Aihe: Mamba&Tero Vaara
1 2
Carde
04.01.2005 19:18:14
No tarkoitin tässä noilla lentoammattiesoilla, (itseni tuota tekstiä kirjoittaessani keksimä termi) bändiin vajeen sattuessa tempastuja ammattiäijiä, jotka vois vetää ja niinku vetävätkin noin niinkuin ihan mitä vaan ja missä vaan, uskottavasti. Enkä missään nimessä huonolla sitä niinku tarkottanut jos tota niinku tein itseni ymmärretyksi.

Mika

Näin Mamban täsmälleen samalla kokoonpanolla toissa kesänä, Prihaa myöten. Olkoon sitten mitä esoja tahansa.
Epämuusikko
05.01.2005 14:27:04
Näin Mamban täsmälleen samalla kokoonpanolla toissa kesänä, Prihaa myöten. Olkoon sitten mitä esoja tahansa.

Olkoon vaan. Nykymamba kuullostaa minunkin korvaan hyvältä. Kuten toisessa topicissa mainitsin, tämä menköön joko mielenhäiriön tai orastavan Wanhuuden!!!111½! piikkiin. Näin vaan on,
Myytävänä Tosco 22" ride!
baron
05.01.2005 15:50:28 (muokattu 05.01.2005 16:17:18)

Mä oon kyllä aina tykännyt Mambasta

1. Mites ne kärpäset ja paska?
2. Korviin tarttuvia ralleja
3. Sanoituksissa usein idis
4. Mun mielestä kivoja puhallinsovituksia

Edit: En oo koskaan kuullut livenä enkä edes nähnyt TV-taltiointeja eli arvioni perustuu vain ja ainoastaan levytyksiin.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Antero
05.01.2005 16:08:25
Alkuperäinen kokoonpano:

Tero Vaara laulu, kitara

Ari Loukkalahti kitara, laulu

Kari Heiskari basso, laulu (A.Aallon Rytmiorkesteri?)

Kari Rinko rummut
Jalmus
09.01.2005 14:54:31
Wäinölähän siellä soolot pisteli menemään

SubTV:ltä tullut Mamban konsertti sai mut todella yllättymään, miten tyylitajuton kitaristi kyseinen Wäinölä onkaan! Ei sellaiset sankaritiluläheshevisoolot istu kyllä pätkääkään Mamban musiikkiin. Puolet pois siitä mättämisestä ja vielä sittenkin puolet. Mamban biisit on kuitenkin yksinkertaisia, eikä niihin yksinkertaisesti istu mitkään tekniikanesittelysoolot, ei sitten mitenkään päin!
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
KoskPaavo
09.01.2005 15:46:47
Missähän vaiheessa Makkosen Kartsa tuli Mambaan basistiksi?
Soittaja selviää aina.
mr.muzak
09.01.2005 16:48:26
SubTV:ltä tullut Mamban konsertti sai mut todella yllättymään, miten tyylitajuton kitaristi kyseinen Wäinölä onkaan! Ei sellaiset sankaritiluläheshevisoolot istu kyllä pätkääkään Mamban musiikkiin. Puolet pois siitä mättämisestä ja vielä sittenkin puolet. Mamban biisit on kuitenkin yksinkertaisia, eikä niihin yksinkertaisesti istu mitkään tekniikanesittelysoolot, ei sitten mitenkään päin!

Äläpä nyt, ei se niitä kikkailujaan studiossa levylle ole pistämässäkään, live homma on erikseen. Ja musta oli ihan hauska ratkaisu pistää leikiksi parit soolot niissä mamban läpikuluneissa hutuissa. Kuuntelepa studiomatskuja eri artisteilta niin olet wäinölän suhteen itsekin eri mieltä, mies todella osaa soittaa musikaalisesti ja tyylitajuisesti.
mack the knife
09.01.2005 16:52:53
Äläpä nyt, ei se niitä kikkailujaan studiossa levylle ole pistämässäkään, live homma on erikseen. Ja musta oli ihan hauska ratkaisu pistää leikiksi parit soolot niissä mamban läpikuluneissa hutuissa. Kuuntelepa studiomatskuja eri artisteilta niin olet wäinölän suhteen itsekin eri mieltä, mies todella osaa soittaa musikaalisesti ja tyylitajuisesti.

Näin se on. Jos nyt haluaa siihen kusenpolttamaan Tuollaiseen tyttöön vetää jotain muuta kuin sen miljoona kertaa soitetun alkuperäisen, niin mitä sitte. Vai oliko se edes se. Keikalla voi tehdä mitä huvittaa, niin ne on jatsimiehetkin ennen tehneet. Oliko sitten niin kultivoitua musaa jonkun mielestä, että siinä se sallittiin. Ei näissä lallallaabiiseissä.
Mie se vain nuotit tiiän kaikki! (Tauno Lukkarinen, hanuristi)
WanhaWetäjä
09.01.2005 18:48:59

Vähän samaa aattelen...jonkun vanhemman Mamba-konsertin yhteydessä en tykännyt yhtään tän Wäinölän soitosta/saundeista...mutta sitten noissa muissa TV-jutuissa missä kundin oon nähnyt(ei Mamban) homma on ollut ihan toisenlaista,eli hyvin on soittanut ja ok saundeilla ja monipuolisesti,no tiluja on tullut mutta ei ne mua haittaa,aina sitä vähän voi tiluttaa,jos osaa ;-)

Mutta muutenhan toi Mamba toimii,no onhan ne biisit aika puhkisoitettuja jo...
weelie
11.01.2005 14:21:24 (muokattu 11.01.2005 14:22:10)
Samoilla linjoilla olen minäkin. Liidikitaristi ei istunut hommaan, mutta musiikki todellakin toimi. Letkeetä menoa.

Ja on se Vaaran mieskin vähän sitä kitaran soittoa opetellut jossain vaiheessa viime vuosia.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Neljä Ruuvia
11.01.2005 14:31:00 (muokattu 11.01.2005 14:31:20)
Liidikitaristi ei istunut hommaan, mutta musiikki todellakin toimi. Letkeetä menoa.

No eihän se musiikki silloin toiminut,jos ei äijä istunut porukkaan!
Mitä porukat nyt YHTÄ kitaristia käy haukkumaan. On niitä muitakin haukuttavia. Vaikka Pulliainen tai Hendrix...
Musta se ei oo tavallaan muusikon vastuulla että onko meno mautonta vai ei.Siihen voi yrittää vaikuttaa mut jos tiluja on tilattu ,sitten niitä pitää kans tulla.

P.S.
Henk.koht on kyllä paha silleen sanoo ku ei tilut lähe,ei oo koskaan lähteny .Rytmillä oon yrittänyt sit parsia mitä pystyy.
weelie
12.01.2005 15:05:20 (muokattu 12.01.2005 15:09:26)
Mitä porukat nyt YHTÄ kitaristia käy haukkumaan. On niitä muitakin haukuttavia. Vaikka Pulliainen tai Hendrix...

No bändissä oli kaksi kitaristia, mainitsin kommenttini kummastakin... Hendrix ei bändissä ollut, Pulliaistakaan en ainakaan lavalla nähnyt, joten se, että pidänkö niistä vai en, ei mielestäni kuulu tämän threadin asiaan. No olihan sillä lead-kitaristilla tietysti strato, että kai jonkun mielestä... blääh...

(No sanotaan että Hendrixistä en koskaan ole erikoisemmin välittänyt, mitä nyt joistain studio-biiseistä digannut, Pulliaista arvostan melko korkealle, vaikken musiikkiaan kovin usein kuuntelekaan. Tässä siis lähtökohdat niille jotka haluavat kirjoitukseni arvoa lähteä purkamaan mieltymyksieni perusteella.)

Ei sillä leadkitaristilla juuri tarvitse olla väliä, musiikki toimisi ilman sitä (ja voi toimia vaikka ei soolokitaristi juuri sovi). Leadisti vaan sekoilee siinä välillä kun lupa antaa. En ymmärrä miksi pentatonisten paukuttamista arvostetaan niin korkealle. Moni "kitaristeista" on musikaalisilta kysvyiltään ala-arvoisia verrattuna muiden instrumenttien soittajiin. Enkä tarkoita että Mamban leadkitaristi olisi välttämättä mitenkään erityisen huono osaamiseltaan millään tasolla.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Ossi
12.01.2005 15:54:27

Enkä tarkoita että Mamban leadkitaristi olisi välttämättä mitenkään erityisen huono osaamiseltaan millään tasolla.

Ei todellakaan :) Varsinkin livenä on Tuomaksen soitossa reipasta nuoruuden intoa ja sellaista ei-suomalaista flash-meininkiä, joka on uskottavaa vain silloin kun soitto toimii. Mieshän soittaa käsittääkseni melko monissakin jutuissa, joista Mamba on onneksi vain yksi pikku siivu. Mm. Heartplay on tuosta oiva esimerkki. Lukather saa jäädä huoletta eläkkeelle ;P
Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?" Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western."
clave
12.01.2005 17:33:48

No mä olen kanssa samaa mieltä, joka tietysti on vaan mun mielipide. Jokaisellahan on sellaisen muodostamiseen oikeus.
Vaikuttaa erittäin hyvältä ja musikaaliselta kitaristilta. Onneksi ei rumpalina tarvitse olla kateellinen:)
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
M.i.k.key
12.01.2005 17:36:57
Onneksi ei rumpalina tarvitse olla kateellinen:)

Harri Lehtonen on kyllä aika paha jäbä :)
Mä lopetan nää hommat!
clave
12.01.2005 17:42:29

Harri Lehtonen on kyllä aika paha jäbä :)

Tämä myös totta. Eikä sen Mynttisen bassonsoittokaan ihan heiveröistä ole.
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
jazzmies
12.01.2005 21:31:27
No sanotaan että Hendrixistä en koskaan ole erikoisemmin välittänyt

Jepjep
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)