EP 05.01.2006 14:25:41 | |
---|
Tamburiineistä puheenollen. Onko teillä kunnon puisia tamburiineja vaiko niitä puolikuunmuotoisia muovipaskoja? Pyöreä muovinen paska, joka on hajennu ja liimattu muutaman kerran.. |
mr.muzak 05.01.2006 14:43:11 | |
---|
...Urut ja viulut kiippareilta oksennettuina mattoina eivät paljoa ainakaan minun mielikuvissani solise. Ootko koskaan miettinyt minkälaista pahanolontunnetta esim. ne kaikki epätahtiin tanssivat turakaiset saavat aikaan muusikoiden keskuudessa? Siinä vaaditaan jo mielikuvitusta että saa ne suoraan 30-luvulta pukeutuneet navetasta tulleet rytmitajuttomat kaljun-yli-kampaavat taas pi***tta jääneet orkesterille loppuillasta vittuilevat turakaiset näyttäämään omassa päässä edes vähän ihmistä/ihmismäistä käyttäytymistä vastaaviksi olennoiksi. |
humppahanuristi 05.01.2006 14:49:22 | |
---|
Ootko koskaan miettinyt minkälaista pahanolontunnetta esim. ne kaikki epätahtiin tanssivat turakaiset saavat aikaan muusikoiden keskuudessa? Siinä vaaditaan jo mielikuvitusta että saa ne suoraan 30-luvulta pukeutuneet navetasta tulleet rytmitajuttomat kaljun-yli-kampaavat taas pi***tta jääneet orkesterille loppuillasta vittuilevat turakaiset näyttäämään omassa päässä edes vähän ihmistä/ihmismäistä käyttäytymistä vastaaviksi olennoiksi. + Aivan Haluaisiko kukaan ostaa VOX PF10:n? Ostin kotiharjoittelua varten mutta eihän siitä mitään tule:"mulla särkee päätä, et viiti nyt vinguttaa... Sen kerran kun telkkaria katon, niin täytyy pitää tuollaista mekkalaa..." |
manjaana 05.01.2006 14:50:56 | |
---|
Ootko koskaan miettinyt minkälaista pahanolontunnetta esim. ne kaikki epätahtiin tanssivat turakaiset saavat aikaan muusikoiden keskuudessa? Siinä vaaditaan jo mielikuvitusta että saa ne suoraan 30-luvulta pukeutuneet navetasta tulleet rytmitajuttomat kaljun-yli-kampaavat taas pi***tta jääneet orkesterille loppuillasta vittuilevat turakaiset näyttäämään omassa päässä edes vähän ihmistä/ihmismäistä käyttäytymistä vastaaviksi olennoiksi. Epäilemättä laatta lentää, jos minun tanssimisest ja katsomisesta on kyse, ei siihen enää mielikuvitus ees riitä.. ;o/ Edestä kuin enkeli, takaa kuin mankeli |
kuunsirppi 05.01.2006 17:25:59 | |
---|
Saiskohan täältä oikeesti ja asiallisesti jonkun tampuriini-kirjekurssin :o/ Neuvokaa mua, kun haluaisin oikeesti oppia sitäkin soittamaan, että osaisin oikeissa paikoissa soittaa, etten koko biisiä vedä läpi samalla tyylillä. Usein noissa menevämmissä biiseissä sen kanssa turaan, kun kitaristi laulaa. Siis onko siihen joku "sääntö", että a-osassa ei,kun lauletaan, tai soolojen päälle ei soiteta, vai että soitetaan missä vaan, mutta vaihdetaan vähän tyyliä, vai..... Kyllä mä rytmillisesti sen kanssa pärjään, mutta muuten... En tiedä, osasinko ees tuoda esille sen, mitä haluaisin tietää, mutta ainakin haluaisin tuoda tolla jotain lisäarvoo musaan, jota esitetään Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
Martso 05.01.2006 17:31:14 | |
---|
Saiskohan täältä oikeesti ja asiallisesti jonkun tampuriini-kirjekurssin :o/ Neuvokaa mua, kun haluaisin oikeesti oppia sitäkin soittamaan, että osaisin oikeissa paikoissa soittaa, etten koko biisiä vedä läpi samalla tyylillä. Usein noissa menevämmissä biiseissä sen kanssa turaan, kun kitaristi laulaa. Siis onko siihen joku "sääntö", että a-osassa ei,kun lauletaan, tai soolojen päälle ei soiteta, vai että soitetaan missä vaan, mutta vaihdetaan vähän tyyliä, vai..... Kyllä mä rytmillisesti sen kanssa pärjään, mutta muuten... En tiedä, osasinko ees tuoda esille sen, mitä haluaisin tietää, mutta ainakin haluaisin tuoda tolla jotain lisäarvoo musaan, jota esitetään Tamburiinissa ja muissa vastaavissa pikkuesoissa (marakassi, claves etc.) on minun mielestä ärsyttävintä, jos niillä tullaan sisään kesken rakenteita ja lopetaan taas miten sattuu. Ne on instrumentteja siinä ku kaikki muutki. |
Tankero 05.01.2006 19:45:58 | |
---|
Tamburiinissa ja muissa vastaavissa pikkuesoissa (marakassi, claves etc.) on minun mielestä ärsyttävintä, jos niillä tullaan sisään kesken rakenteita ja lopetaan taas miten sattuu. Ne on instrumentteja siinä ku kaikki muutki. Totta haastat ja niukkuus on usein hyve. Varmasti, vissiin. |
kuunsirppi 05.01.2006 20:49:14 (muokattu 05.01.2006 20:54:18) | |
---|
Tamburiinissa ja muissa vastaavissa pikkuesoissa (marakassi, claves etc.) on minun mielestä ärsyttävintä, jos niillä tullaan sisään kesken rakenteita ja lopetaan taas miten sattuu. Ne on instrumentteja siinä ku kaikki muutki. Eli onko niin, että voisin soittaa esim. instrumenttisoolo-osassa alusta loppuun ja sitten antaa taas "tilaa" laululle, tai jotenkin näin....en siis veivaa siinä koko biisissä mukana? Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
Martso 05.01.2006 20:56:14 | |
---|
Eli onko niin, että voisin soittaa esim. instrumenttisoolo-osassa alusta loppuun ja sitten antaa taas "tilaa" laululle, tai jotenkin näin....en siis veivaa siinä koko biisissä mukana? Hoksasit pointin ihan just. :) Tärkeintä tosiaan on jäsentää se osittain (a-osa, b-osa etc) musikaallisella tavalla. |
veeka 05.01.2006 20:57:09 | |
---|
Eli onko niin, että voisin soittaa esim. instrumenttisoolo-osassa alusta loppuun ja sitten antaa taas "tilaan" laululle, tai jotenkin näin....en siis veivaa siinä koko biisissä mukana? Riippuu tietty biisistä mutta mun mielestä riittää kun vetää pelkästään kertsit tai kipakan kitarasoolon taustalle. jyrkkä ehkä |
kuunsirppi 05.01.2006 20:59:04 | |
---|
Hoksasit pointin ihan just. :) Tärkeintä tosiaan on jäsentää se osittain (a-osa, b-osa etc) musikaallisella tavalla. Näin mä oonkin sen ymmärtänyt, mutta oon vaan miettinyt, että onko se nyt sitten vaikkapa nyt ton tampuriinin kanssa niin, että se on parempi olla mukana vaikka vaan tossa instrusoolo-osassa, enkä soita sitä koko biisiä läpi, vai voiko senkin tehdä, jos vähän "muuttaa tyyliä", tai miten mä nyt osaisin sen selittää, mitä mä tarkotan...siis ettei löisi sitä ihan samalla lailla biisin alusta loppuun... Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
kuunsirppi 05.01.2006 20:59:56 | |
---|
Riippuu tietty biisistä mutta mun mielestä riittää kun vetää pelkästään kertsit tai kipakan kitarasoolon taustalle. No tässä tulikin jo vastausta sillä aikaa, kun kirjotin tota toista selostusta....tätä just haen, että mikä osa olis luontevinta ja sellainen, että sillä hommalla on jotain lisäarvoo Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
kuunsirppi 05.01.2006 21:03:17 | |
---|
Mitähän muuta mä voisin ottaa opeteltavaks ton tampuriinin lisäks, kun tuntuu aina välillä vähän tyhmältä seistä lavalla, kun kitaristi laulaa, eikä viitti aina esim. yhden, tai kahden biisin ajaks mennä poiskaan, niin vois siinä jotain yrittää tehdä. Noi rytmimunat mulla on kans, mutta mä en oikein tiedä, että kuuluuko ne yhtään minnekään ilman mikkiä? Vai onko se vaan enemmän tommonen "näkökysymys", että niitä siellä heiluttaa? Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
veeka 05.01.2006 21:25:03 | |
---|
Mitähän muuta mä voisin ottaa opeteltavaks ton tampuriinin lisäks, kun tuntuu aina välillä vähän tyhmältä seistä lavalla, kun kitaristi laulaa, eikä viitti aina esim. yhden, tai kahden biisin ajaks mennä poiskaan, niin vois siinä jotain yrittää tehdä. Noi rytmimunat mulla on kans, mutta mä en oikein tiedä, että kuuluuko ne yhtään minnekään ilman mikkiä? Vai onko se vaan enemmän tommonen "näkökysymys", että niitä siellä heiluttaa? Minä kyllä nään nuo rytmimunat sopivan paremmin rumpalille johonkin slovariin tai perkussiopaavolle, jotenkin ne pystön kädessä näyttää huvittavalta ja just siltä että on ollu pakko keksiä jotain tekemistä siks aikaa, kun esim. kitaristi laulaa. jyrkkä ehkä |
kuunsirppi 05.01.2006 21:27:30 | |
---|
Minä kyllä nään nuo rytmimunat sopivan paremmin rumpalille johonkin slovariin tai perkussiopaavolle, jotenkin ne pystön kädessä näyttää huvittavalta ja just siltä että on ollu pakko keksiä jotain tekemistä siks aikaa, kun esim. kitaristi laulaa. Meillä ei oo toi rumpali "soittanut" munia, kun kerran mun aikana ja silloinkin antoi sitten loppuehtoosta ne jollekin naiselle :o/ Mikä olis sun mielestä toinen vaihtoehto mulle ton tampuriinin lisäks? Haluttais opetella jotain järkevää uutta laulun lisäksi Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
baron 05.01.2006 21:30:16 | |
---|
Meillä ei oo toi rumpali "soittanut" munia, kun kerran mun aikana ja silloinkin antoi sitten loppuehtoosta ne jollekin naiselle :o/ Mikä olis sun mielestä toinen vaihtoehto mulle ton tampuriinin lisäks? Haluttais opetella jotain järkevää uutta laulun lisäksi Claves, cow-bell, vai kuuluuko teidän ohjelmistoon lattareita, joita sä et laula? My name is Baron, Sir Baron. |
kuunsirppi 05.01.2006 21:32:12 | |
---|
Claves, cow-bell, vai kuuluuko teidän ohjelmistoon lattareita, joita sä et laula? No itseasiassa mä kyllä laulan ne pääosin. Tosin silloin, kun pojat soittelee joskus esim. jotain hissimusaa ennen varsinaisen keikan aloitusta (vaikkapa häissä), niin siinä voisin kyllä soitella jotain mukana. Tuntuis enemmän kuuluvansa porukkaan Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
veeka 05.01.2006 21:38:31 | |
---|
Meillä ei oo toi rumpali "soittanut" munia, kun kerran mun aikana ja silloinkin antoi sitten loppuehtoosta ne jollekin naiselle :o/ Mikä olis sun mielestä toinen vaihtoehto mulle ton tampuriinin lisäks? Haluttais opetella jotain järkevää uutta laulun lisäksi Akustinen kitara ainakin näyttää hyvältä, mutta on turhaa siellä lavalla ruveta kikkaileen millään soitinkavalkaadilla, hoitaa vaan sen vokaaliosaston kunnialla. Kotona ja treeneissä asia on eri, ei muutakuin kaikkien soittimien kimppuun rohkeasti. Kyllä se sieltä löytyy. jyrkkä ehkä |
Martso 05.01.2006 21:40:55 | |
---|
Meillä ei oo toi rumpali "soittanut" munia, kun kerran mun aikana ja silloinkin antoi sitten loppuehtoosta ne jollekin naiselle :o/ Mikä olis sun mielestä toinen vaihtoehto mulle ton tampuriinin lisäks? Haluttais opetella jotain järkevää uutta laulun lisäksi Kiippari? Mattoja oppii suht nopeasti nojailemaan. Pääasia kuitenki on, että et seiso framilla kuin öö aapisen reunassa. Se näyttää todella typerältä. Jos ei muuta, niin vaikka jorailet siinä. :) |
veeka 05.01.2006 21:44:48 | |
---|
Kiippari? Mattoja oppii suht nopeasti nojailemaan. Pääasia kuitenki on, että et seiso framilla kuin öö aapisen reunassa. Se näyttää todella typerältä. Jos ei muuta, niin vaikka jorailet siinä. :) Hyvä vaihtoehto on myös häipyä bäkstakelle ottaan vaikka *jaluhuikka. jyrkkä ehkä |