Aihe: Elävänmusiikin paikat katoaa.
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17 18
Ukko
06.03.2006 20:24:21

No, tosta ei voi enää paljon lyhentää...

e
EP
06.03.2006 20:27:07
No mutta eihän me mahduta.Ollaan oltu samoilla keikoilla ,tossa pari kesää sitten tosin.Jos miehistönvaihdokset ovat olleet mittavia on saattanut pändikin parantua.
Kyllä se vaan niin on että teidän pitäis vetää keikat Teivaalan ja Pesäkallion välillä,sen verran piirinmestaruus tasolla liikutaan.
Satuitteko katsomaan Tanssii Tähtien Kanssa?
Siinä olis vähän mallia miten homma voi parhaimmillaan pelata tai miksei myös vaikkapa Finlanders.
Vetäkääpä joku oma keikkanne vaikka c-kasetille ja kuunnelkaa.

Ihan turha sanoa ettei teidän puuhastelu ois vieny joiltain jotain keikkaa,taatusti on.Ja tollaset promokeikkailut ne on jotenkin outoja juttuja mielestäni aina,nimenomaan vielä tanssigenressä,siellähän tehdään työtä.

Tää on todella karkeeta tekstiä,mutta tätä mieltä olen ja olen sen verran vakavissani että panisin tähän oman nimeni kyllä alle elleivät itseäni paremmin menestyneet työtoverini joutuisi sen myötä negatiiviseen valoon.
Ja jos jotain ottaa tämä pattiin niin lisättäköön että muitakin ihan paskoja pändejä on ja riittää kuin tämä yks.
Törmäsin tänään Mr.Muzakiin.Kertoi lopettavansa Mnettailun. Ja mä voisin olla varmaan teidänkin mielestä seuraava,tarkkaillaan nyt tilannetta hetki vielä kuitenkin.

Eikös se niin ole kun julkisesti esiintyy, vaikka ei nyt mikään "julkkis" olisikaan, niin pitäisi kestää arvostelua.
Ja voipa sieltä aina löytyä jotain rakentavaakin, osa tietenkin on vain ko. henkilön omia makumieltymyksiä ym.
Vaikea on mennä sanomaan, että joku bändi on paska tai joku soittajakaan, koska yhtyesoitto on aina tiimityötä ja näin ollen riippuu myös siinä soittavien ihmisten välisestä "kemiasta", kuinka homma toimii.
half
06.03.2006 20:30:25
Eikös se niin ole kun julkisesti esiintyy, vaikka ei nyt mikään "julkkis" olisikaan, niin pitäisi kestää arvostelua.
Ja voipa sieltä aina löytyä jotain rakentavaakin, osa tietenkin on vain ko. henkilön omia makumieltymyksiä ym.
Vaikea on mennä sanomaan, että joku bändi on paska tai joku soittajakaan, koska yhtyesoitto on aina tiimityötä ja näin ollen riippuu myös siinä soittavien ihmisten välisestä "kemiasta", kuinka homma toimii.

Hommaa voi aika helposti parantaa nopeastikin, jos huttubändiin on sattunet pelkkiä virtuooseja ei mitään ole tehtävissä.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
manjaana
06.03.2006 20:52:14
Hommaa voi aika helposti parantaa nopeastikin, jos huttubändiin on sattunet pelkkiä virtuooseja ei mitään ole tehtävissä.

Niin, en tiedä mitä 4R tarkoitti tuolla karuudella, mutta Markus Sextett on parantanut otetta kovasti sen jälkeen, kun siinä oli vaihdoksia joku vuosi sitten..
nopia saapuilija....
jeppeq
06.03.2006 21:50:32
Mä en ihan allekirjoita vaikkapa nyt tuota mehtäkukkien kusenpolttavuutta. Hieno valssi. Se mikä tekee "useimmista biiseistä" keltaisia, on se, että ne soitetaan "sinnepäin". Jos esimerkiksi Markku Johansson kirjoittaisi arrin trio - sekstetti kokoonpanoille ja reenauttaisi vielä soittamaan oikein kyseisen biisin, uskoisin, että mieli muuttuisi monella.

Rutinoituminen se on mikä alkaa kellastamaan liian paljon kaikkea. Vain reenaamalla voi kehittyä, muuten sama kuvio pyörii vuodesta toiseen. Jo biisien uusiminen on monasti kynnyskysymys. Ite mennyt esim. puolella kaasulla varmaan jo useita vuosia, mutta nyt taas jonkun aikaa ollu "virtaa havaittavissa". Tästä se toivottavasti taas lähtee nousuun.

Kuuntelin tänään helssingistä maakuntaan ajellessa esim. alice coopperin biisejä, josko niistä hyviä tanssirokkeja löytyisi, en havainnu vielä oikein sopivia T-talolla vedettäviks.
Musiikkityöläisen toimenkuva voi olla moninainen..
baron
06.03.2006 21:56:13

Mä en ihan allekirjoita vaikkapa nyt tuota mehtäkukkien kusenpolttavuutta.

Tässä on kaksi pointsia: Onko piisi soittajan vai kuulijan mielestä "kusenpolttama".
Mä en oo havainnut, että mikään piisi olisi kuulijan mielestä.

Mä en oo montaa piisiä diskannut sen takia, että ne mun mielestä olisi kusenpolttamia, varmaan vähäisestä keikkailukokemuksesta johtuen, mutta huoletta voidaan vaihtaa kusenpolttama toiseen samanlaiseen, kyllä niitä löytyy.
My name is Baron, Sir Baron.
jjussila
06.03.2006 21:58:43
Mä en ihan allekirjoita vaikkapa nyt tuota mehtäkukkien kusenpolttavuutta. Hieno valssi. Se mikä tekee "useimmista biiseistä" keltaisia, on se, että ne soitetaan "sinnepäin". Jos esimerkiksi Markku Johansson kirjoittaisi arrin trio - sekstetti kokoonpanoille ja reenauttaisi vielä soittamaan oikein kyseisen biisin, uskoisin, että mieli muuttuisi monella.

Rutinoituminen se on mikä alkaa kellastamaan liian paljon kaikkea. Vain reenaamalla voi kehittyä, muuten sama kuvio pyörii vuodesta toiseen. Jo biisien uusiminen on monasti kynnyskysymys. Ite mennyt esim. puolella kaasulla varmaan jo useita vuosia, mutta nyt taas jonkun aikaa ollu "virtaa havaittavissa". Tästä se toivottavasti taas lähtee nousuun.

Kuuntelin tänään helssingistä maakuntaan ajellessa esim. alice coopperin biisejä, josko niistä hyviä tanssirokkeja löytyisi, en havainnu vielä oikein sopivia T-talolla vedettäviks.

Kyseisessä paikassa kolme duurisointua sopii korkeintaan merimiesvalssiin- ei mihinkään edes rokkiin viittaavaan...ei silti, ihan tuttu paikka, ja näemmä olemme ohjelmistomme sinne edes suunnilleen oikein valinneet, koska sielläkin vuosittain vierailemme...
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
jeppeq
06.03.2006 22:01:02
Kyseisessä paikassa kolme duurisointua sopii korkeintaan merimiesvalssiin- ei mihinkään edes rokkiin viittaavaan...ei silti, ihan tuttu paikka, ja näemmä olemme ohjelmistomme sinne edes suunnilleen oikein valinneet, koska sielläkin vuosittain vierailemme...

te ootteki kuninkaita :)
jjussila
06.03.2006 22:06:54
te ootteki kuninkaita :)
No, prkl, nytkö ne hihat sitten kääritään.... :)))
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
jeppeq
06.03.2006 22:12:45
No, prkl, nytkö ne hihat sitten kääritään.... :)))

EIKU, helmat nostellaan !! ;)
Musiikkia korville
07.03.2006 07:55:43

No mutta eihän me mahduta.

Minkä takia ei?

Ollaan oltu samoilla keikoilla ,tossa pari kesää sitten tosin.Jos miehistönvaihdokset ovat olleet mittavia on saattanut pändikin parantua.
Kyllä se vaan niin on että teidän pitäis vetää keikat Teivaalan ja Pesäkallion välillä,sen verran piirinmestaruus tasolla liikutaan.

Mikäs helvetti sä oot arvostelemaan, jos siitä on aikaa vuosia?
Joka tapauksessa, vaikka me oltais huonompia ku ykskään toinen bändi Suomessa, niin tasan varmasti meillä on paikkamme. Sen näkee sekä keikkamääristä että siitä että meistä oikeasti tykätään. Jos SINÄ et tykkää, niin se ei oo syy miks me ei saatais keikkailla.

Satuitteko katsomaan Tanssii Tähtien Kanssa?
Siinä olis vähän mallia miten homma voi parhaimmillaan pelata tai miksei myös vaikkapa Finlanders.
Vetäkääpä joku oma keikkanne vaikka c-kasetille ja kuunnelkaa.

En katsonu, mutta mitä se todistaa? Voiko kaikki soittaa yhtä hyvin? Soittaako teidän bändi? Kaikilla on varmasti vara parantaa.

Ihan turha sanoa ettei teidän puuhastelu ois vieny joiltain jotain keikkaa,taatusti on.Ja tollaset promokeikkailut ne on jotenkin outoja juttuja mielestäni aina,nimenomaan vielä tanssigenressä,siellähän tehdään työtä.

Mitä sä höpötät?

Tää on todella karkeeta tekstiä,mutta tätä mieltä olen ja olen sen verran vakavissani että panisin tähän oman nimeni kyllä alle elleivät itseäni paremmin menestyneet työtoverini joutuisi sen myötä negatiiviseen valoon.

...Selitä mitä selität, mutta nimimerkin suojissa olet edelleen. Jokainen on oikeutettu mielipiteisiinsä, niin sinä kuin myös ne jotka tykkää meidän musiikista.

Ja jos jotain ottaa tämä pattiin niin lisättäköön että muitakin ihan paskoja pändejä on ja riittää kuin tämä yks.

Kasva vähän.

Törmäsin tänään Mr.Muzakiin.Kertoi lopettavansa Mnettailun. Ja mä voisin olla varmaan teidänkin mielestä seuraava,tarkkaillaan nyt tilannetta hetki vielä kuitenkin.

Edelleen oon sitä mieltä, että tänne ja lavoille mahdutaan, ehkäpä jopa yhtä aikaa. Silti sulla on melkonen asennevamma.
Olen hidas mutta tyhmä
Neljä Ruuvia
07.03.2006 08:45:01 (muokattu 07.03.2006 08:49:05)
Minkä takia ei?

Mikäs helvetti sä oot arvostelemaan, jos siitä on aikaa vuosia?
Joka tapauksessa, vaikka me oltais huonompia ku ykskään toinen bändi Suomessa, niin tasan varmasti meillä on paikkamme. Sen näkee sekä keikkamääristä että siitä että meistä oikeasti tykätään. Jos SINÄ et tykkää, niin se ei oo syy miks me ei saatais keikkailla.

En katsonu, mutta mitä se todistaa? Voiko kaikki soittaa yhtä hyvin? Soittaako teidän bändi? Kaikilla on varmasti vara parantaa.

Mitä sä höpötät?

...Selitä mitä selität, mutta nimimerkin suojissa olet edelleen. Jokainen on oikeutettu mielipiteisiinsä, niin sinä kuin myös ne jotka tykkää meidän musiikista.

Kasva vähän.

Edelleen oon sitä mieltä, että tänne ja lavoille mahdutaan, ehkäpä jopa yhtä aikaa. Silti sulla on melkonen asennevamma.

On,asennevamma on. En tuu varmaan ikinä saamaan mistään harrastebändistä töitä.
Yritän pitää sen myös niin.
Näkemiin,TM-palsta.
Viimeinen edit: Enpä tajunnut tän ketjun alussa kuinka väärässä olin...Paikkojen vähyys johtunee varmaan pändien ja ERITOTEN solistien kalliista hinnoista. Solistien vikahan on yleensä kaikki mikä ei johdu "Liimiksesta",joskus jopa Liimiksen mokat kuuluu solistille.
Sertzo S
07.03.2006 08:47:40
Näkemiin,TM-palsta.

No vois sun...
isojussi
07.03.2006 08:51:38 (muokattu 07.03.2006 09:10:36)
...Yritän pitää sen myös niin....

Tässäkohden muuten hyvin ymmärrän ruuvia. Ei muakaan paljon "luokkaretkimeininki" kiinnosta.

Työtä ei voi tehdä pelkästään siksi, että on vaan kivaa - halusta luo omat työpuitteensa mahdollisimman optimaalisiksi.

...Näkemiin,TM-palsta.

No älä ny. Jätätte saatana mut tänne itekseni yks kerrallaan. Perkeleen rintamakarkurit!!!!
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Musiikkia korville
07.03.2006 08:55:42

Näkemiin,TM-palsta.
Viimeinen edit: Enpä tajunnut tän ketjun alussa kuinka väärässä olin...Paikkojen vähyys johtunee varmaan pändien ja ERITOTEN solistien kalliista hinnoista. Solistien vikahan on yleensä kaikki mikä ei johdu "Liimiksesta",joskus jopa Liimiksen mokat kuuluu solistille.

Harrastebändi?.. Eikö keikkoja saa tehdä, jos ei ole täysin ammattilainen?

Näkemiin.
Olen hidas mutta tyhmä
manjaana
07.03.2006 09:03:59
Näkemiin,TM-palsta.

Löysääpäs nyt Ruuvi niitä ruuveja ja tuu takas, ei täältä noin vaan karata, siulla on oma tärkeä paikkas täällä kanssa....
nopia saapuilija....
uruttaja
07.03.2006 09:32:17
Löysääpäs nyt Ruuvi niitä ruuveja ja tuu takas, ei täältä noin vaan karata, siulla on oma tärkeä paikkas täällä kanssa....

No se oli vasta 3. oikea soittaja kuka hiilty tähän turakointiin...
manjaana
07.03.2006 09:36:30

Joo, oon saattanut jotenkin oivaltaa, että on mies paikallaan kyllä..

Jotenkin vaan, miten kaikki käy nyt niin kuumana jatkuvasti...
nopia saapuilija....
uruttaja
07.03.2006 09:40:49
Joo, oon saattanut jotenkin oivaltaa, että on mies paikallaan kyllä..

Jotenkin vaan, miten kaikki käy nyt niin kuumana jatkuvasti...

Tappeluksi menee. mutta tässä on pyörinyt aika aktiivisesti yksi riidankylväjä onnistuneesti.
Musiikkia korville
07.03.2006 09:42:56

Oon edelleen sitä mieltä, mitä kirjotin tohon toiseen säikeeseen. Ikävää, että "oikeat" soittajat kypsyy näihin juttuihin, mutta mielestäni näillä palstoilla on tilaa muusikoiden lisäksi myös soittajille.
Olen hidas mutta tyhmä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)