![]() 08.08.2004 08:31:09 (muokattu 08.08.2004 10:28:25) | |
---|---|
Muuan esiintyjä sanoi, kun häneltä kysyttiin kateellisena menestyksen salaisuutta: -Estradi on vapaa... Kyllä sitä tangoa voi olla jopa 2 x 2 kipaletta, biisejä vaihdellen. Mausteeksi Mauri Anteron mainostamia piilotangoja sekaan. Muotitietoisilla laulajilla tangoja ja stringejä varmasti löytyy lisääkin. edit: kirjoitushrbatyt krjasin | |
![]() 08.08.2004 20:40:11 | |
Never... Hyvähyvä. Pysytään puheväleissä! ...IsoJ tekee pääasiassa yksityisbileitä...Jos siellä seassa on pari tanssikeikkaa,so?? Siis millä perusteella yksityisbileet ei oo tanssikeikkoja. Tekeekö se hänestä tämän alueen asiantuntijan?? Vähintään yhtä paljon, kuin pelkkä kippolannurkassa rimputtelu. Eikös kuitenkin genre määritellä musiikin eikä eistyspaikan mukaan. ...mutta varmaan oleellinen osa ISoJ:n toimenkuvaa... Niin, kun myy itse keikkansa, saa tehdä vain hyviä keikkoja, eikä tarvi valittaa. ...ja sitähän ei IsoJ voi tietää koska ei TEE näitä keikkoja! Oon siis tehny vaan jokusen, jotta tiedän mitä se on. En oikein kerkiä tehdä "toimistonkauttakapakkakeikkaa" ja siellä on hinnat niin polettu, ettei oikein kiinnostakaan. Mutta näkeehän sen jo miehen kotisivuista että ei pelkästään mies ole iso,kyllä sitä egoakin löytyy ;-) Ei sitä muuten artistiksi pääsisikään...;-) Kun vielä ymmärtäisin ne perustelut, miks mun duunini on niin paljon "arvottomampaa" kuin sun. Ei ainakaan se, että joka veto on niin erilainen, että kaikkiin on valmistauduttava ja treenattava erikseen etukäteen. Toisaalta siks mä tätä teen. Ja tanssimusiikkia vedetään vähintään puolella keikoista. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 08.08.2004 21:04:34 | |
Mä vedän pääasiassa privaattikeikkoja (perhejuhlia, yritystilaisuuksia) Oonks' mä sitten aliarvostettu? Joka tapauksessa mä tykkään privaattikeikoista, ne on mun mielestä kivampia ja niitä on riittävästi, että mun ei juuri tarvitsekaan muita tehdä. Kyllä mä yleisiäkin oon tehnyt ja voisin tehdä jatkossakin, jos privaattikeikoissa tulisi tauko. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy | |
![]() 28.08.2004 04:51:33 | |
Myönnän heti, en jaksanut lukea koko threadia. Lyön tähän listan tanssilajeista, jotka tanssiessa ainakin eroavat toisistaan. tangot valssit hitaat valssit beatit hitaat beatit foxit hitaat foxit triolit polkat jenkat humpat rock/jive shuffle samba bossanova chacha beguine masurkka rhumba Tässä on heti 3 settiä tavaraa, joista artisti laulaa korkeintaan 2. Pitää siis tyytyä bändin soitantaan tai jopa taukonauhoihin. Nyt jos haluaa tanssia useita tangopareja illassa ei juuri muita tyylejä pääsekään tanssimaan sitten kun kerran, koska valssejakin on väh 2 paria. Ja taitaa listasta vielä puuttuakin jotain? | |
![]() 28.08.2004 12:42:02 | |
Kyljys palas kertaheitolla asiaan. Tätähän minäkin.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 28.08.2004 13:27:41 | |
Myönnän heti, en jaksanut lukea koko threadia. Lyön tähän listan tanssilajeista, jotka tanssiessa ainakin eroavat toisistaan. tangot valssit hitaat valssit beatit hitaat beatit foxit hitaat foxit triolit polkat jenkat humpat rock/jive shuffle samba bossanova chacha beguine masurkka rhumba Tässä on heti 3 settiä tavaraa, joista artisti laulaa korkeintaan 2. Pitää siis tyytyä bändin soitantaan tai jopa taukonauhoihin. Nyt jos haluaa tanssia useita tangopareja illassa ei juuri muita tyylejä pääsekään tanssimaan sitten kun kerran, koska valssejakin on väh 2 paria. Ja taitaa listasta vielä puuttuakin jotain? Jos ottaisi tuosta listasta kokonaan pois sellaista vähemmän tärkeää tavaraa. Poistoon beguinet, bossanovat, shufflet, triolit, hitaat foksit, beatit ja hitaat beatit. Harva niitä kaipaa ja ne jotka kaipaavat, pärjäävät jäljelle jääneillä humpalla ja foksillakin. | |
![]() 28.08.2004 20:39:06 | |
Jos ottaisi tuosta listasta kokonaan pois sellaista vähemmän tärkeää tavaraa. Poistoon beguinet, bossanovat, shufflet, triolit, hitaat foksit, beatit ja hitaat beatit. Harva niitä kaipaa ja ne jotka kaipaavat, pärjäävät jäljelle jääneillä humpalla ja foksillakin. Hyvin soitettu bossanova säväyttää! Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! | |
![]() 29.08.2004 03:13:55 (muokattu 29.08.2004 07:44:58) | |
Hyvin soitettu bossanova säväyttää! Bossanova on siitä ihmeellinen laji, ettei siihen ole juurikaan tanssiaskeleita kehitelty. Jotain 32 tahdin fraaseihin sovitettuja koreografioita on jenkkilässä hätäpäissään keksitty käyttämällä muiden tanssien liikemateriaalia. Minä olen itse käyttänyt Sotku -tanssin askelia bossanova -musiikkiin. Säväyttäähän se kummasti, kun saa hatusta vetää sensuelliin musiikkiin. Hatusta ne tuntuu muutkin vetävän, fiilispohjalta vaan. Kyllä jazz on mielenkiintoista! EDIT: muutin iskut tahdeiksi, taisi tulla neljä kertaa vaikeampi koreografia samantien. Bossanovaa voi vielä vetää tuplatempolla 4/4- tai 2/4 -musaan. Tuplatempolla soitettu bossanova säväyttää minua ehkä eniten. | |
![]() 29.08.2004 09:16:11 | |
Jotain 32 tahdin fraaseihin sovitettuja koreografioita on jenkkilässä hätäpäissään keksitty käyttämällä muiden tanssien liikemateriaalia. -Tarkoitit varmaan tuota bossan 2 tahdin rytmikiertoa? | |
![]() 29.08.2004 09:23:54 | |
...Poistoon beguinet, bossanovat, shufflet, triolit, hitaat foksit, beatit ja hitaat beatit. Harva niitä kaipaa ja ne jotka kaipaavat, pärjäävät jäljelle jääneillä humpalla ja foksillakin.... Turakainen tässä terve! a) Hitaaseen bossanovaan voi käyttää rumban askellusta ja nopeaan sopii samba. b) Kysymys soittajille: Miksi useasti esim. alunperin bequineksi sävelletyt kappaleet sovitetaan beatiksi - tälle tanssijalle on harvinaista herkkua saada tanssia kunnon bequine illan aikana. Luulisi, että tavalliselle tallaajalle on ihan sama laahustaako hän "Valoa ikkunassa" beatina vai bequinena, mutta meille.... | |
![]() 29.08.2004 10:35:36 | |
-Tarkoitit varmaan tuota bossan 2 tahdin rytmikiertoa? Joo, kyseessä olikin 32 neljäsosatahtia. Alla selventävä kuvaus askelluksesta ja tyylistä: The musical structure in Bossa Nova (BN) is typical of most Ballroom Dance music being composed of 32 Quarter beats to a 'PHRASE' of music... or 8 bars of music (4 Q Beats to a bar). BOSSA NOVA BASIC STEP (step on all Quarter beats) MAN's Part in closed Position (Like Merengue). 3 side steps to Left, tap with rt ft on count of 4; 3 side steps to right, starting with rt ft, tap on 4 with lt ft; 7 side steps to the left, starting with lt ft, tap on 8 with rt ft; 3 side steps to the right, starting on rt ft, tap on 4 with lt ft; 3 side steps to the left starting on the left foot, tap on 4 with rt ft; 7 side steps to the right starting with rt ft, tap on 8 with lt ft. You have completed the Basic Step in Bossa Nova (32 Q Beats) STYLING: Lose hips flexible body with Salsa action or jazz moves, Shorty George Style Käytännössä lätäkön tuolla puolla ihmiset tanssivat Bossanovaa enimmäkseen muunnetuilla tangon, swingin, cha chan ja samban askelluksilla. Sambastahan tuo Bossa juontaa ja koska se on aika jatsahtavaa, ei kukaan kiellä jazziakaan tanssimasta. Käytännössä bossanovan tanssiminen on mielestäni hankalaa juuri sen takia, että vaikka se usein kuulostaa sambalta, ei samba siihen sovi. Oikein luontevasti bossanovaan ei tunnu sopivan mikään tuntemistani tansseista. En tiedä onko Suomessa yhtäkään paikkaa, missä bossanovaa opetettaisiin tanssimaan. Tanssilavoilla täällä ruuhka-suomessa ei ole yleensä mahdollista ajatella mitään tanssia montaakaan tahtia etukäteen. Ei ole tilaa. Miellyttävää kuunneltavaa siis, mutta usein todella pirullisen vaikeata tanssia mitenkään järkevästi. | |
![]() 29.08.2004 11:09:17 | |
Hitaaseen bossanovaan voi käyttää rumban askellusta ja nopeaan sopii samba. Rumban askellusta voi käyttää halutessaan melkein mihin vaan. Nopeaan voi halutessaan käyttää sambaa. Tuosta sopimisesta sitten, pakko sopia jos on naitettu ... | |
![]() 29.08.2004 11:53:46 (muokattu 29.08.2004 11:57:33) | |
Periaatteessa erilaiset lattarikilkutukset on hyviä vaikka niihin ei osattaisikaan typillista tanssin mukaista askellusta. Juuri tämä "osaamattomuus" antaa erilaisiin sovelluksiin hyviä mahdollisuuksia, kun mitään "kaavaa" ei ole rasitteena. Ja tavalliselta Turakaiseltakin moni kilkutus vääntyy sosiaalifoksin askelluksella, joten siinäkään mielessä ei ole mitään syytä välttää niiden soittamista - ja onhan mm. bossanova suurimmalle osalle Turakaisia tuttu rytmi. Tuttu rytmi on bossanovan vahvuus, vaikka siihen ei oikeaa bossanovaa osattaisikaan tanssia. | |
![]() 29.08.2004 12:14:39 | |
Periaatteessa erilaiset lattarikilkutukset on hyviä vaikka niihin ei osattaisikaan typillista tanssin mukaista askellusta. Juuri tämä "osaamattomuus" antaa erilaisiin sovelluksiin hyviä mahdollisuuksia, kun mitään "kaavaa" ei ole rasitteena. Ja tavalliselta Turakaiseltakin moni kilkutus vääntyy sosiaalifoksin askelluksella, joten siinäkään mielessä ei ole mitään syytä välttää niiden soittamista - ja onhan mm. bossanova suurimmalle osalle Turakaisia tuttu rytmi. Tuttu rytmi on bossanovan vahvuus, vaikka siihen ei oikeaa bossanovaa osattaisikaan tanssia. Niin ja bossanovaanhan ei kaiketi ole olemassakaan tyypillistä tanssin mukaista askellusta. Moni "musikologi" :) on sitä mieltä, ettei bossanova ylipäätään ole tanssittavaa musiikkia, mutta näinhän nämä musiikista jotain tietävinään olevat usein laukovat kaikenlaisia hölmöyksiä. Minä ainakin osaan tanssia kaikkeen musiikkiin ja olenpa tanssinut jopa ilman musiikkia. Suomessa pitää elää suomalaisittain ja jos joku asia maailmalla on mukamas vaikea tai jopa mahdoton, on se suomalaisille käytännön ihmisille vain pikkujuttu. Tuttu rytmihän bossanova on, KIV -tapahtumalla on varmasti laaja kansainvälinen katsojakuntakin. Suomen seuraava euroviisu saattaa hyvinkin olla Matin ja Tepon bossanova. Kohta on ostoskanavalla myynnissä bossanova -tanssilevykin 'Suomi jatsaa' turdeille, tuttu tv:stä! | |
![]() 29.08.2004 13:42:37 | |
Minä ainakin osaan tanssia kaikkeen musiikkiin ja olenpa tanssinut jopa ilman musiikkia. Suomalaiset ovat niin kovia tanssimaan kaikenlaista rytmiä, että jos vaikkapa rumpalilta putoaa ennen biisin alkua kepit parketille niin senkin tuottamassa rytmissä joku pari varmasti tanssii onnellisin ilmein. "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" | |
![]() 29.08.2004 14:29:16 | |
Suomalaiset ovat niin kovia tanssimaan kaikenlaista rytmiä, että jos vaikkapa rumpalilta putoaa ennen biisin alkua kepit parketille niin senkin tuottamassa rytmissä joku pari varmasti tanssii onnellisin ilmein. Suomalainen ampuu kaikkea mikä selvästi liikkuu eikä sen oo niin väliä osuuko. Paukutellaan menemään ... | |
![]() 29.08.2004 19:05:58 | |
Keikkamme alkoi klo 20:00. Aloitimme valsseilla. Valssiparin jälkeen, kellon ollessa 20:08, tuli noin 50-vuotias tanssijaääliö kiiltävissä lakerikengissään sanomaan mulle: "Mikäs helvetin bändi te olette? Yhtään sambaa ei ole tullut koko iltana!" Siteraatakseni Baronia, yritä siinä sitte tehdä kaikki tyytyväiseksi. Olkaatten hyvä. Pieru naurattaa aina. | |
![]() 29.08.2004 20:42:08 | |
Keikkamme alkoi klo 20:00. Aloitimme valsseilla. Valssiparin jälkeen, kellon ollessa 20:08, tuli noin 50-vuotias tanssijaääliö kiiltävissä lakerikengissään sanomaan mulle: "Mikäs helvetin bändi te olette? Yhtään sambaa ei ole tullut koko iltana!" Siteraatakseni Baronia, yritä siinä sitte tehdä kaikki tyytyväiseksi. Olkaatten hyvä. Onhan näitä ääliöitä kaikkialla, minkäs sille mahtaa. Minua harmittaa joskus kun orkesteri kuuluttaa jotain eksoottista tanssiplaatua tulevaksi ja sitten tuleekin jotain ihan muuta. Ei aina kyllä tiedä itkisikö vai nauraisiko. | |
![]() 30.08.2004 01:44:52 | |
...Luulisi, että tavalliselle tallaajalle on ihan sama laahustaako hän "Valoa ikkunassa" beatina vai bequinena, mutta meille.... Löytyykö Suomesta oikeesti niin tyhmiä soittajia, että vetää ton beatina? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 30.08.2004 06:43:12 | |
Löytyykö Suomesta oikeesti niin tyhmiä soittajia, että vetää ton beatina? -Esmes AAR | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)