Aihe: Nyt etsitään Suomen parasta bilebändiä
1 2 3 4 510 11 12 13 14
tarmo
11.04.2012 06:21:31
EP: Rytmimusiikki on kyllä erittäin laaja-alueinen käsite, ehkä sen vuoksi kannattaisi pidättäytyä termeissä: räp, hip hop.. bilepändi etc.

E: Noin yleisesti koko bilepänditouhusta.. missä (vaikkapa tanssipändien) kannattaisi ottaa jonkin verran mallia/ esimerkkiä on esiintyminen.

jjjjjjjjjjjjjjjjjjep.
Vilhelmus
11.04.2012 08:12:15

Itsellä jäi Jagsita vähän kaksijakoinen olo. Homma toimi tosi ammattimaisesti, töötit oli parasta tässä kilpailussa ja biisit kulki todella hyvin, mutta minun mielestä genre ei nyt osunut kohdilleen. Ei tullut nyt oikein bilebändi-ohjelmistoa, vaan paremminkin viihdemusiikkia. En nyt meinaa tätä negatiivisessa sävyssä, enkä sillä että olisi pitänyt soittaa Bon Jovia, vaan sitä että tuollaisella ohjelmistolla ei oikein ainakaan minun mielestä oteta yleisöä haltuun ja laiteta sitä pomppimaan kuten bilebändin kuuluu.
Koktailtilaisuuksiin mikä ettei, mutta ei välttämättä johonkin Sedulaan tai vastaavaan...

Aikalailla sama. Tuli vähän semmonen karrikoituna "elitistinen" olo siitä. Ei ihan joka bileisiin, todellakaan. Ja koska särmä, vaara ja rock puuttui niin vähän väsyneeltä siinä kuulostettiin kiistämättömästä ammattitaidosta huolimatta.

Oikea bändi meni minun mielestä jatkoon. Lipsasten keikalla minä vapaa-aikanani mielummin olisin viihtymässä tuon ohjelmistoleikkauksen perusteella.

Sama myös tähän. Ja varmasti haittaa osaa suuresta yleisöstä tuo suomennusmeininki alkuperäiskielisten biisiversioiden ollessa tutumpia, mutta kyllä esim. se Puita sun kaminaan -teksti on niin äärettömän soveltuva ja sopivan simppeliä, että toimmii.
Jäätävä mänkkinen.
jazzmies
11.04.2012 08:26:21
Einherjar: Ei tullut nyt oikein bilebändi-ohjelmistoa, vaan paremminkin viihdemusiikkia.

Kokemukseni mukaan ei ole olemassa yhtä ja ainoaa bilebändi-ohjelmistoa, vaan niitä on erilaisia. Joskus kielletään suomirock, joskus pitää vetää suomirockia, joskus petytään jos listalta löydy TOP-40 -kamaa, ja joskus pitäisi keskittyä soittamaan 1970-80-luvun discoa.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Vilhelmus
11.04.2012 09:19:17

jazzmies: Kokemukseni mukaan ei ole olemassa yhtä ja ainoaa bilebändi-ohjelmistoa, vaan niitä on erilaisia. Joskus kielletään suomirock, joskus pitää vetää suomirockia, joskus petytään jos listalta löydy TOP-40 -kamaa, ja joskus pitäisi keskittyä soittamaan 1970-80-luvun discoa.

Jos ohjelman viitekehys on lähinnä se, että paikalla lapset "bailaa" jotkut leditikut käsissään, niin siinä valossa Jags ei välttämättä ollut tilanteeseen sopivinta matskua.
Jäätävä mänkkinen.
ron.aiden
11.04.2012 10:33:01
Vilhelmus: Jos ohjelman viitekehys on lähinnä se, että paikalla lapset "bailaa" jotkut leditikut käsissään, niin siinä valossa Jags ei välttämättä ollut tilanteeseen sopivinta matskua.

No oliko Lipsaset siten yhtään sopivampi? Yleisön perusteella lähinnä Ti-Ti Nallelle ja Robinille (ei ehkä kuitenkaan sille aidolle ja alkuperäiselle :) olis tilausta. Eiköhän toi Jagsien juttu ollut se, että tuon ohjelman tiimoilta saattais vaikka tulla parempihintaista firmakeikkaa jolloin Kiteen Karhun yms. voi suosiolla jättää vaikka sitten noille Lipsasille.
Vilhelmus
11.04.2012 10:42:36

ron.aiden: No oliko Lipsaset siten yhtään sopivampi

Vähintään hyttysenvitullisen!

? Yleisön perusteella lähinnä Ti-Ti Nallelle ja Robinille (ei ehkä kuitenkaan sille aidolle ja alkuperäiselle :) olis tilausta

Se on kyllä totta.

Eiköhän toi Jagsien juttu ollut se, että tuon ohjelman tiimoilta saattais vaikka tulla parempihintaista firmakeikkaa jolloin Kiteen Karhun yms. voi suosiolla jättää vaikka sitten noille Lipsasille.

Toki toki. Kiteen Karhussa toki ei sinänsä ole mitään vikaa :P
Jäätävä mänkkinen.
Epämuusikko
11.04.2012 11:19:54
Kävi miten kävi, olen onnellinen että bändeillä on pikkuisen eri konsepteja.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Pylkkänen
11.04.2012 11:36:33
Epämuusikko: Kävi miten kävi, olen onnellinen että bändeillä on pikkuisen eri konsepteja.

Tämä on harvinaisen totta!

Jazzmies on kyllä ihan oikeilla linjoilla, eli tilanteen mukaan pitäisi ohjelmisto valita. Oon nyt vaan sitä mieltä, että Jagsilta se mahdollisesti taittuis helpommin tuo genrenvaihto, jo ihan kokoonpanonkin vuoksi.
Viikset miehen tekee!
Lennu
11.04.2012 12:23:25

Vilhelmus: Toki toki. Kiteen Karhussa toki ei sinänsä ole mitään vikaa :P

Kuten hyvin tiedät, niin tämähän ei pidä paikkansa.
no is any good musics maked anymore...
Kyllikki
11.04.2012 13:06:32
En tiedä muusta, mutta rasittavaa katsottavaa koko ohjelma, kun kamera ei voi pysyä samassa kuvakulmassa kuin sekunnin murto-osan, vaan poukkoilee sinne-tänne rauhattomasti.

Varsinkin juontajien, mutta myös yleisön HUUTAMINEN kaikissa mahdollisissa kohdissa pitää sormet tiukasti TVn kaukosäätimen volumenapilla.

Ymmärrän, että bilemeininkiä pitää olla, mutta että näin...

Olen kai tullut vanhaksi, kun ei itseäkään huvita mennä mihinkään. Tarkoittaakohan menopaussi juuri tätä?

No, bändit ovat kyllä hyviä.
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
Einherjar
11.04.2012 15:29:07 (muokattu 11.04.2012 15:48:25)
Niin juu... Kokonaan unohtui mainita se väliaika-akti.
Ne tanssijutut on olleet aika neutraalia väliaikaviihdettä minun mieleen. Ilmankin pärjäisi, mutta periaatteessa sopivat konseptiin.
Viimeksi taas sitten vetästiin minun mielestä riman alle komeasti. Ensin soitatettiin kahta osaavaa ja hyvänkuuloista bilebändiä livenä ja väliaika-aktina oli mikäsattuu-bändi vetämässä playbackkinä.
Miksi ihmeessä moinen ratkaisu? Nyt olisi minulle kelvannut vaikka Däni paremmin laulamaan karatenauhan päälle.

edit:
jazzmies: Kokemukseni mukaan ei ole olemassa yhtä ja ainoaa bilebändi-ohjelmistoa, vaan niitä on erilaisia...

Joo ja hyvä niin. Minulle vaan ei oikein tullut bile-meininki mieleen tuosta Jagsista.
Oli vähän sellainen ison coctailtilaisuuden viihdyttäjäkokoonpano meininkinä. Porukat keskustelee pöydissä ja välillä käydään tanssilattialla viihtymässä. Sieltä olisi varmaan tarvittaessa lähtenyt äkäsempääkin jne, mutta nyt mentiin näin. Mittailin skaalaa kuitenkin vain nyt esitettyjen biisien perusteella. :)
Ei siis huono bändi, mutta en käsittäisi ensimmäisenä "bilebändiksi".
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Vilhelmus
11.04.2012 16:01:29 (muokattu 11.04.2012 16:42:25)

Ensin soitatettiin kahta osaavaa ja hyvänkuuloista bilebändiä livenä ja väliaika-aktina oli mikäsattuu-bändi vetämässä playbackkinä.
Miksi ihmeessä moinen ratkaisu? Nyt olisi minulle kelvannut vaikka Däni paremmin laulamaan karatenauhan päälle.

Ainiin, tästä vasta pitikin vaahdota!
Mitä vittua, kenen kuningasidea moinen mahtoi olla? Muutenkin toi "yleisön joukosta 'toivotaan' biisejä bändeiltä" -satuilu on aivan hanurista, mutta tämä Heilutaan-paskaversio oli kyllä aivan lipan alta.

e:
ja jos asiayhteys jäi epäselväksi (kuten todennäköistä), niin Uusi päivä -ohjelman (ei mitn käryä) tyypit siellä yleisöä edustivat kai parissakin jaksossa ja tämä Heilutaan-bändi ilmeisesti oli ko. ohjelmasta tuttu.
Jäätävä mänkkinen.
HotWheels
12.04.2012 19:31:17
Kyllikki: Varsinkin juontajien, mutta myös yleisön HUUTAMINEN kaikissa mahdollisissa kohdissa pitää sormet tiukasti TVn kaukosäätimen volumenapilla.

Kyllä tuo miel...miespuolinen juontaja vois koittaa jo jotain muutakin kuin suu suurella huutamista niin, että nielurisat näkyy.
Sax-pappa
12.04.2012 20:18:03
Kyllikki: En tiedä muusta, mutta rasittavaa katsottavaa koko ohjelma, kun kamera ei voi pysyä samassa kuvakulmassa kuin sekunnin murto-osan, vaan poukkoilee sinne-tänne rauhattomasti.

Varsinkin juontajien, mutta myös yleisön HUUTAMINEN kaikissa mahdollisissa kohdissa pitää sormet tiukasti TVn kaukosäätimen volumenapilla.

Ymmärrän, että bilemeininkiä pitää olla, mutta että näin...

Olen kai tullut vanhaksi, kun ei itseäkään huvita mennä mihinkään. Tarkoittaakohan menopaussi juuri tätä?

No, bändit ovat kyllä hyviä.

Joo, ei tätä ohjelmaa selvästikään ole tarkoitettu aikuisväestölle. Bändit on hyviä ja niitä kuuntelisi mielellään, mutta usein on kanava vaihtunut kesken ohjelman. Ei vain jaksa tuota kohellusta... Liekö sitten se menopaussi?
EP
12.04.2012 20:32:21
Sax-pappa: Joo, ei tätä ohjelmaa selvästikään ole tarkoitettu aikuisväestölle. Bändit on hyviä ja niitä kuuntelisi mielellään, mutta usein on kanava vaihtunut kesken ohjelman. Ei vain jaksa tuota kohellusta... Liekö sitten se menopaussi?

Täh?
Eiks tää tullu Kesäillanvalssin tilalle? Mä odotan suurella mielenkiinnolla kesää ja tansseja! : )))))))))))
Antsa Lipsanen
13.04.2012 13:42:17
Nytpä sattui tämä keskustelu näin Lipsastenkin näköpiiriin. Aiempia puheenvuoroja kommentoin sen verran, että studioyleisö (lapset ja nuoret) ei tosiaan ole ihan sitä meidänkään ominta viiteryhmää:) Viime viikolla kilpakumppanimme The Jags oli pirun hyvä ja ammattitaitoinen ryhmä. Nämä äänestysjutut on vaan aina tämmöisiä yllättäviä, mutta leikkisällä mielellä ja toinen toistaan kannustaen me kaikki kisailijat olemme olleet mukana ja hauskaahan tämä ensisijaisesti on. Jagsia menen takuuvarmasti keikalle katsomaan kun kohdalle sattuu ja menkäähän te muutkin. Ette tule pettymään! Ensi viikolla kisaillaan sitten ison orkan kanssa ja jo puntti tutisee..
WanhaWetäjä
13.04.2012 15:35:05

EP: Täh?
Eiks tää tullu Kesäillanvalssin tilalle? Mä odotan suurella mielenkiinnolla kesää ja tansseja! : )))))))))))

"Summernight Dance Party!!" on tulevan proggiksen nimi ja show kiertää kesäperjantaisin isojen kaupungien bilemestoissa kuten Kooma ja Ilona, voittajabandi vetää tunnin setin ja lisäksi luvassa on vierailevia artisteja/bandeja, mm kaikki bilebandikisaan osallistuneet bandit.
rokiroki
14.04.2012 00:21:01
Jaahas.....
saadankohan televisiossa ihastella sporttisandaaleja,ruskeita kortsusukkia ja kukkamekkoja, ja ehkä jopa näyttäviä keltaruusu-hiuspantoja
kera
maalarinvalkoisten nahkakenkien,adidas-sukkien,tummanvihreitten Vonkaaja-mies shortsien ynnä selkään liimaantuneen,pari numeroa liian pieneen, pikee paitaan
......sonnustauneita bilettäjiä?
(hetkonen,tuossa lauseessa ei ollut mitään päätä-ei häntää, ihmeellinen rakennelma,olkoon)

ei vaiskaan...musahan se tärkeintä on.Hyvä että , edes jotain katsottavaa tulee.
K.Illan valssikin oli ihan mukava, vaikken osaa edes tanssia. Rautalankaa, jees!
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
jazzmies
14.04.2012 20:13:43
Tuollaisia tuolla nyt sitten on. Just tuon takia lopetin hääkiertueen. Roope Salminen & Koirat, Likka ja The Jags ovat ulkona. Ne olivat kaikista parhaat. Ääh!
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
HotWheels
14.04.2012 20:26:41
GHA

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)