Ukko 08.03.2010 21:35:47 | |
---|
TONNI TALUUUU!!!!! COVS jäsen nro 6 |
EP 08.03.2010 22:00:16 | |
---|
Ukko: Saattaa tulla hiki ja se ei ole koskaan hyvästä. Joskus on ollut sellaisia kavereita, että yrittävät laistaa, rumpalit joskus muka säätelevät niitä pönttöjänsä ku toiset kantaa.. ; ) Yks hanuristi oli ihan huippu, se kanto pelin lauteille ja istu lavan reunalle ja katteli vaan päältä ku muut roudas ..ei yhtään ees hävenny. Ihan kaikille ei kyllä kannata uskoo heleposti särkyvää, semmottille jotain mitä ei saa saatana millään rikki, toi "hanurikaveri" oli justiin sellanen ..ilmeni myöhemmin! |
pekkajau 08.03.2010 22:08:11 | |
---|
Tankero: Mikä siinä roudaamisessa on niin vastenmielistä? Pikku juttu yleensä. Olen ihan samaa mieltä. Olen kyllä tavannut niitä jotka eivät tätä ymmärrä. http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE |
hvinnamo 08.03.2010 23:29:11 | |
---|
Roudaamisessa on hyvä noudattaa armeijan ohjesääntöä: Aivot nollaasentoon-laita!,kamat sisään-kanna!,Aivot takaisin päälle-palauta! Ja hups: kamat on roudattu ihan ilman vitutusta :) |
pekkajau 08.03.2010 23:36:57 | |
---|
hvinnamo: Roudaamisessa on hyvä noudattaa armeijan ohjesääntöä: Aivot nollaasentoon-laita!,kamat sisään-kanna!,Aivot takaisin päälle-palauta! Ja hups: kamat on roudattu ihan ilman vitutusta :) Näinpä näin! Sitten vaan päälle shou! http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE |
Kukko 09.03.2010 10:28:03 | |
---|
EP: Joskus on ollut sellaisia kavereita, että yrittävät laistaa, rumpalit joskus muka säätelevät niitä pönttöjänsä ku toiset kantaa.. ; ) Yks hanuristi oli ihan huippu, se kanto pelin lauteille ja istu lavan reunalle ja katteli vaan päältä ku muut roudas ..ei yhtään ees hävenny. Ihan kaikille ei kyllä kannata uskoo heleposti särkyvää, semmottille jotain mitä ei saa saatana millään rikki, toi "hanurikaveri" oli justiin sellanen ..ilmeni myöhemmin! Joo- tai sitten jotain puhelu-wc-kontaktihenkilökunnankanssa-tms. paskaa.Se kuitenkin vituttaa eniten että kuvitellaan ettei muut huomaa kun tässä sluibailen omiani..Sanois rehdisti että en roudaa, tehkää te! "Kitarakoulu viisivuotiseksi"
-Minä- |
Tankero 09.03.2010 11:11:06 (muokattu 09.03.2010 11:11:22) | |
---|
Lennu: Mä oon vaan niin laiska ja löysä, ettei jaksais mitään fyysistä ponnistelua. Aika tyypillinen nykynuori soittaja. Melko paljon näkee kaltaisiasi. Humppajyrä |
KanttoriPiiparinen 09.03.2010 11:50:39 | |
---|
Bändikaverit teki joskus oudon katoamistempun, kun piti roudata Hammondia. Rakentelin rullasysteemit alle ja bändi rupesi kestämään kasassa. Kiverät portaat olivat ainut lähes ylipääsemätön maastoeste. Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua. |
humppahanuristi 09.03.2010 11:52:47 | |
---|
Viime keikka, joo. Paremminkin on mennyt. Humpasta rautalankaan... |
Lennu 09.03.2010 11:53:06 | |
---|
Tankero: Aika tyypillinen nykynuori soittaja. Melko paljon näkee kaltaisiasi. Näinpä. Onneksi kamppeet kevenee tässä ajan mittaan. Ei tarvii niitä puisia vaatekomeron kokoisia kaappejakaan keikuttaa enää nokkakärryillä. Sitä voi vaikka siitä tsauntistakin vähän tinkiä, jos kamppeet ei paina niin vitusti. Onneksi en oo ääniteknikko, niin mulle kyllä kelpaa kevyemät ja sitä kautta huonommatkin releet. My life is like an Opel-highway. |
rintapek 09.03.2010 11:57:40 | |
---|
Tankero: Aika tyypillinen nykynuori soittaja. Melko paljon näkee kaltaisiasi. Näkispä useamminkin. Toi fyysinen ponnistelu kun kumminkaan ei o mikään itseisarvo. Räkäposkella roudatuilla kamoilla soittamisessa on varmasti oma lisäarvonsa, mut se ei o mulle vielä valjennut. Itte koitan tota välttää kuin ruttoa, jos vaan fiksumpi tapa on mahdollinen ja onhan se. Omalla bändillä viime keikan roudaus meni wituiks. Kun soittimilla ei lavalla tee mitään, ennenkuin saundtsekki alkaa, ni miks sinne ensimmäisenä tarttee kantaa skittakotelot? Kun sähköt on helpointa vetää milloin lavalla ei ole yhtään mitään, niin mikswitussa lava on täytetty styrkkareilla ja kaapeilla ennenko piuhalaatikkoon on päästy edes käsiksi? Ei ne kumminkaan ala toimimaan ennenko piuhat on vedetty. Mikswitussa ämyrit lyödään paikalleen ennenko ständit on pystyssä? Ja mixwitussa laatikko, jonka kyljissä on merkinnät 400V sisältää voimavirtakaapelin lisäksi sekalaisen määrän mikkipiuhaa ja laitteiden verkkojohtoja? No, tota asiaa ny neuvotellaan kuntoon ja varmaan saadaankin kuntoon. Sit saa taas nautiskella laiskan miehen roudauksesta, mis ei tartte päättömästi hosua. One kind of music only - the good kind |
humppahanuristi 09.03.2010 12:03:36 | |
---|
Lennu: Näinpä. Onneksi kamppeet kevenee tässä ajan mittaan. ..... Onneksi en oo ääniteknikko, niin mulle kyllä kelpaa kevyemät ja sitä kautta huonommatkin releet. Ei ne kevyemmät ole välttämättä huonommat, aina. Mutta vielä viime keikkaan kommentoiden, vaikka kovasti täällä väitetään mikserien kytkentöjen olevan samat merkistä riippumatta ja samalta ne kuulostaa, höpöjä puhuvat. Oli pari stressitekijää eilen keikalla. Ensinnäkin taustalla sunnuntaikeikka, lyhyt yö, päivä töissä, kotona syömässä ja taas keikalle. Basistina oli tuuraaja, ihan eri genren kaveri, harjoitusmäärään ja taustaan nähden veti mallikkaasti, kehityskelpoinen humppabasisti olisi. Ainut vaan, että kun on tiettyyn tottunut, niin joutuu itse sitten koville uusien kuvioiden edessä noin äkkiseltään. Toki basistillekin oli haastetta, ei sillä. No ei se mitään mutta kun vehkeet on sieltä ja syvältä, niin se vasta rassaa. Lavalla oli t-tuotetta riittävästi enkä kyllä kehu sitä yamahan mikserivahvistintakaan. Ja vielä meni oman bändin nimellä vaikka kokoonpano ei ollut sinnepäinkään, ohjelmistosta puhumattakaan. Positiivista omalta kohdalta on, että väkeä oli vähän. Ikävä järjestäjälle. Humpasta rautalankaan... |
Musiikkia korville 09.03.2010 12:08:00 | |
---|
rintapek: Kun sähköt on helpointa vetää milloin lavalla ei ole yhtään mitään, niin mikswitussa lava on täytetty styrkkareilla ja kaapeilla ennenko piuhalaatikkoon on päästy edes käsiksi? Kyllä meillä ainakin vehkeitten sijoittelu lähtee soundipoliittisista + esteettisistä, yms asioista. Ehkäpä tuota optimaalista ratkaisua on helpoin hakea, jos siellä ei ole vielä niitä johtoja lattialla? Toinen juttu on se, että (ainakin mulla) on pyrkimys vetää johdot mahdollisimman siististi ja näkymättömiin eli sekin onnistuu helpommin, kun tietää missä styrkkarit ja muut mööpelit tulee lepäämään. Ei tarvi siten kahteen kertaan niitä johtoja asetella. Mä otan muuten roudauksen urheilusta, mut kyllä se kieltämättä vähän korpeaa, jos on porukassa sellaisia, jotka pyrkii aina sluibailemaan kys hommasta. By: MK |
TEJ 09.03.2010 12:30:46 | |
---|
Roudaus on ihan jees, mut tuli taas huomattua että pitäis olla vähän lihakset lämpimänä. No tosin 6 päivää laivalla alkaa surkastuttamaan kenet vaan.. Kokolattiamatto ja rullakot ovat huono yhdistelmä, mutta saahan pikku hien päälle. Joo, tosiaan tulihan koettua Viking Line Goes on the rocks teema viikko.. Soittakaa pojat setti lisää, jos toinenkin ja vielä ennen turkua vielä kerran ja sitten vielä.. www.myspace.com/dounas |
rintapek 09.03.2010 12:56:24 | |
---|
Musiikkia korville: ? Toinen juttu on se, että (ainakin mulla) on pyrkimys vetää johdot mahdollisimman siististi ja näkymättömiin eli sekin onnistuu helpommin, kun tietää missä styrkkarit ja muut mööpelit tulee lepäämään. Ei tarvi siten kahteen kertaan niitä johtoja asetella.. Siistein ja käytännöllisin ratkaisu minkä tiedän on semmoinen, et piuhat kulkee lavan reunoja myöten. Ihan kaikki. Sähkön jakopisteet on sit vakiopaikoilla. Styrkkarit ja muut mööpelit voipi ihan vapaasti sijoitella. Ei tartte asetella johtoja kahteen kertaan, eikä johtoja vetäessä tartte kierrellä eikä siirrellä niit mööpeleitä. Minust helpompaa. One kind of music only - the good kind |
mack the knife 09.03.2010 15:58:08 | |
---|
Tankero: Mikä siinä roudaamisessa on niin vastenmielistä? Pikku juttu yleensä. On tuossa se kyllä, että sä et yleensä roudaa joka päivä kahta kertaa. Siinä välillä kyllä kypsyttää kun on joku kymmenen päivää reissussa ja roudaa ennen keikkaa ja jälkeen kanssa tai seuraavana päivänä. Kaks päivässä joka tapauksessa. COVS n:o 1. |
baron 09.03.2010 17:11:56 | |
---|
Tankero: Mikä siinä roudaamisessa on niin vastenmielistä? Pikku juttu yleensä Tuuppa meille roudariksi! Mä tykkään sellaisesta että kaikki on valmista, avaan vain flyygelin kannen (sen jaksan tehdä itse) ja alan soittaa. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Tankero 09.03.2010 17:45:48 | |
---|
mack the knife: On tuossa se kyllä, että sä et yleensä roudaa joka päivä kahta kertaa. Siinä välillä kyllä kypsyttää kun on joku kymmenen päivää reissussa ja roudaa ennen keikkaa ja jälkeen kanssa tai seuraavana päivänä. Kaks päivässä joka tapauksessa. Sekin, mutta lähinnä siinä on se, että olen tottunut tekemään ruumiillista työtä. Ei mua hetkauta pikku kamojen kantelu. Humppajyrä |
Ukko 09.03.2010 17:55:16 | |
---|
Tankero: Sekin, mutta lähinnä siinä on se, että olen tottunut tekemään ruumiillista työtä. Olet siis patologi tai hautausurakoitsija ? COVS jäsen nro 6 |
rintapek 09.03.2010 19:01:02 | |
---|
Pannaan tost roudauksesta oma ketjunsa, ni tää ketju voi palata viime keikan muihin asioihin. One kind of music only - the good kind |