Aihe: Tippi
1 2
studiopro
08.11.2004 17:03:20
Kultaisella 80-luvulla olin soittamassa yksin pianolla taustamusiikkia eräissä juhlissa. Lopetettuani eräs vieraista tuli pyytämään "Akselin ja Elinan häävalssia" koska oli hänen ja vaimonsa hääpäivä. Soitin sen kappaleen ja rupesin tekemään lähtöä niin mies tuli kiittämään ja iski kouraan "urhokekkosia" eli viissatasia nipun= 5000mk. Tuo oli tuohon aikaan hurja summa. Yritin olla ottamatta vastaan sitä mutta mies pakotti. Eipä kauheasti haitannut :-)
Fred Riksberg
08.11.2004 19:16:35
Veikkaan, että kukaan ei tästä pane paremmaksi: Seinäjoen Cumuluksessa Tallinnan huora pisti kesken setin 200 mk takin taskuun ja sanoi, että hänen kuollut miehensä oli soittanut kitaraa Viron puolella eri bändeissä. Oli kuollut auto-onnettomuudessa vuosi aiemmin.
Tankoprinssi
08.11.2004 19:28:36

Me ollaan saatu "tipit" ainoastaan ruokana tai juomana. Kuukausi sitten synttärisankari antoi jokaiselle pullon 80 %:sta ViruValgea ja viime lauantain hirvipeijaisista palattiin 5 litran hirvisoppa kannut mukana.

Ps. taksa ko keikoilla oli ihan normaali 500-600 "egeä".
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
R.Syke
08.11.2004 21:43:23 (muokattu 08.11.2004 21:54:54)
Veikkaan, että kukaan ei tästä pane paremmaksi: Seinäjoen Cumuluksessa Tallinnan huora pisti kesken setin 200 mk takin taskuun ja sanoi, että hänen kuollut miehensä oli soittanut kitaraa Viron puolella eri bändeissä. Oli kuollut auto-onnettomuudessa vuosi aiemmin.

-Eli soittaa nyt harppua pilven reunalla.

Tämä taas tapahtui kauan sitten. Ravintolassa oli soittajilla tauko alkuillasta. Pistin siinä vinyylejä soimaan, kun pihaan tulli linja-autollinen sotaveteraaneja vaimoineen, naisineen.

Puolityhjä ravintola täyttyi hetkessä. Juomaa kului ja toivomuksia sateli: 'Soita poika se ja se valssi..!

Levyjähän piisasi. Jokaista toivomusta seurasi sen aikainen isohko setelirahatunkko, jonka toivoja oli kerännyt muilta. Joukko viipyi n 30 min. jonka aikana tienasi elämäni liksan.

Orkesteri ei pelkästä kunnioituksesta uskaltanut aloittaa soittoaan ennen kuin tuo urhea joukko oli poistunut. Pirulauta ne pisti vielä levyjen soittajalle lähtiessään reilut tipit entisten lisäksi.

Nopeaa ja tehokasta toimintaa, prh! Vieläkin kaiholla muistelen.
pekkajau
18.11.2004 16:08:47 (muokattu 18.11.2004 16:10:00)
Ei varsinaista tippiä mutta hieman "extraa" tuli kerran kun työskentelin yhdessä kuntoutuslaitoksessa vapaa-ajanohjaajana. Olin jo töistä kotiin lähdössä illalla kun vastaanoton mimmi juoksi perässä parkkipaikalle ja se sanoi jotta on tulossa linja-autollinen mummoja vielä tunnin päästä ja niille on luvattu kuulema yhteislaulua mutta mulle ei ollut kukaan muistanut kertoa että minä sitä vetelen! Oli kuulema pomo luvannut korvata ruhtinaallisesti mulle jos hoidan homman pois! No minä ajattelin että jotain tosi "ruhtinaallista" on tulossa ja ajattelin että antaa vaan mennä ja laulatin mummoille serenaadit! Sain korvausta vapaata tunti tunnista ja semmosen helevetin ison punasilmäisen pehmokanin "leikkikaluksi lapselle"! No minä vein sen saatanan kanin vähän pettyneenä kotiin ja annoin tytölleni ja kun se aloitti sillä leikkimään niin siltä irtosi heti toinen etukäpälä!
There`s no bisnes in showbisnes!
Guido
18.11.2004 16:18:42
Oltiin 40-vuotisjuhlallisuuksissa soittelemassa vuosia sitten. Juhlakansa oli kovinkin liikuttuneessa tilassa. Eräs herrashenkilö oli kovin samban puutteessa. Mies kävi useasti kärnäämässä sambojaan. Lopulta kuitenkin sujautti kitaristi säröpedaalin alle satasen, että saisi sambansa. No luvattiin soittaa sillä sambaa. Kuitenkin keittiössä oli karjalanpiirakoitten paisto-operaatio saanut uuden käänteen, kun uuni kävi ilmeisestikin liian lujilla sytyttäen pienen palon uunin takana olevaan seinään. Noh, brankkarit paikalle ja eivät olleet kovin juhlatuulella kun tyhjensivät koko talon ja bileet loppuivat siihen. Ei muuten ehditty samboja soittaa, mutta vieläkin bändin keskuudessa elää käsite "sambasatanen".
Natsi on kyttäsika.
Herra Rapu
18.11.2004 16:19:33 (muokattu 18.11.2004 16:19:50)

Ei varsinaista tippiä mutta hieman "extraa" tuli kerran kun työskentelin yhdessä kuntoutuslaitoksessa vapaa-ajanohjaajana. ...
niin siltä irtosi heti toinen etukäpälä!

Nyt on kyllä pakko myöntää että hieman hymyilyttää. Tossa jutussahan oli kaikki tärkeät ainekset kuten mummot ja kanin etukäpälä!
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
pekkajau
19.11.2004 12:05:30
Nyt on kyllä pakko myöntää että hieman hymyilyttää. Tossa jutussahan oli kaikki tärkeät ainekset kuten mummot ja kanin etukäpälä!

Mummot on aina olleet minun tärkeimpiä yhteistyökumppaneita hupihommissa!
There`s no bisnes in showbisnes!
Tankero
21.11.2004 17:21:02
Jätkät oli taannoin Tornion kaupunginhotellissa keikalla ja yhdellä erätauolla muuan mies oli pysäyttänyt bändin rumparin, toivonut Yön `Rakkaus on lumi valkoinen`osastoa ja lyönyt tukun rahaa kouraan. Keittiössä kaveri tsekkas paljonko ja olihan sitä: 500 euroa. Tarjoilijat oli todenneet, että ihan normaalia sille kaverille. Aika sopiva tippi yhdestä biisistä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)