![]() 21.06.2005 14:02:18 | |
---|---|
Tabulatuuri vastaa nuottia ja tarvitsee luvan siinä missä notaatiokin. Se että internet on pullollaan luvatonta materiaalia ei tee sitä sallituksi. Yleiseksi kylläkin. Ai,että...paremman puutteessa pilkkukin tuntuu ihan hyvältä. | |
![]() 21.06.2005 14:03:16 | |
Tuli tuosta sun allekirjoituksesta mieleen, että onko siellä mitään jalua vastaavaa liuotinta? Helvetin huanoo ja halpaa brandya mut ei se oo sama. | |
![]() 21.06.2005 14:14:31 (muokattu 21.06.2005 17:24:17) | |
Tabulatuuri vastaa nuottia ja tarvitsee luvan siinä missä notaatiokin. Se että internet on pullollaan luvatonta materiaalia ei tee sitä sallituksi. Yleiseksi kylläkin. Ai,että...paremman puutteessa pilkkukin tuntuu ihan hyvältä. Nyt täytyy myöntää, etten ole työntänyt nettiin sen paremmin omía kuin toistenkaan notaatioita / tabulatuureja. Mutta: Jos laitan vaikka kitarariffin jostain kappaleesta nimeltä mainiten säv & sov, niin mikä tuomio odottaa? Jos musiikkinäytteenä vedän, sanotaanko 'Autumn Leaves', pistän sen mikserinettiin, niin mikä on tuomio? Ja toinen mahdollisuus: Sovitan tuon AL:n itse ja pistän se mikserinettiin musanäytteeksi. Tuomio? Tuolla noita näytteitä on pilvin pimein. Sekä omia että yleisesti tunnettuja. Onko tullut sakot? yst terv BG | |
![]() 21.06.2005 17:22:19 (muokattu 21.06.2005 17:23:06) | |
ohv topic. Poijaat hei. Ossaisitteko ratkasta yhen pulman? Miulla on tuossa omakuvassa yks ite tekemäni teema. Jos joku haluaa tuosta biisin, niin sillä eholla, että lähettäis mulle tuosta soinnut. En ite ossaa kovinkaan kummoisesti soinnuttaa biisejä. Se menis silleen tsuku tsuku kompilla, ja on ultimate fast, jos joku vähän vaikeampaa harmonisessa mollissa menevää rokkia haluaa settiinsä. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista 2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita | |
![]() 21.06.2005 17:27:04 (muokattu 21.06.2005 17:27:59) | |
ohv topic. Poijaat hei. Ossaisitteko ratkasta yhen pulman? Miulla on tuossa omakuvassa yks ite tekemäni teema. Jos joku haluaa tuosta biisin, niin sillä eholla, että lähettäis mulle tuosta soinnut. En ite ossaa kovinkaan kummoisesti soinnuttaa biisejä. Se menis silleen tsuku tsuku kompilla, ja on ultimate fast, jos joku vähän vaikeampaa harmonisessa mollissa menevää rokkia haluaa settiinsä. -Kuule. Tuota on vedetty jo ainakin kahella eri keikalla! Elä pistä noita nettiin. Sovitin, sanoitin soitin ja gramexit sun muut juoksee nyt mun tilille. bg *atsii, prh* © | |
![]() 21.06.2005 17:33:35 | |
Nyt täytyy myöntää, etten ole työntänyt nettiin sen paremmin omía kuin toistenkaan notaatioita / tabulatuureja. Mutta: Jos laitan vaikka kitarariffin jostain kappaleesta nimeltä mainiten säv & sov, niin mikä tuomio odottaa? Jos musiikkinäytteenä vedän, sanotaanko 'Autumn Leaves', pistän sen mikserinettiin, niin mikä on tuomio? Ja toinen mahdollisuus: Sovitan tuon AL:n itse ja pistän se mikserinettiin musanäytteeksi. Tuomio? Tuolla noita näytteitä on pilvin pimein. Sekä omia että yleisesti tunnettuja. Onko tullut sakot? yst terv BG Ei mutta lain mukaan pitäis tulla. Miten te kaikki näin huonosti tunnette tekijänoikeutta noin yleisesti. Ootteko te kaikki jotain kumiteräsaappaita kaupittelevia torikauppiaita vai myyttekö "aitoo Levistä" hiacen takakontista? | |
![]() 21.06.2005 17:34:28 | |
ohv topic. Poijaat hei. Ossaisitteko ratkasta yhen pulman? Miulla on tuossa omakuvassa yks ite tekemäni teema. Jos joku haluaa tuosta biisin, niin sillä eholla, että lähettäis mulle tuosta soinnut. En ite ossaa kovinkaan kummoisesti soinnuttaa biisejä. Se menis silleen tsuku tsuku kompilla, ja on ultimate fast, jos joku vähän vaikeampaa harmonisessa mollissa menevää rokkia haluaa settiinsä. Voin tuon soinnuttaa jos haluut:) Olet kirjoittanut keskusteluun 8800 kirjoitusta | |
![]() 21.06.2005 17:47:31 | |
Ei mutta lain mukaan pitäis tulla. Miten te kaikki näin huonosti tunnette tekijänoikeutta noin yleisesti. Ootteko te kaikki jotain kumiteräsaappaita kaupittelevia torikauppiaita vai myyttekö "aitoo Levistä" hiacen takakontista? -N0, tsot. En kyllä mitään ole täällä netissä sen paremmin kuin hiacenkaan takakontista musiikkituotteita kaupitellut. Mikä helevetin herja tuo nyt on. Onko sun biisejä joku pistänyt myyntiin ilman lupaa? BG | |
![]() 21.06.2005 17:52:43 | |
-N0, tsot. En kyllä mitään ole täällä netissä sen paremmin kuin hiacenkaan takakontista musiikkituotteita kaupitellut. Mikä helevetin herja tuo nyt on. Onko sun biisejä joku pistänyt myyntiin ilman lupaa? BG Ei ,mut sähän kysyit että mikä on rangaistus jos laitta nettiin ,että onko tullu sakkoja. Vastaus lienee että:Ei oo vielä tullu. Ja loput vastauksesta on puhdasta pilkkaa :Ettekö te tosiaankaan tunne tuota vertaa tekijänoikeutta???? | |
![]() 21.06.2005 18:11:38 | |
Ei ,mut sähän kysyit että mikä on rangaistus jos laitta nettiin ,että onko tullu sakkoja. Vastaus lienee että:Ei oo vielä tullu. Ja loput vastauksesta on puhdasta pilkkaa :Ettekö te tosiaankaan tunne tuota vertaa tekijänoikeutta???? Siis tekijänoikeudet tunnetaan. Mutta minkä vitun takia noin agressiivisesti hyökkäät meikäläisen kimppuun? Olen aina ja iankaikkisesti antanut kunnian sekä säveltäjille & sanoittajille. Se, että joku tabulatuuri / notaatio on netissä ei varmaan johda mihinkään syytteesen. Olisi johtanut jo. Tää hommahan on ollu pystyssä jo vuosikausia. bg | |
![]() 21.06.2005 18:46:44 | |
tekijänoikeutta???? Tekijäinoikeutta. | |
![]() 21.06.2005 18:51:30 | |
Siis tekijänoikeudet tunnetaan. Mutta minkä vitun takia noin agressiivisesti hyökkäät meikäläisen kimppuun? Olen aina ja iankaikkisesti antanut kunnian sekä säveltäjille & sanoittajille. Se, että joku tabulatuuri / notaatio on netissä ei varmaan johda mihinkään syytteesen. Olisi johtanut jo. Tää hommahan on ollu pystyssä jo vuosikausia. bg Nythän on kyse sen laillisuudesta eikä siitä mihinkä se johtaa. Jos ne halutaan sieltä pois siihen ei kovin montaa puhelua tarvita. Mitä vittua sinä iniset ettet tunne tekijäinoikeutta kun asia tuntuu olevan oikein tuttu. | |
![]() 21.06.2005 19:07:09 (muokattu 21.06.2005 19:09:55) | |
Mitä vittua sinä iniset ettet tunne tekijäinoikeutta kun asia tuntuu olevan oikein tuttu. Emmä kyllä tietääkseni oo ollu mikään inisijä näissä threadeissa koskaan. Jos 4R:lla on paha päivä eli paskikset, niin sillehän en mitään voi. Asiallinen kirjoittaja mielestäni olet ollut. Mutta sna* Elä käy hyökkään jollain perusteettomalla kommentilla semmosten kimppuun, joita et tunne. yst terv bg | |
![]() 21.06.2005 19:48:28 | |
Nyt täytyy myöntää, etten ole työntänyt nettiin sen paremmin omía kuin toistenkaan notaatioita / tabulatuureja. Mutta: Jos laitan vaikka kitarariffin jostain kappaleesta nimeltä mainiten säv & sov, niin mikä tuomio odottaa? Jos musiikkinäytteenä vedän, sanotaanko 'Autumn Leaves', pistän sen mikserinettiin, niin mikä on tuomio? Ja toinen mahdollisuus: Sovitan tuon AL:n itse ja pistän se mikserinettiin musanäytteeksi. Tuomio? Tuolla noita näytteitä on pilvin pimein. Sekä omia että yleisesti tunnettuja. Onko tullut sakot? yst terv BG Kuka täs on nyt sokee. Tässä ylläolevassa sä julkituot sen ettet tiedä saako näin tehdä vai ei.Vastaus on EI SAA! | |
![]() 21.06.2005 20:51:29 | |
Noista teostoista ja vastaavista: Mulla on periaatteena jopa tyhmyyteen asti noudattaa pykäliä ja määräyksiä mutta: 1. Omistan hyllymetreittäin nuottialbumeita. Ekat keikat tein vähän niinkuin Qsinen kirjan anekdoottikanttori, jolla oli albumikirjasto mukanaan ja joka piisin välissä etsittiin oikea sivu seuraavasta albumista. Mulla ei ollut silloin itsellä kopiokonetta ja duunipaikan kopiokoneen vierellä oli oikein painettu lappu, mitä sillä saa kopioda ja nuottien kopioiminen oli erikseen kielletty vaikka privaattikopioita sai luvallisesti tehdä maksullisella kopiokortilla. Kävin sitten yön pimeydessä kopioimassa omista kaupasta ostetuista albumeistani itselleni laput keikkaa varten kun en saanut mistään tietoa miten homma olisi laillisesti tehty. 2. Kun oma bändini ekan kerran kävi studiossa luin mitä Teoston sivuilla silloin oli. Piti etukäteen anoa äänityslupa ja samassa yhteydessä ilmoittaa kuinka iso painos äänitteestä otetaan. Meillä oli vain tarkoitus kokeilla, saadaanko joku piisi niin toimimaan, että ei heti hävitetä, vaan kestää vähän kuuntelua ja tarkoitus parhaassa tapauksessa saada mastercopy, josta itselle voisi muutaman kappaleen kopioida. Tällaista ei Teosto ainakaan silloin tuntenut eikä tälle ollut hintaa. Tuntuu, että niitten määräykset/hinnastot ei tunne tällaista pienimuotoista harrastelutoimintaa ja vaihtoehdot on olla toimimatta tai toimia pimeästi. Jos olen väärässä, oikaiskaa. | |
![]() 21.06.2005 23:02:01 | |
...Ootteko te kaikki jotain kumiteräsaappaita kaupittelevia torikauppiaita vai myyttekö "aitoo Levistä" hiacen takakontista? Laittaisit vähän sordiinoa itsekin ja lakkaisit mollaamasta "minun" ammattikuntaa. Eräs minun ystävistä aloitti liiketoimintaansa juuri tuolla myymällä vaatetta, ei Hiacen vaan Transitin takakontista. Nyt hänellä on 31 tavarataloa/myymälää, 29 paikkakunnalla ympäri suomea. Luulisin että hän pärjää paljon paremmin kuin sinä mutta eihän luulo ole tiedon väärtti... Mahdollisesti myytävänä EBS MultiComp jos hyvin sattuu. En myy sittenkään! Saatan sensijaan myydä jotain muuta. | |
![]() 21.06.2005 23:12:31 | |
Laittaisit vähän sordiinoa itsekin ja lakkaisit mollaamasta "minun" ammattikuntaa. Eräs minun ystävistä aloitti liiketoimintaansa juuri tuolla myymällä vaatetta, ei Hiacen vaan Transitin takakontista. Nyt hänellä on 31 tavarataloa/myymälää, 29 paikkakunnalla ympäri suomea. Luulisin että hän pärjää paljon paremmin kuin sinä mutta eihän luulo ole tiedon väärtti... Eiks olis kiva ettei kukaan mollaa ketään! Jeah! Öitä. Olet kirjoittanut keskusteluun 8800 kirjoitusta | |
![]() 21.06.2005 23:18:58 | |
No niin, nyt pääsee poppiksen sivustolle... -Niin. Siihenhän et vastannut. Jos laitan itse kirjoittamani kappaleen tabulatuurin vaikka Mnettiin en mielestäni tee rikosta. Näyttäis olevan aika lailla sellaista matskua tuolla, jonka olen kuvitellut jonkun muun tehneen, mutta jos noi on poppamiehen omaa kamaa, niin täällähän meillä on todellinen mestari. : ) Oli miten oli, mutta näin on. | |
![]() 21.06.2005 23:31:51 | |
.. mutta jos noi on poppamiehen omaa kamaa, niin... Siis ne ei oo kopioitu mistään vaan olen präntännyt ne nuotti nuotilta, virheineen kaikineen niinkuin minä sen bassolinjan kuulen, mikä mistäkin levyltä, toinen biisi huonommin ja toinen kenties paremmin transkriptoituna. Jos jollain on "copyright" niihin transkriptioihin niin se olen minä, mutta kyllä niitä saa käyttää ;) Sivullani huomautan että ne on minun, ja vain minun tulkintoja bassolinjoista ja että niitä saa käyttää vain opetustarkoitukseen. Mahdollisesti myytävänä EBS MultiComp jos hyvin sattuu. En myy sittenkään! Saatan sensijaan myydä jotain muuta. | |
![]() 22.06.2005 00:41:06 (muokattu 22.06.2005 00:41:56) | |
240 HOI! Tulin just uistelemasta. Vanajalla oli pläkä keli...... ...täällä näämmäsen myrsky vesiklasissa? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)