![]() 04.08.2004 01:31:16 | |
---|---|
Voi jumangauta sentäs...on se hyvä toisaalta että vedän tällä hetkellä kippolabändissä,kun aika monessa juottolassa ei saa(=TARVI)enää soittaa vanhaa musaa laingan,ainakaan viikonloppuisin,vaan pitää olla vauhdikasta ja monipuolista tanssimusiikkia,mitä se sitten onkin(beattia,nopeena ja hitaana?)... Kuulostaa tosi monipuoliselta...;-) No, kaikki muistaa, mitä se kuuluisa Musti totesi makuasioista, mutta eiks toi beatinsoittaminenkin pitemmän päälle oo aika puuduttavaa. Kyllähän jotain Argenttiina-osaston tagoja tai kunnon konserttivalsseja olis kivampi rimpahutella. Tai itse asiassa oikeesti monipuolista tanssimusaa tosin inhottavaahan se on yrittää vaikkapa tangon toivojille selittää että ei voida soittaa,ei kuulu talon imagoon.... Mihinkähän se lopunperin perustuu, että joissain paikoissa tanssibändit ei saa soittaa tanssimusaa? Ko. asiasta päättävän henkilön silmän puupitoisuuteen? Katotaas kohta, kun ton Agents & Jean S. osaston nyt jo laskeva elinkaari (puhun nyt tuotteen, en ukkojen tai soittotaidon elikaaresta) vielä etenee, mihin tullaan. Ennustan vaikka... lattari / swing - buumia! Tai aineskin toivon sitä...:-) Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 04.08.2004 12:49:23 | |
Ennustan vaikka... lattari / swing - buumia! Se olis kiva! Tai vaikka sellainen buumi, että pitäis olla haitarijatsia vähän joka tanssityylissä, tosin hienostuneella maulla sovitettuna! | |
![]() 04.08.2004 14:06:04 | |
...että pitäis olla haitarijatsia vähän joka tanssityylissä... Muistathan kuitenkin herrasmiehen määritelmän? ;-) Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 04.08.2004 19:24:32 | |
Ennustan vaikka... lattari / swing - buumia! Se on jo, tosin vain lavoilla ja lähinnä kai Etelä-Suomessa ja enimmäkseen nuorten keskuudessa. (Ks. vasta alkanut gallup http://tanssi.net/keskustelu/70/72439.html#t .) "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James | |
![]() 04.08.2004 22:26:55 | |
Se on jo, tosin vain lavoilla ja lähinnä kai Etelä-Suomessa ja enimmäkseen nuorten keskuudessa. (Ks. vasta alkanut gallup http://tanssi.net/keskustelu/70/72439.html#t .) Päivis,elämää on runsaasti jopa muualla kuin siellä tulvaisessa Vetelä-Suomessa...että mua ärsyttää joidenkin marginaali-ihmisten touhotus,me ollaan kuitenkin jäykkiä suamalaisia,emme kuubalaisia eikä meistä koskaan tule mitään latinoja,katso nyt kele niitä jäykkäjoonaita joiden kanssa säkin tanssit,on nii bal kauhiast (epä) rytmi veressä,että ............paree vetää vaan sitä kävelyhumppaa,keles!Topic oli muuten enemmän tangoa.... Mä olen aina kuvitellut että OIKEA lattarimusa vaatii niin soittajalta kuin tanssijaltakin erittäin suurta LÄSNÄOLOA,eli tunteiden pitää olla mukana,vähän vaikee yhdistää suomalaiseen mieheen noin ylipäänsä,ainakaan tanssijoihin,jos tulee vähänkin sellasta musaa missä pitäs myös omaehtosesti irrotella niin ei jurttipää suomalainen sitä kehtaa tehdä,joku pian h...ksi luulee tms ;-)) | |
![]() 04.08.2004 22:42:59 | |
Mä olen aina kuvitellut että OIKEA lattarimusa vaatii niin soittajalta kuin tanssijaltakin erittäin suurta LÄSNÄOLOA,eli tunteiden pitää olla mukana,vähän vaikee yhdistää suomalaiseen mieheen noin ylipäänsä,ainakaan tanssijoihin,jos tulee vähänkin sellasta musaa missä pitäs myös omaehtosesti irrotella niin ei jurttipää suomalainen sitä kehtaa tehdä,joku pian h...ksi luulee tms ;-)) Sen verran mä oon sun kanssasi eri mieltä, että kyllä meikäläiset ovat saaneet ihan hyviä lattarikokoonpanoja aikaiseksi eli ei meillä verissä mitään vikaan ole ja kyllähän ne suomalaiset sambakoulutkin ovat saaneet aikaiseksi ihan hyviä tanssijoita eli ei meillä ole mitään häpeämistä niiden rinnalla, jotka aitojen maitten ulkopuolelta alaa yrittelevät. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy | |
![]() 05.08.2004 00:15:18 | |
Sen verran mä oon sun kanssasi eri mieltä, että kyllä meikäläiset ovat saaneet ihan hyviä lattarikokoonpanoja aikaiseksi eli ei meillä verissä mitään vikaan ole ja kyllähän ne suomalaiset sambakoulutkin ovat saaneet aikaiseksi ihan hyviä tanssijoita eli ei meillä ole mitään häpeämistä niiden rinnalla, jotka aitojen maitten ulkopuolelta alaa yrittelevät. Kyllä lattaripuolelta vielä samba suomalaiselta soittajalta taittuu, ei siinä mitään. Sitten kun mennään afrocuban-osastolle ja kun puhutaan juuri claveesta, joka on koko kyseisen rytmin/musan perusta, niin sitten voi suomipoika sitä eteläisempää verenperintöä kaipailla. Milloin on 3:2 ja milloin 2:3 clave? Vähän sama kuin rokkimusassa backbeat 2&4:lla. Aika moni muuten taputtaa everybodyosastolla 1&3:n. Kuitenkin onhan Suomessa vaikkapa esim Salsamania joka on oman sarkansa tarkkaan tutkinut ja hyvältä kuullostaa. "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" | |
![]() 05.08.2004 02:22:04 | |
Kyllä lattaripuolelta vielä samba suomalaiselta soittajalta taittuu, ei siinä mitään. Sitten kun mennään afrocuban-osastolle ja kun puhutaan juuri claveesta, joka on koko kyseisen rytmin/musan perusta, niin sitten voi suomipoika sitä eteläisempää verenperintöä kaipailla. Milloin on 3:2 ja milloin 2:3 clave? Vähän sama kuin rokkimusassa backbeat 2&4:lla. Aika moni muuten taputtaa everybodyosastolla 1&3:n. Kyllä Suomessa osataan soittaa ja tanssia lattareita ja rokkia, tanssilavoilla näitä orkesterikokoonpanoja ja tanssifriikkejä kuitenkin harvoin näkee. Vaikea on muuten motivoitua lattareihin ilman clavea ja kunnon perkussiota, kuulostaa monesti semmoiselta pikkunätiltä latinoiskelmältä ... Samoin kovin munakasta rokkia on aika onttoa mennä kultivoituneen orkesterin tahdittamana. Nämä kolmoiskitaravetoiset rautalankaosastotkin nukkuvine rumpaleineen tuntuvat aika vaisuilta useimmiten. Mutta vaikeaahan se on tyyliä muuttaa lennossa kovinkaan paljoa, turakaisetkin voisivat närkästyä. Swingistä lienee turha edes haaveilla. | |
![]() 05.08.2004 09:22:28 | |
. Milloin on 3:2 ja milloin 2:3 clave? . Siinäpä se, mutta sen jälkeen homma alkaakin toimia. Perus-afrokuubakappaleissa ei oo muuten maailman vaikeinta, niitten melodiastahan sen jo kuulee, se menee claven mukaan. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy | |
![]() 05.08.2004 09:26:47 | |
Siinäpä se, mutta sen jälkeen homma alkaakin toimia. Perus-afrokuubakappaleissa ei oo muuten maailman vaikeinta, niitten melodiastahan sen jo kuulee, se menee claven mukaan. Edit: Eilen juuri (sattumalta) testailin ekaa kertaa "Green eyes" (Oisko Ojos verdes?) ja claven istuttamista siihen, eikä mitään epäselvyyttä, että forward clave. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy | |
![]() 05.08.2004 11:10:00 (muokattu 05.08.2004 12:37:36) | |
Siinäpä se, mutta sen jälkeen homma alkaakin toimia. Perus-afrokuubakappaleissa ei oo muuten maailman vaikeinta, niitten melodiastahan sen jo kuulee, se menee claven mukaan. On tuota melodista lattaria ja rokkia tullut lavoilla melodisesti tanssittua ja mielikuvitus on usein joutunut koville :) Hyvä melodinen swingahtava biisi on muuten Indigo Swingin kappale Baron plays the horses :) Edit: koska kuullaan lavalla http://www.amazon.com/exec/obidos/t … 009E8I/104-1876892-6425549?v=glance ? | |
![]() 05.08.2004 11:23:07 (muokattu 05.08.2004 11:25:28) | |
Edit: Eilen juuri (sattumalta) testailin ekaa kertaa "Green eyes" (Oisko Ojos verdes?) ja claven istuttamista siihen, eikä mitään epäselvyyttä, että forward clave. Miten vanhemmiten tuo muisti alkanut pätkiä: tarkoitin tietenkin "Aquellos Ojos Verdes" ("Nuo vihreät silmät" vai mitä Poppa?) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy | |
![]() 05.08.2004 11:51:06 | |
...Mä olen aina kuvitellut että OIKEA lattarimusa vaatii niin soittajalta kuin tanssijaltakin erittäin suurta LÄSNÄOLOA... Mikä musa ei sitten ainakin soittajalta vaadi, jos se kunnolla tehdään. Oot sä ihme kyynikko. Eiks tässä duunissa oo sun mielestä mitään hyvää. Suosittelen oikeesti vaikka bussikuskikurssia - semmoselle on menny moni suakin parempi elämäänsä kyllästyny soittaja. No sanon edelleenkin, että enhän mä voi oikeesti tietää, mitä sä todella työkses teet. Voithan olla vaikka wannabe-soittaja, jonka muija lähti muusikon mukaan...;o) Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 05.08.2004 11:58:10 | |
Suosittelen oikeesti vaikka bussikuskikurssia - semmoselle on menny moni suakin parempi elämäänsä kyllästyny soittaja. Kuten minä. Paremmuudesta en kyllä tiedä... Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn. | |
![]() 05.08.2004 12:12:24 | |
Voithan olla vaikka wannabe-soittaja, jonka muija lähti muusikon mukaan...;o) Tarttilaan? My name is Baron, Fuzzy Baron!
SlowBlind, This is 4 U! | |
![]() 05.08.2004 13:19:31 (muokattu 05.08.2004 18:45:30) | |
Mikä musa ei sitten ainakin soittajalta vaadi, jos se kunnolla tehdään. Oot sä ihme kyynikko. Eiks tässä duunissa oo sun mielestä mitään hyvää. Suosittelen oikeesti vaikka bussikuskikurssia - semmoselle on menny moni suakin parempi elämäänsä kyllästyny soittaja. No sanon edelleenkin, että enhän mä voi oikeesti tietää, mitä sä todella työkses teet. Voithan olla vaikka wannabe-soittaja, jonka muija lähti muusikon mukaan...;o) Koska sä suosittelet mulle noin ystävällisesti ja avuliaasti bussikussikurssia niin tässä mun suositukseni sulle: Raahaappas se iso,ylipainoinen ruhosi joskus viideksi,kuudeksi illaksi johinkin kuppaseen kippolaan,soita ja laula se kuus viis/kuus settiä per ilta,vieläpä seisten,koska istuminen on erittäin epäkaupallisen näköistä,voit vetää niitä jobineitasi ja ja swingiä sillä monipuolisella TRIOLLASI jos onnistut löytämään itsesi tasoisia iloisia,loistavia veikkosia bändiin,mitä suuresti epäilen,ei kaltaisisia voi olla kuin yksi,kenties siksi teetkin paljon OMB-keikkaa...mä olen kyynikko/realisti mutta parempi sekin kuin olla noin käsittämättömän lapsenuskoinen ja näköjään perinteisestä kapakkasoitosta mitään tietämätön...vai oletko joskus tehnyt kapakkavetoa vaikkapa edes puoli vuotta yhteen soittoon viikon/ kahden pätkiä siellä täällä edestakaisin ympäriinsä... Onneksi täällä on sellasiakin tyyppejä jotka ovat näin tehneet ja tietävät mistä on kysymys ;-) Anteeksi jo etukäteen viittaukseni ulkoiseen habitukseesi,(itse sanoit toisessa yhteydessä mitoiksesi 191/135)mutta noinkin iso ylipaino ei ainakaan ole eduksi ihan jo kapakkasoittamisen fyysisen raskauden takia,ja ei myöskään näytä järin hyvältä... Yleensä ylipainoiset ihmiset ovat huonokuntoisempia kuin normaalipainoiset ja kärsivät mahdollisesti erilaisista vaivoista, eritoten jalat on kovilla tossa viiden-kuuden tunnin seisoskelussa,pedaaleita painellen ja toinen jalka aina vähän ilmassa,paino toisella jalalla,eli mulla ainakin ottaa jalkoihin,mutta mä olenkin vanha,joo on mullakin vielä ihannepainoon matkaa,mutta olen laihtunut yli 10 kiloo vajaassa vuodessa,ja laihdutan edelleenkin...no ehkäpä siirryn tuohon merkonomisoittoasentoon,istun kakkulat silmillä ja sitten katse kansioon........"Mitä mennään??" Ja tää ei ollut mitään vittuilua,vaan realismia.... EDIT unohtuipa sanoa tuo että bassot soitat sitten vasurilla,EI sekupohjia nottei menis liian helpoksi,ja joka biisiin,lauloit tai et,niin mäkin teen... | |
![]() 05.08.2004 17:23:53 | |
... Ja tää ei ollut mitään vittuilua,vaan realismia.... Toinen puhuu kapakka-keikka näkökulmasta, toinen OMB-näkökulmasta..Ehdottaisinkin, että vaihtaisitte työpaikkojanne vaikka pariksi viikoksi!:) Tosin tanssimusa-palstasta tulee kyllä tylsä paikka siinä vaiheessa kun te kaksi kyllästytte... | |
![]() 05.08.2004 17:45:21 | |
Toinen puhuu kapakka-keikka näkökulmasta, toinen OMB-näkökulmasta..Ehdottaisinkin, että vaihtaisitte työpaikkojanne vaikka pariksi viikoksi!:) -Elkää prh vaihtako, molempia tarvitaan omalla sarallaan! | |
![]() 05.08.2004 19:01:18 | |
No sanon edelleenkin, että enhän mä voi oikeesti tietää, mitä sä todella työkses teet. Voithan olla vaikka wannabe-soittaja, jonka muija lähti muusikon mukaan...;o) Eikun mä olen just se NOT wannebesoittaja,mua ei sais millään sinne lauteille,sen sijaan liukkaasti mä sieltä katoan paussille,piiloon kauheilta turakaisilta....mutta mentävä sinne on vaikkei aina niin huvittaiskaan...siis kyllä mä olen ihan oikeesti soittaja,usko ny vaan,päivääkään oikeaa kunnon rehellistä työtä en ole eläissäni tehnyt;-)))) Muija on nähnyt tämän kuvion ihan tarkkaan,tuskinpa lähtis toisen samanlaisen persaukisen soittajan matkaan,mä luulen että se valkkais sieltä duunistaan jonkun hyväpalkkasen lääkärin tms... | |
![]() 05.08.2004 22:42:38 | |
Eikun mä olen just se NOT wannebesoittaja,mua ei sais millään sinne lauteille,sen sijaan liukkaasti mä sieltä katoan paussille,piiloon kauheilta turakaisilta....mutta mentävä sinne on vaikkei aina niin huvittaiskaan...siis kyllä mä olen ihan oikeesti soittaja,usko ny vaan,päivääkään oikeaa kunnon rehellistä työtä en ole eläissäni tehnyt;-)))) Muija on nähnyt tämän kuvion ihan tarkkaan,tuskinpa lähtis toisen samanlaisen persaukisen soittajan matkaan,mä luulen että se valkkais sieltä duunistaan jonkun hyväpalkkasen lääkärin tms... Mää kerron kokemuksesta, että kyllä sen tarvitsee olla hyväpalkkainen lääkäriämmä, joka lähtee persaukisen soittajan perään. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)