WanhaWetäjä 22.11.2004 02:23:17 | |
---|
Tärkein on mun mielestä hyvä asenne! Jep...asennetta se vaatii kun pe/ keikka on 700 km pohjoiseen ja la/keikka vastaavasti 900 km etelään sieltä pohjosesta...äkkiä kun laskee niin autossa saat istua kahden työpäivän takia melkein kokonaisen vuorokauden,ja ihan ilmaseks,ei päivärahoja palkan päälle... rahaa menee sitäkin enemmän sikakalliisiin huoltamoihin,kahvi&sämpylä 5-8€ €,tsiisus!!! Eli kyllä jonkinasteista hulluutta vaaditaan että näitä hommia viittii tehdä,vuodesta toiseen...ihan järisyttävän järjettömiä vetoja välillä,liksaan nähden ;-) Joustoa,joustoa ja vielä kerran joustoa...ja soittajahan on se joka aina joutuu joustaan,eli joustavaa hommaa,keles! |
baron 22.11.2004 07:39:59 | |
---|
Mitäs jos siitä hobbysta saa rahaa enemän kuin sun päätyöstä+keikoista, ja vapaa-aikaa riittää siltikin enemmän kuin sulla? Niin, ja näkeehän siinä vähän suomeakin, ja saattahan siinä ohessa saaha vaikka pilluakin. ;) Silloin hobby joteskin muistuttaa duunia. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Sertzo S 22.11.2004 07:57:18 (muokattu 22.11.2004 08:39:16) | |
---|
Soittaja joutuu monasti(ainakin ennen joutui)nöyrtymään toimenkuvassaan, mutta alistua ei perkele vieköön pidä aivan mihin tahansa. Pitää osata pitää puoliaan oikeiksi katsomissaan asioissa. Kyllä niitä etujaan on joutunut puolustamaan uransa aikana neuvottelupöydän äärellä kiihkeästikin, joissa tilanteissa diblomaatin taitojakin on tarvittu, ettei käämit palaisi. Neuvottelutaitoa siis tarvitaan. Omalta kohdaltani ovat ikäviä tilanteita aiheuttaneet ravinnon ja asunnon epäkelpoisuus aikoinaan. Myöskin noiden ohjelmatoimistohemmojen kanssa on kärsivällisyys ollut joskus tosi tiukalla. Siis tämä paapatukseni eri luonteenpiirteistä korostaa soittajan neuvottelutaidon tärkeyttä, jossa en ole itse ainakaan aina täysin onnistunut pändinliidarina. |
baron 22.11.2004 09:38:16 | |
---|
Mitäs jos siitä hobbysta saa rahaa enemän kuin sun päätyöstä+keikoista, ja vapaa-aikaa riittää siltikin enemmän kuin sulla? Niin, ja näkeehän siinä vähän suomeakin, ja saattahan siinä ohessa saaha vaikka pilluakin. ;) En nyt haluaisi alkaa inttää (ja sitä kuitenkin juuri nyt teen) Vapaa-aika: Jos viikonlopun keikkakierros alkaa pe aamupäivällä ja himaan pääsee su iltapäivällä, niin ainakin mun viikottainen duuniaika on jo pelkästään sillä ylitetty Liksa: Jos joku tuollaisella duunilla saa enemmän kuin minä, en ole tippaakaan kateellinen, kyllä se on ansaittua rahaa. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Neljä Ruuvia 22.11.2004 09:45:11 | |
---|
En nyt haluaisi alkaa inttää (ja sitä kuitenkin juuri nyt teen) Vapaa-aika: Jos viikonlopun keikkakierros alkaa pe aamupäivällä ja himaan pääsee su iltapäivällä, niin ainakin mun viikottainen duuniaika on jo pelkästään sillä ylitetty Liksa: Jos joku tuollaisella duunilla saa enemmän kuin minä, en ole tippaakaan kateellinen, kyllä se on ansaittua rahaa. Joo mut Baron hei ,kato sä unohdat että tärkeintä on se PILLUN saaminen. Se motivoi niin montaa jätkää tonne liitereihin ettei pienintäkään rajaa. |
Neljä Ruuvia 22.11.2004 09:47:57 | |
---|
Mietippä sitä... Joo,mä mietin sitä sitte.Mieti sä sitä pillua.... |
mack the knife 22.11.2004 09:52:07 | |
---|
Joo,mä mietin sitä sitte.Mieti sä sitä pillua.... Kyllähän se mielessä kävi, mutta kun ei matkustamiselta ehtinyt edes hipaisemaan. Kyllä yks vanhempi akka tekeytyi soiton jälkeen kovastikin siihen hommaan, mutta lopetti, kun kuuli, että en olekaan Venäläisen Juse... Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) |
baron 22.11.2004 10:01:06 | |
---|
Joo mut Baron hei ,kato sä unohdat että tärkeintä on se PILLUN saaminen. Se motivoi niin montaa jätkää tonne liitereihin ettei pienintäkään rajaa. Kyllä mulla sitten on vielä paljon opittavaa ammattimuusikoksi. Tällä hetkellä vielä vapaalla tyrkytetään enemmän kuin keikalla. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
vanhami 22.11.2004 11:02:42 (muokattu 22.11.2004 11:04:37) | |
---|
Kyllä ne tärkeimmät ominaisuudet on jo tässä tullut etupäässä mainittua, nyt kun käännyttiin jo pillujuttuihin. Juuri tuollainen tietyntyyppinen nöyryys ja sopeutumiskyky kaikentyyppisten ihmisten kanssa pulaamiseen on tärkeää samoin, tuo turvan kiinni pitäminen sopivissa paikoissa ( jossa mä oon huono). Tiettyä pelisilmää pitää olla. Ja tietysti lehmän hermot. Sun pitää tarvittaessa pystyä jaksaa istumaan joko keikka-autossa tai siellä keikkapaikalla tuntitolkulla pikku kopissa niiden samojen vi**upäiden kanssa ja jauhaa niitä samoja kuluneita vitsejä ja lähtee vetään hymy naamalla humalaisille turakaisille irjaa. Sluibaillaan hankalien ja ei hanklalien keikkajärjestäjien kanssa ja privakeikoilla yritetään mennä kultaista keskitietä musiikkiesityksen ja live karaoken sallimisen ja estämisen välillä. Yksi asia, minkä olen huomannut yhdistävän näitä "hieman enemmän radala olevia" soitajia on avoin ja sosiaalinen luonne. Jos bändiin tulee pystymetsästä tuuraaja tai kun tapaat jossain toisen soitajan, yleensä juttu lähtee heti käyntiin, kuin vanhoilla kavereilla. Kysellään vähän mistä päin, ja missä soitellu. sitten aletaan löytään yhteisiä tuttuja ja muistelemaan radalla sattuneita juttuja ja keikkapaikkoja. Kai se väki sitten seuloutuu tähän hommaan. Tietyllä luonteella ja asenteella pärjää ja luonnevikaiset seuloutuu luonnollisen poistuman kautta pikkuhiljaa pois. Hankalia tyyppejä ei kukaan ota bändiinsä. Mika |
baron 22.11.2004 11:14:19 | |
---|
Yksi asia, minkä olen huomannut yhdistävän näitä "hieman enemmän radala olevia" soitajia on avoin ja sosiaalinen luonne. Jos bändiin tulee pystymetsästä tuuraaja tai kun tapaat jossain toisen soitajan, yleensä juttu lähtee heti käyntiin, kuin vanhoilla kavereilla. Kysellään vähän mistä päin, ja missä soitellu. sitten aletaan löytään yhteisiä tuttuja ja muistelemaan radalla sattuneita juttuja ja keikkapaikkoja. Tää ylläoleva on kyllä totta. Maailman helpointa on aloittaa sosiaalinen jutustelu ennestään ventovieraiden soittajien kanssa. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
riff 22.11.2004 11:54:03 | |
---|
mutta lopetti, kun kuuli, että en olekaan Venäläisen Juse... Aika paha! Buahahhahhaa! Kiva, kiva, oukki doukki! |
clave 22.11.2004 18:49:52 | |
---|
tärkeintä on se PILLUN saaminen Tästä tuli mieleen eräs vanhan kansan pelimanni, viulisti. Miestä juhlittiin konsertissa - taisi täyttää 90v - ja paikallisradio oli paikalla. Kansanmusasta kun oli kyse mies ei saanut soittoa katkeamaan vaan niitä kertauksia tuli sitten aika riittoisasti. Radiotoimittaja pisti lopulta "väkivalloin" biisin poikki, aika kun oli kortilla. Soittaja otti tästä nokkiinsa. Kun sitten toimittaja haastatteluosuudessa kysyi että "mikä se on mieleenpainuvin asia papan pitkällä soittouralla"? niin mies vastasi narisevalla korkeahkolla vanhan miehen soundilla kuitaten: "Pillu". Suorassa lähetyksessä. Tarina on tosi. ..että on se tärkeä värkki se pillu. "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" |
Qsine 22.11.2004 20:00:36 | |
---|
Tähän väliin sopinee suht legendaarinen, ilmeisesti joka keikalla toistettavaksi lentäväksi lauseeksi muodostunut rumpalin lausahde, josta kiitos Irti Humpasta:lle: ”Kyl pillu hyvää on, mut pannari on naminamii!” "Liikennevaloissa lapselle sanotaan merkitsevästi 'Noni!', vaikka jalankulkuvalo ei vielä ole vaihtunut vihreäksi!" |
E C 22.11.2004 21:03:36 | |
---|
Joo,mä mietin sitä sitte.Mieti sä sitä pillua.... Mutta voithan sinä sen poikaystävän keikkareissultasi löytää... |
Neljä Ruuvia 22.11.2004 21:30:54 | |
---|
Mutta voithan sinä sen poikaystävän keikkareissultasi löytää... Huumorilla: Tyttöystävä mulla jo onkin että ei kai pieni lisä pahaa tekis... Vakavasti puhuen: Jos vaikka lopetettais ennenku menee ihan vittuiluks.Sopii mulle.Entä sulle? |
iso j 23.11.2004 14:33:37 | |
---|
Mitä muita piirteitä ammattimuusikolta mielestänne vaaditaan ? Rautainen maksa, ja yläpää saa olla vaikka lahokin, kunhan alapää pelaa!! :-)
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.." |
jeppeq 23.11.2004 15:45:34 | |
---|
Laittaisin yhden sanan, jossa mielestäni aika olennainen osuus: Asenne Soveltautuu kaikkeen, niin hauskaan kuin ei hauskaankin. Ja korostan tuota vanhamin sanontaa: kukaan ei halua hankalia soittajia bändiin. Rokkiahan minäkin olisin halunnu soittaa... |
Fuzzy Boner 23.11.2004 21:16:45 | |
---|
Mietippä sitä... EC taitaa verrata johonkin Kesätöihin mistä saa 2euroa tunnilta? My name is |
clave 23.11.2004 22:14:16 | |
---|
kukaan ei halua hankalia soittajia bändiin. Kuitenkin monet tuntuvat haluavan soittaa hankalia biisejä? Missä siis logiikka? "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" |
Eddy 23.11.2004 22:20:31 | |
---|
EC taitaa verrata johonkin Kesätöihin mistä saa 2euroa tunnilta? Hoho!!! Koskettelen soittimia... |