Aihe: Poikain musikkinäytteet..
1 2 3 4 512 13 14 15 1627 28 29 30 31
baron
22.06.2005 18:30:37

Tyhmä - tyhmempi- Baron.

Jos mä esitän jonkun piisin julkisesti, niin oon täysin tietoinen, että siitä tehdään Teosto-ilmoitus ja piisin luojat saavat siten heille kuuluvan korvauksen.

Mutta jotta mä voisin esittää piisin julkisesti, mun pitää syyllistyä jompaankumpaan seuraavista "rikoksista".

1. Kopioida laput omistamastani albumista omaan ja bändini käyttöön.

2. Plokata se joltain äänitteeltä.

Pitääkö kumpaankin yllämainittuun toimenpiteeseen kysyä lupa, keltä ja mitä se maksaa?
R.Syke
22.06.2005 18:32:42
Tässä asiassa ei oo mitään kyseenalaistettavaa. Niin ei saa tehdä BG! Miks se ei mee sulle läpi???
Ei siinä auta mitkään mainininnat. Tää on nyt puhtaasti pilkunviilausta. Mut jokainen noista "saiteista" missä esim. on biisien sanoja loukkaa tekijänoikeutta ELLEI niillä ole luvat kunnossa ja kysyttynä. Kysypä Warnerin kustantamolta että saatko laittaa nettiin vaikkapa Turkka Malin tekstin P.Laaksosen biisiin "Täällä Pohjantähden Alla"
Vastaus on :Saat, mutta se maksaa.
Nyt jankutat samaa asiaa jo monetta päivää.

-En ole laittamassakaan. Mutta jos laitan tabulatuurin jostain kitaratsibaleesta tähän nyt, niin se on eri juttu.

-Jankutusta en harrasta. Luithan nyt nuo ed. kommentit varmasti läpi?

yst terv

bg

Markka Tuli.
Neljä Ruuvia
22.06.2005 18:56:27
-En ole laittamassakaan. Mutta jos laitan tabulatuurin jostain kitaratsibaleesta tähän nyt, niin se on eri juttu.
Miten se on eri asia.Edelleen puhutaan jonkun hengentuotteesta.Se että sinä kirjoitit siitä tabulatuurin ei tee siitä sinun biisiäsi.

-Jankutusta en harrasta. Luithan nyt nuo ed. kommentit varmasti läpi?

yst terv

bg

Markka Tuli.

Sori ,en ehtinyt viimeisintäsi lukea .Se tuli sillä välin kun kirjoitin omaani.

Kai Pahlmankin tulee
Neljä Ruuvia
22.06.2005 18:59:41
Tyhmä - tyhmempi- Baron.

Jos mä esitän jonkun piisin julkisesti, niin oon täysin tietoinen, että siitä tehdään Teosto-ilmoitus ja piisin luojat saavat siten heille kuuluvan korvauksen.

Mutta jotta mä voisin esittää piisin julkisesti, mun pitää syyllistyä jompaankumpaan seuraavista "rikoksista".

1. Kopioida laput omistamastani albumista omaan ja bändini käyttöön.

2. Plokata se joltain äänitteeltä.

Pitääkö kumpaankin yllämainittuun toimenpiteeseen kysyä lupa, keltä ja mitä se maksaa?

PERIAATTEESSA kohtaan 1. Kyllä,teoriassa sun pitäis ostaa niitä nuottialbumeja niin että kaikille ois oma.
Kohtaan 2: Näin tulee paljon parempi nuotti,etkä tee mitään väärää niin kauan kun et julkaise sitä vaikkapa internetissä.
R.Syke
22.06.2005 19:03:49 (muokattu 22.06.2005 19:06:04)
Kai Pahlmankin tulee

-Mitä mä oon kuullu niin ainakin kahesti on tullu.

JA 4R sikäli, että kun kappale on netissä esitettävässä muodossa, niin homma on eri.

Siis soitettavana tiedostona...
baron
22.06.2005 19:04:24

PERIAATTEESSA kohtaan 1. Kyllä,teoriassa sun pitäis ostaa niitä nuottialbumeja niin että kaikille ois oma.
Kohtaan 2: Näin tulee paljon parempi nuotti,etkä tee mitään väärää niin kauan kun et julkaise sitä vaikkapa internetissä.

No silloinhan se Qsinen vitsikirjan kanttori teki täysin oikein, kun sillä oli keikalla kirjastollinen toivelaulualbumeita.

Jos olisi helppo tapa pyytää ja saada lupa kohtuullisella korvauksella, niin kyllä mä olisin valmis niin tekemään.
sormunen
22.06.2005 19:19:41 (muokattu 22.06.2005 19:27:03)
Julkista esittämistä se ei ole.

Tottakai se on ja kaikki loppu on pelkkää saivartelua.

Kerropa mulle, miksei sitä lupaa voi kysyä? Sillähän se koko ongelma ratkeaisi?

PS EDIT: Enhän mä tässäkään jutussa riitele olleskaan. Mua vain hämmästyttää toi tarve saivarrella. Sinänsähän joku tommonen tabulatuuri -palvelu on varmaan ajatukseltaan hieno. Mutta kun nyt kerran ihan laissakin puhutaan "hyvien tapojen mukaisista" luvan pyytämisistä, niin aika outoa, että erilaisilla verukkeilla säkin yrität keksiä keinoja, millä niitä lupia ei tarttis pyytää?

Eiks se olis paljon helpompaa ja kohteliaampaa tehdä, niinkuin ajattelee oikein olevan? Eikä varsinkaan lähde siitä, että jos kukaan ei rankase, niin...
R.Syke
22.06.2005 19:27:28 (muokattu 22.06.2005 19:28:24)
Tottakai se on ja kaikki loppu on pelkkää saivartelua.

Kerropa mulle, miksei sitä lupaa voi kysyä? Sillähän se koko ongelma ratkeaisi?

No koska julkinen esittäminen on sitä, että vedetään biisi kokonaisuudessaan stagella tai muussa vastaavasssa tilanteessa.

Nyt jos sä pistät vaikka jotain sormiharjoituksia nettiin esim pdf-muodossa, niin ethän sä jumakeuka mitään esitä.

Mutta kun soitat julkisesti niin..

...silloinhan peliin astuu kaikki ok. hommat. Luvat? Prkl. Ilmoitukseenhan ne tulee!

on mulla kyllä kotona rautalankaakin, jos siitä pitää vääntää...
Neljä Ruuvia
22.06.2005 19:29:44
-Mitä mä oon kuullu niin ainakin kahesti on tullu.

JA 4R sikäli, että kun kappale on netissä esitettävässä muodossa, niin homma on eri.

Siis soitettavana tiedostona...

Perustele! Ei kirjojakaan voi nettiin laittaa ihan noin vaan!
aisa
22.06.2005 19:31:52
nonnih.
nyt minäkin voin ottaa kantaa kun laitoin näytteen.

poppaesa valitti (yllättäen) että kun on kaikilla kamarimusaa, niinpä aattelin että laitan ihan sen enempiä muokkaamatta ja rakentamatta ton esille.

olkaa hyvät ja haukkukaa, lupaan kestää kuin mies...

niin joo, ja sanokaa jos se on jo keksitty aikasemmin.

*aisaatana*®
petriä ammuttiin tuala mettässä.
R.Syke
22.06.2005 19:38:07
nonnih.
nyt minäkin voin ottaa kantaa kun laitoin näytteen.

poppaesa valitti (yllättäen) että kun on kaikilla kamarimusaa, niinpä aattelin että laitan ihan sen enempiä muokkaamatta ja rakentamatta ton esille.

olkaa hyvät ja haukkukaa, lupaan kestää kuin mies...

niin joo, ja sanokaa jos se on jo keksitty aikasemmin.

*aisaatana*®

Kaikki materiaali Mikseri.netissä on suojattu tekijäinoikeuksilla ja kansainvälisillä sopimuksilla.
Voit kopioida tätä materiaalia ja tehdä siitä kohtuullisen määrän kopioita VAIN omaan käyttöön..

-Hyvä Aisa. Ja kato: nyt kopsataan ja plokataan omaan käyttöön.

bg
Neljä Ruuvia
22.06.2005 19:49:04
Noh,bg.Perustelua tulemaan...
R.Syke
22.06.2005 19:52:51 (muokattu 22.06.2005 19:54:46)
Noh,bg.Perustelua tulemaan...

Mistä? Aisan näytteestä vai tuosta muusta? Jos näyte olisi ollut ei-toistettavassa muodossa, niin sä ite olisit joutunu soittaan sen...
aisa
22.06.2005 19:54:04
-Hyvä Aisa. Ja kato: nyt kopsataan ja plokataan omaan käyttöön.

bg

anna mennä vaan.
tekemisen ilostahan mä vaan tätä...
ei mua haittaa vaikka tienaat(te) tolla mun mestariteoksella milijoonia mun selkäni takana.
Neljä Ruuvia
22.06.2005 19:55:07
Mistä? Aisan näytteestä vai tuosta muusta? Jos näyte olisi ollut ei-toistettavassa muodossa, niin sä ite olisit joutunu soittaan sen...

Muusta.
R.Syke
22.06.2005 19:55:59 (muokattu 22.06.2005 19:56:33)
anna mennä vaan.
tekemisen ilostahan mä vaan tätä...
ei mua haittaa vaikka tienaat(te) tolla mun mestariteoksella milijoonia mun selkäni takana.

-Ja prkl. Ite laulat - helevetin hyvin irtoo...
aisa
22.06.2005 19:59:25
-Ja prkl. Ite laulat - helevetin hyvin irtoo...

tänks;)
R.Syke
22.06.2005 20:11:05
Muusta.

No joo. Tässä tuota faktaa:

Piraattituotteet luokitellaan kolmeen ryhmään:

I Tavallinen piraattituote
----------------------------

Ääänite, elokuva tai pelitallenne, jolle on luvatta kopioitu suojattua materiaalia, alkuperäistuotetta ei välttämättä ole olemassa tai ainakaan sen ulkonäköä ei ole kopioitu täydellisesti

II Counterfeit:
----------------
Väärennös, jossa sisällön lisäksi myös alkuperäisen tuotteen ulkoasu on kopioitu mahdollisimman tarkoin.

III Bootleg:
------------

Elävästä esityksestä, kuten konsertista, radiosta, televisiosta tai muusta esitystilanteesta ilman lupaa valmistettu tallenne

Piratismia on mm:

1) Luvaton valmistaminen, esim. äänitteen polttaminen CD-R:lle ja niiden levitys koko koululuokalle.

2) Luvaton tallentaminen, esim. taitelijan esityksen tallentaminen ilman lupaa.

3) Luvaton levittäminen, esim. piraattituotteiden myynti kirpputoreilla.

4)Luvaton suojatun materiaalin välittäminen internetissä, esim. mp3-tiedostojen jako vertaisverkko-ohjelmilla.

5) Piraattitallenteiden maahantuonti levitystarkoituksessa, muuhun kuin omaan yksityiseen käyttöön

No?
Neljä Ruuvia
22.06.2005 20:14:40 (muokattu 22.06.2005 20:15:28)

4)Luvaton suojatun materiaalin välittäminen internetissä, esim. mp3-tiedostojen jako vertaisverkko-ohjelmilla.

Mitä vielä tarvitaan. Muutenhan tää meni ihan ohi maalin. Ei nuo muut liity kustannustoimintaan juuri mitenkään.
Mikä sut saa kuvittelemaan että ettei biisin teksti oo suojattua materiaalia?
R.Syke
22.06.2005 20:17:41 (muokattu 22.06.2005 20:21:14)
Mitä vielä tarvitaan. Muutenhan tää meni ihan ohi maalin
-Minkäs sille voi. Three hits and a miss...

Mitä saatanaa näistä enää jankuttaan. Mä puhuin nosta bassolinjoista - en teksteistä.

bg
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)