KoskPaavo 23.11.2008 20:47:08 | |
---|
Pari viikkoa sitten oli taas ovella Jehovan nainen pikku tyttärensä kanssa, sillä oli vihkonen kädessä, näytti siitä kantta jossa luki ; " Haluatko tietää totuuden" jonka myös nainen minulta kysyi. Sanoin että en missään tapauksessa halua kuulla mitään lopullista totuutta. No, kirjasen otin, olin nimittäin juuri uunia sytyttämässä. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
Tankero 23.11.2008 21:26:15 | |
---|
Jon Lordille plussaa. Itse en ole koskaan mitään sen kummempaa uskoontuloa kokenut ja lapsuudenkotinikin oli hyvin "normiuskonnollinen" - eli ei millään lailla "uskovainen" sanan siinä merkityksessä, jossa ne yleensä koetaan. Kirkkoon kuuluttiin ja juhlapyhät vietettiin ynnä joskus kirkossakin käytiin ja iltarukoukset luettiin. Samanlaisella meiningillä mennään meidänkin perheessä. Vaimo on aina ollut samanhenkinen, kuin minäkin. Onneksi. Pienestä pojasta lähtien on ollut helpottavaa ajatella ... eikun tietää, että olivat asiat miten pahasti tahansa, lähin kuuntelija, jolla on aina aikaa, on rukouksen päässä. No, aika harvoin enää tulee "kuumaan linjaan" soitettua ja iltarukouskin luettua vaan lapsille... Tämmönen avautuminen... Se mitä nyt haen on, että ei oo ollenkaan ihme ja kumma, että nykypäivänä moni lopulta "korjaa" elämäntilanteensa uskon kautta. Karu totuus on, että yhteiskunnan tarjoamat ammattiauttajat ja apukanavat ovat byrokratian, fakkiutumisen, suuren työmäärän, kummallisten säätöjen ja oikeaan elämään kosketuksen hukkaamisen takia suurimman osan avuntarvitsijoista saavuttamattomista. Kirkossa sulle ei sanota, että oot mokannu väärin tai että sulla on vääränlaiset vaikeudet. Sehän nimenomaan on ihme ja kumma, että nykypäivänä, kun on tietoa ja ihmisten pitäis osata ajatella, niin ihmiset turvautuu taikauskoon. Tosin onhan kaikenlaiset uskomushoidotkin muodissa, vaikka niistäkin on tietoa ihan tarpeeksi. Astrologeilla ja muilla humpuukimaakareilla pyyhkii hyvin. Humppajyrä |
Tankero 23.11.2008 21:37:33 | |
---|
Ei kait elämänmuutokseen uskoontuloa tarvita? Onnistuu se muutenkin. No ei pitäis tarvita. Joillekin ei onnistu. Onhan siitä ollut apua monelle juopolle ja venkulalle. Humppajyrä |
jon lord 23.11.2008 21:37:40 | |
---|
Sehän nimenomaan on ihme ja kumma, että nykypäivänä, kun on tietoa ja ihmisten pitäis osata ajatella, niin ihmiset turvautuu taikauskoon. Tosin onhan kaikenlaiset uskomushoidotkin muodissa, vaikka niistäkin on tietoa ihan tarpeeksi. Astrologeilla ja muilla humpuukimaakareilla pyyhkii hyvin. VOIHAN VITTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! COVS jäsen N.o 3 |
jjsound 23.11.2008 21:48:59 | |
---|
VOIHAN VITTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Komppaan tätä "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |
EP 23.11.2008 21:51:13 (muokattu 23.11.2008 21:52:18) | |
---|
Sattuipa kummasti kun palasin juuri Hämeenlinnasta ja keli oli hirveä ajelin hiljaksiin vanhaa tietä Tampereelle tuli radiosta Juice Leskisen haastattelua v.94 joka käsitteli juuri näitä asioita. Aika paljossa olen samaa mieltä aina ollutkin hänen kanssaan, mm. siinä, että kun ihmiset kunnioittaisivat edes osaa niistä kymmenestä käskystä.. Musiikistaan en kauheasti ole koskaan pitänyt, mutta monia hyviä ajatuksia hällä on kyllä ollut, vaikka moni tekemisensä sitten taas kyseenalaistaakin mielipiteensä.. |
baron 23.11.2008 22:08:36 | |
---|
VOIHAN VITTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä luin jostain Valituista Paloista joskus "vitsin", jossa ydinfyysikko ja teologi keskustelivat. Ydinfyysikko sanoi että hän uskoo heti Jumalaan kun joku tieteellisesti osoittaa hänen olevan olemassa. Teologi vastasi että hän uskoo heti atomiytimen hiukkasiin kun joku teologisesti osoittaa ne todeksi. Ei uskon asiat oo järjen asioita. |
EP 23.11.2008 22:11:07 | |
---|
Noi raamatun asiat on kyllä sellaisia jotka pitäisi olla jokaiselle ihmiselle aivan selviä jo moraalisestikin.. |
Tankero 23.11.2008 22:25:37 | |
---|
Mä luin jostain Valituista Paloista joskus "vitsin", jossa ydinfyysikko ja teologi keskustelivat. Ydinfyysikko sanoi että hän uskoo heti Jumalaan kun joku tieteellisesti osoittaa hänen olevan olemassa. Teologi vastasi että hän uskoo heti atomiytimen hiukkasiin kun joku teologisesti osoittaa ne todeksi. Ei uskon asiat oo järjen asioita. Sitähän se minäkin. Humppajyrä |
Tankero 23.11.2008 22:34:53 (muokattu 23.11.2008 22:40:55) | |
---|
VOIHAN VITTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Voihan voihan. Mites se kristinusko eroaa "tavallisesta taikauskosta"? Kyllähän kirkolle ja uskolle taytyy antaa tunnustustakin. Onhan se ollut keskeisessä asemassa, kun tätä maata on rakennettu. Lukkarinkoulustahan ne Jukolan veljeksetkin karkas Impivaaraan. Eli lukutaidon opettaminen ja kansan sivistäminen plus vaivaisten ja vanhustenhoito oli vielä 1800-luvulla aika pitkälle kirkon vastuulla. Mutta silti, se perusajatus. Uskokoon ken haluaa, kunnoitan sitä, vaikka saatan herjatakin. Vuoden verran tuli aikanaan asuttuakin neljän helluntailaisen kans. Vanhurskaita ihmisiä olivat he. Mitäpä täällä ei pilkattais. Suositeltavaa luettavaa itse kullekin on Tampereen piispan Juha Pihkalan ja Esko Valtaojan keskustelukirja Nurkkaan ajettu Jumala? Humppajyrä |
Tankero 23.11.2008 22:36:11 | |
---|
Noi raamatun asiat on kyllä sellaisia jotka pitäisi olla jokaiselle ihmiselle aivan selviä jo moraalisestikin.. Heh, varsinkin Vanhan Testamentin asiat. Siellä tulee kylla moraaliasiat selväksi. Humppajyrä |
EP 23.11.2008 23:02:59 | |
---|
..Suositeltavaa luettavaa itse kullekin on Tampereen piispan Juha Pihkalan ja Esko Valtaojan keskustelukirja Nurkkaan ajettu Jumala? Miksi sä luet tuollaisia? Parempi tehdä aivan omien ajatustensa ja tuntemuksiensa mukaan. |
Tankero 23.11.2008 23:22:22 | |
---|
Miksi sä luet tuollaisia? Parempi tehdä aivan omien ajatustensa ja tuntemuksiensa mukaan. Pistin tuon sekä asiana että pikku pyydyksenä. Arvasin, että juuri sinä tartut. Luuletko, että sun ajatusmaailmas, jos sitä on, tulee ihan sinusta itestä? Ympäristö, geenit, ym ei vissiin vaikuta mitään. Jos ihan tarkasti otetaan, niin ihmisellähän ei ole vapaata tahtoa. Humppajyrä |
EP 23.11.2008 23:34:59 | |
---|
Pistin tuon sekä asiana että pikku pyydyksenä. Arvasin, että juuri sinä tartut. Luuletko, että sun ajatusmaailmas, jos sitä on, tulee ihan sinusta itestä? Ympäristö, geenit, ym ei vissiin vaikuta mitään. Jos ihan tarkasti otetaan, niin ihmisellähän ei ole vapaata tahtoa. No, mä pidän niitä opittuja asioita ihan hyvinä. |
Tankero 23.11.2008 23:39:41 | |
---|
Humppajyrä |
Mandoman 23.11.2008 23:49:22 | |
---|
Jos ihan tarkasti otetaan, niin ihmisellähän ei ole vapaata tahtoa. Näin on: "Maa on niin kaunis ja kirkas Luojan taivas, kunnes kuolevaisen elämässä tulee se hetki jolloin hänet pannaan koulunpenkille" (Aapeli) Ölövinä ollaa sillee kissannäköisenä eikä välitetä mistää turhasta. (Uruttaja, Patela) |
walttoni 23.11.2008 23:56:55 | |
---|
Ei, mutta ne jotka sitä ovat tarvinneet antakaamme heille siihen oikeus. Toisekseen monet uskoon tulleet ovat kokeneet elämässään niin paljon kovia asioita, etä usko on ainut keino selvitä eteenpäin. Tämä tästä minun osaltani. Jokainen olkoon autuas uskossaan. COVS2. |
isojussi 24.11.2008 00:03:03 | |
---|
VOIHAN VITTU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä en jaksa hermostua. Nää on niin henkilökohtasia asioita ja uskonnonvapaushan tässä maassa on. Ja nimimerkin takaa huutelunvapaus. Kun ei rohkeus muuhun riitä. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Tankero 24.11.2008 00:07:31 | |
---|
Jokainen olkoon autuas uskossaan. Niinhän se on. Tai uskottomuudessaan. Humppajyrä |
Tankero 24.11.2008 00:08:09 (muokattu 24.11.2008 00:27:30) | |
---|
Mä en jaksa hermostua. Nää on niin henkilökohtasia asioita ja uskonnonvapaushan tässä maassa on. Ja nimimerkin takaa huutelunvapaus. Kun ei rohkeus muuhun riitä. Tarkoitatko kenties mua? Ettei rohkeus riitä? Ja mikähän arvioissani oli pielessä? Paitsi se VOI VITTU. Humppajyrä |