![]() 30.08.2004 01:53:33 | |
---|---|
Häävalssina oli tuttu ja turvallinen Akseli ja Elina,tosin hiukan reippaampana versiona.Se oli instrumenttaalinen taidepläjäys. Miks valita Akseli ja Elina, jos ei halua tanssia sitä oikeeseen tempoon? No eihän se tosiaankaan oo sun syys, mutta mutta.... No kiva, että oli mukava keikka. Joskus on mullekin kans sattunu noita lyhyitä häävetoja. Nyrkkisääntönä vois sanoo, että monissa häissä ainakin neljäs tanssisetti on ihan turha. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 30.08.2004 06:34:39 | |
Älä nyt taas anna mielikuvituksesi tehdä tepposia. Muistathan sen betoniporsaankin, josta kuvittelit ties mitä. Hähä. - best man | |
![]() 30.08.2004 08:58:55 | |
Muutama vuosi sitten olin solona häissä soittamassa. ALkuun lyötiin sovittu 500 mk käteen. Kävin syömässä soitin häävalssit (3 kpl) sitten kaaso tuli sanomaan, että kiitos musiikistä me lähdemme jatkoille. Ja matkaakin oli 3 km kotia. 21.30 kotona. Taisin 20.00 lähteä kotoa. | |
![]() 30.08.2004 11:38:23 | |
Muutama vuosi sitten olin solona häissä soittamassa. ALkuun lyötiin sovittu 500 mk käteen. Kävin syömässä soitin häävalssit (3 kpl) sitten kaaso tuli sanomaan, että kiitos musiikistä me lähdemme jatkoille. Ja matkaakin oli 3 km kotia. 21.30 kotona. Taisin 20.00 lähteä kotoa. No tosta on jo paha pistää paremmaksi...tohon täytyy ainakin pyrkiä,jos mahdollista...keles täytyykö mun vielä vanhoilla päivilläni ostaa joku tehosekotin että sais tollasia keikkoja ;-)) Lauantain keikka kun oli just ton easyn keikan vastakohta;hotelliravintola pubeineen,joka oli tupaten täynnä turakaisia joista osa oli niitä TOSI turakaisia,mm. yks kylähullu nainen,joka tuli vittuileen ja huutaan meille pää punasena kun kasattiin kamoja:"Mitä te siinä harjottelette,soittakaa jo!!Mä olen kuunnellut tota teidän harjotteluanne jo 15 min!!"Eli talon taustamusa oli hänen mielestään meidän harjottelua,voi ristus! Ja roudaus illan päätteeksi oli oma lukunsa;kaikki turpa täynnä olevat turakaiset oli tietenkin tapansa mukaan pakkautuneet siihen kulkuväylälle,ja myöskin pihalla niitä istu mm. peräkärryn aisalla,lokarien päällä,yks jopa yritti mennä kärryyn makuulle(!)....meillä meni reilu tunti roudaukseen kun yleensä se on n. 30-40 min. paikasta riippuen! Mun helpoin keikka ainakin soittoajan suhteen on ollut joskus v 80...yks biisi suorassa TV lähetyksessä :-) | |
![]() 30.08.2004 12:36:42 | |
Älä nyt taas anna mielikuvituksesi tehdä tepposia. Muistathan sen betoniporsaankin, josta kuvittelit ties mitä. Hähä. ???????!!!??? Häh? Pieru naurattaa aina. | |
![]() 30.08.2004 12:40:10 (muokattu 30.08.2004 12:44:40) | |
No, kun oikein rypistin, tuli mieleeni toinenkin tällainen "helppo keikka". Tämä on varsin uusi tapaus, nimittäin tältä kesältä. Meidät oli tilattu jo hyvissä ajoin alkuvuodesta hääkeikalle, häävalssi sovittuna (ja jopa opeteltunakin), kuten myös keikasta saatava rahallinen korvaus oli neuvoteltu kaikkia osapuolia tyydyttävälle tasolle. Noh, aikaa vierähti siitä kun keikka sovittiin, ja kun mitään ei hääparin puolelta alkanut kuulua, otin itse heihin yhteyttä viikkoa ennen h-hetkeä. Puhelimeen vastasi morsian, joka vain ikäänkuin ohimennen huikkasi: "Ai, eiks teille kukaan ilmottanu... me otettiin toinen bändi, kun te olitte niin kalliita... sori vaan, teidän ei tartte tulla!". Kiittelin morsianta "hyvästä" informoinnista, ja laskeskelin mielessäni kaikkia niitä keikkoja, joita sillekin viikonlopulle tarjottiin, mutta ei voitu ottaa, koska tämä "hääkeikka" oli sovittu jo paljon aiemmin. Eli, sen viikonlopun keikka oli niin helppo, ettei edes koko keikalle tarvinnut lähteä... tosin, keikan palkkiokin jäi melkoisesti alle minimin. | |
![]() 30.08.2004 12:41:18 (muokattu 30.08.2004 12:46:51) | |
Pöh, kone lähetti saman tekstin kahteen kertaan... no ei se mitn. | |
![]() 30.08.2004 13:57:30 | |
Kiittelin morsianta "hyvästä" informoinnista, ja laskeskelin mielessäni kaikkia niitä keikkoja, joita sillekin viikonlopulle tarjottiin, mutta ei voitu ottaa, koska tämä "hääkeikka" oli sovittu jo paljon aiemmin. Eli, sen viikonlopun keikka oli niin helppo, ettei edes koko keikalle tarvinnut lähteä... tosin, keikan palkkiokin jäi melkoisesti alle minimin. Ens' lauantain hääkeikan teknisissä neuvotteluissa (keikka sovittu joskus talvella) oli sen mittainen katko, että pelkäsin ym tilannetta, mutta tulihan sieltä viiveellä positiivinen palaute (settilistanne oikein hyvä, kaikki OK, ruokaa ja juomaa ja back stage bändille etc) Voiko tehdä muuta kuin kiroilla kuvaamassasi tapauksessa? Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy | |
![]() 30.08.2004 14:13:36 | |
Voiko tehdä muuta kuin kiroilla kuvaamassasi tapauksessa? No eipä juuri, eipä juuri... | |
![]() 30.08.2004 15:43:36 | |
No, kun oikein rypistin, tuli mieleeni toinenkin tällainen "helppo keikka". Tämä on varsin uusi tapaus, nimittäin tältä kesältä. Meidät oli tilattu jo hyvissä ajoin alkuvuodesta hääkeikalle, häävalssi sovittuna (ja jopa opeteltunakin), kuten myös keikasta saatava rahallinen korvaus oli neuvoteltu kaikkia osapuolia tyydyttävälle tasolle. Noh, aikaa vierähti siitä kun keikka sovittiin, ja kun mitään ei hääparin puolelta alkanut kuulua, otin itse heihin yhteyttä viikkoa ennen h-hetkeä. Puhelimeen vastasi morsian, joka vain ikäänkuin ohimennen huikkasi: "Ai, eiks teille kukaan ilmottanu... me otettiin toinen bändi, kun te olitte niin kalliita... sori vaan, teidän ei tartte tulla!". Kiittelin morsianta "hyvästä" informoinnista, ja laskeskelin mielessäni kaikkia niitä keikkoja, joita sillekin viikonlopulle tarjottiin, mutta ei voitu ottaa, koska tämä "hääkeikka" oli sovittu jo paljon aiemmin. Eli, sen viikonlopun keikka oli niin helppo, ettei edes koko keikalle tarvinnut lähteä... tosin, keikan palkkiokin jäi melkoisesti alle minimin. Mulle kävi näin: Morsian ja sulhanen tulivat helmikuussa treenikämpille kuuntelemaan bändiä, ja tekivät päätöksen: te ootte tosi ok, otamme teidät. Hinta 900 euroa ja viisi jätkää. Sovittu. Kaksi viikkoa ennen häitä soitin kaasolle, joka sanoi juuri jutelleensa jonkun bändin jätkän kanssa. Mulla alkoi kellot kilistä kun mun piti olla yhteyshenkilönä näihin häihin ja sieltä se tuli morsiamen suusta kun soitin hänelle: "Ai niin, unohdinko kertoa että otettiin toinen bändi? Voi nyt harmi... hehhehheh... kun saatiin neljällä sadalla ihan hyvä bändi." Sanoin että ei mittää, kiitti kun ilmoititte ajoissa, mutta olin jostain syystä kohtelias ja kysyin että oletteko käyneet heitä kuuntelemassa. "Ei olla, se on kuulemma hyvä bändi..." kuului vastaus. Mua alkoi naurattaa vähän perkeleesti ja toivotin hyviä häitä ja auvoista yhteiseloa. Kahden päivän päästä, taidettiin elää torstai-iltaa viikkoa ennen häitä, morsian soitti ja kysyi onko meille tullut keikkaa siihen päivään. Kun he olivat käyneet kuuntelemassa tätä hyvää ja halpaa bändiä ja ehkä he sittenkin haluaisivat meidät. Sanoin että juu, kyllä käy hienosti, mutta A) soitamme max 3 settiä ja B) hinta on 1500 euroa ja maksetaan etukäteen, jos ei ensi keskiviikkona näy rahat tilillä, voivat unohtaa meidät. Ajattelin pistää jauhot suuhun. Morsian alkoi nikotella ja mutista ja kiukutella jotain tulevalle aviomiehelleen tyyliin mitäs annoit mun peruuttaa sen bändin jne... No äijällä paloi käämi saman tien, muttei minuun, otti puhelimen ja sanoi että hän hoitaa asian tästä eteenpäin. Sanoi moro, ja että kolme settiä ja 1500 euroa on ok. He ottaa meidät. Mikä on mun tilinumero? Annoin tilinumeroni ja sulhanen sanoi, että hän parhaillaan laittaa netin kautta mun tilille ja mahdolliset yhteydet koskien musiikkia hoituu tästedes hänen kauttaan, että tuleva vaimo ei enää puutu bändikuvioon heidän häissään. Sanoi vielä puhelun loppuun että kun hänellä on samassa pankissa tili kuin mulla niin rahat varmaan näkyy mun tilillä jo. Sain ylimääräisenä bonuksena keikan jälkeen litran Courvoisier VSOP-pullon korvauksena ylimääräisestä vaivasta. Olisitte nähneet bändipoikien ilmeet kun laitettiin rahat jakoon, kolmesataa per nuppi. Pieru naurattaa aina. | |
![]() 30.08.2004 16:43:47 (muokattu 30.08.2004 16:50:22) | |
Sain ylimääräisenä bonuksena keikan jälkeen litran Courvoisier VSOP-pullon korvauksena ylimääräisestä vaivasta. Olisitte nähneet bändipoikien ilmeet kun laitettiin rahat jakoon, kolmesataa per nuppi. Oikein tehty!!! Edit: Kyllä meikäläistenkin joukossa on töppöjä. Toissa kesänä agressiivinen morsiamen isä (niitten häitten maksaja) soitti mulle ja kertoi, että ajoissa sovittu hääbändi oli 1-2 viikkoa ennen häitä vaatinut enemmän liksaa kuin oli sovittu ilman mitään pyydettyjä extratemppuja, kuvitellen että kiristys pakkoraossa onnistuisi ja maksaja sanoi, että kyllä hän sen korotetun hinnan on valmis maksamaan, mutta ei heille ja kun mulla sattui olemaan vapaata, niin otin keikan. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy | |
![]() 30.08.2004 16:54:47 | |
Hyvä Mikko! Jos vielä olis halunnu kuumentaa vähän lisää, olis voinu sanoo, että "Pitää varmistaa pari juttua. Soitan kahden tunnin päästä uudestaan" Eikä soittaa minuuttiakaan aiemmin....;o) Mutta reipasta toimintaa. Eipä tästä pitkää oo, kun kerroin eräälle morsiamelle, joka sano mun olleen kallis, että kannattaa bändiä valitessa tuijottaa muutakin kuin hintaa.... ...tais tästä samasta tinkaajasta olla puhetta toisessakin topicissa... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 30.08.2004 19:41:41 | |
Mulle kun sanotaan että kun yks toinen bändi tulis siihen ja siihen hintaan, niin sanon käytännössä poikkeuksetta: "Aivan varmasti tulisikin, ja vakuutan että löydätte vieläkin halvemmalla jonkun orkesterin. Mutta montako kertaa menette naimisiin?" Tätä seuraa yleensä kymmenen sekunnin hiljaisuus ja mutinaa, jonka jälkeen bändimme hinta on OK. Mä pidän itseäni aika kovana muusikkona ja itsetuntonikin on kunnossa, mutta samaan syssyyn totean, että jos keikalle on korkeintaan 50 km, saa hyvät ruoat, käteen vaikkapa satakolmekymppiä, soittaa tuttujen tai tuntemattomien (usein vielä mukavampaa) soittajien kanssa ja on vielä kotonakin ihmisten ajoissa (n. klo 01:00-02:30) niin kyllä mä lähden mielelläni soittamaan. Tosin olen monet vihat saanut päälleni kun en ole satasella mennyt. Saisi sitä jossain nimibändissä varmaan muutaman kympin enemmän lauantai-illalta, mutta ainakaan mulle se ei ole itse tarkoitus. Ei näissä hommissa juuri ikinä kuitenkaan tuntiliksoille pääse. Ja siitä tietää tuurauskeikan menneen hyvin, kun keikan jälkeen kysytään, lähtisinkö vielä yhdelle oluelle. Ja se on yleensä hyvä olut se. Pieru naurattaa aina. | |
![]() 30.08.2004 19:48:23 | |
...Mä pidän itseäni aika kovana muusikkona... Ihan oikee asenne. Jos homma toimii, niin silloinhan se toimii. Mun bändihinnat on varmaan monen mielestä melko tyyriitä, mutta kun mun periaatteisiin kuuluu käyttää sen tason jätkiä, että: - Soitto toimii, kuin junan vessa - Ne kehtaa viedä keikalle vaikka pressanlinnaan (on oltukin) - Keikan jälkeen ei tarvi huolehtia umpihumalaisista puupäistä. Mä en oikein kehtaa maksaa niille pelkkää TES:iä. Sitäpaitti ne soittajat kannattaa pitää niin hyvin, että tulevat mieluusti toistekin... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 30.08.2004 19:55:15 | |
- Keikan jälkeen ei tarvi huolehtia umpihumalaisista puupäistä. Entäs aikana??!? Pieru naurattaa aina. | |
![]() 30.08.2004 20:01:02 | |
Entäs aikana??!? Jos soittajia meinaat - ei koskaan. Yleisöstä ei aina tiiä....:-( Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! | |
![]() 30.08.2004 20:04:00 | |
Ihan oikee asenne. Jos homma toimii, niin silloinhan se toimii. Mun bändihinnat on varmaan monen mielestä melko tyyriitä, mutta kun mun periaatteisiin kuuluu käyttää sen tason jätkiä, että:... Mun hinnat on mitä on, mutta sen verran mulla on ylpeyttä, että alennushuutokauppaan en alennu, jos mulle sanotaan, että muu bändi tulisi halvemmalla toiveena, että mä alentaisin, niin kyllä sanon, että toivon mukaan se on hintansa väärti, mä ainakin olen hintani arvoinen. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy | |
![]() 30.08.2004 21:54:49 | |
Jos soittajia meinaat - ei koskaan. Yleisöstä ei aina tiiä....:-( Aivan. Se on vittumaista kun on känniörvelöitä lavalla JA yleisössä ja itse yrität - kun mullekin yleensä tuo kapellimestarin tikku annetaan - pitää hommaa kasassa. Pieru naurattaa aina. | |
![]() 31.08.2004 10:09:36 | |
Kato, ronttikin on aktivoitunut kirjootteelluun! Noin kovin helpolla en itse ole päässyt keikoilla kuin monet muut, mutta välillä tulee kuitenkin yhden setin iltoja. Sinänsä aika turhauttavaa hommaa, koska harrastukseksi tässäsoitetaan eikä pelkästään rahasta. Toisessa päässä toimintaa on sitten nämä ihanat 5-6 setin jutut. Koska laulan lähes kaikki biisit, lukuunottamatta tietty instrumentaaleja, ääni alkaa olla aika kovilla yli 4 setin koitoksissa. Helpoimmilta keikoilta tuntuu ne vedot, joissa odottamista on vain vähän, hyvät taukotilat ja fiilis bändillä hyvä. Ulkoisilla seikoilla (paikan prameus, kalliit tarjoilut yms.) on loppujen lopuksi todella vähän merkitystä! Tyhjän saa pyytämättäkin | |
![]() 31.08.2004 10:41:35 | |
on vielä kotonakin ihmisten ajoissa (n. klo 01:00-02:30) Muistan kyllä erään soittajan jolla oli lähinnä huoli siitä ehtiikö keikan jälkeen ajoissa Seurahuoneen baariin. Hähä. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)