![]() 17.01.2015 15:04:53 | |
---|---|
Timi: Vinde!Noi ipadit bungaa 230-800 euroa!Ko harvakseen tussaroi.Mapilla mennään.Vaikka? On sillä iPadilla muutakin käyttöä ja nykyään noita musaohjelmia on myös fiksummissa tableteissa. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 17.01.2015 23:22:43 (muokattu 17.01.2015 23:24:52) | |
IPad apuna keikalla, iPad apuna treeneissä. Sen on sitten syytä myös olla apuna, eikä rasite ja hidaste! Padeiluun liittyy paitsi vapaus, myös vastuu, kun porukassa musisoidaan, oli sitten iPad tai mikä tahansa läystäke. Minulle on ihan scheissenhailea, haluaako joku kollega tihrustaa tonttinsa taskulaskimen kokoiselta lenovolta, omatpahan ovat silmälasinsa tulevaisuudessa. Mutta ilmeisesti minulla on vaan sitten ollut huonoa tuuria, kun tuo padihommeli on liian usein mennyt kanssasoittajilla spedeilyksi alta aikayksikön (minuutti). "Juu kyl mul on se sun lähettämä nuotti jossain", ja sitten ährätään vartti niitä omia liitetiedostoja Meili Nigeriasta -spammin keskeltä, kun ei tietenkään vahingossakaan ole vaivauduttu järjestelemään esim. omiin kansioihin niitä oikeasti tärkeitä PDF:iä, koska on ollut niin perkeleen kiire lähetellä feissariin ne uusimmat spanielinkuvat. Kaikki "laput" ovat aina siellä "jossain". Ja kun tulee se tositilanne, niin kas kummaa, just' silloin tietenkin sattuu olemaan soneralla tai gomoralla jokin yhteyskatkos tai sitten ollaan edge-alueella, "tää tulee nyt tosi hitaasti". Ja jossain puolivälissä piisiä tietenkin loppuu se akku. IPad apuna keikalla. Ihan kiva, jos iPad on apuna keikalla, mutta häkellyttävän helposti tuo "apu" muuttuukin näpräämiseksi niiden tusinan suurimmaksi osaksi itseaiheutetun ongelman kanssa, joita ei olisi, jos oltaisiin vielä A4-pohjalla. Vaikka mitäpä minä koneita syyllistämään: ihmisestä ja järjestelykyvystäänhän toimiminen on pitkälti kiinni, ja jos on huono mappimoraali, niin miksi edes olettaa, että padimoraali olisi yhtään sen jämptimpi? Järjellisen hintaista A4-padia itsekin odottelen, mutta sen kyllä verivalalla vannon, että silloin, kun padiin siirryn, en tule olemaan siitä johtuvista syistä muun bändin jarruna, se on kunnia-asia se. http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi www.google.com/+JanneKuusinen http://www.mikseri.net/user/Qsine https://twitter.com/Janne6nen | |
![]() 18.01.2015 08:45:45 | |
Qsine: IPad apuna keikalla, iPad apuna treeneissä. Sen on sitten syytä myös olla apuna, eikä rasite ja hidaste! Padeiluun liittyy paitsi vapaus, myös vastuu, kun porukassa musisoidaan, oli sitten iPad tai mikä tahansa läystäke. Minulle on ihan scheissenhailea, haluaako joku kollega tihrustaa tonttinsa taskulaskimen kokoiselta lenovolta, omatpahan ovat silmälasinsa tulevaisuudessa. Mutta ilmeisesti minulla on vaan sitten ollut huonoa tuuria, kun tuo padihommeli on liian usein mennyt kanssasoittajilla spedeilyksi alta aikayksikön (minuutti). "Juu kyl mul on se sun lähettämä nuotti jossain", ja sitten ährätään vartti niitä omia liitetiedostoja Meili Nigeriasta -spammin keskeltä, kun ei tietenkään vahingossakaan ole vaivauduttu järjestelemään esim. omiin kansioihin niitä oikeasti tärkeitä PDF:iä, koska on ollut niin perkeleen kiire lähetellä feissariin ne uusimmat spanielinkuvat. Kaikki "laput" ovat aina siellä "jossain". Ja kun tulee se tositilanne, niin kas kummaa, just' silloin tietenkin sattuu olemaan soneralla tai gomoralla jokin yhteyskatkos tai sitten ollaan edge-alueella, "tää tulee nyt tosi hitaasti". Ja jossain puolivälissä piisiä tietenkin loppuu se akku. IPad apuna keikalla. Ihan kiva, jos iPad on apuna keikalla, mutta häkellyttävän helposti tuo "apu" muuttuukin näpräämiseksi niiden tusinan suurimmaksi osaksi itseaiheutetun ongelman kanssa, joita ei olisi, jos oltaisiin vielä A4-pohjalla. Vaikka mitäpä minä koneita syyllistämään: ihmisestä ja järjestelykyvystäänhän toimiminen on pitkälti kiinni, ja jos on huono mappimoraali, niin miksi edes olettaa, että padimoraali olisi yhtään sen jämptimpi? Järjellisen hintaista A4-padia itsekin odottelen, mutta sen kyllä verivalalla vannon, että silloin, kun padiin siirryn, en tule olemaan siitä johtuvista syistä muun bändin jarruna, se on kunnia-asia se. Okei. No mulla ei ainakaan mene näpräämiseksi. Tosi kätevä on. "Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine | |
![]() 18.01.2015 09:19:38 (muokattu 18.01.2015 09:20:35) | |
Lennu: Okei. No mulla ei ainakaan mene näpräämiseksi. Tosi kätevä on. Kerran alkuaikoina mulla oli ongelma kun pistin vahingossa iPadin "vammaisasetuksille" enkä osannut poistaa. No soitimme setin loppuun piisejä jotka muistin ulkoa ja tauolla yleisön joukossa ollut nörtti korjasi ongelman. Sen jälkeen otin asetuksen pois eli nyt ei vahingossa eikä tahallaan mene siihen tilaan. Tää on ollut ainoa ongelma ja pari vuotta olen ollut pelkän iPadin varassa keikoilla ja treeneissä. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 18.01.2015 10:00:14 | |
Lennu: Okei. No mulla ei ainakaan mene näpräämiseksi. Tosi kätevä on. Itellä ei ole, mutta erittäin monella kaverilla on keikkakäytössä ym, enkä ole kuullut kenenkään valittavan. Humppajyrä | |
![]() 18.01.2015 14:24:41 | |
Qsine: IPad apuna keikalla, iPad apuna treeneissä. Sen on sitten syytä myös olla apuna, eikä rasite ja hidaste! Padeiluun liittyy paitsi vapaus, myös vastuu, kun porukassa musisoidaan, oli sitten iPad tai mikä tahansa läystäke. Minulle on ihan scheissenhailea, haluaako joku kollega tihrustaa tonttinsa taskulaskimen kokoiselta lenovolta, omatpahan ovat silmälasinsa tulevaisuudessa. Mutta ilmeisesti minulla on vaan sitten ollut huonoa tuuria, kun tuo padihommeli on liian usein mennyt kanssasoittajilla spedeilyksi alta aikayksikön (minuutti). "Juu kyl mul on se sun lähettämä nuotti jossain", ja sitten ährätään vartti niitä omia liitetiedostoja Meili Nigeriasta -spammin keskeltä, kun ei tietenkään vahingossakaan ole vaivauduttu järjestelemään esim. omiin kansioihin niitä oikeasti tärkeitä PDF:iä, koska on ollut niin perkeleen kiire lähetellä feissariin ne uusimmat spanielinkuvat. Kaikki "laput" ovat aina siellä "jossain". Ja kun tulee se tositilanne, niin kas kummaa, just' silloin tietenkin sattuu olemaan soneralla tai gomoralla jokin yhteyskatkos tai sitten ollaan edge-alueella, "tää tulee nyt tosi hitaasti". Ja jossain puolivälissä piisiä tietenkin loppuu se akku. IPad apuna keikalla. Ihan kiva, jos iPad on apuna keikalla, mutta häkellyttävän helposti tuo "apu" muuttuukin näpräämiseksi niiden tusinan suurimmaksi osaksi itseaiheutetun ongelman kanssa, joita ei olisi, jos oltaisiin vielä A4-pohjalla. Vaikka mitäpä minä koneita syyllistämään: ihmisestä ja järjestelykyvystäänhän toimiminen on pitkälti kiinni, ja jos on huono mappimoraali, niin miksi edes olettaa, että padimoraali olisi yhtään sen jämptimpi? Järjellisen hintaista A4-padia itsekin odottelen, mutta sen kyllä verivalalla vannon, että silloin, kun padiin siirryn, en tule olemaan siitä johtuvista syistä muun bändin jarruna, se on kunnia-asia se. Hyviä havaintoja.. "Tehdäänkö nopeesti, vai tietokoneella?" :) Hyvähän olis, että se tabletti olis vaan siinä pändikäytössä ( ei nettiä ym. härpäkkeitä). Biisit samassa järjestyksessä kaikilla, löytyy helposti. Mutta käyttäjästähän kaikki lopulta on kiinni. Koska tulee muuten se keskeltä avattava kaksi näyttöinen tabletti mihin mahtuu kaksi nuottisivua sivua kerralla? | |
![]() 18.01.2015 15:54:35 (muokattu 18.01.2015 15:59:29) | |
EP: Hyviä havaintoja.. "Tehdäänkö nopeesti, vai tietokoneella?" :) Joopa joo...otahan asioista ITSE selvää äläkä aina komppaile jonkun huonoja kokemuksia, raivostuttava piirre ihmisessä tuo "mitä minä sanoin"....ja etenkin vanhassa vara parempi. Hyvähän olis, että se tabletti olis vaan siinä pändikäytössä ( ei nettiä ym. härpäkkeitä). Juu ei toimi, langaton verkko on välttämätön ja helpottaa mm nuottien siirtelyä koneelta padille.Toki pelkkä Wi-Fi riittää padissa, itseasiassa ilman sitä ja wlania ei pääse käsiksi pilvipalveluihin joiden kautta nuottien siirto tehdään helpoiten. Eilen keikkareissulla kokeiltiin nuottien siirtämistä padilta toiselle keikkamatkan aikana myös bluetootilla ja hyvin pelitti. Biisit samassa järjestyksessä kaikilla, löytyy helposti. Asiaan löyhästi liittyen se että vedetään AINA samat biisit samassa järjestyksessä...tälläset settilistat tappaa nopeasti homman mielekkyyden JOS keikkaa tehdään vakikokoonpanolla ja säännöllisesti, toki joku 1 spesiaalisäestys on ok ja helpoin noin. Itse lappujen järjestämisestä fosScoressa on tässä threadissa infottu ihan tarpeeksi mutta kun joukossa on luetun ymmärrärtämisen kanssa jatkuvasti hukassa olevaa porukkaa, ainakin yksi, niin kerrataaan ; laput voidaan arkistoida joko vapaavalintaisessa järjestyksessä, aakkosjärjestyksessä ja listoja voi tehdä genren, säveltäjän, lajin, artistin, bandin mukaan + pelkkiä sanalappuja tai sana/sointulappuja, myös genreittäin jos siltä tuntuu. Mutta käyttäjästähän kaikki lopulta on kiinni. Harvoin olen kanssasi samaa mieltä, jos jotain alkaa tekeen niin asioihin kannattaa perehtyä ajan kanssa ja tehdä ne niin että ne toimii, puolivillaisesti tehty ja muitten hommia häiritsevä sählääminen on perseestä eikä palvele ketään. Käyttäjästähän kaikki on kiinni ja vaikka oletkin korkeasti koulutettu paavo vs esim meikäläinen peruskoulun käynyt juntti niin usein tuntuu siltä että looginen ajattelu ja nykytekniikan hyödyntäminen ei ole sun juttusi lainkaan, joten ehkä sun kannattaa vaan pysyä siinä mapit showssa, varsinkin kun et tee keikkaa ;-) Kotioloissahan laput voi lukea läppäriltä/pöytäkoneelta esim jos treenaa jotain juttuja, itse teen usein juurikin näin kun myös tarvittava äänen toisto/tallennus hoituu kotikoneen kautta, kiipparit, kitara, laulu ja basso. Ikuisuusprojektina on se että saisi siirrettyä kaikki himasta löytyvät laput koneelle ja pikkuhiljaa näin myös tapahtuu, sieltä sitten iPadille tarpeen mukaan. Koska tulee muuten se keskeltä avattava kaksi näyttöinen tabletti Hoho...mitä vttua tuollaisella tekee? No joo, on huhuttu 13" iPadin tulemisesta, siihen voisi nippa nappa mahtua 2 sivua vielä luettavassa koossa. Näitä ja vastaavia on ollut jo ties kuinka kauan... http://www.youtube.com/watch?v=wTWidM53Ayc Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 18.01.2015 16:33:02 | |
Joku kirjoitti aikaisemmin, että pändin liideri tms. keikalla hoitaisi oikeat nuotit muiden soittajien tabletteihin ja ne olisi tavallan vain näyttöjä eikä niihin pääsisi 'räpeltämään'. Olis ehkä yks ratkasu joustavaan nuottien löytymiseen. Vähän samaan tapaan kun mappien kanssa olisi henkilö joka pitäisi niistä mapeista huolen. Eihän noissa tableteissa mitään nettiä tarvi välttämättä jos hommat hoidetaan hyvissä ajoin jo kotona, nuotit kotikoneelta tabletille oikeaan järjestykseen oikeisiin kansioihin. | |
![]() 18.01.2015 22:00:39 | |
Ennenvanhaan soiteltiin tuhatpäiselle salille (mukana menossa). Muutaman kymmenen watin gompoilla, ulkomuistista. Kuinka on nykytilanteen laita. | |
![]() 18.01.2015 22:11:24 | |
Roweami: Ennenvanhaan soiteltiin tuhatpäiselle salille (mukana menossa). Muutaman kymmenen watin gompoilla, ulkomuistista. Kuinka on nykytilanteen laita. Vähän parempi. "Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine | |
![]() 19.01.2015 00:38:11 | |
EP: Joku kirjoitti aikaisemmin, että pändin liideri tms. keikalla hoitaisi oikeat nuotit muiden soittajien tabletteihin ja ne olisi tavallan vain näyttöjä eikä niihin pääsisi 'räpeltämään'. Hehe...vai että oikeen "hoitaisi"...ja miten? Vaatii tosiaankin wlanin lauteille jotta padit voidaan yhdistää toisiinsa sen kautta. Olis ehkä yks ratkasu joustavaan nuottien löytymiseen. Vähän samaan tapaan kun mappien kanssa olisi henkilö joka pitäisi niistä mapeista huolen. Voihan prkl..ei kai tähän oikeen muuta voi sanoa. Mappihuolehtija tai padivastaava...ei stana!!! Eihän noissa tableteissa mitään nettiä tarvi välttämättä jos hommat hoidetaan hyvissä ajoin jo kotona, nuotit kotikoneelta tabletille oikeaan järjestykseen oikeisiin kansioihin. Tämä mykistää lopullisesti...ihan pakko kuitenkin kysyä, oletko lukenut tämän topicin jutut? Jos olet niin MITÄÄN et ole niistä ymmärtänyt, ei yllätys sinänsä! Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 19.01.2015 02:11:39 (muokattu 19.01.2015 02:13:58) | |
Pikkuhiljaa on tulossa vähän kookkaampiakin tablettietokoneita: https://www.youtube.com/watch?v=uGs4jqCpQTk | |
![]() 19.01.2015 11:47:09 | |
![]() 19.01.2015 12:05:51 (muokattu 19.01.2015 12:07:58) | |
WanhaWetäjä: Hehe...vai että oikeen "hoitaisi"...ja miten? Vaatii tosiaankin wlanin lauteille jotta padit voidaan yhdistää toisiinsa sen kautta. Vai mahtaisko bluetooth riittää? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 19.01.2015 12:47:09 (muokattu 19.01.2015 12:47:41) | |
baron: Vai mahtaisko bluetooth riittää? Jos riittäisi niin se auttaisi tuohon Qsinen mainitsemaan ongelmaan ainakin jonkin verran. | |
![]() 22.01.2015 21:37:58 (muokattu 22.01.2015 22:26:40) | |
Lennu: Vähän parempi. Hyvin vähä. Suosio laskee, kuin lehmän häntä. Teidän tarvii kuunnella chekkiä enimmillään tunti. Mun tulosta koko ilta. | |
![]() 23.01.2015 00:56:45 | |
jazzbass-73: Hieno meininki ... mikä on tämä '' vikatilanne '' niinkuin keikalla ? ( ellei joku oo peltikiinni ... ;) En epäile homman toimivuutta , mutta miks helevetissä pitää KEIKALLA renkata jotain vitun servereitä ja puljata jollain tukiasemilla ???? Eikös keikoilla pitäis lähinnä esiintyä yleisölle ... ja sillee ? ... mie mistää vittu mitää ees tiijä ! Kuka on sanonut, että mitään pitää renkata? Kamat on kiinteästi räkissä ja töpseli laitetaan seinään ja aletaan soittamaan. Tässä ketjussa on turha ottaa kantaa siihen, että vedetäänkö ilman lappuja vai niiden kanssa. Ps. Opettele lainaamaan, koska mä jouduin sulle vastatakseni näpyttelemään tätä pädiä enemmän kuin kymmenellä keikalla yhteensä. http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo | |
![]() 23.01.2015 01:12:12 (muokattu 23.01.2015 01:12:40) | |
sepisti: Kuka on sanonut, että mitään pitää renkata? Kamat on kiinteästi räkissä ja töpseli laitetaan seinään ja aletaan soittamaan. Tässä ketjussa on turha ottaa kantaa siihen, että vedetäänkö ilman lappuja vai niiden kanssa. Ps. Opettele lainaamaan, koska mä jouduin sulle vastatakseni näpyttelemään tätä pädiä enemmän kuin kymmenellä keikalla yhteensä. Mä olin tänä iltana keikalla. Mulla oli iPad jossa oli kaikki piisit. Soitettiin tuttuja kappaleita. En mä sitä tarvínnut. Se oli vain "sielun vahvistukseksi" Ja täytti sen funktion hyvin! (OK, me soitettiin vain jazzstankkuja jotka jostain syystä (?) jää mun päähän paremmin kuin humppastankut) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) | |
![]() 23.01.2015 09:16:31 | |
baron: Mä olin tänä iltana keikalla. Mulla oli iPad jossa oli kaikki piisit. Soitettiin tuttuja kappaleita. En mä sitä tarvínnut. Se oli vain "sielun vahvistukseksi" Ja täytti sen funktion hyvin! (OK, me soitettiin vain jazzstankkuja jotka jostain syystä (?) jää mun päähän paremmin kuin humppastankut) Just näin. Uskon vahvistuksesta on kyse. Itsekin osaan soittaa suurimman osan biiseistä ilman lappuja ja biisien sanat on ne, joita silloin tällöin tulee vilkaistua. Meidän systeemissä myös esiintymiseen voi keskittyä paremmin, koska yllättävissä biisienvaihdoksissa ei tartte kavereille erikseen sanoa, mikä biisi tulee seuraavaksi. Kaikki näkevät sen omalta pädiltään, eikä tartte korvamonitorit päässä arpoa, että mitähän se liideri mahtoi sanoa :) http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo | |
![]() 29.01.2015 14:48:13 (muokattu 29.01.2015 14:48:58) | |
Jo vain...vähän asian vierestä ensin eli hommasin iPadiin kontrollerisoftan (0€) Logic X:lle, ihan jees lisä kun ei tarvi koko ajan hiirellä pelata. Itse asiasta, meille on tulossa bandikäyttöön QSC:n digimiksutin jota voi ohjailla joko iPadilla tai sen omalla kosketusnäytöllä, jokainen voi säätää esim omat monitorit miten lystää kuin myös voi käydä tsekkaan oman PA-soundinsa mieleisekseen, odotan mielenkiinnolla ko kampetta. Ennenkuin joku älypää kerkiää niin varajärjestelmä on olemassa eli pikkumikseri matkasssa, on ollut tähänkin asti koska käytössä on ollut Yamahan digimikseri, PA on aktiivi. http://www.musacorner.fi/live/mikserit/qsc_touchmix_16?order=DESC Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)