Aihe: Kitaristit hoi !
1 2 3 4 511 12 13 14 15 16 17 18 19
isojussi
03.11.2005 22:01:33
Oliko Jimmyllä putkihammondi vai digirolandi ja kumpi on se juttu.

Vai 240 (taky) volttia?
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
uruttaja
03.11.2005 22:01:41

Putkipeli. Varmaan aikamiehenä tiedät, että nykyään ne on jotain VK-syntikoita, tai niitä Rolandeja (niinku mulla). Ei Hammondeja enää juuri lavoilla näe. Expressissä viimeksi näin Spinetit pari viikkoa sitten, ja oli muuten sairaan hyvät saundit.
baron
03.11.2005 22:02:18 (muokattu 03.11.2005 22:06:18)

Siihen aikaan kun Jimmy aloitti homman, ei ollut vaihtoehtoja: Oli kirkkourut (church organ) ja hammond.
Joku urunharrastaja varmaan paikkaa, mutta oli omassa genressään uranuurtajia.

Edit: Mulla on jollain LP:llä sen 9 minuutin kestoinen veto Ray Charlesin maailman yksinkertaisimmasta 3 soinnun piisistä: I Got A Woman jonka se vetää triolla, jossa on hänen lisäkseen kitara ja rummut ja ei käy ykstoikkoiseksi, koko ajan luo uutta. (Ihan kuin mä!!!!!!)
My name is Baron, Sir Baron.
KoskPaavo
03.11.2005 22:02:21
No varmasti oli putki , mun idoli on Klaus Wunderlich, wunderbar.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
BigPapa
03.11.2005 22:02:46 (muokattu 03.11.2005 22:03:37)

Joo putkihammondi oli tiedossa.Ei ne silloin digejä edes värkännyt.Putkissa on lämpöä.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
uruttaja
03.11.2005 22:08:04
Joo putkihammondi oli tiedossa.Ei ne silloin digejä edes värkännyt.Putkissa on lämpöä.

Oli muuten hankala saada putkia Hammondiin 70-luvulla. Ei olleet varastotavaraa, vaan piti tilata.
BigPapa
03.11.2005 22:10:12

Neukut oli putkivaltio muunkin kuin vodkan suhteen.Taitaa olla vieläkin,siis Venäjä.Ainakin vahvistin putkia löytyy.Löytyy toki muualtakin.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Lennu
04.11.2005 00:13:12

Neukut oli putkivaltio muunkin kuin vodkan suhteen.Taitaa olla vieläkin,siis Venäjä.Ainakin vahvistin putkia löytyy.Löytyy toki muualtakin.

Veeruskat imasee Ladat pakoputkista käyntiin.
- how did you think I got these inside, by osmosis?
pekkajau
04.11.2005 00:24:18
Veeruskat imasee Ladat pakoputkista käyntiin.

Vanhat veteraanit kertoi aikanaan että Lada lähtee käyntiin kun käy huutamassa pakoputkeen:"Suomi hyökkää!"
Kirjoitin mitä kirjoitin!
Lennu
04.11.2005 00:55:39

Vanhat veteraanit kertoi aikanaan että Lada lähtee käyntiin kun käy huutamassa pakoputkeen:"Suomi hyökkää!"

Mutta se lopetettiin, kun ne oli vauhkoontuneena niin arvaamattomia.
Ukko
04.11.2005 15:56:38

Eikun sillä oli se soittotaito.
Ukko
04.11.2005 19:28:53

Tähänkö tää nyt loppu ? Hei, 100 eurolla saa ihan yhtä hyvän basson kuin 10.000 eurolla ( kuulostelee josko joku ottaisi kantaa ja maistelee neljättä olustaan ).
Musiikkia korville
04.11.2005 19:34:09

Tähänkö tää nyt loppu ? Hei, 100 eurolla saa ihan yhtä hyvän basson kuin 10.000 eurolla ( kuulostelee josko joku ottaisi kantaa ja maistelee neljättä olustaan ).

Älä puhu asiasta, mistä et tiedä mitään. Mä en enää leiki teidän kans. ;) *Avaa tuota pikaa vasta ensimmäisen*
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään
riff
04.11.2005 19:36:34
Mitä tuota jauhamaan. Hyvä tai huono kitara voi olla ihan minkä hintainen vain. Mulla on useampi hyvä ja aika halpa keppi. Yks vähän kalliimpi. Tärkeintä on, että tietää, mitä hakee ja testaa. Kiinan kitaroista voi löytyä sikahalvalla loistoyksilöitä. Mulla semmosia on ollut mm. yks Fenix strato oli aivan pirun laadukas! Harmi kun tuli hävitettyä. Kesällä ostin korealaisen gretcshin ja olen siihen todella tyytyväinen. Variax on semmonen kummajainen mutta toimii tanssikeikoilla mulle riittävän hyvin. Joskus pitää herkutella paremmilla vehkeillä...
Köyhälle kaikki on kallista!
Ukko
04.11.2005 20:06:34

Älä puhu asiasta, mistä et tiedä mitään. Mä en enää leiki teidän kans. ;) *Avaa tuota pikaa vasta ensimmäisen*

Sit mä avaan viidennen ja seittemän on viel jäljellä JA pullo punkkua :) Taidan vetää lärvit :/
Lennu
05.11.2005 00:21:50

Mitä tuota jauhamaan. Hyvä tai huono kitara voi olla ihan minkä hintainen vain.

Kyllä. Ihan yhtälailla voi Anttilasta löytää hyviä yksilöitä kiippareista. Pitää vaan testailla mikä sopii sormiin parhaiten. Ei sen ole pakko aina olla se Triton tai Clavia.
Musiikkia korville
05.11.2005 00:32:44

Kyllä. Ihan yhtälailla voi Anttilasta löytää hyviä yksilöitä kiippareista. Pitää vaan testailla mikä sopii sormiin parhaiten. Ei sen ole pakko aina olla se Triton tai Clavia.

Niinpä niin.
Siitähän oli just kysymys, että jos omaan tietynlaiseen käyttöönsä sopii joku hieman halvempi yksilö, niin miksi ei voisi ostaa/käyttää?

Minen ymmärrä teitä (tiettyjä ihmisiä), että mikä siinä on niin vaikea tajuta, että instrumentit tehdään käyttöönsä sopiviksi.
Minkä ihmeen takia jokin halvempi merkki ei voisi olla käyttöönsä sopiva sellaisessa tietyssä ympäristössä, mitä tässä alunperin haetaan.

Totta vitussa laadulla on merkitystä ja laatu itsessään muodostuu hyvin monesta osatekijästä. MUTTA MIKSI EI TIETTYYN TARKOITUKSEEN VOISI VALITA SITÄ HALVEMPAA KITARAA; JOS SE MUUTEN ISTUU HOMMAAN (ja käteen)
Lennu
05.11.2005 01:10:24

Totta vitussa laadulla on merkitystä ja laatu itsessään muodostuu hyvin monesta osatekijästä. MUTTA MIKSI EI TIETTYYN TARKOITUKSEEN VOISI VALITA SITÄ HALVEMPAA KITARAA; JOS SE MUUTEN ISTUU HOMMAAN (ja käteen)

No tottakai, mutta kyllä meilläpäin saa takkapuita halvemmallakin.
Musiikkia korville
05.11.2005 09:10:58

No tottakai, mutta kyllä meilläpäin saa takkapuita halvemmallakin.

Jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia... Luovutan.
Lennu
05.11.2005 13:02:54

Jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia... Luovutan.

Älä ny, yks vielä *sormi pystyssä* :

Mitä ne semmoset hommat on, joihin pitää valita vähän huonompia soittimia? Huonot hommat?

Okeokei, lopetan provosoimisen. On mullakin yksi Arian Stratocaster vuodelta -74, josta maksoin tuhat markkaa. Ja se on jopa ihan ookoo.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)