Aihe: Nyt etsitään Suomen parasta bilebändiä
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14
sepisti
31.03.2012 22:02:42
blaekie: Aika vahvasti ilmaistu ! , En nyt väitä, että kokonaisuutena paras bändi ei olisi tuossa ehkä nyt sitten voittanut, mutta parannettavaa on kyllä Circus bändillä myös. Eniten häiritsee se yhdessä laulu, joka on jossain määrin lätkäjoukkueen kannustushuutotyyppistä, eli hoilottavaa huutoa ! Vähemmän rojua pliis myös , Juha Torvisen linjoilla olen !

EDIT: Playan AC/DC veto oli aika kova, IMO.

Laulusta olen samaa mieltä. Itseasiassa Sirkus saisi heti lisää kustannustehokkuutta, mikäli bändiin jäisi laulajiksi ainoastaan se voltti-heebo ja kitaristilaulaja.

Nää pari nuorisobändiä on erottanut muista nimenomaan heidän tiukemmat rytmiryhmänsä. Ei tarvi kokoajan pelätä rumpalin sleebaamisen puolesta... No ei vais, mutta tiedättekö sen fiiliksen (oli vahvasti esillä tämän ex-dingo Remixin rumpalilla), kun biisi lähtee vähän nopeasti ja jo muutaman tahdin jälkeen alat jännittämään, että kestääkö rumpali mukana?
EP
31.03.2012 22:07:44
Einherjar: Final Countdown -foksi?

Jälleen kerran.. ei oo niinkään biiseistä kiinni, mut jollei muuta keksi niin ..miksikäs ei? : ))
Tankero
31.03.2012 23:49:22 (muokattu 31.03.2012 23:52:10)
Epämuusikko: Saattohoitotanssien suosikki.ok
Humppajyrä
Lyyki
01.04.2012 13:49:05
Onko nää Kupiainen ja Maristo noit virtuoosiveljessarjan edustajia kenties?

Kyllä taas täysin eri tyylilajin bändejä. Tuli vähän fiilis "Isät vastaan pojat".

CSB:llä aikamoinen show meininki, pisteet niille ehdottomasti. Vähän mullikuoro meininki välillä mut soitto toimii. Playa ei oikeen säväyttäny. Hyvä laulajakaan ei pystyny pelastamaan.
EP
02.04.2012 12:24:02
Tulipa vasta tuota katseltua..
Puhaltimet oli tosiaan plussaa Circukselle, mut se toinen oli pändi oli näistä kyllä muuten kiinnostavampi.
Tanakkaa, rehellistä oman tyylistä musaa, välillä oikein alko oikeesti tykkäämään (vaikkei ihan mielimusaa olekaan), toimii!
JudeJude
03.04.2012 14:49:11 (muokattu 03.04.2012 14:54:52)
jazzmies: Joo. Vaikka näillä asioilla tapanani ei ole päteä, mutta rumpali Mikko on oppilaani, perkussionisti Juhana oli viime vuonna oppilaani, basisti Urho oli kaksi vuotta sitten oppilaani ja kitaristi Roba on tällä hetkellä oppilaanani. Kannattaa muuten tsekata The Syke niminen bändi, joka on tuon Mikon juttu, siinä soittaa myös Roba. Ei mulla muuta.

Hauska lukea täältä, että vanha porukka on vielä kasassa. Mä soittelin bassoa noiden kanssa lukiossa.

Sittemmin eri teitä, niin kuin aina menee :)

Edit: Ja Kalle vielä juontajana! Pieni on maailma.
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
yourho
03.04.2012 19:47:36

Moro!

Kiitos kaikesta hyvästä palautteesta, koirat jatkavat rytmimusiikin ilosanoman jakamista täysipainoisesti tappiosta huolimatta, Tampereella käynti ei ollut turha reissu! Hauskaa nähdä et ohjelma on herättänyt täälläkin keskustelua :) Meidät voi bongata keikalta seuraavan kerran Helsingissä vappuna. Nyt vaan tsempataan paras bändi voittoon skabassa!

-Urho/ Roope Salminen ja koirat
Vilhelmus
04.04.2012 15:24:51 (muokattu 04.04.2012 15:28:21)

Pakko kommentoida hieman myös tuoreinta jaksoa, katsoin sen nimittäin vasta juuri.

Playan oon nähny livenäkin lähiaikoina, mukavia miehiä ja ammattisoittajia, siinä ei mitään. Täytyy vaan sanoa että hiöaigouögenit ei oo kyllä ehkä tän päivän bilemestoissa sitä "kuuminta hottia" ja vaikka laulumies on bilebändikisan paras, se ei pelastanut mun silmissä hommaa Playalle. Muiden jätkien virkamiesmäinen olemus ja ehdottomasti liian hitaat tempot toisensa jälkeen eivät kyllä sytytä. Missäs ne bileet oli?

Circus oli kyllä huippu. Laulajien osaaminen ei ollut lähellekään samalla tasolla, mutta vitun hyvä kokonaisuus kyllä. Erittäin viihdyttävä. Aloha ihmetteli kyllä ihan oikein, että millaisella instanssilla mahtaa olla massia tilata tuollainen pumppu keikalle..

Kumman vähän suomirokkia on kisassa kuultu. Perusurpoyleisöönhän se uppoaa kuin häkä.

e:
edelleen muuten ohjelma on aika hohhoijaa. Mikä itu niissä juontajien lavavierailussa on? Kalle veti muutaman lainin Circuksen kanssa ja Anna ei todellakaan ihan mikään Torvisen mainostama rokkikissa ollut, vaikka rokkibiisiä vetikin. Itsekin ko. biisiä paljon vetäneenä sanojen unohtamista ei voinut olla huomaamatta..
Jäätävä mänkkinen.
sepisti
04.04.2012 17:41:36
Onhan toi formaattina aika vaivauttava... Tekopirteet juontajat, yleisönä lapsia ja tuomaroinnista en viitti edes sanoa.

Niitä esityksiä on kyllä kiva katsoa. Oon kyllä epäillyt, että ohjelman miksaaja on tähän asti tainnut tehdä lähinnä uutisia. Tämä välillä haittaa kuuntelukokemusta.
EP
04.04.2012 17:48:56
sepisti: Onhan toi formaattina aika vaivauttava... Tekopirteet juontajat, yleisönä lapsia ja tuomaroinnista en viitti edes sanoa.

Niitä esityksiä on kyllä kiva katsoa..

Hmm.. aika pitkälle samaa mieltä, vaan onhan tuossa ollu hetkensä.
tarmo
04.04.2012 17:54:51
Vilhelmus: vaikka laulumies on bilebändikisan paras..

En vielä jakaisi titteleitä, The Jagsissa vaikuttaisi olevan hyvää laulukattausta. Taitaa silti jäädä ohjelma seuraamatta.
jazzmies
04.04.2012 18:32:28
sepisti: Onhan toi formaattina aika vaivauttava... Tekopirteet juontajat, yleisönä lapsia ja tuomaroinnista en viitti edes sanoa.

Niitä esityksiä on kyllä kiva katsoa. Oon kyllä epäillyt, että ohjelman miksaaja on tähän asti tainnut tehdä lähinnä uutisia. Tämä välillä haittaa kuuntelukokemusta.

Mielestäni juontajat ovat erityisen hyviä ikäänsä nähden ja vieläpä osaavia laulajia, ja myös tuomarit ovat päteviä omista lähtökohdistaan niin kuin pitääkin. Sarja on hyvin kuvattu ja saundi on OK. Erittäin positiivinen ilmiö tämä ohjelma.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Einherjar
04.04.2012 18:57:27

Yleisön osaltahan olisi loistavaa, jos tämä ohjelma olisi livenä nauhoitettu jossakin baarissa tai vastaavassa. Niissähän nämä bändit (tai ainakin osa) töitänsä tekee.

Tuomarit on ehkä päteviä, mutta oikeastaan vain Ahola on ollut kuuntelemisen arvoinen, IMO. Siitonen on tarttunut ihmeellisiin pikkuasioihin ja Torvinen oikeastaan ei ole kritisoinut mitään. Saa sitä nyt sanoa välillä muutakin, kun että "Oli ihan kiva".
Eniten pistänyt ihmetyttämään arvon laulunopettajan kritiikittömyys köörilauluihin. Esim. viime ohjelman sonnikuorot jäi kokonaan kommentoimatta...

Ei ole kyllä mitään hajua miksaajien todellisesta pätevyydestä, mutta osaltaanhan tämä myös johtuu lähtösoundeista. Toisilla ne on enemmän kohdillaan, kun toisilla...
Balansseista voisin ehkä vähän heittää kritiikkiä, kun välillä tuntuu ettei kitarat ja synat kuulu mihinkään rummut-basso-laulu -akselin alta.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Vilhelmus
04.04.2012 18:58:22

tarmo: En vielä jakaisi titteleitä, The Jagsissa vaikuttaisi olevan hyvää laulukattausta. Taitaa silti jäädä ohjelma seuraamatta.

Ach, tarkotin tietty tähän asti.
Jäätävä mänkkinen.
EP
04.04.2012 19:04:16 (muokattu 04.04.2012 19:05:23)
Einherjar: Yleisön osaltahan olisi loistavaa, jos tämä ohjelma olisi livenä nauhoitettu jossakin baarissa tai vastaavassa. Niissähän nämä bändit (tai ainakin osa) töitänsä tekee.

Jep, toi studio-olosuhteissa tehty homma vielä lisää tuota tekopirteyttä ja -hauskuutta.

Tuomarit on ehkä päteviä, mutta oikeastaan vain Ahola on ollut kuuntelemisen arvoinen, IMO. Siitonen on tarttunut ihmeellisiin pikkuasioihin ja Torvinen oikeastaan ei ole kritisoinut mitään. Saa sitä nyt sanoa välillä muutakin, kun että "Oli ihan kiva".
Eniten pistänyt ihmetyttämään arvon laulunopettajan kritiikittömyys köörilauluihin. Esim. viime ohjelman sonnikuorot jäi kokonaan kommentoimatta...

Ehkä kaiken tarkoitus vain onkin, että pitää olla hauskaa?
Kritiikkihän pilaa fiilikset ; )

Ei ole kyllä mitään hajua miksaajien todellisesta pätevyydestä, mutta osaltaanhan tämä myös johtuu lähtösoundeista. Toisilla ne on enemmän kohdillaan, kun toisilla...
Balansseista voisin ehkä vähän heittää kritiikkiä, kun välillä tuntuu ettei kitarat ja synat kuulu mihinkään rummut-basso-laulu -akselin alta.

..sama.
sepisti
04.04.2012 22:50:43
jazzmies: Mielestäni juontajat ovat erityisen hyviä ikäänsä nähden ja vieläpä osaavia laulajia, ja myös tuomarit ovat päteviä omista lähtökohdistaan niin kuin pitääkin. Sarja on hyvin kuvattu ja saundi on OK. Erittäin positiivinen ilmiö tämä ohjelma.

Positiivinen ilmiö ehdottomasti. Kuten sanoin, bändien esityksiä on kiva katsoa ja onneksi ne ovatkin pääosassa.

Joku tuossa sanoikin, että balanssi on pielessä soundeissa. Tätä tarkoitin. Välillä ei kuulu esim. kitarat kunnolla. Välillä kyllä tuntuu, että soundit on muutenkin munattomia, mutta paranevat yleensä biisin edetessä hieman.

Tuomareilla on jotenkin liian kiltti asenne. Mä haluaisin, että annettaisiin palautetta niistä asioista, joiden koen tarvitsevan parannusta omassa bändissänikin. Silloin mulle tulisi parempi mieli. Voisin ajatella, että ei se haittaa, kun kovemmillakin bändeillä on samoja ongelmia:)
Hanna-Riikka on itseasiassa yllättävänkin hyvä tässä. Hänellä tietysti on eniten kokemusta bilebändi-skenestä.
Vilhelmus
10.04.2012 20:37:57

Kaikki lakkasivat kerralla seuraamasta ohjelmaa? Vai eikö Lipsasten ja The Jagsin kisailu vain kirvoittanut näppäinsormia?
Jäätävä mänkkinen.
Pylkkänen
10.04.2012 21:54:02
Vilhelmus: Kaikki lakkasivat kerralla seuraamasta ohjelmaa? Vai eikö Lipsasten ja The Jagsin kisailu vain kirvoittanut näppäinsormia?

No sanotaan nyt vaikka sen verran, että jo kolmannen kerran meni väärä bändi jatkoon.
Viikset miehen tekee!
Einherjar
11.04.2012 02:52:38
Vilhelmus: Kaikki lakkasivat kerralla seuraamasta ohjelmaa? Vai eikö Lipsasten ja The Jagsin kisailu vain kirvoittanut näppäinsormia?

No prkl... Tähänkin tuli tuoreeltaan vastattua vähän pitemmästi, mutta näköjään ei ollut lähtenyt loppuun asti (kiitämme mobiiliyhteyden toimivuutta tarvittaessa)

Itsellä jäi Jagsita vähän kaksijakoinen olo. Homma toimi tosi ammattimaisesti, töötit oli parasta tässä kilpailussa ja biisit kulki todella hyvin, mutta minun mielestä genre ei nyt osunut kohdilleen. Ei tullut nyt oikein bilebändi-ohjelmistoa, vaan paremminkin viihdemusiikkia. En nyt meinaa tätä negatiivisessa sävyssä, enkä sillä että olisi pitänyt soittaa Bon Jovia, vaan sitä että tuollaisella ohjelmistolla ei oikein ainakaan minun mielestä oteta yleisöä haltuun ja laiteta sitä pomppimaan kuten bilebändin kuuluu.
Koktailtilaisuuksiin mikä ettei, mutta ei välttämättä johonkin Sedulaan tai vastaavaan...

Lipsaset veti minusta hyvin ja taas kokemus kuului. Varmasti jotkut karsastaa 70-lukua suomeksi laulettuna, enkä minäkään nyt välttämättä olisi liputtamassa sen puolesta (tuntien alkuperäiset). Ymmärrän kuitenkin miksi keikkaa on ja tehdään tuollaisella ohjelmistolla.
Iso plussa pitää antaa soundista. Kun tehdään 70-luku -teemalla juttua, niin pitäähän sitä kuulostaa siltä. Yllättävän kova oli myös laulaja, vaikka minulle on jostakin jäänyt vähän toisenlainen muistijälki.

Oikea bändi meni minun mielestä jatkoon. Lipsasten keikalla minä vapaa-aikanani mielummin olisin viihtymässä tuon ohjelmistoleikkauksen perusteella.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
EP
11.04.2012 05:38:28 (muokattu 11.04.2012 05:42:43)
yourho: Moro!

Kiitos kaikesta hyvästä palautteesta, koirat jatkavat rytmimusiikin ilosanoman jakamista täysipainoisesti..

Rytmimusiikki on kyllä erittäin laaja-alueinen käsite, ehkä sen vuoksi kannattaisi pidättäytyä termeissä: räp, hip hop.. bilepändi etc.

E: Noin yleisesti koko bilepänditouhusta.. missä (vaikkapa tanssipändien) kannattaisi ottaa jonkin verran mallia/ esimerkkiä on esiintyminen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)