EP 17.02.2016 06:11:56 (muokattu 17.02.2016 06:13:16) | |
---|
|
musamies 17.02.2016 08:52:53 | |
---|
KoskPaavo: Sama täällä, noin hyvällä kappaleella ei enää Euroviisuja voiteta. Mitä helkuttia on tapahtumassa musiikissa kun nykyisin tyrkkää kaikenlaista, josta puuttuu kokonaan kiva melodia, ei erotu edes mukavan kuuloista sointujen vaihtelua tms... Nuotteihin pitäs vissiin kirjattaa, että tähän biisiin kuuluu sellainen ja sellainen valoshow ja solistin vaatteet on tärkeät! |
WanhaWetäjä 17.02.2016 12:33:07 (muokattu 17.02.2016 12:34:56) | |
---|
musamies: Mitä helkuttia on tapahtumassa musiikissa kun nykyisin tyrkkää kaikenlaista, josta puuttuu kokonaan kiva melodia, ei erotu edes mukavan kuuloista sointujen vaihtelua tms... Riippuu täysin mitä kuuntelee ja jokainen voi valita tänä päivänä sen musan mitä haluaa kuunnella ja tarjonta on täysin eri luokkaa kuin mitä se oli ennen tietotekniikan vallankumousta joten eiköhän aleta elään tätä päivää... Itse olen vanha pieru (58v), kohta 40 vuotta keikkailua takana, en kuitenkaan piehtaroi menneessä vaan otan äärimmäisen tyytyväisenä vastaan nykymaailman tuomat käsittämättömän laajat mahdollisuudet joilla voi kehittää itseään soittajana ja laajentaa musiikillista käsityskykyään. Nuotteihin pitäs vissiin kirjattaa, että tähän biisiin kuuluu sellainen ja sellainen valoshow ja solistin vaatteet on tärkeät! Vai niin...ei kai tuohon voi oikeen mitään sanoa muuta kuin että onko PAKKO katsella ja kuunnella sellasia juttuja jotka ärsyttävät? Mutta joo, hanurille haittavero, ilman muuta. Soittajat soittaa, haitaristit haittaa ;-) Vitsi vitsi joka on ollut myös totta, onneksi jo mennyttä elämää, juoppojen haitaristen kanssa on tullut keikkailtua ihan tarpeeksi. Siitä tulikin mieleen, mistä mahtanee johtua että alkoholisoituneita kurtunsoittajia oli aikoinaan niin paljon? Alkoiko se v...tumainen kitkutus ottaa jo omaan(kin) korvaan niin paljon että sitä ei kestänyt selvin päin? Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
musamies 17.02.2016 12:48:57 | |
---|
WanhaWetäjä: Itse olen vanha pieru (58v), kohta 40 vuotta keikkailua takana, en kuitenkaan piehtaroi menneessä vaan otan äärimmäisen tyytyväisenä vastaan nykymaailman tuomat käsittämättömän laajat mahdollisuudet joilla voi kehittää itseään soittajana ja laajentaa musiikillista käsityskykyään. Sitä ihmettelen kun hanurin lisäksi on tullut paljon uusia keinoja ja mahdollisuuksia, miksi uusissa biiseissä on niin paljon sellaisia, josta oma korva sanos, että musiikillinen sisältö on vähäinen, vai onko vanhemmasta musiikista karsiutunut huono aines pois ja siksi kuuluu lähinnä hyvää ainesta... Hyväksi musiikilliseksi sisällöksi lasken etenkin sellasen, josta pystyy keksiä itsellekin tekemistä ja opeteltavaa. |
Prophet 17.02.2016 14:15:03 | |
---|
WanhaWetäjä:Siitä tulikin mieleen, mistä mahtanee johtua että alkoholisoituneita kurtunsoittajia oli aikoinaan niin paljon? Alkoiko se v...tumainen kitkutus ottaa jo omaan(kin) korvaan niin paljon että sitä ei kestänyt selvin päin? Aiheesta tulee tehdä väitöskirjoja Terveyden- ja hyvinvoinnin laitos THL:lle. |
EP 17.02.2016 15:01:59 | |
---|
musamies: Mitä helkuttia on tapahtumassa musiikissa kun nykyisin tyrkkää kaikenlaista, josta puuttuu kokonaan kiva melodia, ei erotu edes mukavan kuuloista sointujen vaihtelua tms... Nuotteihin pitäs vissiin kirjattaa, että tähän biisiin kuuluu sellainen ja sellainen valoshow ja solistin vaatteet on tärkeät! Aika samaan muottiin on menny juu tämä populaari.. Aika paljon keskitytään siihen esittäjän imagoon ja tehdään tähtiä joita fanitetaan. Musiikki on sivuosassa ja sivujuttu. |
EP 17.02.2016 15:13:34 (muokattu 17.02.2016 15:14:13) | |
---|
Mitä tulee "menneisyydessä piehtarointiin" niin sinne se on aika usein mentävä jos haluaa kuunnella melodista ja hyvin sanoitettua iskelmää/ tanssimusiikkia. |
Sax-pappa 17.02.2016 15:30:11 | |
---|
EP: Mitä tulee "menneisyydessä piehtarointiin" niin sinne se on aika usein mentävä jos haluaa kuunnella melodista ja hyvin sanoitettua iskelmää/ tanssimusiikkia. Lisäksi hyvin sovitettuna ja oikealla isolla orkesterilla soitettuna. |
musamies 17.02.2016 15:47:36 (muokattu 17.02.2016 15:48:05) | |
---|
EP: Aika samaan muottiin on menny juu tämä populaari.. Aika paljon keskitytään siihen esittäjän imagoon ja tehdään tähtiä joita fanitetaan. Musiikki on sivuosassa ja sivujuttu. Yhtenä hyvän biisin tunnusmerkkinä näkisin jos sen esittää joku toinen - vaikka meistä joku - biisi on edelleenkin hyvä. Vois sanoa vaikka, että sen voi esittää hanurillakin! Ei siis tarkoiteta minkälainen hanuri on artistilla. |
WanhaWetäjä 18.02.2016 15:04:47 | |
---|
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
baron 18.02.2016 16:43:22 | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
musamies 18.02.2016 21:36:40 | |
---|
WanhaWetäjä: Nämä ovat niin makuasioita, tietenkin mitä vaan voi soittaa millä vaan https://www.youtube.com/watch?v=Q-SbZmaU_7I https://www.youtube.com/watch?v=_3e … ZeX9N3rfiHDuG7d9mueXC6d9Bs6z2CHsLnh Tämä on kyllä aika hyvä! Ja ihan selvästä päästä...? Oikein viihdyttävää meininkiä oikeaan asiayhteyteen virvoitusjuomien kera! Itselle tulee mieleen, että ennen tehtiin rokin ja popin sarallakin biisejä, jotka jäi mieleen. Nuorena tuli diggailtua Doorssia ja sellaisen kevyemmän popin saralla mieleen tulee vaikka Carpenters. Suomalaisista bändeistä Wigwam tarjosi kivaa virikettä kiippareiden saralla. Tällä viikolla jostain syystä jäi päähän soimaan yllä olleista videoista se kohta, Hei poika hoi miksei hanurisi soi! Tarpeeksi kornia meininkiä ja mieleen jääviä sanotuksia, homma toimii... |
EP 19.02.2016 13:21:54 (muokattu 19.02.2016 13:45:50) | |
---|
baron: Mä oon kyllä sitä mieltä että missään soittimessa ei ole vikaa, soittajissa voi olla! Heh, täysin samaa mielipuolta! Kaikenlaisten kanssa on soitettu, niin kyläpelimannien, sen yhdenkin silloin aikojen alussa jolta aina hukku se yks nappula ja sitä sitten porukalla haettiin hahahaaa.. Kun opiskelleidenkin, nuotilukutaitoisten ja ("nuottikoneittenkin" kanssa) myös hieman v -mäistenkin, mutta kaikkien kanssa on.. yritetty tulla toimeen. Kaikkein paras hyvä luonne, tietää omat taitonsa mutta ei näytä niitä joka biisissä, osaa olla myös hiljaa. Rytmitaju on heleevetin tärkee, sen puute tekee soittamisesta vaikeeta.. E: Yllä oleva siis pätee kaikkien instrumenttien soittajiin. Sehän on kans ettei ole liian lukkiutunu siihen omaan tyyliinsä (maneereihin). Yli-innokkaille on hyväksi olla joitain omia bravuuribiisejä missä saavat ns. "loistaa" niin jaksava sitten muuten olla rivissä! |
baron 19.02.2016 18:50:42 | |
---|
Mä oon löytänyt ihan kivan jengin joka tykkää soittaa jatsia. Ehkä into on parempi kuin taito? Mä oon yrittänyt opettaa että jatsi on "rytmimusiikikkia", tärkeämpää soittaa sävel oikealla hetkellä kuin että se on välttämättä oikea:-) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
P.Ulliainen 19.02.2016 22:37:12 (muokattu 19.02.2016 22:48:27) | |
---|
Silloin kun haitarin soittamissa on munaa, kuten tunnetun haitarivetoisen orkesterin haitarmies sanoo, voi haittaveroa varmaan vähän alentaa. Siis jotain tähän tyyliin. Vaikka vois lurittaa joka väliin, niin hyvä välillä vähän huokasta ja ladata seuraavaan seuraavaan solon pätkään, joka silloin tällöin haitarmiehelle suodaan. https://www.youtube.com/watch?v=U313Y1DEXR8Mikä viheltäen tulee, siitä jää vähän säästöön! |
jjussila 20.02.2016 11:14:48 | |
---|
P.Ulliainen: Silloin kun haitarin soittamissa on munaa, kuten tunnetun haitarivetoisen orkesterin haitarmies sanoo, voi haittaveroa varmaan vähän alentaa. Siis jotain tähän tyyliin. Vaikka vois lurittaa joka väliin, niin hyvä välillä vähän huokasta ja ladata seuraavaan seuraavaan solon pätkään, joka silloin tällöin haitarmiehelle suodaan. https://www.youtube.com/watch?v=U313Y1DEXR8 Varsin tyylikäs kokonaisuus! Kurttu(kin) on osaavissa käsissä oivallinen peli. ..ei helev...olisko noin?..... |
EP 25.02.2016 23:24:49 | |
---|
|
Prophet 13.03.2016 15:30:08 (muokattu 13.03.2016 15:32:27) | |
---|
|
EP 14.03.2016 11:34:36 | |
---|
Harmonikkamusiikin toivekonsertti Järviradiossa! Alkaa puoliltapäivin, ei kun kuuntelemaan vaikka netin kautta!! |
KoskPaavo 14.03.2016 12:08:54 (muokattu 14.03.2016 12:11:57) | |
---|
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |