Aihe: Semiliveä - tähänkö on menty
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16 17 18 19
rintapek
10.06.2012 12:44:30

isojussi: Riippuu bändistä - on aika paljon soittajia, joilta ei vaan taitu, vaikka olis laputkin kunnossa. Ihan nimibändeissä.

No toi ny ei ole, tai pitäis olla mikään taitokysymys. Ja jos on, niin sit mä olen ihan helvetin taitava, mikä ei kumminkaan pidä paikkaansa.
One kind of music only - the good kind
isojussi
10.06.2012 12:54:41
rintapek: No toi ny ei ole, tai pitäis olla mikään taitokysymys. Ja jos on, niin sit mä olen ihan helvetin taitava, mikä ei kumminkaan pidä paikkaansa.

Tietäisit vaan ...
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
rintapek
10.06.2012 13:27:38

isojussi: Tietäisit vaan ...

Kyl mä tiedän, mut en taida.

Mutku ihan näil meikäläisenkin taidoilla humppa raikaa siihen malliin, et joku joskus erehtyy siitä maksamaan. Eikä siin tarjoilla semiliveä tai hologrammeja, mitkä tietty vois olla olosuhteisiin nähden kiitollisempia.

Pavaa lukuunottamatta jokseenkin jokainen humppapalstan aktiivi pesee ja pyyhkii mun naamallani lattiaa, jos viittii.

Mut toi fakta ei millään muotoa estä mua tai stressiklubiani tarttumasta keikkaan, jos semmoinen on tarjolla.
Lennu
10.06.2012 13:49:22

Ainahan voi tinkiä hinnasta.
no is any good musics maked anymore...
rintapek
10.06.2012 14:28:25

Lennu: Ainahan voi tinkiä hinnasta.

Sä ja mä ollaan varmasti molemmat vedetty monenlaista keikkaa.

Ittellä mieleen juolahtaa ainaskin budjetin surkeimmasta päästä ne keikat, joissa soittamisesta on käytännössä tarttenu maksaa. Veteraanisairaaloissa noit on tullu vedettyä, eikä mieleenkään juolahda, et tuli myytyä liian halvalla.

Sit on kans tullu vedettyä noit +-0- keikkoja, joist ei tienaa mitn, mut järkkäri hoitaa kuljetukset, roudaukset, tarjoaa sapuskat ja työsuhdejuomat ja aamuyöstä kuskaa pändin soittajat kotiovelle. Yleensä hyväntekeväisyyttä.

Ja sit on lukematon määrä sekalaista alennuskeikkaa. Päivänselvää lie se, et stressiklubin jäsenien omat häät tai 50-v päivät on vedetty työsuhde- etuna. Mut runpalin systerin häät sit on toinen juttu. Siin voidaan hinnasta neuvotella, eikä se runpali välttämättä liksaa tartte, mut kun muut bändiläiset on paikalla töissä, niin ei pidä olettaa, et ne ihan huvin vuoksi ja ilmaiseksi lähtisi.

Mut muissa tapauksissa stressiklubin hinta on X. Jos tahdot kuitin, niin hinta on 2X. Muuta neuvoteltavaa tai tingittävää asiassa ei oikeastaan ole.
EP
10.06.2012 15:39:08
Siihen se on menny..
mack the knife
10.06.2012 17:48:39
isojussi: Riippuu bändistä - on aika paljon soittajia, joilta ei vaan taitu, vaikka olis laputkin kunnossa. Ihan nimibändeissä.

HEP!
Täällä yks jolla ei taitu!
COVS n:o 1.
Gritsen
11.06.2012 02:00:12 (muokattu 11.06.2012 02:01:24)
Tietty isommillain lavoilla joku Robin ja ikäisensä soittajat vetää karaokeraidan päälle vähän laulua ja kitaran voimasointupörinää, mut hämmästyttävää on et miten jopa aikuiset kollit, The Rasmus on sortunu läpimurrosta lähtien taustaraitoihin. Nehän soittaa melkosen tiukasti kuitenki, miks koko homma vaatis tamburiinia ja kakkoskitaraa mitään lisäämättä inisemässä taustalla? Puhumattakaan kahden viime levyn materiaalista: useessa raidassa kitara jönköttää sointua jonka päällä soi piano. Piano tulee maagisesti tyhjästä livenä, "yllättäen". Eikö uskalleta vaihtaa hra Childin sovitusta? Vähempi ois oikeesti parempi. Aivan selvällä marginaalillaki tarpeeks hyvä ilman.
Thefish
11.06.2012 12:50:33
mack the knife: HEP!

Eiks kyse ollu nimibändien soittajista.. ? :D

Mulla taittuis mutta on niin ärsyttävää kurkkia niitä palluroita. Selkä mutkalla ja silmät killissä, perkele.
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
Ukko
11.06.2012 16:31:23

Thefish: Eiks kyse ollu nimibändien soittajista.. ? :D

Mulla taittuis mutta on niin ärsyttävää kurkkia niitä palluroita. Selkä mutkalla ja silmät killissä, perkele.

Eix sellasia kolme metrisiä nuottitelineitä ole missään myynnissä ?
COVS jäsen nro 6
isojussi
11.06.2012 22:43:08

Taipuu, vaan ei taitu?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
rintapek
11.06.2012 22:48:01

isojussi: Taipuu, vaan ei taitu?

Jos mun stressiklubi ikinä milloinkaan tarttee kiipparistia lainaan, niin mäkille mä ensimmäisenä soitan.
isojussi
11.06.2012 22:58:28
rintapek: Jos mun stressiklubi ikinä milloinkaan tarttee kiipparistia lainaan, niin mäkille mä ensimmäisenä soitan.

Kannattaakin, jos tahtoo, että homma hoituu
rintapek
11.06.2012 23:00:34

isojussi: Kannattaakin, jos tahtoo, että homma hoituu

Joo, jos vaan suostuu.
mack the knife
12.06.2012 02:52:33
Voi kun olette ystävällisiä. Tosiasiahan on se, että mulla on päässä paljon biisejä, mutta jos pitää suoraan lapusta soittaa, niin on aika karua hommaa.
Mutta jos semmonen ukko kelpaa, niin kyllä tulen soittamaan.
COVS n:o 1.
isojussi
12.06.2012 19:27:12
mack the knife: Voi kun olette ystävällisiä. Tosiasiahan on se, että mulla on päässä paljon biisejä, mutta jos pitää suoraan lapusta soittaa, niin on aika karua hommaa.
Mutta jos semmonen ukko kelpaa, niin kyllä tulen soittamaan.

Jos nyt saa kehua, niin sulla on kaks tärkeintä hyvän soittajan ominaisuutta: Hyvä tyylitaju ja ymmärrys omasta osaamisesta.

Toki kuten Barska sano, on jälkimmäinen kadehdittavalla tasolla.
annananna
15.06.2012 00:15:22
Ootteko käyny Kotipelto&Liimatainen keikeillä? Siis yksinkertaista molemmat laulaa ja Jani soittaa kitsua lisäksi. Hyvin toimii vanhat rock-kuviot. Nautittavaa perus-settii. Tykkään kovasti.
walttoni
15.06.2012 00:20:41

HEP. täällä on toinen.
COVS2.
Qsine
15.06.2012 00:35:29

Eiks se kiippareiden pitch bend -joystikki ole sitä varten että taittuisi?
http://jannekuusinen.blogspot.com/
isojussi
15.06.2012 00:44:42
Qsine: Eiks se kiippareiden pitch bend -joystikki ole sitä varten että taittuisi?

Ei - sillä taivutetaan ääntä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)