Aihe: Bänditovereista
1 2 3 4 510 11 12 13 14
KoskPaavo
04.10.2006 12:47:03
Nuo Jussin videot on kova juttu. Oon monta kertaa pyytämällä pyytänyt että te rakkaat hunppaveikot laittaisitte vähänkään näyttöä. Tässää nyt tulee oikein kuvan kanssa. Varsinkin tuo "I Will Survive" on loistava. En yhtään ihmettele että Jussilla riittää keikkoja ja että niista vielä saa minkä pyytää. Jussi tekee työnsä antaamuksella ja silloin yleensä homma onnistuu. Muuten, onko se toinen torvi siinä mukana vain näön vuoksi?

Siis mites mä saisin "Rantakoivun alla"-videon julkiseen maailmanlaajuiseen levitykseen. Olen tumpelo näissä.
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
Timi
04.10.2006 13:18:17
Bärkkeles ko ei aukee täl koneella shoy!Tahtoo nähä ja kuulla!!!
Kylmän viileesti!
Mandoman
04.10.2006 13:46:55 (muokattu 04.10.2006 13:50:29)
En saanut avattua noista mitään prle!

Hyvin siirtyi nopeudella 222 kt/s ja aukesikin ilman ongelmia. Hyvää meininkiä!
Savon rahvaan luonne esiintyy suuresti edukseen: itsenäisyyttä ilman julkeutta, kohteliaisuutta ilman matelemista; oman arvon tuntoa ja tyytyväisyyttä säätyynsä; harkintaa ja tervettä arvostelua joka tilaisuudessa. Elias Lönnrot
Mikko T.
04.10.2006 14:15:06

Isojussi on karu äijä. Hattu nousee täälläkin.
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
WanhaWetäjä
04.10.2006 17:23:08

Toki, mutta kahdesta pahasta oli valittava se itelle pienempi. Saanpa olla solistina päntissä joka tekee 110%:sesti sen, mitä sanon. Eikä mangu liksaa tai törttöile kännissä.

No mä olen kuullut ja antanut itseni ymmärtää että sä olet vähän tollanen johtaja-tyyppi,omatoimiseen työskentelyyn paremmin taipuva kaveri,kuin kompromisseja täynnä oleviin bänditouhuihin,joten tuo hommahan on kuin tehty sulle :-)

Ehkä en kommentoi tuota laulua,mutta ei sitä määräänsä enenpää jaksa kuunnella,eli tässäkin kohtaa ymmärrän miksi olet suuntautunut show-osastolle...karokeltahan nuo kaks ekaa näytti,ja taustat vois olla vähän paremmilla saundeilla tehdyt?Ottaa noi häijyt midikitarat näin kitaristina korvaan,ne on sen verran wanhaa vuosikertaa,Oiwallako tehty?Osta Virtual guitarist,tai tee taustat audiona,mä voin tulla soittaan kitarat,asevelihintaan,HOHO!

Toisaalta,liian hyvänkuuloset taustat rikkoisivat tuon nyt niin harmonisen kokonaisuuden :-)

Mutta varmaan hauska osasto pieninä annoksina ja sille oikeassa ympäristössä...toi viimenen linkki ei suostunut aukeen,jäi tökkiin siihen introon ;-/
Ostan Casion kun täytän 50v...
Coelhinho21
04.10.2006 19:33:54

Jatka IsoJ vain menemään, hienoa show:ta. Ja uskallan väittää, ettei monellakaan täälä kirjottelevista tuo show taittuis. Elikkäs: *nostaa hattua, kumartaa!*
Confidence is the feeling you have before you understand the situation.
Kuulapää
04.10.2006 23:28:34
No mä olen kuullut ja antanut itseni ymmärtää että sä olet vähän tollanen johtaja-tyyppi,omatoimiseen työskentelyyn paremmin taipuva kaveri,kuin kompromisseja täynnä oleviin bänditouhuihin,joten tuo hommahan on kuin tehty sulle :-)

Ehkä en kommentoi tuota laulua,mutta ei sitä määräänsä enenpää jaksa kuunnella,eli tässäkin kohtaa ymmärrän miksi olet suuntautunut show-osastolle...karokeltahan nuo kaks ekaa näytti,ja taustat vois olla vähän paremmilla saundeilla tehdyt?Ottaa noi häijyt midikitarat näin kitaristina korvaan,ne on sen verran wanhaa vuosikertaa,Oiwallako tehty?Osta Virtual guitarist,tai tee taustat audiona,mä voin tulla soittaan kitarat,asevelihintaan,HOHO!

Toisaalta,liian hyvänkuuloset taustat rikkoisivat tuon nyt niin harmonisen kokonaisuuden :-)

Mutta varmaan hauska osasto pieninä annoksina ja sille oikeassa ympäristössä...toi viimenen linkki ei suostunut aukeen,jäi tökkiin siihen introon ;-/

HOHO! Ww alkaa lämmetä IsolleJiille. Kohta ne jo melkein seukkaa. HOHO! Eräs nimeltämainitsematon laulava rumpali voisi todeta: Oi mukavaa!!!!
Turkulaisuus, kuolemansynneistä pahin!!
pekkajau
04.10.2006 23:46:26 (muokattu 04.10.2006 23:50:27)
HOHO! Ww alkaa lämmetä IsolleJiille. Kohta ne jo melkein seukkaa. HOHO! Eräs nimeltämainitsematon laulava rumpali voisi todeta: Oi mukavaa!!!!

Ukkivainaa joka oli syntynyt vuonna -1906 kertoi mulle kun olin pikkupoika, kuinka hän oli poikasena naapurin ökytalon pojan kanssa ollut kotikylän lammella vetämässä uistinta ja sillon kun ukki oli uistinkelanpitovuorossa niin uistin tarttui johonkin perkeleen pohjanhakoon ja jäi kiinni ja karhurihmasta tehty siima meni poikki siinä repiessä... ja uistin jäi pohjaan. Uistin oli sen naapurin pojan.
Elettiin sillon kai vuotta 1920.

No 50-luvun alussa ukki oli tilannut tältä samalta "Heikiltä" heinähäkillisen heiniä kun meillä oli vaan hehtaari maata ja kaksi lehmää navetassa ja kaikki heinät oli ollut lopussa ja kova pakkastalvi edessä.

Kuorma oli ollut tosi löysään poljettu ja ukki oli sanonut että eihän tässä ole kun puolet siitä kuormasta mitä on tilattu... mutta täyttä hintaa siitä vaan pyydetään! Sillon oli "Heikki" tuuminut että: "Maksa se uistin!"
Minä elän!
isojussi
05.10.2006 00:34:50
Vittu, että on nytkuunnellen ääni tossa räkäinen. Kyllä kuulee edellisenä iltana tupakansavuisessa B-paikallikuppilassa vedetyn kolmen tunnin stand upin....
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Timi
05.10.2006 08:05:30
Vittu, että on nytkuunnellen ääni tossa räkäinen. Kyllä kuulee edellisenä iltana tupakansavuisessa B-paikallikuppilassa vedetyn kolmen tunnin stand upin....

Eiks se homma oo normaalisti ihan lyhyt pätkä?Kuka helkutti jaksaa tuntitolkulla kuunnella?JUSSI!Tee jotain,en saanut kotitikoneellakaan auki sitä sun tsydeeemiä.Haluu nähä!!
Kylmän viileesti!
omarklah
05.10.2006 08:44:30

Kun nyt itse tuli noita isojussin ääni-/kuvanäytteitä analysoitua, niin laitan tähän samanlaiseen syyniin yhden orkesterimme tallenteen erään keikan loppuillan materiaalista.
Tänä kesänä tallennettua ja kameran omalla mikillä - eli äänenlaatu ei ole paras mahdollinen...

Tiedosto on iso (66Mb) eli ei kannata ihan köpöyhteyksillä lähteä lataamaan...

http://www.angliaorkesteri.com/kuvat/misc/villiksi_syntynyt.mpg
Tää sit sanois tälleen...
baron
05.10.2006 08:53:14

Kun nyt itse tuli noita isojussin ääni-/kuvanäytteitä analysoitua, niin laitan tähän samanlaiseen syyniin yhden orkesterimme tallenteen erään keikan loppuillan materiaalista.

Upea esitys, kiva kun joillain taittuu.
Musan lisäksi visuaalinen puoli loistava:
1. Hyvännäköinen pystö
2. Valo/savushow mahtava.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
isojussi
05.10.2006 09:14:53 (muokattu 05.10.2006 09:39:01)
Eiks se homma oo normaalisti ihan lyhyt pätkä?Kuka helkutti jaksaa tuntitolkulla kuunnella?

Joo jos se on pelkkää stand-uppia, niin 15-20 minuuttia, mutta mulla on noita lauluparodioita siinä enämpi osa, joten hyvä setti on 30-60 minuuttia yleisöstä riippuen. Toi kolme settiä on jo äänelle aika hupaa, kun se ei lepää siinä samalla lailla, kun normi tanssivedossa.

JUSSI!Tee jotain,en saanut kotitikoneellakaan auki sitä sun tsydeeemiä.Haluu nähä!!

Päivitä mediaplayeri?

EDIT - auttaiskohan jos ton MPEG-1:n tilalla käyttäisin MPEG-2:ta
isojussi
05.10.2006 09:37:44
...yhden orkesterimme tallenteen erään keikan loppuillan materiaalista.
Tänä kesänä tallennettua ja kameran omalla mikillä - eli äänenlaatu ei ole paras mahdollinen......

Hyvältä näyttää - varsinkin solisti.

Onko toi valokalusto teidän oma?

Mitkä scannerit?

Ääntä ei tässä koulun opettajakonheessa voi kuunnella.
Riksteri
05.10.2006 09:39:40
Tänä kesänä tallennettua ja kameran omalla mikillä - eli äänenlaatu ei ole paras mahdollinen...

Hyvä meno näytti olevan ja parani loppua kohti. Söpö ja kiltin oloinen pystö, mukavan lyhyt hamonen, mutta lavaliikkumisessa pitäisi petrata, IsoJussi voisi opettaa :) Soittopuoli toimi hyvin ja isossa orkesterissa on aina omaa meininkiä, jota pienemmällä kokoonpanolla on vaikea saada aikaiseksi.
Tahdin tärkein sävel on sen alussa, ja kaikkien muiden sävelten vaikutus riippuu niiden sijainnista. Asiaa voi havainnollistaa toistamalla ääneen seuraavia tavuja: hum-pa-pa-hum-pa-pa ...
isojussi
05.10.2006 09:47:48 (muokattu 05.10.2006 09:48:03)
On muuten saatanan opettavaista filmata omaa esiintymistään. Omasta videosta omat miinukset, jotka pistivät omaan silmään nyt ensialkuun:

- Mun pitäis monessa kohtaa liikkua rauhallisemmin.
- Ei saisi olla niin etukumarassa ja niskat kyssyssä.
- Muutenkin joka helvetin liikahdus NÄKYY ja havaitaan. Pitäis vanhana teatteriesana munkin se muistaa.
- Ääni PITÄÄ avata ja lämmitellä ennen vetoa.
- Miksaillessa huomasin, että laulusaundi oli "tunkkainen". Pitäneen kokeilla toista mikkiä ja rauhallisempa equa.
omarklah
05.10.2006 09:49:39 (muokattu 05.10.2006 09:50:36)

Hyvältä näyttää - varsinkin solisti.
Onko toi valokalusto teidän oma?
Mitkä scannerit?
Ääntä ei tässä koulun opettajakonheessa voi kuunnella.

Valoshow ja äänentoisto oli ulkoa ostettu, kun ei omat kamat riitä noin isoon tilaan - eli en tiedä noista scannereista.
Meillä itellä ei ole liikkuvia valoja - "vain" erikokoisia ja tehoisia par-kannuja liikaa -> lue aina hiki lavalla....
omarklah
05.10.2006 10:13:22

On muuten saatanan opettavaista filmata omaa esiintymistään.

Jep - meillä on tarkoitus viikon päästä lauantaina käydä saunan ja oluen merkeissä porukalla läpi koko tuo keikka, josta tuo videopätkäkin oli.
6x45 minuuttia olisi analysoitavaa.
Parannettavia asioita lienee aika paljon, ainakin stemmalaulut ja lavashöy vaatii edelleen treenausta...
uruttaja
05.10.2006 10:15:38
Jep - meillä on tarkoitus viikon päästä lauantaina käydä saunan ja oluen merkeissä porukalla läpi koko tuo keikka, josta tuo videopätkäkin oli.
6x45 minuuttia olisi analysoitavaa.
Parannettavia asioita lienee aika paljon, ainakin stemmalaulut ja lavashöy vaatii edelleen treenausta...

Miten sulla hermo kestää? Mulla tulis turpaanvetokisat jos noin kauan pitäis analysoida yhtään mitään.

Kunnioitusta herättävää suhtautumista teillä asiaanne.
Martso
05.10.2006 11:15:53
Miten sulla hermo kestää? Mulla tulis turpaanvetokisat jos noin kauan pitäis analysoida yhtään mitään.

Kunnioitusta herättävää suhtautumista teillä asiaanne.

Keikan purkaminen on oma juttunsa, meillä se on vitsi. :) Mutta erittäin kunnioitettavaa tosiaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)