Aihe: humpparumpali
1 2 3 4 58 9 10 11 12
KoskPaavo
27.06.2006 15:52:07
Sunhan ei pitänyt tähän puuttua, mutta kun kerran aloit niin...Soundit ovat suoraan luupattu oikeista rummuista aivan niinkuin syntikoihinkin. Ja pellit samalla lailla. Veikkaanpa että näkemättä ajattelet vain että onpa rummut kerrankin hyvin mikitetty ja miksattu, kun kuuluvat niin hyvin. Tremolot toimii aivan dynaamisesti ja kun siirtää lyönnin laitaan päin, soundi muuttuu myös aivan aidosti. Samoin pelleissä lyöntikohta vaikuttaa soundiin. Kyllä nää on hauskoja kun teilataan uudet asiat kokeilematta ja tietysti puukorvallehan ei voi mitään, en tiedä sinun korvistasi mutta...Jokainen voi soitella millä tykkää ja mulla noi V:t on ollut jo yli 10 vuotta, edelleen keikkaa riittää aika mukavasti eli ei ne nyt ihan niin paskat voi olla kuin mitä moni antaa ymmärtää. Moneppä nyt joissain kohtaa kauppaan kuuntelemaan niitä rumpuja, tietysti riippuen että onko tuolla maaseudulla kauppoja, mistä löytyy niin kalliita laitteita niiden Casioitten seassa.

Älä välitä, kuvittele minkälaista v-tuilua ensimmäisten rumpusettien käyttäjä kuuli kateellisilta kolleegoilta.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
isojussi
27.06.2006 18:02:34
Rollen V-drumseissa on helevetin hyvät saundit. On tullyutestattua. Muista, kun Frööpelin esat oli Koskissa. Vetivät liikuntahallissa aivan hiton hiljaa. Silti esim. peltisaundit oli yhdet parhaista, mitä olen koskaan kuullut.
Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö"
Ukko
27.06.2006 21:14:28

Rollen V-drumseissa on helevetin hyvät saundit. On tullyutestattua. Muista, kun Frööpelin esat oli Koskissa. Vetivät liikuntahallissa aivan hiton hiljaa. Silti esim. peltisaundit oli yhdet parhaista, mitä olen koskaan kuullut.

On ja kun kerran nauhoiteltiin meillä Rollen kaa swing sessioita niin "narulle" tarttui ihan aidon kuuloista pauketta. Valehtelematta ei kukaan pysty sen perusteella sanomaan onko kyseessä aidot vai virtuaali rummut.
Tankero
28.06.2006 10:35:27
Älä välitä, kuvittele minkälaista v-tuilua ensimmäisten rumpusettien käyttäjä kuuli kateellisilta kolleegoilta.

Ei tainneet Genelle paljon vittuilla.
Varmasti, vissiin.
Tankero
28.06.2006 10:38:56
On ja kun kerran nauhoiteltiin meillä Rollen kaa swing sessioita niin "narulle" tarttui ihan aidon kuuloista pauketta. Valehtelematta ei kukaan pysty sen perusteella sanomaan onko kyseessä aidot vai virtuaali rummut.

Ja mitä sitten, jos pystyiskin erottaan. Sähkikiset tai perinteiset, mitä väliä, jos on hyvät saundit.
Jos mies tykkää vetää sähkikisillä niin ok. Jos joku ei niin ei.
Varmasti, vissiin.
EP
28.06.2006 12:48:46 (muokattu 28.06.2006 12:50:20)

Ei mittää sittenkkää..
KoskPaavo
28.06.2006 19:14:07
Ei tainneet Genelle paljon vittuilla.

Gene ei ollut ensimmäisiä, eiköhän tuon setin kehittely alkanut jo 1800-luvun loppupuolella.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
isojussi
28.06.2006 21:03:08
Gene ei ollut ensimmäisiä, eiköhän tuon setin kehittely alkanut jo 1800-luvun loppupuolella.

Mutta oli eka, joka vei setin studioon.
KoskPaavo
28.06.2006 22:31:54
Mutta oli eka, joka vei setin studioon.

Olikos siellä sitten ennemmin joka rummun soittaja erikseen?
isojussi
28.06.2006 23:17:39

Ilmeisesti - näin ainakin olen antanut itselleni kertoa.
baron
29.06.2006 08:36:44

Mä oon kuvitellut, että lähtökohta on ollut marssivat soittokunnat, joille on luontevaa, että joka rummulle oma soittaja ja kun alettiin soittaa istualtaan, aluksi tehtiin samoin.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
AnselmiMaa
29.06.2006 08:38:51 (muokattu 29.06.2006 08:49:35)
Mä oon kuvitellut, että lähtökohta on ollut marssivat soittokunnat, joille on luontevaa, että joka rummulle oma soittaja ja kun alettiin soittaa istualtaan, aluksi tehtiin samoin.

Kehittyvää sakkia. ; )

-1-
Pöhölö!
KoskPaavo
29.06.2006 09:16:07
Kehittyvää sakkia. ; )

-1-

Kumpikohan oli ensin , basarin- vai haitsun pedaali?
philias23
29.06.2006 11:56:39
Kumpikohan oli ensin , basarin- vai haitsun pedaali?

"Jo 1800 -luvun puolella keksittiin laittaa bassorumpu, joka siihen asti oli ollut hihnoilla kiinni soittajassa, maahan. Bill Ludwig ja eräät muut kehittivät maassa olevaan bassorumpuun pedaalin jo 1900-luvun alussa, virvelirummulle oli tuolloin jo teline. Näin rumpali saattoi istua soittaessaan. Bassorummun päällä oli usein myös erilaisia lehmänkellon ja puupenaalin tapaisia lyömäsoittimia, joilla soittoa väritettiin. Myöhemmin settiin lisättiin ns. lattia-tomi ja rumpujen kehäkoon pienentyessä myös bassorumpuun kiinitettävä pikku-tomi. Vasta 1920-luvulla syntyi Hi-Hat (haitsu), jonka esiasteena oli ns. sock symbals, joka koostui maassa olevasta ja jalkaan kiinnitetystä symbaalista, jota jalalla soitettiin. Hi-hatin hyvä puoli oli se, että sen teline oli niin korkea, että sitä saattoi soittaa jalkapedaalin lisäksi kapuloilla."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rumpusetti

..kyllä se kuukle tietää kaiken! Vielä ku oppis käyttää... :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)