Anonymous-jazz 15.11.2011 11:10:56 (muokattu 15.11.2011 11:11:30) | |
---|
Se keskustassa rautatieaseman edessä soittava romanialaispumppu on nykyään saanut vahvistukseensa rumpalin ja jonkun sellaisen xylofonin näköisen soittimen soittajan. Edit: Äsken tuli bongattua Pasilan rautatieaseman läpikulkusillalta Romanialainen huuliharpunsoittaja. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
oksatboys 19.11.2011 13:17:41 | |
---|
Anonymous-jazz: Se keskustassa rautatieaseman edessä soittava romanialaispumppu on nykyään saanut vahvistukseensa rumpalin ja jonkun sellaisen xylofonin näköisen soittimen soittajan. Eikös niillä ole tuollainen http://en.wikipedia.org/wiki/Hammered_dulcimer Se rautatieaseman pumppu nyt välillä taitaa melkein oikeinkin soittaa... |
Klezberg 19.11.2011 15:49:48 (muokattu 19.11.2011 22:31:06) | |
---|
oksatboys: Eikös niillä ole tuollainen http://en.wikipedia.org/wiki/Hammered_dulcimer Se rautatieaseman pumppu nyt välillä taitaa melkein oikeinkin soittaa... Vasaradulcimer eli cimbalom oli nyt ainakin Keskuskadulla, porukassa oli myös basso, rumpali, pari haitaria ja alttofonisti. Oli ihan kelvollista meininkiä, sen mitä ohi kulkiessa kuulin, lukuunottamatta jatkuvia olé - huutoja. Tai joo, tuo cimbalom taitaa tarkoittaa jo semmoista omilla jaloillaan seisovaa. Sotkin, kun jiddishiksi tuo pienikin loota on nimeltään tsimbl. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
KoskPaavo 19.11.2011 22:02:04 | |
---|
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
Klezberg 19.11.2011 22:30:18 | |
---|
KoskPaavo: http://www.youtube.com/watch?v=8VPuasKCDhk Juu, tota , vaan onpa käsittämätön talenttihemmo. Nuo sata mustalaisviulua oli elokuussa esiintymässä Koloszvarin torilla kun olin siellä. Ennen keikkaa piti vain kuunnella Unkarin pääministerin puhetta (?) ja kyllästyin siihen. Toisaalta, mulle riittää yksi viulu, sata on liikaa. Koloszvar = Cluj Napoca, Romaniassa. Entinen unkarinkielisen maakunnan keskus, nykyään vain 20 % unkarinkielösiä. Romanikerjäläiset eivät soittaneet haitaria. huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta |
KoskPaavo 19.11.2011 22:43:35 | |
---|
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
BassoSisko 20.11.2011 09:09:27 | |
---|
Klezberg: Nuo sata mustalaisviulua oli elokuussa esiintymässä Koloszvarin torilla kun olin siellä. Ennen keikkaa piti vain kuunnella Unkarin pääministerin puhetta (?) ja kyllästyin siihen. Toisaalta, mulle riittää yksi viulu, sata on liikaa. Koloszvar = Cluj Napoca, Romaniassa. Entinen unkarinkielisen maakunnan keskus, nykyään vain 20 % unkarinkielösiä. Romanikerjäläiset eivät soittaneet haitaria. Olivat suomessa jokunen vuosi sitten. Kävin katsomassa, eipä siinä määrä laatua tuonut. Oli toki sinällään ok että ekan kerran näin viulistin tippuvan lavalta. Hax pax max deus adimax. AAH |
baron 20.11.2011 09:27:32 | |
---|
BassoSisko:Oli toki sinällään ok että ekan kerran näin viulistin tippuvan lavalta. Ai, mä taas oon nähnyt basistin putoavan lavalle! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
poppamies 20.11.2011 11:32:17 | |
---|
baron: Ai, mä taas oon nähnyt basistin putoavan lavalle! Minä oon kans nähnyt! Tää kyseinen henkilö soitti bassoa sellaisessa duossa missä Jouko soitti kitaraa. Tää kyseinen basisti tuli pää edeltä lavalta , basso kaulassa, mutta ei käynyt mitenkään. Arrvatkaa miksei... G strings are for strippers |
EP 20.11.2011 11:43:52 (muokattu 20.11.2011 11:45:48) | |
---|
BassoSisko: Olivat suomessa jokunen vuosi sitten. Kävin katsomassa, eipä siinä määrä laatua tuonut. Oli toki sinällään ok että ekan kerran näin viulistin tippuvan lavalta. No tosta viimestään pitäis niiden itekin huomata et niitä on liikaa.. E: Toi Simsalabimb vai mikä se oli ei kyllä oo lievästi sanottuna mikään kovin kaunisääninen. |
Anonymous-jazz 21.11.2011 23:22:13 | |
---|
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
BassoSisko 22.11.2011 06:47:58 | |
---|
baron: Ai, mä taas oon nähnyt basistin putoavan lavalle! Suurin ihme jonka oon nähnyt on se että rumpali pysyi tuolillaan. Hax pax max deus adimax. AAH |
EP 22.11.2011 06:51:08 | |
---|
BassoSisko: Suurin ihme jonka oon nähnyt on se että rumpali pysyi tuolillaan. Mä oon nähny kun solisti laulaa ja pitelee samalla seinää pystyssä! |
artope 22.11.2011 08:21:29 | |
---|
EP: Mä oon nähny kun solisti laulaa ja pitelee samalla seinää pystyssä! Mä oon soittanu haitaristin kanssa, joka oli niin juovuksissa että nojas silmät kiinni selkä seinää vasten ja silti soitto soi.... "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
Komppia ikä kaikki 22.11.2011 12:21:51 | |
---|
KoskPaavo: Sata viulua on ehdottomasti liikaa , kuudella saa hienon strings-tunnelman. Jotenkin tuli heti haitarivertailu mieleen , kaks haitaria on maksimi, kolme on Maxim(http://fi.wikipedia.org/wiki/Maxim-konekiv%C3%A4%C3%A4ri) Juu, mutta Vicky Rostipa lauloi sata salamaa ja ei silti voittanut. Olisko pitänyt olla tuhat ? |
peaak 25.11.2011 18:59:33 | |
---|
Mikähän likka se mahtaa olla, joka soittaa Kontulan ostarin siinä kohdassa, jossa menevät portaat ylös parkkikentälle (ja terveysasemalle). Melodia muistuttaa etäisesti Tonavan aaltoja, mutta vain kymmenen tahdin verran. Ja kaikille ohikulkijoille tämä pelimanni muistaa huutaa perään "Moii". |
EP 26.11.2011 18:53:17 | |
---|
Komppia ikä kaikki: Juu, mutta Vicky Rostipa lauloi sata salamaa ja ei silti voittanut. Olisko pitänyt olla tuhat ? Miksi pitäisi aina voittaa? Esim. Sonja Lumpeen v. -85 esittämä "Eläköön elämä" oli upee biisi, sijoittui hienosti 9 sijalle. |
Thefish 26.11.2011 18:58:11 (muokattu 26.11.2011 18:58:32) | |
---|
KoskPaavo: kaks haitaria on maksimi, kolme on Maxim Niinoh, itse asiassa kyllä siitä yhdestäkin saa jo tappavan annoksen. "This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson |
Ukko 26.11.2011 21:05:09 | |
---|
Thefish: Niinoh, itse asiassa kyllä siitä yhdestäkin saa jo tappavan annoksen. Kuis rautatie hanurit, niitähän on piirissä kui ja paljon. COVS jäsen nro 6 |
EP 26.11.2011 21:13:00 | |
---|
Ukko: Kuis rautatie hanurit, niitähän on piirissä kui ja paljon. Mä kuuntelin niitä viime kesänä! |