![]() 07.04.2006 04:10:11 | |
---|---|
Mutta;oon tän varmaan kertonut joskus...mulla on kenties ollut ratkaisevaakin vaikutusta Penan uraan,me nimittäin oltiin samassa koesoitossa/laulussa tuohon mun omankuvan Obelix-bändiin,ja mä pääsin,HOHO!PÄÄSIN.... Oliks toi Obelix huttubändi vai oliks se välivaihe sun huttuun pääsemiseks/joutumiseks? My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 07.04.2006 06:50:05 | |
Pari vuotta sitten olin tuuraamassa yhessä bändissä ja fonissa oli joku Hessu, jonka sukunimeä en muista. Sillä kaverilla oli niin kovat jutut ("Havumetsien sankari..."), että koko reissun olin huuli pyöreenä ja ihmetyksestä soikeena. Se oli soittanu joskus vissiin Irwinin bändissä rumpuja. Porvoossa asui silloin. Jokelan Hessu! | |
![]() 07.04.2006 08:47:02 | |
Jokelan Hessu! Tuohan on kyllä rumpali, ainakin reetulla soitti aikanaan. Valehtelisin jos väittäisin | |
![]() 07.04.2006 09:00:10 | |
Kreivi Pertti Ylermi Lindgren ja laulu ja koitinyhtye Päälle ponkaisijat. Oli vaarallinen ryhmä. | |
![]() 07.04.2006 09:01:03 | |
Tuohan on kyllä rumpali, ainakin reetulla soitti aikanaan. Varmaan eri tyyppi, kuin se mitä minä tarkoitan. | |
![]() 07.04.2006 09:23:18 | |
Mä soitin Jampan bändissä sen kiihkeimmän nousun. Oli muuten mukavaa. Samoin satui säestämään häntä sen ihan loppuhuipennuksen Suomessa. Ei ollut enää yhtään kivaa. Ja mä sen ajan, kun hän oli siellä huipulla ja valitettavasti näin myös sen jyrkän alamäen... ... ja kyllä jämpti on näin!?.. | |
![]() 07.04.2006 09:42:11 | |
Vuonna -71 soitin Martti Heikuran triossa Oulussa.(Heikuran Nakki, Karjalaisen Unski ja mä)Säestettiin Raahen Vantinhovissa "Suomen Mrs. Milleriä" Helka Väänästä.Siinä oli levy-yhtiöltä semmonen idea, kun Englannissakin oli viety vaan ihan tavallinen perheenäiti studioon ja pantu laulamaan iskelmiä ihan "lievästi" epävireisesti kotiäitimäiseen tapaan, niin pitihän sitä Suomessakin kokeilla.Ei se vitsi täällä ihan osunu eikä uponnu, mutta muutaman keikan Helka Väänänen kuitenkin väänsi. Oli se säestyksen riemua.Joka ilta biisit meni eri sävellajista ja ne katottiin aina biisin alussa. Sattoi se sävellaji vaihtua kesken biisinkin ja komppia sai kääntää yhtenään.Voi sielu. Ei se sillon paljoa naurattanu. Nyt kylläkin. Entäs Manuel Del Toro. Muistaako joku? "Viilama pala, viilama pala." Kun rumpali kysyi, että mikä biisi vedetään seuraavaksi. "Viilama pala, viilama pala." Kolmannella kerralla rumpali jo silminnähden oli ihan hiilenä, että mikä se on se biisi. Kiipparisti kuiskas, että "Vielä mä palaan." "Aha, selvä."sanoi rumpali ja laski biisin käyntiin. Joo onhan noita erikoisia säestettäviäkin ollu, mutta suurin osa ihan ok juttuja. Delta Rhytm Boys ehkä mielenkiintoisin. Lee Gaines oli hyvä äijä. Ja se ääni. Voi luoja. Music was my first love. | |
![]() 07.04.2006 10:42:38 | |
Jokelan Hessu! Rumpali Tampereelta ja helvetin hyvä laulaja. Vedeltiin aikoinaan yhdessä Pienimäen bändissä. Hyvät jutut oli ja hauska mies. Joskus vaipui vähän apattisuuteen mutta harvoin. Mutta se laulu oli ihan stn...hyvää. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! | |
![]() 07.04.2006 16:41:27 | |
.2. Tykkää *jalusta ja vielä senkin jälkeen antaa kiipparistille soolovuorot! En tykkää tollasesta bändistä pl. se jalu :( | |
![]() 07.04.2006 17:11:20 | |
En tykkää tollasesta bändistä pl. se jalu :( Mikä sun soitin on? My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 07.04.2006 17:29:53 | |
Mikä sun soitin on? Soitinten kuningas tietysti tietysti eli kitara ( rämpyttelijä tasolla ). Bassokin mahtuu mukaan ja kiipparit sillei sekvensserityöskentely tasolla jolla hoituvat rummutkin samalla. Monilahjakkuus 8> | |
![]() 07.04.2006 17:36:14 | |
.................... Toinen mun kohdalle osunut vedenjakaja on 80-luvun alusta;mua kysyttiin Juicen bändiin,koko revohka tuli Uimahallin majalle,vedettiin siellä triolla,tais olla just Obelixin seuraaja,Kiusaus?Mä ihmettelin että mitä wittua noi repuusit täältä hakee,epäsiistejä pitkätukkia,HOHO! "Mitä viinaa sä juot"...se oli Juicen eka kysymys mulle,vastasin että "en mä oikeestaan juo..."vastaus:"no tässä bändissä opit juomaan..." En sitten mennyt....Puntti Valtonen vissiin oli se kitaristi joka tuohon meni;-) Ei musta ois ollut tohon hommaan,"elämä on rokkenrollia"ei oikeen istu mun maailmankuvaani,kuin ei myöskään yletön,älytön juopottelu:-) Eli tossa on kaks aika merkittävääkin asiaa mun urani alkuajoilta,eli miten ois asiat menneet jos oisin päättänyt toisin... Eilen luin juuri tuosta Juicen muistelmista tuosta Grand Slamin kitaristin etsinnästä. Juice valitteli että sopivaa ei meinannut millään löytyä jos joku hyvä oli sillä oli kuulema härpäkkeitä ja kamoja liikaa tms. Ehdokkaista kai mielenkiintoisimpia oli Ilpo Murtojärvi ja muuan Pekka Tammilehto. No sitten ne sai vihiä että Kemissä olisi yksi hullu ja ja kun Juice näki Puntin ensimmäistä kertaa oli kuulema selvää että tuossa se kitaristi on vaikka ei ollut sielä soittanut säveltäkään, kuulema oikeanlainen hulluus paistoi hänen habituksestaan.No kova bändihän Grand Slamista sitten tulikin, varmaan yksi Juicen parhaista. Suosittelen ,vitutukseen kirkasviina hoitoa. | |
![]() 07.04.2006 18:42:29 | |
Soitinten kuningas tietysti tietysti eli kitara ( rämpyttelijä tasolla ). Bassokin mahtuu mukaan ja kiipparit sillei sekvensserityöskentely tasolla jolla hoituvat rummutkin samalla. Monilahjakkuus 8> Alunperin mä en hyväksynyt COB:hen mitään muuta kuin kiipparisteja, parhaimmillaan meillä oli keikalla kuudet kiipparit eikä muuta. Sitten tulin kuitenkin tulokseen, ettö sivistyneet komppaajat kivasti tukee kiipparisteja ja sen jälkeen tuli hangaroundosasto, johon olen todella tyytyväinen. Oon kuvitellut että kaikki fiksut soittaa kiippareita, mutta oon joutunut käytännössä toteamaan että ei se näin ole. Meidän kitaristijengi on tällä hetkellä todella kova, mä en edes voinut kuvitella, että niin fiksuja ja hyviä kitaristeja edes on olemassa. Eli, ei meille pyydetä, harvat tunkijoista huolitaan. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 07.04.2006 21:04:31 | |
Jukka Raitanen -82 Kirjoitin mitä kirjoitin! | |
![]() 07.04.2006 21:08:43 | |
Eli, ei meille pyydetä, harvat tunkijoista huolitaan. Ootte kunkkuja. | |
![]() 07.04.2006 21:49:00 | |
Eilen luin juuri tuosta Juicen muistelmista tuosta Grand Slamin kitaristin etsinnästä. Juice valitteli että sopivaa ei meinannut millään löytyä jos joku hyvä oli sillä oli kuulema härpäkkeitä ja kamoja liikaa tms. Ehdokkaista kai mielenkiintoisimpia oli Ilpo Murtojärvi ja muuan Pekka Tammilehto. No sitten ne sai vihiä että Kemissä olisi yksi hullu ja ja kun Juice näki Puntin ensimmäistä kertaa oli kuulema selvää että tuossa se kitaristi on vaikka ei ollut sielä soittanut säveltäkään, kuulema oikeanlainen hulluus paistoi hänen habituksestaan.No kova bändihän Grand Slamista sitten tulikin, varmaan yksi Juicen parhaista. Joo...muistaakseni se mun "ehdokkuus" sai alkunsa siitä että ne oli kuullu Alatalon livelevyä,missä soitin,ja jotenkin muistan Juicen sanoneen"me ollaan päätetty että sä olisit sopiva kitaristi meille.." Toki harmittaa se että olisin voinut tutustua esmes Tikanojan Anssiin,ja ketä nyt tuossa sillon soittikaan;-) Mutta nämä on näitä,en mä edes tosissani harkinnut tuota kuvioo,koska tiesin että en siinä pärjäisi,tällänen kiltti,hiljainen ja vaatimaton kaveri(sillon olin,HOHO)...siis siinä juomis/showhommassa,soitto ois kyllä toiminut:-) Ostan Casion kun täytän 50v... | |
![]() 07.04.2006 22:01:36 (muokattu 07.04.2006 22:01:47) | |
Joo...muistaakseni se mun "ehdokkuus" sai alkunsa siitä että ne oli kuullu Alatalon livelevyä,missä soitin,ja jotenkin muistan Juicen sanoneen"me ollaan päätetty että sä olisit sopiva kitaristi meille.." Toki harmittaa se että olisin voinut tutustua esmes Tikanojan Anssiin,ja ketä nyt tuossa sillon soittikaan;-) Respect. Selvä mies ei sisulle haise! | |
![]() 07.04.2006 22:11:18 | |
Joo...muistaakseni se mun "ehdokkuus" sai alkunsa siitä että ne oli kuullu Alatalon livelevyä,missä soitin,ja jotenkin muistan Juicen sanoneen"me ollaan päätetty että sä olisit sopiva kitaristi meille.." Toki harmittaa se että olisin voinut tutustua esmes Tikanojan Anssiin,ja ketä nyt tuossa sillon soittikaan;-) Mutta nämä on näitä,en mä edes tosissani harkinnut tuota kuvioo,koska tiesin että en siinä pärjäisi,tällänen kiltti,hiljainen ja vaatimaton kaveri(sillon olin,HOHO)...siis siinä juomis/showhommassa,soitto ois kyllä toiminut:-) Hei, mutta Norlundin kanssa on varmaan ollu kiva soittaa...en miehestä muuta tiedä, mutta basso taittu komeesti... ... ja kyllä jämpti on näin!?.. | |
![]() 07.04.2006 22:15:30 | |
Kyllä alkuperäinen Juice & Slam oli kanssa kova bändi! (Juice, Petteri Salminen, Safka, Tervaharju ja Matti A. Takala) Kirjoitin mitä kirjoitin! | |
![]() 07.04.2006 22:16:48 | |
Hei, mutta Norlundin kanssa on varmaan ollu kiva soittaa...en miehestä muuta tiedä, mutta basso taittu komeesti... Norlund ei soittanut Grand Slamissa. Bassoa soitti Antti Tammilehto! Kirjoitin mitä kirjoitin! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)