isojussi 15.02.2006 17:52:51 | |
---|
Entäs sitten Frederikin äitiaiheinen kammotus. Siinä sitä vasta on sitä viilistä! Puhutko biisistä vai henkilöstä? Jos henkilöstä, niin ei liene sopivaa. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
EP 15.02.2006 19:26:28 | |
---|
Entäs sitten Frederikin äitiaiheinen kammotus. Siinä sitä vasta on sitä viilistä! Mikäs se on? |
KoskPaavo 15.02.2006 20:28:44 | |
---|
Mikäs se on? Reetukin väsäs äiteelleen joskus 70-luvulla jonkin rallin, en onneksi muista millainen. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
manjaana 15.02.2006 20:46:30 | |
---|
Mikäs se on? Kotiinpäin äiti minä vaellan, yksinäin äiti oveen koputan, ystäväin äiti ainut olethan, kaiken menetin kotiin palasin....., yök yök yök..... Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin... |
EP 15.02.2006 20:57:43 (muokattu 15.02.2006 20:57:59) | |
---|
Kotiinpäin äiti minä vaellan, yksinäin äiti oveen koputan, ystäväin äiti ainut olethan, kaiken menetin kotiin palasin....., yök yök yök..... Pelästyin jo, että se on "La Mamman" menny laulaan.. :) |
manjaana 15.02.2006 21:01:54 | |
---|
Pelästyin jo, että se on "La Mamman" menny laulaan.. :) Hih, tiedä millainen hilebile siitä olis tullut... ;oD Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin... |
WanhaWetäjä 13.03.2006 11:51:15 (muokattu 13.03.2006 11:51:58) | |
---|
No ni! Olinpa lähes turakaisena la-su laivalla,ja siellä koin hirmuisia asioita monia! 1. Orkesteri soitti "Isä"biisiä,ja voitteko kuvitella???!!! Dm7/9 oli eka sointu!!!!Kysyin k-esalta ohjetta tuohon sointuun,ja tälläinen se on:d pohjalla...-c-e-f-a-d,jos nyt oikeen muistan tuon aseman!Ja vielä tuttu mies soitti kiippareita,saa arvata kuka,HOHO!Aivan....ja hyvin veti,pienessä *Jalussakin,HOHO! 2. Orkesteri ei käyttänyt LAINKAAN lappuja!!!Siitä kävin useasti huomauttamassa kun olin ensin toipunut tuosta dm7/9-soinnun käyttämisen aiheuttamasta sävellajin hämärtymisestä,HOHO! 3. Myös toinen orkesteri soitti ilman lappuja!!!Ja oli vieläkin kuuluisampi bändi/artisti;-) Pitäisikö tästä tehdä ilmoitus johonkin,eihän kai kukaan oikea soittaja voi/osaa soittaa ilman lappuja ja hyvin??...meinaan kun täälläkin tuntuu olevan lähes kiellettyä tuo "omasta elämästä"soittaminen,jotkut epäilevät jopa että se ei edes ole mahdollista tai että bändi ei voi olla hyvä jos ei ole kansio-showta... Vai oisko kyseessä ns rutiini/ammattitaito kuitenkin...eli toisilla sitä on,toisilla ei? Ostan Casion kun täytän 50v... |
omarklah 13.03.2006 12:07:28 | |
---|
Orkesteri ei käyttänyt LAINKAAN lappuja!!! Vai oisko kyseessä ns rutiini/ammattitaito kuitenkin...eli toisilla sitä on,toisilla ei? Ollemme bändin kanssa pyrkimässä tuohon laputtomuuteen jatkossa - toivottavasti loppukesästä homma jo toimii... Metodina on, että opetellaan biisit ulkoa perussoinnuilla - sitten kun ne osataan, voi kulkuja mennentullen väritellä kukin osaltaan. Kyllä mun mielestä tuo laputtomuus viittaa vahvasti rutiiniin/ammattitaitoon ;o) Tää sit sanois tälleen... |
kuunsirppi 13.03.2006 12:10:45 | |
---|
Ollemme bändin kanssa pyrkimässä tuohon laputtomuuteen jatkossa - toivottavasti loppukesästä homma jo toimii... Metodina on, että opetellaan biisit ulkoa perussoinnuilla - sitten kun ne osataan, voi kulkuja mennentullen väritellä kukin osaltaan. Kyllä mun mielestä tuo laputtomuus viittaa vahvasti rutiiniin/ammattitaitoon ;o) Tota tuo meidänkin kiipparisti peräänkuuluttaa koko ajan. Mulle soittaa joka päivä ja kysyy, että jokos oot opetellu taas uusia lauluja ulkoa...Mä yritän kyllä, mutta en osaa vielä kaikkia. Onko se parempi sekoilla lauteilla, jos ei oo kaikki päässä, kuin se, että on ne sanat siinä edessä ja huomaamattomasti niitä kurkkii. Eihän sen mercantilen tarvi koko naamaa peittää. voihan se olla siinä vähän matalammallakin. On meilläkin ton kiippariesan kans sen verran ammattitaito/rutiinieroa, että hän on tehnyt about 5000 keikkaa (omien sanojensa mukaan) ja minä muutaman vuoden ajan vasta viikonloppuisin satunnaisesti. Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
omarklah 13.03.2006 12:13:59 | |
---|
On meilläkin ton kiippariesan kans sen verran ammattitaito/rutiinieroa, että hän on tehnyt about 5000 keikkaa (omien sanojensa mukaan) ja minä muutaman vuoden ajan vasta viikonloppuisin satunnaisesti. Kyllä tuolla kokemuksella pitäisi ainakin kaikki tavanomaisimmat biisit jo ollakin päässä/selkäytimessä... Tää sit sanois tälleen... |
kuunsirppi 13.03.2006 12:25:54 | |
---|
Kyllä tuolla kokemuksella pitäisi ainakin kaikki tavanomaisimmat biisit jo ollakin päässä/selkäytimessä... no sillä on, mulla ei! Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
jeppeq 13.03.2006 13:44:06 | |
---|
Kyllä mun mielestä tuo laputtomuus viittaa vahvasti rutiiniin/ammattitaitoon ;o) Tuo pitää kyllä paikkansa. Toissaalta kakulla on myös toinen puoli. Perus tanssikeikkasoitossa, kun biisejä kuluu määrällisesti paljon, siisti "ajattoman muodikas musta teline/mappi" -osasto helpottaa myös "niitten vaikeimpien biisien" muistamista, kun on karttaa edessä. Ite oon kääntämässä taas suuntaa nuotittomuudesta nuoteista soittoon, ainakin niin kauan kunnes "toivottavasti piakkoin" ilmaantuvat uudet biisit/arrit on 102%:sesti otsassa. On päässy nuotinluku-/laskutaito näemmä pahasti rapisemaan, kun soittaa vaan kuulolla. Sitäpaitsi on viksumman näköstä visuaalisesti kun ei o "nuottipiiriä" lavalla yhen piirroksen ympärillä vaan kaikilla on omat koordinaatit. Musiikkityöläisen toimenkuva voi olla moninainen.. |
isojussi 13.03.2006 14:35:29 | |
---|
...Pitäisikö tästä tehdä ilmoitus johonkin... Ehdottomasti. Saatana: Jätkät huijaa treenaamalla biisit etukäteen! Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
EP 13.03.2006 15:10:38 | |
---|
Ehdottomasti. Saatana: Jätkät huijaa treenaamalla biisit etukäteen! Etkö itse harjoittele ollenkaan? |
isojussi 13.03.2006 15:59:23 | |
---|
Etkö itse harjoittele ollenkaan? Tottakai - mä huijaan koko ajan kybällä. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
baron 13.03.2006 16:41:27 | |
---|
Vai oisko kyseessä ns rutiini/ammattitaito kuitenkin...eli toisilla sitä on,toisilla ei? Voihan siinä olla ammattitaito lisänä, mutta pikku hiljaa mun bändillä on enenevästi piisejä, joihin kukaan ei tarvitse lappuja ja pari sataa keikkaa lisää niin luulisin että kukaan ei tarvitse mihinkään. Se vaan, että sen parisataa keikkaa prot tekee vuodessa kahdessa ja meillä menee 7-10 vuotta siihen. My name is Baron, Sir Baron. |