Aihe: Tanssiravintoloita kaatuu..
1 2 3 4 512 13 14 15 1657 58 59 60 61
TiVe
04.08.2010 11:38:21
tai paremminkin tanssilavoja sulkeutuu:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010080412139125_uu.shtml
2+2=~5, hyvin suurilla kakkosen arvoilla.
jykke65
04.08.2010 12:27:57

TiVe: tai paremminkin tanssilavoja sulkeutuu:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010080412139125_uu.shtml

Ainahan lauteilla kuuma on, mut toi on kyllä jo hiukka liikaa ;)
Koitettaisko kerrankin aloittaa kaikki samasta biisistä ja samaan aikaan?
baron
04.08.2010 13:17:06 (muokattu 04.08.2010 13:17:54)

jykke65: Ainahan lauteilla kuuma on, mut toi on kyllä jo hiukka liikaa ;)

Voi jumme, multa peruuntui viime kesänä monta tanssilavakeikkaa kun tanssilava poltettiin. Ei siitä mitään isoja juttuja missään ollut.

Ja toi uutisen tanssilava oli vielä käyttämätön!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
walttoni
04.08.2010 13:24:54
baron: Voi jumme, multa peruuntui viime kesänä monta tanssilavakeikkaa kun tanssilava poltettiin. Ei siitä mitään isoja juttuja missään ollut.

Ja toi uutisen tanssilava oli vielä käyttämätön!

Eikä ole Herttoniemessä.
COVS2.
Meisseli
04.08.2010 20:11:43

Justiin löysin akateemisesta kirjakaupasta tanssilavakulttuurista kertovan kirjan: Tanssilavakirja (Hakulinen, Yli-Jokipii)
2e

Myös Värttinä-kirja maksoi 2e.

Taas jotain historiikkiä kahlattavaksi nuorelle miehelle.
Siki Siki: "Hannes on leppoisa ja hän käyttää henkseleitä ja neonväristä tuulipukua tosta noin vaan."
Jamz
04.08.2010 20:47:54
Niin se vain meni kiinni, Tervolassa oleva Ravintola Kultakurkikin. 43 vuottahan se ehti vain siinä olla. Lappilaisille ainakin tuttu paikka:(
Raja se on raittiudellakin.
musamies
05.08.2010 10:56:56 (muokattu 05.08.2010 11:00:58)
Voiskohan tota karaoketouhua jalostaa siihen suuntaan, että olis matala kynnys mennä soittamaan jonnekin kun itte en tykkää laulaa? Silleen, että tavallinen kansalainen saa olla itse tekemässä musaa muutenkin kuin laulajan ominaisuudessa.

Paikallisessa kahvilassa kerran kävi niin, että olin digipianosäestäjänä ja yleisön joukosta tumma naislaulaja halusi vetää Toivelaulukirjasta biisin. Oli minun mielestä ihan hyvä spontaani esitys.

Nyt olen toiminut museon eteen, jossa on mahdollista järjestää muutakin ohjelmaa. Ei vain meinaa löytää innokkaita esiintyjiä jotka talkoopohjalta ja pienelle yleisölle haluaisi jotain matskua vetää. Hyvät tilat jollekin vaihtoehtomusiikille.
walttoni
05.08.2010 11:59:42
musamies: Voiskohan tota karaoketouhua jalostaa siihen suuntaan, että olis matala kynnys mennä soittamaan jonnekin kun itte en tykkää laulaa? Silleen, että tavallinen kansalainen saa olla itse tekemässä musaa muutenkin kuin laulajan ominaisuudessa.

Paikallisessa kahvilassa kerran kävi niin, että olin digipianosäestäjänä ja yleisön joukosta tumma naislaulaja halusi vetää Toivelaulukirjasta biisin. Oli minun mielestä ihan hyvä spontaani esitys.

Nyt olen toiminut museon eteen, jossa on mahdollista järjestää muutakin ohjelmaa. Ei vain meinaa löytää innokkaita esiintyjiä jotka talkoopohjalta ja pienelle yleisölle haluaisi jotain matskua vetää. Hyvät tilat jollekin vaihtoehtomusiikille.

En tiedä onko yksittäiselle musiikinharrastajalle muuta mahdollisuutta kuin ravintoloiden/klubien jamitoiminta.

Mutta bändeille on. Meidänkin paikkakunnalla on useampia sellaisia paikkoja, joihin pääsee soittamaan suhteellisen helposti.
COVS2.
isojussi
05.08.2010 16:31:41
musamies: ...Ei vain meinaa löytää innokkaita esiintyjiä jotka talkoopohjalta ja pienelle yleisölle haluaisi jotain matskua vetää...

Miksi pitäisi?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
walttoni
05.08.2010 16:48:50
isojussi: Miksi pitäisi?

Karaokebaareissakin saa olla tähti, ja ajattele jos hiukan osais soittaa...saa pesää.
COVS2.
isojussi
05.08.2010 16:56:40
walttoni: Karaokebaareissakin saa olla tähti, ja ajattele jos hiukan osais soittaa...saa pesää.

Heheee.... just just!!!

Niin no, totta puhuen ... jamit on jamit, joissa housebändille maksetaan, niinkun karaokessakin juontajalle.

Yks vaihtoehto tietysti on hommata laulukamat ja bacline ja ruveta markkinoimaan open stagea.

Kummallisen vaikeaa on myös löytää pikkuravintolaa, joka tarjoisi pienelle joukolle soittajia perheineen palvelujaan talkoilla.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
walttoni
05.08.2010 17:42:36
isojussi: Heheee.... just just!!!

Niin no, totta puhuen ... jamit on jamit, joissa housebändille maksetaan, niinkun karaokessakin juontajalle.

Yks vaihtoehto tietysti on hommata laulukamat ja bacline ja ruveta markkinoimaan open stagea.

Kummallisen vaikeaa on myös löytää pikkuravintolaa, joka tarjoisi pienelle joukolle soittajia perheineen palvelujaan talkoilla.

Housebändejä on menossa jonossa asti ilmaiseksi soittamaan jameihin. Tarkoitin soittomahdollisuudella myös heitä. Meidän paikkakunnalla jameissa soittaa pääosin tiukasti harjoitelleita bändejä esittäen omaa ohjelmistoaan. Alkuperäinen jamisydeemi on hiukan kadoksissa.
COVS2.
baron
05.08.2010 17:53:45

walttoni: Housebändejä on menossa jonossa asti ilmaiseksi soittamaan jameihin. Tarkoitin soittomahdollisuudella myös heitä. Meidän paikkakunnalla jameissa soittaa pääosin tiukasti harjoitelleita bändejä esittäen omaa ohjelmistoaan. Alkuperäinen jamisydeemi on hiukan kadoksissa.

Ei vain teilläpäin.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
musamies
05.08.2010 18:46:01
isojussi: Miksi pitäisi?

Ainakin itse tulee soiteltua ihan huvikseen vaan!

Miksei siis voisi olla samaan tapaan kuin karaoke vähän kuin soittajien vastaava versio, jossa voi soittaa pari biisiä ja muut jatkokaan siitä...
walttoni
05.08.2010 19:17:20
musamies: Ainakin itse tulee soiteltua ihan huvikseen vaan!

Miksei siis voisi olla samaan tapaan kuin karaoke vähän kuin soittajien vastaava versio, jossa voi soittaa pari biisiä ja muut jatkokaan siitä...

Tulee ensimmäisenä mieleen kenen rahkeet riittää edes pienen pa:n, backlinen ja soittimien hommaaminen stagelle. Sitten se että känniset, omasta mielestään prot, käy tuuttaamaassa ja hakkaamassa vehkeet pilalle. No, liikeidea on olemassa, saa ottaa käyttöön.
COVS2.
KoskPaavo
05.08.2010 19:56:53
walttoni: Tulee ensimmäisenä mieleen kenen rahkeet riittää edes pienen pa:n, backlinen ja soittimien hommaaminen stagelle. Sitten se että känniset, omasta mielestään prot, käy tuuttaamaassa ja hakkaamassa vehkeet pilalle. No, liikeidea on olemassa, saa ottaa käyttöön.

Tuo on erittäin , siis erittäin , hyvä huomio. Sitten jos joku kaataa "kahvit" kiipparille, maksajaa tuskin löytyy.
"Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen." Lain.Walttoni
musamies
05.08.2010 21:27:54
walttoni: Tulee ensimmäisenä mieleen kenen rahkeet riittää edes pienen pa:n, backlinen ja soittimien hommaaminen stagelle. Sitten se että känniset, omasta mielestään prot, käy tuuttaamaassa ja hakkaamassa vehkeet pilalle. No, liikeidea on olemassa, saa ottaa käyttöön.

Ei välttämättä tarvis olla kyse juuri tietynlaisen bänditoiminnan matkimisesta vaan miksei vaihtoehtona ainaiselle karaokelle voisi olla vaikka piano ja laulu - vaikka ihan hyvin vedettynä? Ehkä ihan tuo ei ollut ajatukseni, että sellaiset, jotka ei todellakaan mitään osaa menis soittamaan niinkuin karaokessa tehdään.

Kyseessä ei ole nyt ollenkaan liikeidea, vaan miksei madalleta vähän esiintymisen kynnystä muutenkin kuin karaokessa?
isojussi
05.08.2010 23:14:40
Mistä lähtien karaoke on ollut ilmaista?
walttoni
05.08.2010 23:26:15
isojussi: Mistä lähtien karaoke on ollut ilmaista?

Yrittäjälle ei varmaan koskaan ja onhan niitä paikkoja, joissa asiakkaalta veloitetaan laulusuorituksesta.
COVS2.
hvinnamo
06.08.2010 00:01:00
walttoni: Yrittäjälle ei varmaan koskaan ja onhan niitä paikkoja, joissa asiakkaalta veloitetaan laulusuorituksesta.

Toi on mulle ihan uutta! En o kuullutkaan. Enkä maksais, eikä kukaan muukaan maksais siitä että mä laulaisin karaokea :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)