Aihe: Tervepäisiä, asiallisia soittajia..?
1 2 3 4 513 14 15 16 1726 27 28 29 30
EP
05.01.2006 21:50:22
Meillä ei oo toi rumpali "soittanut" munia, kun kerran mun aikana ja silloinkin antoi sitten loppuehtoosta ne jollekin naiselle :o/
Mikä olis sun mielestä toinen vaihtoehto mulle ton tampuriinin lisäks? Haluttais opetella jotain järkevää uutta laulun lisäksi

Osta basso, (oli ihan pakko)heh hee,no niin, anteeksi..
Suosittelen rytmisoittimia niitä näkee ja kuulee liian harvoin tanssibändeissä.
Mä oon hommaamassa meille congat, bongot jo on, mutta jos oppis vähän noitakin
noihin lattareihin etupäässä..
Ukko
05.01.2006 21:52:21

Mikä olis sun mielestä toinen vaihtoehto mulle ton tampuriinin lisäks? Haluttais opetella jotain järkevää uutta laulun lisäksi

Osta kiipparit ja soita niitä. Akustinen skebakin olis sopiva. Bongot. Lauluun toinen ääni ?
baron
05.01.2006 21:53:01

Älkää muuten erehtykö luulemaan että clavet/claves (ne kaksi puupalikkaa) olisi mikään helppo soitin.
Mikään ei oo hirveempää kuin että joku hakkaa niitä väärin, parempi juoda vaikka julkisesti stagella.
My name is Baron, Sir Baron.
Ukko
05.01.2006 21:57:07

Älkää muuten erehtykö luulemaan että clavet/claves (ne kaksi puupalikkaa) olisi mikään helppo soitin.
Mikään ei oo hirveempää kuin että joku hakkaa niitä väärin, parempi juoda vaikka julkisesti stagella.

Sellainen idioottimainen kysymys että mikä on oikeaoppista ? Meinaan että jos kilkuttaa vääräoppisesti mutta se kuullostaa hyvältä niin onko se oikein vai väärin ?
kuunsirppi
05.01.2006 21:57:26
Hyvä vaihtoehto on myös häipyä bäkstakelle ottaan vaikka *jaluhuikka.

no tota mä oon kyllä harrastanutkin :o)
Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain.
kuunsirppi
05.01.2006 21:58:19
Kiippari? Mattoja oppii suht nopeasti nojailemaan. Pääasia kuitenki on, että et seiso framilla kuin öö aapisen reunassa. Se näyttää todella typerältä. Jos ei muuta, niin vaikka jorailet siinä. :)

toi jorailu on ollut kans mun juttua kyllä....hengailen siinä soittajien kans ja vähän isken silmää ja ...mitä nyt milloinkin
EP
05.01.2006 21:59:08

Joo, ei oo, netissä on hyviä opetteluvideoita mm. Espoon Musiikin -sivuilla,
toisaalta, ihan yksinkertaisetkin rymikuviot on tosi hyviä..
baron
05.01.2006 22:01:16

Sellainen idioottimainen kysymys että mikä on oikeaoppista ? Meinaan että jos kilkuttaa vääräoppisesti mutta se kuullostaa hyvältä niin onko se oikein vai väärin ?

En halua alkaa kinaamaan, tietysti kaikki mikä kuulostaa hyvältä on hyvää.
Olen vain itse saanut oppitunnin kuubalaiselta clavemestarilta, joka osoitti, miten niistä kahdesta puukapulasta saadaan erilaisia ääniä, miten pysyen clavessa voidaan 3/2 ja 2/3 clave-lattarin rytmiä varioida ja kuvitelmani, että kuka tahansa osaa hakata kahta puukapulaa karisivat.
kuunsirppi
05.01.2006 22:02:24
Osta kiipparit ja soita niitä. Akustinen skebakin olis sopiva. Bongot. Lauluun toinen ääni ?

Akustinen kitara on tossa seinällä....joskus rippikoulun jälkeen ostin ja opettelin vähän jotain sointuja. Koskaan en kuitenkaan oo opetellut sillä mitään melodioita. Se olis siinäkin mielessä kyllä järkevää opetella, että sitten vois joskus tehdä jotain pientä juttua ihan itekseenkin, jossa ei tarvittais muuta, kun joku laulu ja siihen joku simppeli säestys.

Toi stemmalaulu on kyllä semmonen, mitä mun kans tarvis opetella ehdottomasti. Se vaan kans on semmonen, ettei oikein tiedä, miten sitä alkais opetella....Pitäiskö ihan kirjottaa itelleen nuotteihin toinen ääni vaikka johonkin tuttuun biisiin ja opetella siitä, vai mikä olis luonteva ja helppo tapa?
EP
05.01.2006 22:06:24
Akustinen kitara on tossa seinällä....joskus rippikoulun jälkeen ostin ja opettelin vähän jotain sointuja. Koskaan en kuitenkaan oo opetellut sillä mitään melodioita. Se olis siinäkin mielessä kyllä järkevää opetella, että sitten vois joskus tehdä jotain pientä juttua ihan itekseenkin, jossa ei tarvittais muuta, kun joku laulu ja siihen joku simppeli säestys.

Toi stemmalaulu on kyllä semmonen, mitä mun kans tarvis opetella ehdottomasti. Se vaan kans on semmonen, ettei oikein tiedä, miten sitä alkais opetella....Pitäiskö ihan kirjottaa itelleen nuotteihin toinen ääni vaikka johonkin tuttuun biisiin ja opetella siitä, vai mikä olis luonteva ja helppo tapa?

Laulajan kannattaisi osata jotain soitinta edes hieman soittaa, koska silloin voi itsekseenkin harjoitella,esim. jotain vaikeampaa kohtaa ja hakea sävellajia..
kuunsirppi
05.01.2006 22:09:46
Laulajan kannattaisi osata jotain soitinta edes hieman soittaa, koska silloin voi itsekseenkin harjoitella,esim. jotain vaikeampaa kohtaa ja hakea sävellajia..

Mä teen ton homman yleensä viululla. Soitin sitä nuorempana joskus toistakymmentä vuotta, mutta sitten se jäi vähä alle parikymppisenä.
Kiippareilla osaa kyllä soittaa melodiaa, mutta vasemmalla kädellä mä en ymmärrä tehdä mitään.
Ukko
05.01.2006 22:13:40

Kas siinäpä se. Löytyyhän siihen säännöt mutta joku asiaatietävämpi niistä enempi valistakoot. Minä heittelen ne mutu menetelmällä.
jon lord
05.01.2006 22:15:40

Lähde alkuun vaikka siitä että hae melodiaan terssikulku ja katso että se kulkee harmonisesti oikein. Se on varmaan helpoin tapa aloittaa.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
baron
05.01.2006 22:16:12

Kiippareilla osaa kyllä soittaa melodiaa, mutta vasemmalla kädellä mä en ymmärrä tehdä mitään.

Kysy Poppamieheltä!
Sen mukaan se pidetään taskussa, kaivetaan nenää tai pidellään kaljatuoppia.
Ukko
05.01.2006 22:16:58

En halua alkaa kinaamaan, tietysti kaikki mikä kuulostaa hyvältä on hyvää.
Olen vain itse saanut oppitunnin kuubalaiselta clavemestarilta,

Jesh. Tämä olikin vain tälläinen retoorinen kysymys. Rytmi, enkä tarkoita soinnillisesti, soitinten käyttö ja niistä saatavat äänet ovat oma maailmansa joidenka kartuttamiseen saattaa mennä koko ihmissikä eikä se vielä edes riitä siihen :(
isojussi
05.01.2006 22:17:07
Kiippari? Mattoja oppii suht nopeasti nojailemaan. Pääasia kuitenki on, että et seiso framilla kuin öö aapisen reunassa. Se näyttää todella typerältä. Jos ei muuta, niin vaikka jorailet siinä. :)

Ylimääräset kiipparimatot on perseestä.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Ukko
05.01.2006 22:18:56

Kysy Poppamieheltä!
Sen mukaan se pidetään taskussa, kaivetaan nenää tai pidellään kaljatuoppia.

Täällä on tunkua tänään. Pistänpä tietsikkani kiinni ja uppoudun vaikka omaan nerouteeni ( siis musikaalisesti, krh krh krh krh ) !
Martso
05.01.2006 22:19:22

No on on, mutta jos homma toimii trio-pohjalta, niin aivan varmasti heilläkin on joitain biisejä johon simppelit matot toimii.
jon lord
05.01.2006 22:19:45

Tai sitten ne pitää tehdä niin että niitä ei "kuule" vaan aistii. Livenä vaikeampi tehdä kuin studiossa. Mä käytän aika paljon tuota tapaa. Niin hiljaa että tuskin kuulee mutta ne on siellä-
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
baron
05.01.2006 22:20:17

Mä soitan (vasemmalla kädellä) rokkibändissä, jossa on kolme kitaristia. Mitä mä sitten kiippareilla soitan, jos matotkin on p-seestä??
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)