia mitä ei keikoilla opi PAITSI jos tallentaa keikkoja ja sehän se onkin paras tapa kuten voit omasta suorituksestasi kuulla,-) Erilaisia ideoita ja sovitusjuttuja ja niiden toimivuutta voi kokeilla koti"studiossa" ja monelta kantilta, keikoilla ei niinkään. Kuin myö treenata soittoaan mm taustojen kanssa, soitella itsensä kanssa duona esim loopperin (ei cindy) kanssa etc...sanalla sanoen mahdollisuudet erittäin itsensä kehittämiseen kotioloissa ovat tänä päivänä lähes rajattomat, on sitten kyse korvasta, soittotekniikasta, sovittamisesta tai mistä vaan. Siitä sitten ohjelmistoon.. Muutamia Eagleseja on tullut vedettya kapakkiympyröissä, mm Tequila Sunrisea jopa suomeksi, löyty teksit jostain tuohon, vaatii toki rutinoituneen bandin jossa kaikki osaavat laulaa stemmoja ja kaikilla on korvat päässä, trioissa se on aika harvinaista nykyään. On ollut onni olla sellasessakin bandissa joskus jossa kaikki laulaa sooloa ok eli uskottavasti ja kaikilta taittuu stemmat lähes automaattisesti kuin myös sellasessa missä on joutunut vetään käytännössä yksin koko illan. http://www.youtube.com/watch?v=YSvJhkyHmKk ...jos nyt halutaan vanhoja suosikkeja kaivella ja kuunteleehan tuota vieläkin, sillon tällön. | |
![]() 15.09.2013 14:15:02 | |
WanhaWetäjä: ..Kyllä mä ite oman soittoni kuulin, jos PA:sta ei kuulunut niin se ei ole mun murheeni, toi nyt oli muutenkin mitä oli, lähinnä kompin vatkaamista valmiiden erittäin täyteen ahdettujen taustojen sekaan joissa oli soolotkin joissain. Kyseessä oli tuuraus joka vedettiin hatusta, solisti ilmoitti vaan sävellajin, joskus ei sitäkään kun käytti transposenappia eli veti kaikki samasta kohtaa koskettimia, mollibiisit d-mollista, duurit varmaan Ceesta...meneehän siinä aikaa kun pitää miettiä mikä se SOIVA sävellajia on kun nostaa tai laskee transposella + 2 tai -3, hoho! Taidetta koteihin...biisilistassaan luki aina joka biisin kohdalla +4 tai -2 ja vastaavaa. No vastaavaa kuulee yllättävän usein vieläkin, ei voi ymmärtää? Tanssipaikoilla kannattaa välttää soitettua musaa paitsi tietenkin haitarilla voi ja pitää vetää jenkat ja polkat. Liikaa soittobiiseja luo helposti mielikuvan että bandilla ei ole tarpeeksi laulubiiseja, kapakoissa ja laivoilla on eri juttu kun on sitä kuollutta aikaa ja tyhjille seinille soittoa riittämiin. Lavoilla jää bandisetteja usein vaan 2 eli mieluummin laulua kuin soittoa, (suuri) osa jengistähän tanssii laulun mukaan ja biisin pitää olla tunnistettava ja suomeksi laulettu, ei ne osaa englanniksi tanssia ;-) Sä et todellakaan ymmärrä lukemaasi...paska on paskaa, ja sitä on paljon, tyylistä ja aikakaudesta riippumatta MUTTA ei kaikki ole paskaa, se että ei pidä jostain on eri asia kuin että joku on totaalista umpipaskaa, mun mielestä. Tanssimuusikolle on varmaan hyväksi jos edes pikkasen tykkää tanssimusiikista! Onnea yritykselle! Missäs meinaat keikkailla ja kuka tollasen wanhan tolvanan (56v?) ottaa bandiinsä? Vai alatko liideriksi, on bassokamat, PA ja paku, siitä on tietenkin hyvä lähteä rakentamaan ;-) Jää nähtäväksi, ikä ei ihan osunut kohdalle, eikä sillä kovasti ole merkitystä sen sijaan asenteella on. Viimeksi oli juuri tuo mainitsemasi kuvio ja toimi hemmetin hyvin! E: Jonkun on hoidettava järjestelyt, toiset vaan istuu "valmiiseen pöytään" ja silti valittavat! Otan osaa, käytkö myös tanhupiireissä? En juurikaan tanssi, mutta tanhu on osa suomalaista kulttuuriperintöä, arvostaan. Varmasti jokainen vetelee välillä mitä sattuu, se mikä pisti silmään on että tuollaista kusenpolttamaa ja helppoa rallia tarvii ylipäätään toljottaa lapuista, sehän oli treenattu ja sovitettu biisi ja kyllä se kotona vielä meni, eikö ;-) No tuossa ei nyt oltu vielä sovitettu yhtään mitään.. Luolamies, dinosaurus, menneisyyden vanki, kaikki sopii kuvaamaan persoonaasi ainakin sen perusteella mitä olet palstalle kirjoitellut.. Wanhojen hyvien biisien/ asioiden diggaaminen ei kuvaa kovinkaan hyvin kenenkään persoonaa ja jos jonkin verraan kuvaakin niin se ei ainakaan ole huono asia. | |
![]() 15.09.2013 18:48:24 | |
Svengiin ei loppujen lopuksi kovin paljon (soittimia) tarvita: http://www.youtube.com/watch?v=E7wRjEDiXuE | |
![]() 15.09.2013 20:07:55 | |
![]() 16.09.2013 00:15:51 | |
EP: No vastaavaa kuulee yllättävän usein vieläkin, ei voi ymmärtää? Mikäs siinä, varsinkin laivoilla on noita "hands free" bandeja, jos se kerran menee läpi niin ei voi mitään. Tanssimuusikolle on varmaan hyväksi jos edes pikkasen tykkää tanssimusiikista! Tanssimuusikolle kuten mille tahansa muusikolle on hyväksi että omaa tyylitajua ja korvat, se että tykkää humpasta ei auta yhtään mitään jos nuo ominaisuudet puuttuvat. Piste. Jää nähtäväksi, ikä ei ihan osunut kohdalle, eikä sillä kovasti ole merkitystä sen sijaan asenteella on. Noh noh...kunhan saan toisen koneen huollosta niin kaivan esiin sun synttärikuvan 50v, siitä on jo useampi vuosi. Asenne ei auta yhtään mitään, mikä vitun ASENNE??? Ikärasismi on todellisuutta tällä(kin) alalla. Viimeksi oli juuri tuo mainitsemasi kuvio ja toimi hemmetin hyvin! Jaa tuo faaraokuvio vai? Ainakin basisti oli ihan perseestä kuin myös orkesterin soitinvalikoima, miten tuolla vedetään rokenrollia, täh? Se on kuitenkin tanssimusaa jos mikä ;-) E: Jonkun on hoidettava järjestelyt, toiset vaan istuu "valmiiseen pöytään" ja silti valittavat! Se on totta, siksi normi trio/kvartetti/solistikuvio toimistojen kautta oli toimiva systeemi sillon kun keikkaa oli, KENENKÄÄN ei tarvinnut soitella keikkojen perään, jos bandi oli ok niin kalenterit täyttyivät ikäänkuin itsekseen. Tänä päivänä varsinkin ns harrastajabandit joutuvat tekemään tosissaan duunia saadakseen edes keikan/kk. Eli pitää olla YKSI supliikkimies joka hoitaa tuon puolen, muuten ei ole keikkaa lainkaan. En juurikaan tanssi, mutta tanhu on osa suomalaista kulttuuriperintöä, arvostaan. Kaikkea pitää kokeilla poislukien insesti ja kansantanhut... No tuossa ei nyt oltu vielä sovitettu yhtään mitään.. Silti piti toljottaa karttaa ja vetää mitä sattuu? Missä korvat??? Wanhojen hyvien biisien/ asioiden diggaaminen ei kuvaa kovinkaan hyvin kenenkään persoonaa ja jos jonkin verraan kuvaakin niin se ei ainakaan ole huono asia. Jämähtäminen menneeseen ei ole välttämättä hyvä asia, tottahan toki paljon hyvää musaa on tehty aikojen alusta mutta molempi parempi...itse tykkään kuunnella myös sellaista musaa mitä ei edes ollut 40 vuotta sitten. Kuten vaikkapa http://www.youtube.com/watch?v=6lfUfRhKFx8 | |
![]() 16.09.2013 01:10:28 | |
WanhaWetäjä: Kuten vaikkapa http://www.youtube.com/watch?v=6lfUfRhKFx8 Tuo on loistava levy. Itäeurooppalaisten kauniiden jazzlaulajattarien hyökyaallosta on hyvä nauttia. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
![]() 16.09.2013 01:46:58 | |
WanhaWetäjä: Mikäs siinä, varsinkin laivoilla on noita "hands free" bandeja, jos se kerran menee läpi niin ei voi mitään. Tanssimuusikolle kuten mille tahansa muusikolle on hyväksi että omaa tyylitajua ja korvat, se että tykkää humpasta ei auta yhtään mitään jos nuo ominaisuudet puuttuvat. Piste. Noh noh...kunhan saan toisen koneen huollosta niin kaivan esiin sun synttärikuvan 50v, siitä on jo useampi vuosi. Asenne ei auta yhtään mitään, mikä vitun ASENNE??? Ikärasismi on todellisuutta tällä(kin) alalla. Jaa tuo faaraokuvio vai? Ainakin basisti oli ihan perseestä kuin myös orkesterin soitinvalikoima, miten tuolla vedetään rokenrollia, täh? Se on kuitenkin tanssimusaa jos mikä ;-) Se on totta, siksi normi trio/kvartetti/solistikuvio toimistojen kautta oli toimiva systeemi sillon kun keikkaa oli, KENENKÄÄN ei tarvinnut soitella keikkojen perään, jos bandi oli ok niin kalenterit täyttyivät ikäänkuin itsekseen. Tänä päivänä varsinkin ns harrastajabandit joutuvat tekemään tosissaan duunia saadakseen edes keikan/kk. Eli pitää olla YKSI supliikkimies joka hoitaa tuon puolen, muuten ei ole keikkaa lainkaan. Kaikkea pitää kokeilla poislukien insesti ja kansantanhut... Silti piti toljottaa karttaa ja vetää mitä sattuu? Missä korvat??? Jämähtäminen menneeseen ei ole välttämättä hyvä asia, tottahan toki paljon hyvää musaa on tehty aikojen alusta mutta molempi parempi...itse tykkään kuunnella myös sellaista musaa mitä ei edes ollut 40 vuotta sitten. Kuten vaikkapa http://www.youtube.com/watch?v=6lfUfRhKFx8 Huh huh, hae jostain apua.. EVVK! | |
![]() 16.09.2013 01:53:37 | |
![]() 16.09.2013 08:28:04 | |
EP: Huh huh, hae jostain apua.. EVVK! Jaha, nekö pääsi argumentit loppumaan. Humppajyrä | |
![]() 16.09.2013 09:28:07 (muokattu 16.09.2013 10:45:05) | |
Ignorance is bliss! tuosta välirauhan taustamusiikiksi vanhanaikaista tanssimusiikkia mieheltä (nyt tulee se egoboostaus) joka omisti Twilight Timen minulle ulukomailla baarikeikalla kuultuaan että yleisössä on pohjoissuomalainen mies :D:D https://www.youtube.com/watch?v=Yfo4FYF3IXY Kaikkea pitää kokeilla poislukien insesti ja kansantanhut... Eikö nuo just täydennä toisiaan? + tyylinmukaista. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)