Baryton-B 04.09.2009 00:13:25 | |
---|
hvinnamo: Se on vaan jännä asia että kun humppaa soitetaan niin porukka tanssii.Jos vedät ennen puoltayötä Bon Joni Runaway:n tms. niin lattia tyhjenee. yli vuosi sitten olimme vantaalaisessa tanssiravintolassa ja soitemme vanhaa tanssimusiikkia ja iskelmää yms.Porukkaa oli lattia täys.Talossa oli uus portsari ja se tuli sanomaan että ei tollasta musiikkia saa täällä soittaa,johan sanoimme että hyvin näkyy kelpaavan.Portsari sanoi että menomusiikkia vaan.. Kun porukka on lattialla, niin viinaa ostetaan vähemmän. "EWI4000s ei tarvitse ansatsia" |
rintapek 04.09.2009 00:40:44 | |
---|
Baryton-B: Kun porukka on lattialla, niin viinaa ostetaan vähemmän. Todennäköisesti olen väärässä, mut jos porukka viihtyy, ni ne ostaa sitä vinettoakin. Jos ne ei viihdy, ni ne poistuu vähin äänin paikalta ostamatta yhtään mitään. Mut niinko sanoin, olen todennäköisesti väärässä. One kind of music only - the good kind |
Musiikkia korville 04.09.2009 08:23:31 | |
---|
rintapek: Todennäköisesti olen väärässä, mut jos porukka viihtyy, ni ne ostaa sitä vinettoakin. Jos ne ei viihdy, ni ne poistuu vähin äänin paikalta ostamatta yhtään mitään. Mut niinko sanoin, olen todennäköisesti väärässä. Osa ehkä lähtee pois, mutta kyllä B-B on oikeassa... Kyllä se väki yleisesti on koko illan siellä mestassa, mihin ne maksaa 10-15€ liput. Jos ne on lattialla, niin eivät ehdi juomaan ja toisinpäin. By: MK |
vesku.ka 04.09.2009 09:53:14 | |
---|
synteettinen: ...jaa, etkös sinä ollut se poronhoitaja poika joka suu vaahdossa ihmettelit Kari Vepsän ja kiipparisti J.V.:n touhuja Kesäillan valssissa, no nyt sulla ois näytön paikka mitä ja miten vedetään,kun tosi hemmot on kehissä...vai eikö poropojalla riittäkkään rahkeet tai taso, kun ei "Neljän Tuulen Tiellä" tai "Haaveilua"-valssilla pärjäkkään,-voi stana... Perskele joo kyllähän mä sitä touhua silloin ihmettelinkin, mutta en kyllä poroja(kaan) osaa hoitaa. Olen vaan sen verran realisti että en lähde vetämään 5 setin keikkaa missä pitäis koko ilta bileosastoa vetää. Ei taitu ei, ainakaan hyvin. Tosin luulen, että kun ruskasesongin turistit tulevat tanssimaan ja vaihtavat raflaa noin 15 minuutin kuuntelun jälkeen tuon ohjeistuksen laatinut heppu saa aika pian kenkää tai muuten bändiohjeissa on palattu vanhaan. Sivutoiminen harrastelija tanssimuusikko. COVS nro. 9. |
isojussi 04.09.2009 10:22:28 | |
---|
mack the knife: Jaha. Tässähän on selvästi jotain keskinäistä kaunaa. Mä meen milloin tahansa veskun kanssa Rukahoviin vetämään ja on muutakin ohjelmistossa kuin nuo... Ja minä ottaisin teitit komppaamaan koska vaan ja mihin vaan. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 04.09.2009 10:24:47 | |
---|
hvinnamo: Se on vaan jännä asia että kun humppaa soitetaan niin porukka tanssii.... Se edelleen privaateisskin juuri näin - ja ihan yhtä lailla häissä, eikä vaan 5-6-kymppisillä. Bilemusaa toivotaan, mutta Tulipunaruusuja tanssitaan.... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Tankero 04.09.2009 14:09:57 (muokattu 04.09.2009 14:10:08) | |
---|
vesku.ka: Perskele joo kyllähän mä sitä touhua silloin ihmettelinkin, mutta en kyllä poroja(kaan) osaa hoitaa. Olen vaan sen verran realisti että en lähde vetämään 5 setin keikkaa missä pitäis koko ilta bileosastoa vetää. Ei taitu ei, ainakaan hyvin. Tosin luulen, että kun ruskasesongin turistit tulevat tanssimaan ja vaihtavat raflaa noin 15 minuutin kuuntelun jälkeen tuon ohjeistuksen laatinut heppu saa aika pian kenkää tai muuten bändiohjeissa on palattu vanhaan. Komp komp Humppajyrä |
baron 04.09.2009 14:30:04 | |
---|
Mulla noita tanssiravintolakeikkoja ei juuri ole, mutta jotkut kalkkikset itsensä "nuorekkaiksi" tuntevat tilaajat ovat tilanneet koko illaksi bile-musaa, kaiken perinteisen kieltäen. Joskus ollaan joku humppa tai tango uskaltauduttu vetämään ja lava täynnä. Joskus ei ja jengi tulee tauolla nipottamaan että mikä tanssibändi luulette olevanne kun ette osaa kunnon musaa soittaa. Kyllä kai useilla (kaikilla?) tanssibändeillä on kuitenkin yleisön miellyttämisen halu ja aikamoinen rutiini arvioida miten se tehdään. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
isojussi 04.09.2009 15:14:44 | |
---|
Noinhan se menee Barska - juurikin noin. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
KoskPaavo 04.09.2009 22:56:54 (muokattu 04.09.2009 23:00:42) | |
---|
Barska on juuri oikeassa. Eiköhän tuo jotenkin linkkiydy siihen että turan vaan edelleen pitää olla nuorekas ja kansainvälinen- pois ugrimeininki, vitut siitä. Humppamuseon intendentti |
rintapek 04.09.2009 23:23:01 | |
---|
baron: Kyllä kai useilla (kaikilla?) tanssibändeillä on kuitenkin yleisön miellyttämisen halu ja aikamoinen rutiini arvioida miten se tehdään. Halu on kyl olemassa. Mut vasta neljännesvuasisadan olen harrastekeikkaa tehny, joten ei tos rutiinilla pääse juhlimaan. One kind of music only - the good kind |
Timi 04.09.2009 23:39:15 | |
---|
Kyllä kai useilla (kaikilla?) tanssibändeillä on kuitenkin yleisön miellyttämisen halu ja aikamoinen rutiini arvioida miten se tehdään. Ihan oikein Baron.Ei tätä hommaa itselleen tehdä. Vaikea.Mutta varma! |
hvinnamo 05.09.2009 10:29:24 | |
---|
Kyllä mä tiedän paljonkin soittajia joita ei kiinnosta "turakaisten" mielistely yhtään. |
manjaana 05.09.2009 14:19:21 | |
---|
hvinnamo: Kyllä mä tiedän paljonkin soittajia joita ei kiinnosta "turakaisten" mielistely yhtään. Niin minäkin ja en ole ollenkaan varma, että turien mielistely olisi ollenkaan tarpeellista muutenkaan! Asiallinen käytös sen sijaan mielestäni on, sillä taas ei oletettavasti ole mitään vaikutusta tuohon alkuperäiseen kyssään, mikä on "vanhan" tanssimusiikin tulevaisuus? -diu diu- |
baron 05.09.2009 17:56:43 | |
---|
hvinnamo: Kyllä mä tiedän paljonkin soittajia joita ei kiinnosta "turakaisten" mielistely yhtään. Mielistely? Jos jengi ei tykkää soitosta ja tuo sen esille, mitä toivoa on päästä uudelleen samaan paikkaan? Jos vain itselleen soittaa, oikea paikka on treenikämppä. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 05.09.2009 18:30:18 | |
---|
baron: Mielistely? Jos jengi ei tykkää soitosta ja tuo sen esille, mitä toivoa on päästä uudelleen samaan paikkaan? Jos vain itselleen soittaa, oikea paikka on treenikämppä. Juuri näin! Oikeastaan pitäisi tietää jo etukäteen millaista musiikkia missäkin paikassa kaivataan, eikä mennä lupaamaan mitä tahansa ..sellaistakin kyllä tehdään! Humppapäntillä ei kannata mennä bilepaikkaan, eikä toisin päin! |
poppamies 05.09.2009 18:32:53 | |
---|
hvinnamo: Kyllä mä tiedän paljonkin soittajia joita ei kiinnosta "turakaisten" mielistely yhtään. No ketä te haluaisitte "mielistellä" jos ei kuluttajia? Mä oon varmaan sata kertaa miettinyt muutamien "ammattisoittajien" asennetta. G strings are for strippers! |
EP 05.09.2009 18:36:57 | |
---|
poppamies: No ketä te haluaisitte "mielistellä" jos ei kuluttajia? Mä oon varmaan sata kertaa miettinyt muutamien "ammattisoittajien" asennetta. Eikös se ole suurin piirtein se mitä "Jon Lord" joku aika sitten kirjoitti, että "Ei tarvitse neuvoa kyllä nää hommat tiedetään ..ollaan meinaan kovia jätkiä!" : ) |
Keppendaali 05.09.2009 19:12:17 | |
---|
Noita viimesiä lukiessa tulee mieleen jotta kun yhelle kumartaa niin toiselle pyllistää ... Se on sata varma että kaikille ei voi olla mieliks' ,eli ootko nähny onnellista ihmistä ? Ei vaiskaan , vaikka kuinka kyselee että mitä tilaaja toivoo ja se tuntuu nappaavan niin kaikki ok. Sit kun kinkerit alkaa,kestää ja jatkuu niin tilanne on ihan toinen. Pitäis raapia sitä ja toista, aina ei vaan onnistu . Onneks noita enemmän taitavia kun halukkaita on tyrkyllä ! Tää viimenen oli sitten ilman sarvia ja hampaita.... |
rintapek 05.09.2009 22:26:35 | |
---|
baron: Mielistely? Epäilemäti ihan samaa ajatellaan. En mä ny tältä istumalta osaa yhdistää yleisön viihdyttämistä, kommunikointia, spiikkausta, asiallista käytöstä, kivaa keikkaa yms mielistelyyn tai perseennuolentaan. Ne ny on kumminki kaks eri asiaa. Perseennuolenta on semmoista "onhan meil ny kivaa hei"- ja se ny vaan sekä näyttää että maistuu paskalle. En mä sitä perseennuolennaksi näe, jos ny kukin koittaa tehdä jotain sen eteen, et lavalla ei ole "the Mutruturvat". One kind of music only - the good kind |