Aihe: Aromakilta
1 2 3 4 515 16 17 18 1947 48 49 50 51
Epämuusikko
11.04.2023 12:38:56
Tällä viikolla pääsee soittamaan Ennio Morriconen musiikkia kera sinfoniaorkesterin ja jopa kuoron. kaksi keikkaa ihmisten aikaan, rumpusetillä äänenjohtajakorvaus, treeneistäkin palkkaa, life is good.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
The 1
13.04.2023 22:21:00 (muokattu 13.04.2023 22:29:51)
Ammatti soittajan pitää laulaa muuten ei ole soittaja.
The 1
15.04.2023 20:26:54
Terveppä teille. Nyt haluan kommentoida asiaa keikkailusta selvinpäin. Minä olen soittanut jokaisen keikkani selvinpäin. Jos minusta on tehty olut nautiskelija niin olen sen tehnyt eläkkeellä oltuani tai poissa keikka kuvioista. koskaan en ole keikkoja kussut joka muuta väittää niin puhukoon nyt!
Kefiiri
16.04.2023 05:32:16 (muokattu 16.04.2023 05:32:27)
En väitä muuta ja arvostan sitä että työt hoidetaan selvin päin. Juicen itsensä kuvittelisi ottaneen vähän rohkaisuryyppyä keikoilla mutta en muista asiasta koskaan mainitun. Puhumattakaan että olisi kännäämisellään tunaroinut esityksen. Miten lienee?
En ole musiikin asiantuntija.
Epämuusikko
16.04.2023 23:44:13
En ole todellakaan soittanut kaikkia keikkojani selvinpäin, mutten räkäkännissäkään.
Kefiiri
17.04.2023 08:20:15 (muokattu 17.04.2023 08:20:58)
Epämuusikko: En ole todellakaan soittanut kaikkia keikkojani selvinpäin, mutten räkäkännissäkään.

No en itse asiassa minäkään :D Mutta oma soittoni ei ottamalla(kaan) parane.

Joillakin suoritus todellakin kohenee sopivalla alkoholimäärällä, mutta sitten voi tulla otettua varmuuden vuoksi vähän liikaakin.

Tulee mieleen se kun kesätoimittaja oli ollut mukana Hurriganesin keikkabussissa menossa keikalle. Remu oli kaivanut kassista pullon ja tarjonnut huikkaa Häkkiselle ja Albertille mutta sen jälkeen laittanut pullon visusti pois soittajien ulottuvilta. "Tää on sitä taidetta, tajuutsä?" oli Remu tokaissut toimittajalle.

Selvin päin oleminenkin tietysti on suhteellinen käsite, Pentti Saarikoskellehan se merkitsi että on juotu vain kahdeksan olutta.
En ole musiikin asiantuntija.
Epämuusikko
17.04.2023 10:28:16
Unicef-yhtye ja 12 ja puoli pulloa Sorbusta. Soittajille 1 ennen keikkaa, 1 keikan ajaksi ja 1 keikan jälkeen. Kuskille vain puoli pulloa.
artope
17.04.2023 14:58:41 (muokattu 17.04.2023 14:58:54)

Epämuusikko: Unicef-yhtye ja 12 ja puoli pulloa Sorbusta. Soittajille 1 ennen keikkaa, 1 keikan ajaksi ja 1 keikan jälkeen. Kuskille vain puoli pulloa.

Mihis ne loput 9 pulloa menee?
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
Sax-pappa
17.04.2023 16:00:50
artope: Mihis ne loput 9 pulloa menee?

Soittajille toki kolme pulloa jokaiselle ; )
The 1
19.04.2023 23:13:19
Teemu Keskisarja on hieno poikkeus tästä meidän poikkeavaisesta ajatusmallista olisi ollut hienoa jos Teemu ja Juice Leskinen olisivat tavanneet ja molemmat ujot kohdanneet toisensa.
levesinet
19.04.2023 23:25:38
Mä olen joskus miettinyt, miten paljon pitäisi juoda punaviiniä ja polttaa tupakkaa, että alkaisi kuulostaa autenttiselta flamencolaulajalta. No, tulipa taas mietittyä.
The 1
20.04.2023 22:20:40 (muokattu 20.04.2023 23:39:49)
Siitä voisi aloittaa että kun soittaa "nostalippu salkoon ja laulaa "Aron kappaletta Hunajaisin huulin niin siitä se lähtee,mutta pelottavampaa on se että kukaan ei huomaa mitään ja tämä ei ole mistään uuno turhapuro elokuvasta. Eli että kaikki ymmärtävät siinä soittaja soittaa samanaikaisesti kappaletta "Nosta lippu salkoon ja laulaa samalla hunajaisin huulin kappaletta yhtäaikaa. Siihen pystyy vain oikea taiteilija.
rintapek
26.04.2023 20:09:16

Trubaduon uutta musanäytettä naamakirjasivulle olen täs pari iltaa väkertänyt.
Saiskohan sen viikonlopuks sinne laitettuakin.

Muut juoksevat asiat koko ajan keskeyttää noi kivat hommat.
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Epämuusikko
27.04.2023 08:06:17
Neljä keikkaa tähän vappuun. mites muilla?
rintapek
27.04.2023 10:29:44

Epämuusikko: Neljä keikkaa tähän vappuun. mites muilla?

Vappu menee duunissa, niinku mulla kaikki viikonloput.
Tälle vuodelle on pari keikkaa sovittuna, eli vähän mut sopivasti.
Kai sitä vois vähän aktiivisemmin koittaa myydä...
...just eilen taloyhtiön hallituksen kokouksessa kävin ensimmäistä kertaa paikkakunnan ainoassa baarissa kahvilla niin siinähän on stage ja kamat pystyssä isommallekin bändille...
... jos mä olisin aktiivinen keikkamyyjä niin kävisin kysymässä olisko silloin tällöin arki-iltoina käyttöä trubaduolle.
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
WanhaWetäjä
27.04.2023 12:00:53

Epämuusikko: Neljä keikkaa tähän vappuun. mites muilla?

Keikoilla brassailu on kuulunut pohjoisen asukkien tapaan ja liksat ovat tietenkin pilvissä, täh? Good for you, ei siinä mitään.
Ammattimuusikoita ei enää tanssigenressa juurkaan ole ja oletan että sinunkaan keikkasi eivät ole tanssikeikkoja koska ei ole paikkoja poislukien Lapin sesonkimestat ja laivat.

Vappukeikkoja ei ole ollut vuosiin siinä merkityksessä mitä ne olivat kulta-aikoina, kaikista juhlapyhistä ja aatoista sai tuplaliksan, siitä se sitten kaikkien muiden etuuksien lailla muuttui huonompaan pikkuhiljaa, ensin puolitoistakertaiseksi sitten ihan normi päivän liksaksi.

Puhumattakaan siitä miten liksat nykyään maksetaan, tuskin kukaan on ohjelmatoimiston palveluksessa työntekijän statuksella, toimisto laskuttaa tilaajaa, joku laskutusfirma hoitaa sitten bandin liksat toimistolta ja kaikki käy mitä tulee vähennyksiin. No joo, joillain bandeilla/solisteilla saattaa olla oma firma mutta ei liene kovin yleistä tänä päivänä.

Eläkeläisenä en enää kaipaa liiemmin keikoille, pari keikkaa/kk on ihan ok ja on ollut viimeaikojen keikkatahti, kesällä taitaa olla jopa kolme keikkaa joka kuukaudelle, tuskin kalenteri tuosta enää täyttyy. Se on mukavaa että nuo 9 vetoa ovat neljän eri solistin säestyksiä, joutuu jopa tsekkaileen biiseja etukäteen, kitaristin homma on kuitenkin erilaista vs rumpali tai basisti koska on edelleen lappuja joissa oktaavialat ovat päin persettä vs levyversiot, ei ole mitään infoa never heard kappaleiden tyylilajista, toki tilanne on parempi kuin mitä se oli muinoin kun lyötiin ruutupaperille kirjoitetut sinneppäin olevat soinnut eteen, nyt laput saa sähköisenä kuin myös soivat versiot löytyy monasti netista.

Mitä tulee vappukeikkoihin, jos suoraan sanotaan niin menen vappuna mieluummin mökille kuin jonnekkin känniääliöiden vappubileisiin saati jonkun joenrantalavan vapunaaton tansseihin pohjoiseen palelemaan, nämä on niin nähty.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Epämuusikko
27.04.2023 12:10:53
WanhaWetäjä: Keikoilla brassailu on kuulunut pohjoisen asukkien tapaan ja liksat ovat tietenkin pilvissä, täh? Good for you, ei siinä mitään.
Ammattimuusikoita ei enää tanssigenressa juurkaan ole ja oletan että sinunkaan keikkasi eivät ole tanssikeikkoja koska ei ole paikkoja poislukien Lapin sesonkimestat ja laivat.

Vappukeikkoja ei ole ollut vuosiin siinä merkityksessä mitä ne olivat kulta-aikoina, kaikista juhlapyhistä ja aatoista sai tuplaliksan, siitä se sitten kaikkien muiden etuuksien lailla muuttui huonompaan pikkuhiljaa, ensin puolitoistakertaiseksi sitten ihan normi päivän liksaksi.

Puhumattakaan siitä miten liksat nykyään maksetaan, tuskin kukaan on ohjelmatoimiston palveluksessa työntekijän statuksella, toimisto laskuttaa tilaajaa, joku laskutusfirma hoitaa sitten bandin liksat toimistolta ja kaikki käy mitä tulee vähennyksiin. No joo, joillain bandeilla/solisteilla saattaa olla oma firma mutta ei liene kovin yleistä tänä päivänä.

Eläkeläisenä en enää kaipaa liiemmin keikoille, pari keikkaa/kk on ihan ok ja on ollut viimeaikojen keikkatahti, kesällä taitaa olla jopa kolme keikkaa joka kuukaudelle, tuskin kalenteri tuosta enää täyttyy. Se on mukavaa että nuo 9 vetoa ovat neljän eri solistin säestyksiä, joutuu jopa tsekkaileen biiseja etukäteen, kitaristin homma on kuitenkin erilaista vs rumpali tai basisti koska on edelleen lappuja joissa oktaavialat ovat päin persettä vs levyversiot, ei ole mitään infoa never heard kappaleiden tyylilajista, toki tilanne on parempi kuin mitä se oli muinoin kun lyötiin ruutupaperille kirjoitetut sinneppäin olevat soinnut eteen, nyt laput saa sähköisenä kuin myös soivat versiot löytyy monasti netista.

Mitä tulee vappukeikkoihin, jos suoraan sanotaan niin menen vappuna mieluummin mökille kuin jonnekkin känniääliöiden vappubileisiin saati jonkun joenrantalavan vapunaaton tansseihin pohjoiseen palelemaan, nämä on niin nähty.

Ei ollut sellainen vastaus mitä osasin odottaa, mutta olisihan se pitänyt! ^__^
WanhaWetäjä
27.04.2023 13:18:47

Epämuusikko: Ei ollut sellainen vastaus mitä osasin odottaa, mutta olisihan se pitänyt! ^__^

No joo, tulkitsin provosoivasti tuon sinun "mites muilla, MINULLA (kröhöm ja paukuttaa rintaansa) on neljä keikkaa, repikää siitä " ylvästelyksi ja ei se mua haittaa oli niin tai näin. Sullahan on tapana ilmoitella keikoistasi muutenkin vaikka ei ne ketään oikeasti kiinnosta kuten eivät kiinnosta muidenkaan keikat. Toki joskus 20 vuotta sitten palstan ollessa vielä vireä ja ammattisoittajia oli palstalla useita, keikoista ja liksoista jutusteltiin aika laajasti kun oli mistä jutustella ja ala myös epäkohtineen kiiinosti monia. Aikansa kutakin.

Hyvä että vielä tänäkin päivänä jollain on lähes työksi asti soittoduunia, oletan että sun keikkasi ovat juttujesi mukaan hyvinkin haastavia, monipuolisia ja mielekkäitä vs meidän vanhojen ja tavallisten topien hutunvääntö joka on sinänsä ihan ok poislukien + 500km suuntaansa oleva pistokeikka talvipakkasilla tai nuo jo mainitsemani joenvarret tai kapakat juhlapäivinä.

Tuo joidenkin pohjoisten poikien liksoilla kehuminen, yleisöennätykset ja keikkamäärät tuli tutuksi mennä vuosina jo palstoilta poistuneen nimimerkin kautta, ei kai voida puhua aivan Lapin lisästä koska liikutaan lähinnä Oulun ympäristössä.

Mitä näistä, hyviä vappukeikkoja.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
rintapek
27.04.2023 14:08:22

No nyt trubaduon uus musanäyte: "Wanhat Kisällit plays Boys" on naamakirjassa.
Jos kiinnostaa niin ei tartte ettiä, se on tossa:

https://www.facebook.com/Wanhatkisallit
Epämuusikko
27.04.2023 14:45:44
WanhaWetäjä: lähinnä Oulun ympäristössä. Ei mua sen kauemmas päästetäkään.

Mitä näistä, hyviä vappukeikkoja. Keitoksia!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)