Aihe: Tarvitseeko tanssimuusikon aina hymyillä:=)
1 2 3 4 513 14 15 16 17
Bronks
17.09.2008 21:48:16

Heh! No mitä OIKEESTI luulet ?

Älä. Ihmetyttää vaan, että saa aikaseks hirmu mekastuksen...
Don't take me serious, I'm just playing.
Yön siivet
17.09.2008 21:56:11
No niinhän minäkin luulin, mutta näiden kirjoitusten perusteella ei.

Jeps, se on aina yhtä suuri ylläri miten yksioikoisesti ihmeiset asioita katsovat ja näkevät.

Onneksi ymmärtäjiäkin on mukana. Ehtii tulla kurja olo kun huomaa, että enkö ma taas osannut ilmaista ... :-)
Yön siivet
17.09.2008 21:58:29
Älä. Ihmetyttää vaan, että saa aikaseks hirmu mekastuksen...

Taidankin olla siinä hyvä. Mut eix ole hyvä, että on jossain hyvä ... :-) :-) :-)
rintapek
18.09.2008 00:56:48

Hymyilemisellä ja keikkojen määrällä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa...

Ei pidä paikkaansa. Ei me ny mitään hymypoikia olla, mut keikat poikii keikkaa...
Norsuvvittu naamalla- keikat eivät poikase keikkaa. Ei se pepsodentti Suamesta lopu jos vähän edes yrittää. Irvistyskin toimii jos se tulee paikallaan. Siinä ei pepsodenttia tarvita.
One kind of music only - the good kind
uruttaja
18.09.2008 03:08:38 (muokattu 18.09.2008 03:11:48)
Ei pidä paikkaansa. Ei me ny mitään hymypoikia olla, mut keikat poikii keikkaa...
Norsuvvittu naamalla- keikat eivät poikase keikkaa. Ei se pepsodentti Suamesta lopu jos vähän edes yrittää. Irvistyskin toimii jos se tulee paikallaan. Siinä ei pepsodenttia tarvita.

En mä sitä nyt ihan noin kirjaimellisesti tarkotanu, mutta pitää siihen osata jonkun verran soittaakin, pelkkä hymy ei riitä. Edelleen sitä mieltä että se soittotaito on tärkeämpää.
Kun nyt näkis yhdenkin semmosen bändin joka hymyilee tai on naama norsunvitulla aina keikoillaan. Jos joku tietää yhdenkin nimen, niin lähdetään porukalla fanittamaan.
paice60
18.09.2008 11:03:30
Juuu, en: olen oikea peikonpoika täällä kotona :).

"Hymy kaunistaa kasvot, juhlahetki arjen." Tällaisen aforismin luin hiljan työkeikalla seurantalon seinältä. Ja sinä, soittaja, olet ihmisille se juhlahetki; tansseissa tai yksityisten ihmisten juhlissa tai missä vain. Jos sinä murjotat, niin juhlasta ei tule hyvä eikä onnistunut, sillä sinä luot sen juhlahetken omalla asenteellasi. Kuten minäkin kun passaan; tarjoilen ruokaa ja juomaa ...

Kyllä sinä voit ja saat murjottaa mutta sana kiirii eikä keikkaa heru. Sinä MYYT itseäsi omalla asenteellasi. Njotta murjota pois jos on varaa ... :-)

No on tässä reilu 22 vuotta eletty musiikilla ja vielä rittää hommia. Ensi kuussa 15 keikkaa, Lokakuussa 15 keikkaa Joulukuussa vain 13 mutta kun leaderi lähtee jenkkeihin lomalle ei ehdi enempää. Ensi vuotta myyty jo aika hyvin. Etää silleen...En toki aina murjota mutta ei aina jaksa hymyilläkään.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen 7?
Johannes kurkunkastaja
18.09.2008 12:25:20
No on tässä reilu 22 vuotta eletty musiikilla ja vielä rittää hommia. Ensi kuussa 15 keikkaa, Lokakuussa 15 keikkaa Joulukuussa vain 13 mutta kun leaderi lähtee jenkkeihin lomalle ei ehdi enempää. Ensi vuotta myyty jo aika hyvin. Etää silleen...En toki aina murjota mutta ei aina jaksa hymyilläkään.

Olette pitkäikäinen ja hommansa osaava pändi jo vuosikymmenien takaa.
Teihin voi luottaa, joten tuo kaikki näkyy myös keikkamäärissä. Hatunnoston arvoinen asia. :)
Ukko
18.09.2008 16:45:53

Ei ainakaan tolla asenteella.

IJ meinaa että kaikkien pitäis ryhtyä OMB muusikoiksi. Tällöin voisi nostaa suurempaa liksaa. Ei vaan päde oikeasti. Valtaosa tilaajista haluaa oikean orkan mutta eivät halua maksaa sitä summaa minkä tekisi OMB x 4. Vai meinaakko ihan tosissasi että kvartetti kuin kvartetti saa kaksi tonnia keikalta kuin keikalta (edellyttäen että OMB laskutus on 500 per keikka). Ehei, ne pihtari asiakkaat ottavat OMB:n koska se tulee kaikkein halvimmaksi. Tai saahan sillä OMB hinnalla jo mahd. bändinkin mutta asiaa vähänkin ajatteleva tajuaa kyllä että minkälaisen bändin.
COVS jäsen nro 6
BigPapa
18.09.2008 16:47:58

Mua ottaa pattiiin ikuiseti hymyilevät tanssimusabändit ja solistit, aina hymy suupielessä vaikka kaikki meinis päin pe..että....
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
EP
18.09.2008 18:11:54
Mua ottaa pattiiin ikuiseti hymyilevät tanssimusabändit ja solistit, aina hymy suupielessä vaikka kaikki meinis päin pe..että....

No mutta, sehän se justiin naurattaakin! :D
isojussi
18.09.2008 19:26:20
...Vai meinaakko ihan tosissasi että kvartetti kuin kvartetti saa kaksi tonnia keikalta kuin keikalta...

Eikös Vanhami just sanonu, että 600?

En mä mitään meinaa - muuta kun sitä että ei se miesmäärä saa olla itsetarkoitus.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
baron
18.09.2008 21:19:11

Eikös Vanhami just sanonu, että 600?

En mä mitään meinaa - muuta kun sitä että ei se miesmäärä saa olla itsetarkoitus.

Mä soitan 3, 4, 5 ja 6:n jätkän kokoonpanoissa ja ei se liksa, mikä keikoista saadaan mitenkään poikkea, tilaaja haluaa musaa eikä se jätkien kappalemäärää laske.
EP
18.09.2008 21:21:28
Mä soitan 3, 4, 5 ja 6:n jätkän kokoonpanoissa ja ei se liksa, mikä keikoista saadaan mitenkään poikkea, tilaaja haluaa musaa eikä se jätkien kappalemäärää laske.

Jaa, että se on aina tonni, oot yksin tai kavereitten kaa?
baron
18.09.2008 21:22:45

Jaa, että se on aina tonni, oot yksin tai kavereitten kaa?

Luetun ymmärtäminen?
On se se tonni+ mutta mä en pannut yksin vaihtoehtoa.
EP
18.09.2008 21:23:39
Luetun ymmärtäminen?
On se se tonni+ mutta mä en pannut yksin vaihtoehtoa.

No joo, se oliki kompa! :)
rintapek
18.09.2008 21:30:17

En mä sitä nyt ihan noin kirjaimellisesti tarkotanu, mutta pitää siihen osata jonkun verran soittaakin, pelkkä hymy ei riitä. Edelleen sitä mieltä että se soittotaito on tärkeämpää...

Juu, en minäkään ihan kirjaimellisesti tarkoittanut. Väkiseen väännetyt idioottihymyt ny on ihan karmeita. Mut soitossa ny saa olla vähän ilmettä, irvistystä ja shouta. Sinänsä mikä tahansa toimii, paitti semmonen leipääntyny, kyrpiintyny v**tu mä ny vaan soitan kännisille ääliöille - ilme.
Jos ny homman saa ulospäin näyttämään siltä, että se on helppoa, letkeetä ja hauskaa, ni se ny on halpa tapa parantaa pändin ulosantia. Soittotaidon tärkeydestä varmaan kaikki on samaa miältä, mut mistäs sitä meikäläinen saisi?
baron
18.09.2008 21:54:10

Mä kun oon vasta vasta-alkaja alalla niin itsestään selvyydet oon oppinut "the hard way"
"Torikokoukset" piisien välissä ei näytä yleisön silmissä hyvältä.
Setit pitää soittaa ainakin sillä lailla iloisella ilmeellä että kaikki meni nappiin ja jos jotain palautetta on tarpeen keikan aikana soittokavereille antaa niin vasta bäkkärillä.

Kyllä se esiintyminen lavalla perusyleisön mielestä on yhtä tärkeää kuin soitto. Lisäksi promaisen esiintymisen opettelu on helpompaa kuin promaisen soiton oppiminen.
Tietysti se pitää suorittaa oman tyylin mukaisesti.
rintapek
18.09.2008 22:56:11

Kyllä se esiintyminen lavalla perusyleisön mielestä on yhtä tärkeää kuin soitto. Lisäksi promaisen esiintymisen opettelu on helpompaa kuin promaisen soiton oppiminen.
Tietysti se pitää suorittaa oman tyylin mukaisesti.

Ota barska plussa, ole hyvä.
Musiikkia korville
19.09.2008 08:55:37 (muokattu 19.09.2008 08:57:39)

Tämä se juttu just on, etenkin jos bändillä ei ole nimeä.

Ja Jussille; Mikahan kirjotti just siten, että JOS ja KUN esimerkiksi ja etenkin privapippaloissa on tietty budjetti laittaa bändiin, ni se vaan on. Jos sulla ei oo rahaa laittaa siihen enempää, niin vaikka bändillä olis kuinka hyvä kauppamies, niin se ei tilannetta auta.
(Tottakai noi budjetit voi olla muka budjetteja ja melko häilyväisiä, mutta lähtökohta oli kuitenkin tuo em)

edit: Tää topicci meinaa taas riistäytyä... Mä oon sitä mieltä, että hymy ja sitä kautta hyvän mielen luominen asiakkaisiin poikii lisää keikkoja. Solistibändit on erikseen...
By: MK
EP
19.09.2008 09:21:58
Nauru pidentää ikää!

Toisaalta:

Itku pitkästä ilosta, pieru kauan nauramasta!

"Luterilaiseen kasvatukseen sopiva varoitus siitä, että ei pidä olla liian iloinen. Lapsille kyllä usein saattuukin niin, että kun he innostuvat leikkimään liian riehakkaasti, sattuu vahinko".

(vanhoja sanontoja ja viisauksia)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)