Aihe: Mistä saitte rakkauden tanssi-musiikkiin?
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Martso
05.06.2006 21:18:24
Hartaudella varmaan kuuntelette...

Jokkait se vain minulle passaa. Haitarit on hienoja pelejä, jos niitä taidolla ja hyvällä maulla ossaa soittaa.
Timi
05.06.2006 21:53:12
Mä pienenä rapsutin jo rikkakihveliä toiseen ja tuijotin takan tai uuninluukun taakse liekkeihin.Ei musta tullut pyromaania.Minä halusin soittajaksi!Päivälehtien reunoihin laadittiin ilmataisteluita Battler Brittonin kuvioihin perustuen.AAghh.Donnervetterrr,Vihollisia kello kuudessa.Ou Shit.Kamerad.Piti kulkea Aron soittimen ohitse,tai sisään.Siellä se oli !Lefima Beverley satsi,aidolla nahkakalvolla.Jatkuu myöhemmin...
Kylmän viileesti!
uruttaja
05.06.2006 22:38:13
Jokkait se vain minulle passaa. Haitarit on hienoja pelejä, jos niitä taidolla ja hyvällä maulla ossaa soittaa.

Erikoistalu 222.

Olet etuoikeutettu humppamies, nimittäin niitä joilla sekä taito että hyvä maku on tosi harvassa. Rihivin kamu tais olla se teidän haitaristi.
paice60
05.06.2006 23:44:15
Mä kanssa paukuttelin henkareilla ensin sohvan päätyä ja sitten kun äiti kielsi, niin pahvilaatikoita. Sitten yks´ kaveri teki rummut taivuttamalla peltiä ympyrän muotoon ja ostettiin siihen oikeet kalvot, oli hienoo. Ekat oikeet rummut sain sitten myöhemmin (vanhempien suosiollisella avustuksella) ja samana päivänä suoraan keikalle. Paluuta ei ole ollut sen jälkeen. Velipoikien kanssa alettiin Beatlesiä soittamaan ym. Musiikki on aina ollut iso osa elämää.
Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen.
isojussi
05.06.2006 23:55:22
... Haitarit on hienoja pelejä, jos niitä taidolla ja hyvällä maulla ossaa soittaa.

Niinkun mitkä tahansa muutkin. Ja päinvastoin.
Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö"
DVD
05.06.2006 23:57:07
Mun setä soitti kaksrivistä ja mandoliinina. Ehkä sieltä. Kuka tietää.
manjaana
06.06.2006 00:01:34
Mun setä soitti kaksrivistä ja mandoliinina. Ehkä sieltä. Kuka tietää.

Voih, mulla on kanssa tallella tuo mummun vanha mandoliini, korjautin sen aikoinaan, soittaa en kyllä sitä osaa..
MK:Sehä on J. Manjaana ja mustat klasit
Aune
06.06.2006 09:11:37
Niinkun mitkä tahansa muutkin. Ja päinvastoin.

Plussaa. Aune on taas ehkä noussut väärällä jalalla vuoteesta, mutta pännii joskus tuo täällä itsestäänselvänä pidetty "tosiasia", että jos soittaa haitaria, on oletusarvoisesti tyylitajuton ihminen, vaikkei kukaan ole edes soittoasi kuullut ja täytyy oikein todistaa asian olevan toisin. Tänks, Jussi. Eikä tästä tämän enempää, etten taas rupea vaahtoamaan, ja sitähän ei jaksa kukaan... ;) *syvä hengitys* Mutta kun se on mulle niin tosi rakas soitin...

Niin, joo, ja taas aiheeseen liittyen: Mun vanhemmat on aina suhtautuneet tosi buenosti soittamiseen, 8-vuotiaana laitettiin haitaritunneille ja laatupeleillä on aina saanut soitella. Siitä niille iso plussa.
Automaattinen basistitulkki toistaiseksi poissa käytöstä. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa vaivaa.
isojussi
06.06.2006 09:49:52
...Tänks, Jussi...

Ei mitn.

Ylihuomenna olis keikka hyvän haitaristin kanssa - which is nice.
Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö"
omarklah
06.06.2006 09:52:21

...Mun vanhemmat on aina suhtautuneet tosi buenosti soittamiseen, 8-vuotiaana laitettiin haitaritunneille ja laatupeleillä on aina saanut soitella...

Kyllä vanhemmat minuakin tukivat - vaan kun köyhistä oloista lähettiin, ei ollut varaa kunnon soittimiin. Kaikenmaailman ritsoilla sitä tuli ensimmäiset kymmenisen vuotta sormet verillä reenattua ennenkuin oli varaa ostaa "oikea" soitin. Mihinkään soittotunteihin ei ollut sen paremmin varaa - hommat plokattiin levyiltä/radiosta ja veivattiin niin moneen kertaan, että kuviot meni varmasti oikein. Oikean koulutuksen puutteesta johtuen tuo teoriapuoli ei ole niin vahva kuin käytäntö - vaan who cares - en minä ainakaan :o)
Tää sit sanois tälleen...
Aune
06.06.2006 10:05:21
Oikean koulutuksen puutteesta johtuen tuo teoriapuoli ei ole niin vahva kuin käytäntö - vaan who cares - en minä ainakaan :o)

En mäkään ole vielä tavannut muusikkoa, jonka instrumenttina on teoria. ;)
Automaattinen basistitulkki toistaiseksi poissa käytöstä. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa vaivaa.
Musiikkia korville
06.06.2006 10:08:43 (muokattu 06.06.2006 10:09:43)

Plussaa. Aune on taas ehkä noussut väärällä jalalla vuoteesta, mutta pännii joskus tuo täällä itsestäänselvänä pidetty "tosiasia", että jos soittaa haitaria, on oletusarvoisesti tyylitajuton ihminen, vaikkei kukaan ole edes soittoasi kuullut ja täytyy oikein todistaa asian olevan toisin. Tänks, Jussi. Eikä tästä tämän enempää, etten taas rupea vaahtoamaan, ja sitähän ei jaksa kukaan... ;) *syvä hengitys* Mutta kun se on mulle niin tosi rakas soitin...

Ehkäpä tuo johtuu siitä, että haitari/hanuristi on hieman samanlailla tarkkailun alla oleva kohde kuin esmes laulaja (en tarkoita nimimerkkiä). Suurin osa huonosti vetävistä laulajista karsiutuu pois (ei kaikki, ei kaikki), mutta hanuristien kohdalla esmes minä en oo ihan tuohon lopputulokseen tullut... No, se on mun mielipide ja sitä en tiedä kuinka totuudenmukainen se on.

En silti lähde itse arvostelemaan kenenkään soittoa (/soitinta) näkemättä tai kuulematta, jos lähden silloinkaan.

Positiivista palautetta annetaan aivan liian vähän, negatiivista annetaan senkin edestä. Tämä maa on täynnä huonon itsetunnon omaavia soittajia, joiden täytyy negatiivisen palautteen kautta pönkittää egoaan.
...ja tätä mieltä on MK.
Aune
06.06.2006 10:23:20
...Positiivista palautetta annetaan aivan liian vähän, negatiivista annetaan senkin edestä. Tämä maa on täynnä huonon itsetunnon omaavia soittajia, joiden täytyy negatiivisen palautteen kautta pönkittää egoaan...

Tiedän, niitä löytyy omasta lähipiiristä ja joillakin on jopa samoja geenejä... Itse en oikein ymmärrä, kun mun mielestä toisen soittotaito ei oo keltään toiselta pois. Eikä sen toisen mollaaminen käsittääkseni automaattisesti kohenna omaa soittotaitoa. Tiedän, kun oon joskus kokeillut. :)
Riksteri
06.06.2006 10:32:49 (muokattu 06.06.2006 10:49:22)
En mäkään ole vielä tavannut muusikkoa, jonka instrumenttina on teoria. ;)

Pythagoraan sanotaan keksineen musiikin, teoreettisesti, kenties ilman aistihavaintoja :)

"Pythagoralaisten mielestä matemaattinen tieto näytti olevan varmaa, sitä
saattoi soveltaa todelliseen maailmaan, ja, mikä parasta, se saavutettiin
pelkällä ajattelulla, ilman aistihavaintoja. Ellei aistimaailma sovi
matematiikkaan, se saa syyttää itseään."

Ed. Tämän voi ymmärtää myös siten, että ellei haitarin vire sovi muuhun musiikkiin ja ylipäätään matematiikkaan, saa se syyttää itseään.
Pythagoras: Mikä on viisainta? Numerot. Mikä on kaikkein tosinta? Suurin osa ihmisistä on pahoja.
Aune
06.06.2006 13:43:38
Pythagoraan sanotaan keksineen musiikin, teoreettisesti, kenties ilman aistihavaintoja :) ...

Toi Pythagoras mahtoi vedellä komeita teoriasooloja. :)
omarklah
06.06.2006 13:46:00

Toi Pythagoras mahtoi vedellä komeita teoriasooloja. :)

Haitarilla kenties :o)
Tää sit sanois tälleen...
Aune
06.06.2006 13:50:41
Haitarilla kenties :o)

Ei kun sillä teorialla, tietty. Tai jos se teki teorialle "mitä Jimi Hendrix teki sähkökitaralle". (Eli löi päreiksi ja pisti palamaan.) :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)