![]() 02.10.2004 15:45:04 | |
---|---|
Mieluummin menen Turos Hevigeen keikalle kattomaan kunnon iskelmää kun jotain polvihousupoikien laulamaa Paula Koivuniemeä! Viimex kun näin turoesat livenä niin oli kyyl huono, eikä pelkästään huono. Kuullosti siltä kun peruskoulupojat kokeilis erilaisia instrumenttejä siltäpohjalta, et mikä sopii imagoon ja mikä on cool. Jos rehellisen keikan soittaa niin huonosti ni ois kyl paree jääda kotii kattoo pusipusinaminamia, stna. kaikki painijat on homoja | |
![]() 02.10.2004 17:21:40 | |
Kylläpä niitten varmaan 10000 tarvii ottaaki ku niitä jätkiä on 100. -No, sittenhän ovat samoissa hinnoissa kun M:kus seksetti... | |
![]() 02.10.2004 17:30:14 | |
Mee ihmeessä ja pistä palstalle keikka-arvostelu. Jos ne vetää polvihousut jalassa sen "Aikuinen nainen mä oon"...tai sen stanan "Mombasan"...siis OIKEESTI onhan kolkkoja vetoja tollaset,vaikka kuin pilke silmäkulmassa rautaisella ammattitaidolla vetäisivät! Aamulehdessä on varmaankin arviot tosta keikasta,ei mun tartte sinne sen takia mennä,onneksi ;-) | |
![]() 02.10.2004 17:44:56 | |
Jos ne vetää polvihousut jalassa sen "Aikuinen nainen mä oon"...tai sen stanan "Mombasan"...siis OIKEESTI onhan kolkkoja vetoja tollaset,vaikka kuin pilke silmäkulmassa rautaisella ammattitaidolla vetäisivät! Aamulehdessä on varmaankin arviot tosta keikasta,ei mun tartte sinne sen takia mennä,onneksi ;-) Meet jos meet, mä luulisin, että sun "persoonallinen" arviosi olisi hauska lukea. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 03.10.2004 03:51:53 | |
Siis Jean S:n juttuhan toimii siinä mielessä ihan kybällä, että ne hoitaa just sen homman, mitä ne on tullu tekeen - eli jengi joraa. Ja ne arrit. Jos toi nyt sitten on ylisovittamista, niin voi hyvänen aika sentään.... Jummalaade sentään, miten hieno ja oivaltava arri on "Tummat silmät, ruskea tukka" No, "Läähätän ja läkähdyn" tosin groovaa meidän bilebändillä paremmin, mutta me toisaalta on jätetty jo toi Finnhitsi-hummpa osasto taakse ja siirrytty mustempiin maisemiin.... Ainoo, mikä mua häiritsee on se, että kun oon pari keikkaa poijjiilta nähny pari vuoden välein, niin vaikka on uutta levyä ja matskua pukannu tasaseen, niin sillä "Live S" levyn matskulla painetaan keikat vuodesta toiseen - ei jummarra?!?!? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 03.10.2004 10:36:06 | |
miten kauan noita samoja biisejä oikein jaksaa?tuota finnhits-menoo?tuollaset ajetaan tandemilla vedot alkaa olla aika väsyneitä. tietenkinhän niitä nyt ravintolaväki haluaa kuunneella että eihän siinä siltä kannalta katottuna mitään. Tuttua ja turvallista. | |
![]() 03.10.2004 10:46:42 | |
No prkl mä kyllä heitin ton Tampere-talon ihan huulena,mutta kaikki on näköjään mahdollista,kai sekin on sitten must-juttu että pitää vetää sielläkin...ja liput 24€,pitäsköhän investoida ;-) Mikähän mahtaa olla salivuokra? Meinaan että vaikka siellä vetäis esim. Tahvo & Tahdittomat, niin lipun hintä täytys olla ainaskin se 20 € ja takkiin tulis rajusti, jos ei olis tupa täys. | |
![]() 03.10.2004 20:44:42 | |
Siis Jean S:n juttuhan toimii siinä mielessä ihan kybällä, että ne hoitaa just sen homman, mitä ne on tullu tekeen - eli jengi joraa. Ja ne arrit. Jos toi nyt sitten on ylisovittamista, niin voi hyvänen aika sentään.... Niin,toimiihan tuo...mutta varmaan toimis maltillisemmallakin sovittamiselle.... kerran eräs(!)palstalainen totesi "less is more!!"...I wonder who?? Musiikki on muutakin kuin täyteen pakattua äänikenttää,erikoista sointua,modulaatioo,fillausta,riffejä,hirrrrveetä kitaranvingutusta...ja epämääräistä sonnikuorolaulua...se vois olla vaikka hyvä biisi,mitä esmes "Kaikki laivaan"ei ole"Tummat silmät etc."on hyvä iskelmä kun sen esittää Paula Koivuniemi,siinä sovituksessa ja tulkinnassa on lämpöä ja hienoja oivalluksia mulle ihan riittävästi :-) Eikö susta ISoJ. tunnu yhtään koomiselta toi kun miehet(?) laulaa naisten biisejä polvihousut jalassa??Vai onko toi nyt sitä huumoria sitten... En mä jaksa tommosta,ma olen niin bal vanha mies,en jaksa taivastella monttu auki "V..u kun on kovia jätkiä..."...mä kuuntelen mieluummin vaikka vanhaa Chicagoa,tai jotain progee,niissä biiseissä kun on jotain itua ja bändi kuulostaa aidolta eikä ole autotunee käytetty ja stemmat soi silti... | |
![]() 03.10.2004 21:16:22 (muokattu 03.10.2004 21:17:00) | |
biiseissä kun on jotain itua ja bändi kuulostaa aidolta eikä ole autotunee käytetty ja stemmat soi silti... Ei taida olla teikäläisellä tietoa tuosta bändistä ja sen tyypeistä sen enempää. Pääsovittajana/pasunistina/kitaristi/taustalaulajana toimii Sami Pitkämö joka yks tämän maan kovimpia laulajia. Jos köörit ja torvet on ylisovittamista niin selvä. Kompissakin todella v***n kovia jätkiä. My name is Baron, M.i.k.key Baron. | |
![]() 03.10.2004 21:41:27 (muokattu 03.10.2004 21:42:24) | |
Ei taida olla teikäläisellä tietoa tuosta bändistä ja sen tyypeistä sen enempää. Pääsovittajana/pasunistina/kitaristi/taustalaulajana toimii Sami Pitkämö joka yks tämän maan kovimpia laulajia. Jos köörit ja torvet on ylisovittamista niin selvä. Kompissakin todella v***n kovia jätkiä. No ei,kuvan olen nähnyt lehdestä,rumia ovat prkl ;-)) Ja teeveesta näin yhen liven,en pitänyt,hyppivät prkl pojat kuin punkkarit,josta(?) johtuen paikoin oli aika f a l s k i a laulantaa...TV on armoton... No miksi ne sitten soittaa tollasta paskaa kun vaikka toi "Kaikki laivaan" ..."Äidin pikkuppoika" yms???Tekis omia biisejä kun kerran homma taittuu...no jos mä vastaan:rahasta ne tota hommaa tekee,vai luuletko että ne soittaa sellasta musaa kun ne haluais?? Saati että ne bileturakaiset ymmärtäis jotain noista sovituksista? No v.....ako tästä jauhaa,bändi on kova,soittajat kovia,biisit on kuitenkin mitä on ja koko idea on mitä on,hei jos vaikka virsiä ruvettais seuraavaks vetään samaan malliin,ois ainakin jotain ihan erilaista...kyllä "Suvivirsi"ois komee tolla meinigillä,toisaalta virsissä ei ole b-osia mitä jengi ymmärtäisi laulaa mukana...sehän on kuitenkin se osa-alue mitä turakainen tosta tajuaa? Ei köörit ja torvet ole ylisovittamista,kuuntele vaikka vanhaa ja miksei uudenmpaakin Chicagoo,ne biisit on vaan paljon parempia :-) | |
![]() 03.10.2004 21:43:50 | |
Musiikki on muutakin kuin täyteen pakattua äänikenttää,erikoista sointua,modulaatioo,fillausta,riffejä,hirrrrveetä kitaranvingutusta...ja epämääräistä sonnikuorolaulua...se vois olla vaikka hyvä biisi,mitä esmes "Kaikki laivaan"ei ole"Tummat silmät etc."on hyvä iskelmä kun sen esittää Paula Koivuniemi,siinä sovituksessa ja tulkinnassa on lämpöä ja hienoja oivalluksia mulle ihan riittävästi :-) Noh..jos pistetään mikä vaan toinen cover-orkesteri samalla lavalle vetämään JeanS:n jälkeen, niin yleisöllä meininki tippuu aivan varmasti. Ja juuri sen vuoksi että tuo "täyteensovitettu" yli kymmenhenkinen poppoo jyrää niin kybällä alusta loppuun, suurimmaksi osaksi sovitustensa vuoksi. Ja kyllähän tuon kokoisella ryhmällä pitääkin olla tarkasti sovitettua matskua. Eikö susta ISoJ. tunnu yhtään koomiselta toi kun miehet(?) laulaa naisten biisejä polvihousut jalassa??Vai onko toi nyt sitä huumoria sitten... On. Huumoria, luulisi sinunkin pitkänlinjan ammattilaisena tietävän että mitä typerämpiä temppuja tekee yleisön edessä niin sitä suositumpi on. En mä jaksa tommosta,ma olen niin bal vanha mies,en jaksa taivastella monttu auki "V..u kun on kovia jätkiä..."...mä kuuntelen mieluummin vaikka vanhaa Chicagoa,tai jotain progee,niissä biiseissä kun on jotain itua ja bändi kuulostaa aidolta eikä ole autotunee käytetty ja stemmat soi silti... Miksi sä vertaat vanhaa progea finnhits-bilebändiin? | |
![]() 03.10.2004 21:51:44 (muokattu 03.10.2004 21:52:17) | |
Saati että ne bileturakaiset ymmärtäis jotain noista sovituksista? Tuleepahan sama paska hyvässä paketissa!? Vaikka turakaisia ei voi ikinä riittävästi aliarvioida, on mahtavaa soitto toimii. Sais mun puolesta aika isolla kädellä siivota noita kentällä pyöriviä bändejä. Joku roti siinäkin että ketkä pääsee keikoille. Ei köörit ja torvet ole ylisovittamista,kuuntele vaikka vanhaa ja miksei uudenmpaakin Chicagoo,ne biisit on vaan paljon parempia :-) Olen kuunnellut uutta ja vanhaa Chicagoa, hienoa musaa minunkin mielestäni, kuten moni muukin. My name is Baron, M.i.k.key Baron. | |
![]() 03.10.2004 22:55:14 | |
Tuleepahan sama paska hyvässä paketissa!? Vaikka turakaisia ei voi ikinä riittävästi aliarvioida, on mahtavaa soitto toimii. Aivan, ei nuo versiot nyt minusta ainakaan alkuperäisiin nähden huonompia, siis noin pääsääntöisesti. Ja ainahan sitä on kiva kuunnella taidokasta soitantaa. Ja kyllä se turakainenkin aistii loppujen lopuksi sen kokonaisuuden. Ei turis tule sanomaan että "tossa Em7b5:ssä ei ole sitä puhdasta kvinttiä", mutta varmasti osaa kuitenkin verrata bändiä toiseen vastaavaan bändiin ja tarpeeksi kun noita kulmia hiotaan pois "sinnepäin" soitellen niin turis sanoo tyyliin "näillä toisilla svengaa paremmin". Ja se kokonaisuushan ratkaisee. Sais mun puolesta aika isolla kädellä siivota noita kentällä pyöriviä bändejä. Joku roti siinäkin että ketkä pääsee keikoille. Ehkä vähän kärjistettynä, mutta juu, ainakin maksajat saisivat rahalleen parempaa vastinetta. | |
![]() 04.10.2004 01:05:03 | |
Niin,toimiihan tuo...mutta varmaan toimis maltillisemmallakin sovittamiselle.... kerran eräs(!)palstalainen totesi "less is more!!"...I wonder who?? No - tossa yhteydessä mä en oo kokenu sitä vielä ylisovittamiseks Musiikki on muutakin kuin täyteen pakattua äänikenttää,erikoista sointua,modulaatioo,fillausta,riffejä,hirrrrveetä kitaranvingutusta... En mä kyllä sitä ihan noinkaan oo kokenu. Ootko koskaan kuunnellu Zappaa? ja epämääräistä sonnikuorolaulua... Nojoo - solistien laulusta kyllä voidaan olla montaa mieltä. Parempiakin tiedän. Muun muassa kyseisessä bändissä soittava kolleega, joka Suo, Kuokka ja Jussi - rojektissakin näytti mm. Sami Saarelle, kuinka homma pitää hoitaa. se vois olla vaikka hyvä biisi,mitä esmes "Kaikki laivaan"ei ole Miksei? "Tummat silmät etc."on hyvä iskelmä kun sen esittää Paula Koivuniemi,siinä sovituksessa ja tulkinnassa on lämpöä ja hienoja oivalluksia mulle ihan riittävästi :-) Et oo kuullu Jean S:n versioo? Eikö susta ISoJ. tunnu yhtään koomiselta toi kun miehet(?) laulaa naisten biisejä polvihousut jalassa??Vai onko toi nyt sitä huumoria sitten... Tuntuu koomiselta = huumoria...eikö? En mä jaksa tommosta,ma olen niin bal vanha mies,en jaksa taivastella monttu auki "V..u kun on kovia jätkiä..." Kovia ja kovia... vaikka itse asiassa aiemmin kritisoin, kun jätkät vetää aina vaan vanhan platan matskua keikalla, niin sinänsä hauska juttu, että vetävät sen nykyään paremmin, kuin levyllä ...:-) Ei Jean S mullekaan heti pudonnu - musta tuntu kokolailla samalta, kun näin sen TV-keikan: Kaikkee muuta, kun täydellinen. ...mä kuuntelen mieluummin vaikka vanhaa Chicagoa,tai jotain progee,niissä biiseissä kun on jotain itua ja bändi kuulostaa aidolta eikä ole autotunee käytetty ja stemmat soi silti... Ei taida noikaan Suomi-poijjaat paljon autotunen kanssa leikkiä. Viimeks näin livenä ne keväällä ja kaikki veti nyvin - paitti miksaaja :-( Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 04.10.2004 09:26:06 | |
Joo erittäin hyviä muusikoita ovat - soitto ja shöy toimii livenä komeasti ja irtonaisesti. Mun mielestä tuo on nimenomaan live- ja bileakti. Kotioloissa en levyllistä jaksaisi kuunnella -siinä mielessä on vähän liikaa yhdestä puusta veistettyä hittikierrätystä. Sanoisinko että toimivaa, mutta ei ikimuistoista. Radiosta kuultuna pari biisiä/kk -annoksena menee mukavasti. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? | |
![]() 04.10.2004 09:40:12 (muokattu 04.10.2004 11:23:06) | |
Minusta tuntuu, että täällä jopa pieni kateuden siemen keskustelussa itää. En yleensä ala henkilökohtaisesti ruotimaan täällä palstalla ketään, mutta ww:llä taitaa oklla tuollainen peruspessimistinen suomalainen asenne vähän kaikkeen. ( edit ) vai onko kyseessä provokaatio, jos on, niin olemmeko niin jurpoja, ettemme sitä tajua vaan otetaan tosissaan (edit) Oli itse jätkät kovia tai ei, oli kama falskisti laulettua tai ei, oli kama ylisovitettua tai ei oli jätkät pellen näköisiä polviousuissaan tai ei. oli kama loppuunsoitettua tai ei se menee kuin häkä yleisöön. Ja mitäkähän varten sitä siellä lavalla ollaan. Muita soittajia bändikavereita vai yleisöa varten. Pojat ovat osuneet kultasuoneen, homma kantaa ainakin toistaiseksi, vaikkakin oman käsityksen mukaan hieman terävin huippu on taitunut. Konsepti on hyvä. Otetaan iso orkesteri väännetään paksut arrit tutuille hiteille ja lähdetään kieliposkella lavalle. Toimii. Joku kohtuullisesti menestynut vastaava kokeilu taisi olla Leningrad Cowboys. Se vaan kuullostaa turakaisen korvaan hyvälle. Mekin ollaan syksytty tuohon populismin halpaan. Vedetään äidin pikkupoikaa R.A.K.A.S etc. Porukka tuntuu tykkäävän. Voitaisiinhan sitä tietysti vetää naama norsunvitulla moskovan valoja. Mika | |
![]() 04.10.2004 09:45:47 | |
Joku kohtuullisesti menestynut vastaava kokeilu taisi olla Leningrad Cowboys. Ovat muuten tällä hetkelläkin Euroopassa kiertueella, tuvat täynnä kokoajan. "Kohtuullisesti menestynyt"? My name is Baron, Fuzzy Baron!
SlowBlind, This is 4 U! | |
![]() 04.10.2004 09:57:15 | |
Sais mun puolesta aika isolla kädellä siivota noita kentällä pyöriviä bändejä. Joku roti siinäkin että ketkä pääsee keikoille. Joo, parlamenttaarinen tanssimusiikkipolitbyroo määrittelemään kriteerit ja myöntämään keikkailulupia. Politbyroon jäsenet valittaisiin poliittisten voimasuhteiden mukaan ja lisäksi mukana olisi pari taiteellisesti korkeatasoista asiantuntijajäsentä, jotka varmaan löytyvät tältä palstalta, kun täällä tiedetään asiat aina paremmin kun yleisö. Hähää. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. | |
![]() 04.10.2004 10:16:43 | |
Joo, parlamenttaarinen tanssimusiikkipolitbyroo määrittelemään kriteerit ja myöntämään keikkailulupia. Politbyroon jäsenet valittaisiin poliittisten voimasuhteiden mukaan ja lisäksi mukana olisi pari taiteellisesti korkeatasoista asiantuntijajäsentä, jotka varmaan löytyvät tältä palstalta, kun täällä tiedetään asiat aina paremmin kun yleisö. Hähää.Mitä kirjoittavatko tänne myös Nissilä ja Metsäketo??? | |
![]() 04.10.2004 10:28:44 | |
Ovat muuten tällä hetkelläkin Euroopassa kiertueella, tuvat täynnä kokoajan. "Kohtuullisesti menestynyt"? No sehän on jo varsin kohtuullista. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)