Aihe: Kuinka paljon keikkaa?
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17 18
poppamies
05.02.2006 00:06:01

Hmm..Jaa-a, no asenne pitää kyllä aina olla kunnossa, mitähän toi "skulaa" tässä tapauksessa pitää sisällään?

Itse olen ymmärtämässä että kun asennoituu oikein ei ole niin paljon väliä minkälaista musiikkia soittaa.
G-strings are for strippers
Lennu
05.02.2006 12:09:22

Itse olen ymmärtämässä että kun asennoituu oikein ei ole niin paljon väliä minkälaista musiikkia soittaa.

Totta, koska kaikki musiikkihan on loppupelissä aika paskaa.
Sertzo S
05.02.2006 12:33:42

Kuitaan tämän, näinhän se on. :)
Sertzo S
05.02.2006 12:34:02

Ite oot paskaa! ;)
EP
05.02.2006 12:41:21

HO HO!
FoolOnTheHill
05.02.2006 15:05:53
Onko aloja joilla on laitonta maksaa alle minimipalka ja aloja joilla ei?

Miten sen nyt ottaa. Suomen laissa ei ole määritelty minimipalkkaa työlle, sen sijaan yleissitovissa työehtosopimuksissa niin tehdään. Kuitenkin laissa todetaan, että "jos työsuhteessa ei tule sovellettavaksi työehtosopimuslain nojalla sitova työehtosopimus eikä yleissitova työehtosopimus eivätkä työnantaja ja työntekijä ole sopineet työstä maksettavasta vastikkeesta, on työntekijälle maksettava tekemästään työstä tavanomainen ja kohtuullinen palkka."
En tiedä, ovatko muusikkojen liiton tekemät sopimukset yleissitovia eikä sillä ole mielestäni merkitystä. Niin surkeilla palkoilla ei elä kukaan, tai ei ainakaan pitäisi elää.
Tankero
05.02.2006 15:09:28
Kuitaan tämän, näinhän se on. :)

Lauri Porra haasteli uudessa Rytmi-lehdessä aiheesta aika mielenkiintoisesti.
Vaikuttasi olevan nuorella miehellä asenne kunnossa.
Varmasti, vissiin.
KoskPaavo
05.02.2006 15:40:03 (muokattu 05.02.2006 15:40:57)
Miten sen nyt ottaa. Suomen laissa ei ole määritelty minimipalkkaa työlle, sen sijaan yleissitovissa työehtosopimuksissa niin tehdään. Kuitenkin laissa todetaan, että ""
En tiedä, ovatko muusikkojen liiton tekemät sopimukset yleissitovia eikä sillä ole mielestäni merkitystä. Niin surkeilla palkoilla ei elä kukaan, tai ei ainakaan pitäisi elää.

Minun käsittääkseni Suomen Muusikkojen liiton ja Ravintola-alan työnantajaliiton väliset sopimukset ovat yleissitovia ja näinkin surkeilla palkoilla eläisi jos töitä olisi säännöllisesti"normaali-ihmisen " 5-päiväinen viikko, ja työnantajat maksaisivat työehtosopimuksen mukaisen palkan.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
Timi
05.02.2006 16:04:31
Hmm..Jaa-a, no asenne pitää kyllä aina olla kunnossa, mitähän toi "skulaa" tässä tapauksessa pitää sisällään?

Anteeksi pääkaupunkilaisuuteni.Tarkoitin tuolla skulaamisella soittamista.
Timi
05.02.2006 16:07:56
En minäkään päässyt tuohon oikein "sisälle". taidan olla tyhmä .

En usko hetkeäkään että olisit tyhmä!Yritin vain riemuissani ja kaljoissani todistaa että voi sitä soittaa vaikka minkälaista musiikkia eikä olla jonkun määrätyn tyylin kahleissa.
KoskPaavo
05.02.2006 16:25:43
Tuossa olen täysin samaa mieltä.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
FoolOnTheHill
05.02.2006 19:06:10
Minun käsittääkseni Suomen Muusikkojen liiton ja Ravintola-alan työnantajaliiton väliset sopimukset ovat yleissitovia ja näinkin surkeilla palkoilla eläisi jos töitä olisi säännöllisesti"normaali-ihmisen " 5-päiväinen viikko, ja työnantajat maksaisivat työehtosopimuksen mukaisen palkan.

Jep. Harmi, että tossa on pari jossittelua liikaa.

Toisaalta turha selitellä. Täälläkin on monet väläytellyt sellasia keikkamääriä, että minimipalkkakin riittäisi vallan mainiosti elämiseen ja olemiseen. Ei muuta kun takasin treenaamaan...

Nim. "viime vuonna n.20, tänä vuonna 0"
KoskPaavo
05.02.2006 21:54:37
Jep. Harmi, että tossa on pari jossittelua liikaa.

Toisaalta turha selitellä. Täälläkin on monet väläytellyt sellasia keikkamääriä, että minimipalkkakin riittäisi vallan mainiosti elämiseen ja olemiseen. Ei muuta kun takasin treenaamaan...

Nim. "viime vuonna n.20, tänä vuonna 0"

Jos asut ja aiot keikkailla Etelä-Suomessa tuo 200 vuodessa on utopiaa, se onnistuu vain pohjoisen pojilta.
FoolOnTheHill
05.02.2006 22:36:03
Jos asut ja aiot keikkailla Etelä-Suomessa tuo 200 vuodessa on utopiaa, se onnistuu vain pohjoisen pojilta.

Ei kai sentään, aika moni noista isoja lukuja väläytelleistä kavereista taitaa kuitenkin vaikuttaa etelässä. En mä usko, että se sijainti ratkaisee lopullisesti keikkamäärää eikä varsinkaan niiden laatua.
Eikä tässä nyt mitään satoja keikkoja havitella. Omat tavotteet lähtee siitä, että pystyisi saamaan soittamisesta sellaisen toimeentulon, ettei tarttis tehdä muita töitä siinä ohella tai turvautua yhteiskunnan apuun. Tietenkin enempikin saa tulla mutta toi olis se minimi.
KoskPaavo
05.02.2006 22:56:34
Ei kai sentään, aika moni noista isoja lukuja väläytelleistä kavereista taitaa kuitenkin vaikuttaa etelässä. En mä usko, että se sijainti ratkaisee lopullisesti keikkamäärää eikä varsinkaan niiden laatua.
Eikä tässä nyt mitään satoja keikkoja havitella. Omat tavotteet lähtee siitä, että pystyisi saamaan soittamisesta sellaisen toimeentulon, ettei tarttis tehdä muita töitä siinä ohella tai turvautua yhteiskunnan apuun. Tietenkin enempikin saa tulla mutta toi olis se minimi.

Tarkoitin että niitä keikkoja EI ole etelässä , ne on sitten käytävä tekemässä pohjoisessa tai laivoilla, uso pois.
FoolOnTheHill
05.02.2006 23:04:19
Tarkoitin että niitä keikkoja EI ole etelässä , ne on sitten käytävä tekemässä pohjoisessa tai laivoilla, uso pois.

Nii silviisii! Kyllä mä sen uson.
Martso
05.02.2006 23:07:11
Nii silviisii! Kyllä mä sen uson.

Usotko? En uso!
FoolOnTheHill
05.02.2006 23:11:08
Usotko? En uso!

U_s_k_o_m_a_t_o_n_t_a! Aina haastamassa, PRKL! Pysyisit sinäkin siellä pohjoisessa etkä tulis tänne viemään meidän keikkoja.
paice60
05.02.2006 23:13:19
Joo, keikat ovat väkisinkin enimmäkseen Lapissa ja laivoilla, mutta esim. Tampereella on kolme ravintolaa missä on vähintään kolme ja enimmillään kuusi keikkaa viikossa ja asun Tampereella niin kotonakin ehtii olemaan. Meillä on trio ja ei koskaan mennä soittamaan alle minimin. Joskus saa jopa ylikin. Ja joku kysyi että kannattaako mennä jonkun tähden taustabändiin. Se vähän riippuu kenen. joku maksaa vähän enemmän kuin toinen , mutta keikat ovat melkein pelkkää heittoa, tyyliin tänään Helsinki huomenna Kemi. Kyllä jossain kohtaa rupee tökkimään. Nyt kuitenkin yleensä ollaan vähintään kolme keikkaa samassa paikassa ja sitten toiseen paikkaan. Tottakai väkisinkin tulee heittokeikkaa, mutta mekin jaetaan matkakulut ja nekin saa vähennyksiin että sekin helpottaa. Mitä noihin halpabändeihin tulee, niin kaikkihan saavat tehdä mitä lystää, mutta sitten kun aletaan syödä ammattibändien leipää, niin ainakin mulla kiehahtaa. Tiedän ainakin yhden kuusihenkisen yhtyeen joka tekee keikkaa jopa alle trion hinnan( ja siltä muuten kuulostaakin) ja se ei ole enää oikein. Kyllä työstä, kun se kerran tehdään kunnolla, pitää saada myös palkka. Olen tehnyt näitä hommia nyt helmikuussa 20 vuotta ammatikseni( juhlakiertue?) ja jotain ammattiylpeyttä täytyy olla. Nähdään tiellä, siis maantiellä.
Ajattelenko....siis olenko?
manjaana
05.02.2006 23:13:44
U_s_k_o_m_a_t_o_n_t_a! Aina haastamassa, PRKL! Pysyisit sinäkin siellä pohjoisessa etkä tulis tänne viemään meidän keikkoja.

Heh hee......, niinpä niin...
Tarkkaa hommaa, kuin kirpun nainti: Milli pieleen ja se on silmässä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)