Riksteri 14.11.2005 14:34:44 | |
---|
Jos soittajat soitta sen suunnilleen noin miten Omega ja Eija ja juontaa seuraavaksi tulevan jiveä, niin pitkän miinuksen saavat ainakin minulta. Foksi musiikiksi juontavat saavat minulta puolikkaan plussan. Orkesteri joka juontaa biisissä olevan aineksia foksista, lavajivestä/fuskusta ja jivestä, niin saavat minulta ison plussan. Kun kappaleen nimikin viittaa swingiin, niin swinginä sen voisi juontaakin. Toisaalta esiintyjät varmasti haluavat tuoda kappaleeseen oman näkemyksensä, jolloin kappaletta pitäisi ajatella teoksena, jonka kukin kuulija saa tanssia haluamallaan tavalla. Pitääkö tuota kappaletta edes ajatella tai muuten määritellä sen perusteella, miten se on levytettynä versiona julkaistu Eija Kantolan esittämänä? Ei näihin livetilanteissa esitettäviin kappaleisiin voi mielestäni liittää minkäänlaisia isyysoikeuksia, musiikki syntyy esitystilanteessa aina uudestaan ja saa toivottavasti hyvin erilaisia muotoja. |
manjaana 14.11.2005 14:36:28 | |
---|
Bändihän voisi lavalla "esitanssia" HOHO, paan Barskalle oluen miitissä tosta sutkautuksesta.. ;óD Aina kax kertaa, pyytää ja olla ilman... |
manjaana 14.11.2005 14:38:54 | |
---|
Ei näihin livetilanteissa esitettäviin kappaleisiin voi mielestäni liittää minkäänlaisia isyysoikeuksia, musiikki syntyy esitystilanteessa aina uudestaan ja saa toivottavasti hyvin erilaisia muotoja. Näin just mun mielestä ja mikä parasta, kun bändil sattuu kymppi ilta, sen todella huomaa.. Aina kax kertaa, pyytää ja olla ilman... |
Tankero 14.11.2005 15:09:24 | |
---|
Ja mitään et ymmärtäny... ;o))) En niin. Se on meillä suvussa tuo tanssimisen ymmärtämättömyys. ;) |
manjaana 14.11.2005 15:11:51 | |
---|
En niin. Se on meillä suvussa tuo tanssimisen ymmärtämättömyys. ;) No niin mie oon ymmärtänyt kanssa, et melkosia tahkojalkoja ootta kaikki.. ;oD Aina kax kertaa, pyytää ja olla ilman... |
Tankero 14.11.2005 15:21:06 | |
---|
No niin mie oon ymmärtänyt kanssa, et melkosia tahkojalkoja ootta kaikki.. ;oD Kun ei taitu, niin ei taitu. |
Rumpf 15.11.2005 10:51:17 | |
---|
Kun kappaleen nimikin viittaa swingiin, niin swinginä sen voisi juontaakin. Toisaalta esiintyjät varmasti haluavat tuoda kappaleeseen oman näkemyksensä, jolloin kappaletta pitäisi ajatella teoksena, jonka kukin kuulija saa tanssia haluamallaan tavalla. Pitääkö tuota kappaletta edes ajatella tai muuten määritellä sen perusteella, miten se on levytettynä versiona julkaistu Eija Kantolan esittämänä? Ei näihin livetilanteissa esitettäviin kappaleisiin voi mielestäni liittää minkäänlaisia isyysoikeuksia, musiikki syntyy esitystilanteessa aina uudestaan ja saa toivottavasti hyvin erilaisia muotoja. Biisin määrittelyllä tai analysoinnilla tanssin kannalta on merkitystä silloin, jos joku haluaa tanssia "musiikkiin", eikä pelkästään rytmiin tai luonteenomaiseen rytmiin. Analysoinnilla saadaan mukaan edes jonkinlainen "mittari". Tämä nyt on aika ison luokan karrikointia, mutta voihan autollakin ajaa vain 2- ja 4-vaihteella. Paljon mielekkäämpää se tosin on jos "jauhaa kahvia" koko askilla =) Jokaisella on omat motiivinsa tanssia. Jos sosiaaliset motiivit ovat hyvin suuret tansseissa käyntiin, niin asialla eikä aiemmalla tekstilläni ole juurikaan merkitystä. Jos taas haluat harrastaa vaikka lavatanssikisoja tai menet soittamaan vaikka tanssiseuran pikkujouluihin, niin silloin biisien analysointi ja tieto ko biisiin tanssimisesta ei ainakaan pahenna tilannettasi. Biisin isyysoikeuksista olen kanssasi samaa mieltä. Otin vaan aiempaan tekstiini yhden esimerkin. "Soittajat kahville.... ja rumpali myös....." |
Riksteri 15.11.2005 11:05:19 | |
---|
Biisin määrittelyllä tai analysoinnilla tanssin kannalta on merkitystä silloin, jos joku haluaa tanssia "musiikkiin", eikä pelkästään rytmiin tai luonteenomaiseen rytmiin. Analysoinnilla saadaan mukaan edes jonkinlainen "mittari". Tämä nyt on aika ison luokan karrikointia, mutta voihan autollakin ajaa vain 2- ja 4-vaihteella. Paljon mielekkäämpää se tosin on jos "jauhaa kahvia" koko askilla =) Onhan se näin ja mukavahan se on askellus ja tanssityyli sovittaa kappaleessa tapahtuvien selkeiden muutosten mukaan. Nämä tanssilajit ja -tyylit eivät kuitenkaan saisi muodostua liikaa musiikkia ohjaaviksi ja siksi ehdotinkin tuota swingiä kappaleen tyylilajiksi. |
baron 15.11.2005 11:08:45 | |
---|
tanssiseuran pikkujouluihin Siinäpä oliskin haastetta! My name is Baron, Sir Baron. |
faith 15.11.2005 11:25:23 | |
---|
Siinäpä oliskin haastetta! siellä ois varmaan mielenkiintosta olla keikalla, siis soittamassa? =) |
v_m_kangas 15.11.2005 11:33:47 | |
---|
siellä ois varmaan mielenkiintosta olla keikalla, siis soittamassa? =) No, pääsyvaatimukset ei liene kovin korkeat. Perustan tämän mielipiteen siihen, millainen on erään turassicissakin arvostetun tanssiopen oma bändi. Tuo bändi on tehnyt pari keikkaa näissä tanssijoiden kokoontumisajoissa. Voispa se toki olla, että jos tuollaisissa pippaloissa olisi oikea bändi, vaatimustaso kummasti nousisi ;) Humppaa tai soita humppaa |
Rumpf 15.11.2005 11:35:42 | |
---|
siellä ois varmaan mielenkiintosta olla keikalla, siis soittamassa? =) Juu ja miettikää mikä mahdollisuus se olisi bändille, jos vaan bändi ei olisi kovin itsetietoinen ja osaisi ottaa palautteen rakentavana vastaan! Pro-Esat tietenkin osaa jo ilman pikkujoulujakin!? "Soittajat kahville.... ja rumpali myös....." |
Rumpf 15.11.2005 11:37:53 | |
---|
No, pääsyvaatimukset ei liene kovin korkeat. Perustan tämän mielipiteen siihen, millainen on erään turassicissakin arvostetun tanssiopen oma bändi. Tuo bändi on tehnyt pari keikkaa näissä tanssijoiden kokoontumisajoissa. Voispa se toki olla, että jos tuollaisissa pippaloissa olisi oikea bändi, vaatimustaso kummasti nousisi ;) Onko ne Oulun suunnalla keikkailleet? "Soittajat kahville.... ja rumpali myös....." |
uruttaja 15.11.2005 11:50:59 | |
---|
Onko ne Oulun suunnalla keikkailleet? Siitähän oli oikein demo-dvd täällä. Aivan kauhia bändi. Ei mitään annettavaa tanssijoille, joten kannatti heidän lopettaakin se bändi. J.Aaltonen on varmaan hyvä tanssimaan ja opettamaan sitä, mutta soittamisesta se ei tiedä tuon taivaallista puhumattakaan bänditoiminnasta. Mutta taas. luulot epärealisitisia, tulos kamala. |
v_m_kangas 15.11.2005 11:56:08 | |
---|
Siitähän oli oikein demo-dvd täällä. Aivan kauhia bändi. Ei mitään annettavaa tanssijoille, joten kannatti heidän lopettaakin se bändi. J.Aaltonen on varmaan hyvä tanssimaan ja opettamaan sitä, mutta soittamisesta se ei tiedä tuon taivaallista puhumattakaan bänditoiminnasta. Mutta taas. luulot epärealisitisia, tulos kamala. Ai, onko ne lopettanut. Näytti ainakin webbisivut olevan voimissaan ja pari keikkaakin kalenterissa ;) Humppaa tai soita humppaa |
uruttaja 15.11.2005 12:42:15 | |
---|
Ai, onko ne lopettanut. Näytti ainakin webbisivut olevan voimissaan ja pari keikkaakin kalenterissa ;) En minä tiedä, sananvalina oli ehkä väärä. Mutta Valonders ei kuitenkaan sekstettinä pääse markkinoille. Onneksi. |
baron 15.11.2005 12:44:33 | |
---|
En minä tiedä, sananvalina oli ehkä väärä. Mutta Valonders ei kuitenkaan sekstettinä pääse markkinoille. Onneksi. Tanssiklubin pikkujouluissa!! My name is Baron, Sir Baron. |
garyfey 15.11.2005 13:30:46 | |
---|
No niin mie oon ymmärtänyt kanssa, et melkosia tahkojalkoja ootta kaikki.. ;oD Eläpä nää ylleistä. On kuule koulut käyty ja kilipaaki tanssittu notta...mutta tauvot on kahavetta ja viineriä varten! Jottei elämä olisi liian yksitoikkoista osa koskettimista on mustia. |
faith 15.11.2005 14:52:24 | |
---|
Siitähän oli oikein demo-dvd täällä. Aivan kauhia bändi. Ei mitään annettavaa tanssijoille, joten kannatti heidän lopettaakin se bändi. J.Aaltonen on varmaan hyvä tanssimaan ja opettamaan sitä, mutta soittamisesta se ei tiedä tuon taivaallista puhumattakaan bänditoiminnasta. Mutta taas. luulot epärealisitisia, tulos kamala. Haa, Aaltosen "tukikohta" on Walon talo Oulussa.. eikös?? Oon kuullu.. en oo vielä päässy ite käymään sielä. ohi olen kyllä pyöräilly =) Ja Aaltonen pittää tanssikursseja Torniosaki. Sinnekkään en oo vielä päässy. Damn.. |
klunssila 15.11.2005 15:40:30 | |
---|
En minä tiedä, sananvalina oli ehkä väärä. Mutta Valonders ei kuitenkaan sekstettinä pääse markkinoille. Onneksi. Jumaleisson nyt mää repesin XDXDXDXDXDX!!!! (oon teini...) http://kotinetti.suomi.net/kari.simila/kuvia1.phpja sieltä valondersvideo (JOENSUU). Nyt on sitten Kalle Tappinenkin raiskattu ja penetraatio on tapahtunut kyllä anaalin kautta. Videon huippuhetki on alkaen 3:50, etenkin ne oksennuskohtaukset sillä koskettaja/lyömäsoitin/lauluperformanssitaiteilijalla. VOI VIDEO, laitan kamat myyntiin... |