Aihe: Soittajan elämä on yhtä juhlaa
1 2 3 4 5 6
pekkajau
02.08.2004 13:58:01
Realismin ja ironian pienviljely on aina eduksi kovassa soittajan työssä. Itte en sitä soittamista laske niinkään "työksi" mutta helevetinmoiset reissaamiset, venaamiset, jännittämiset ja roudakset on sitä "työtä"! Eipähän tuota keikkaa enää ole niin paljon että rupeis sen takia enää v..tuttamaan tai työltä tuntumaan.
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
Jaskaa pakoon
02.08.2004 20:06:53
Vois meinaan alapaine laskea

Jeesus, WW, olet vanhempi kuin MINÄ!

Elämä on semmoinen juttu, että mistään ei saisi olla katkera. Navajo-intiaaneilla on sellainen konsti, kun kyrpä rusoposkisten inkkarien otsassa alkaa haitata Hankkija-lippiksen päähänvetämistä, että menevät jonnekin vuoren huipulle istumaan niin kauaksi aikaa, että ovat taas maailman kanssa tasapainossa. Itse olen käyttänyt samaan hommaan saunan kattoa.
isojussi
03.08.2004 00:29:29
Homma ok, WW.

Provosimpa minäkin jälleen kerran ja seison sanojeni takana - paitsi että vastaan nimimerkille...;o)

Mutta edelleen olen sitä mieltä, että Spede oli oikeassa aikoinaan tokaistessaan: "Työn pittää olla kivvaa ja siittä pittää saata rahhaa!"

Musta on jotenkin surullista, että aikuinen mies kituu työssä josta ei pidä palkalla joka on liian pieni. Kyllä likasesta duunista pitää saada likasen duunin liksa.

Mä tosin luulen, että nauttisin tommosista kapakkavedoistakin vaikka niitä varten tuskin tarvis tehdä sitä mitä äsken tein: Treenasin Sarmannon / Leinon "Nocturnea" (eli ei sitä Loirin levyttämää) itse itseäni pianolla säestäen. Pitäis vetää se 12 päivä. Onhan siinä haastetta, mutta kyllä mä siitä nautinkin.

Lauantaina säestin Työväen Musiikkitapahtuman päälavalla Kanervan Ottoa ja kun hän kävi meillä keskiviikkona treeneissä, totesimme molemmat, että emme vaihtais free-lancerin osaamme miksikään muuksi.

Eipä ainakaan tartte valittaa työn yksipuolisuutta, sillä vaikka päivät keskiviikosta sunnuntaihin oli kohtuullisen ympäripyöreitä (meikäläisen duunissa ei oikein voi vaan mennä paikalle, vaan kotona joutuu tekeen melkosen duunin per keikka), niin nautin suuresti kun sain tehdä tuona aikana oikeestaan ihan kaikkee, mitä repertuaariini kuuluu - tai melkein.

Tulipa taas vuodatusta....

No, ei toisaalta oo mun vika jos joku ei tykkää duunistaan, mutta se, että joku tykkää omastaa ei tee sen duunia sen huonommaks / helpommaks.

Sitäpaitsi kaikkien, jotka kuvittelee, että sekkarikeikat on helppoja, pitäis joskus tehdä sellasia. Musta bändikeikat on paljon helpompia.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
WanhaWetäjä
03.08.2004 02:21:58 (muokattu 03.08.2004 02:22:21)

Jeesus, WW, olet vanhempi kuin MINÄ!

Elämä on semmoinen juttu, että mistään ei saisi olla katkera. Navajo-intiaaneilla on sellainen konsti, kun kyrpä rusoposkisten inkkarien otsassa alkaa haitata Hankkija-lippiksen päähänvetämistä, että menevät jonnekin vuoren huipulle istumaan niin kauaksi aikaa, että ovat taas maailman kanssa tasapainossa. Itse olen käyttänyt samaan hommaan saunan kattoa.

No wanha olen,ja katkera ehkä vain siitä että en omaa tippaakaan kunnianhimoa vaan tyydyn osaani...

Mulla on muuten Hankkija-lippis mökillä,ja Husqvarna ja Suomi-leijona lippis -95,jaa niin ja sitten vielä sellaset hianot lippikset kuin Linno-ravintola Valkeakoskelta ja Partner- saha lippis!

Yleensä käytän tota Suomi-lippistä kun lähden vaikkapa uisteleen,kyllä siinä"Soita Jätkän humppa"- turakaiset ja kaikki muut keikkakauhut unohtuu kun hiljakseen soutelee hämärtyvässä illassa...ja jos kuhan/kaksi saa niin hyvä,mutta ei se saalis vaan se suunnaton rauha,yksinäisyys,HILJAISUUS,se on se mun vuorenhuippuni...

No viikon päästä taas pääsee mökille,se on yhtä juhlaa sitten!
isojussi
03.08.2004 10:03:28
...sellaset hianot lippikset kuin Linno-ravintola Valkeakoskelta...

Jes! Legendaarinen Linno - and still going strong, tosin nykyään pääosin karaåken voimalla...:-(
Jami
03.08.2004 10:50:15

Toisaalta sitten se laukee (siis jännitys) ku pääsee vetää (musiikkia) ja muuttuu hyvänolontunteeksi.. Energiaa vaan kuluu paljon--->aina nälkä töiden jälkeen varsinkin..

Muakin jännitti v.-72 Tavastialla ku koko maan muusikkokerma oli yleisönä. Sen jälkeen ei oikeastaan oo jännittänyt. Lopetin keikkailun pari vuotta sitten. Täysin kyllästyneenä.

Tarkoitin siis sanoa että niin kauan kun keikoissa oli jännitystä, virettä, elämän makua, haastetta, jne, niin kauan se oli mahtavaa. Kun se muuttui hutuksi pelkän rahallisen korvauksen takia niin kaikki kiva häipyi.

Tuo kiva säilyy vain siten että pystyy ja jaksaa koko uransa kehittää itseäään. Siihen pitää liittyä myös mahdollisuus kehittyä kulloistakin omaa taitoa vastaavassa porukassa. Kaikkein antoisinta on soittaa sakissa jossa muut on pikkuisen parempia soittajia. Nämä on vaatimuksia jotka hyvin harvoin toteutuvat tanssiyhtyepuolella. Pitää vaan jaksaa 30 vuotta innostua Jätkän humpasta. Ei kumma jos palaa loppuun.

Mulla kun tuli jo 50 täyteen niin ehkä siksi ymmärrän WW:tä niin hyvin. Uskon hänen olevan myös niitä takuuvarmoja rivimuusikoita jotka hoitaa hommat hyvin. Täällä kollegoille vain purkaa päällimmäisiä paineita.

Kateus on ehkä väärä sana mutta jonkinlaista haikeutta ja menettämisen tunnetta oon kokenu kun ei noita hienoja ja haasteellisia keikkoja ole enää ollut. Toisaalta mulla on ollut tilaisuus keikkakikseihin bändikouluni nuorten kautta. Oon saanu heidän kanssaan tuntea niitä sydäntäpakahduttavia tunteita joita keikkoihin parhaimmillaan kuuluu.

Elämänjuhlaa kaikille soittajille. Nauttikaa täysin siemauksin. Olemme jokatapauksessa etuoikeutettuja saadessamme ja pystyessämme esiintymään. WW:n kanssa me suosittelemme tanssimuusikon eläkeiäksi 40v. hähähäh.
Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan.
Jaskaa pakoon
03.08.2004 11:13:33
Mulla ei ole valitettavasti Hankkija-lippistä, aikoinaan oli, mutta päästin häviöön menemään.

Tuossa saunankattohommassa on huonotkin puolensa: jos epätasapaino pääsee yllättämään kun on poissa kotoa, niin kaikki eivät tykkää siitä, että meikäläisen näköinen vieras mies istuu heidän saunansa katolla. Vuorenhuippu olisi niin kuin enemmän jokamiehenoikeuksiin kuuluva...
baron
03.08.2004 11:55:42

Mulla ei ole valitettavasti Hankkija-lippistä, aikoinaan oli, mutta päästin häviöön menemään....

Niitä on uskomattoman vaikea saada nykyään. Mä jouduin kääntämään koko kylän ylösalaisin ennenkuin onnistuin omani saamaan.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
jenkkamies
03.08.2004 13:25:25
Mulla ei ole valitettavasti Hankkija-lippistä, aikoinaan oli, mutta päästin häviöön menemään.

Tuossa saunankattohommassa on huonotkin puolensa: jos epätasapaino pääsee yllättämään kun on poissa kotoa, niin kaikki eivät tykkää siitä, että meikäläisen näköinen vieras mies istuu heidän saunansa katolla. Vuorenhuippu olisi niin kuin enemmän jokamiehenoikeuksiin kuuluva...

Onhan nuo hauskaa luettavaa mutta enpä usko, että oikeasti istut saunan katolla. Pitäisiköhän huumorijutuille avata ihan oma osasto..
baron
03.08.2004 13:26:56

Onhan nuo hauskaa luettavaa mutta enpä usko, että oikeasti istut saunan katolla. Pitäisiköhän huumorijutuille avata ihan oma osasto..

Pärekatot sateella on aika liukkaita, niitä pitää varoa.
poppamies
03.08.2004 13:28:00

... Sen jälkeen ei oikeastaan oo jännittänyt. Lopetin keikkailun pari vuotta sitten...

En ole vielä läheskään lopettamassa keikkailua.
Jännittämisen sensijaan lopetin kyllä aikoja sitten...
"G-strings are for strippers"
baron
03.08.2004 13:32:12

En ole vielä läheskään lopettamassa keikkailua.
Jännittämisen sensijaan lopetin kyllä aikoja sitten...

Eiks' me olla kaikki yhteisesti todettu, että yleisö ei ymmärrä musiikista yhtään mitään puhumattakaan äänentoistosta ym.

Mikä jännittää? Millaista safkaa tarjolla?
Jaskaa pakoon
03.08.2004 13:33:18
Pärekatot sateella on aika liukkaita, niitä pitää varoa.

Entinen solisti varoitteli viimeisten valssien jälkeen: Ja kotiin mennessänne varokaa, siellä saattaa olla liukasta!

Taisikin tarkoittaa kattoja.
Jaskaa pakoon
03.08.2004 13:34:34
Pitäisiköhän huumorijutuille avata ihan oma osasto..

Ei, kun ryppyotsille on oma osasto: fyysikoiden.net
Eddy
03.08.2004 13:36:47

Mikä jännittää? Millaista safkaa tarjolla?

Joissain mestoissa suurin jännityksen aihe on vessojen kondis.
Koskettelen soittimia...
poppamies
03.08.2004 15:15:45 (muokattu 03.08.2004 15:16:43)

Aivan, ja kaiken maailman tsykoloogeille ja kemianmaistelleille...
"G-strings are for strippers"
R.Syke
03.08.2004 17:53:12

-Fysiikka kesti, mutta kemia petti.
Jaskaa pakoon
03.08.2004 18:32:00
Kaikkein syvimmät rypyt voisi olla ehkä gsykoloogien saitissa pyssykolo.net
isojussi
04.08.2004 00:57:41
Ohos!

Jamin tekstihän on lähtenyt uuden, todella hienon avatarin myötä lähes lentoon!

Oikeesti hieno postaus tähän topicciin.

Ja samoilla linjoilla mun kanssa: Miks tehdä semmosta mikä tuntuu tympeeltä. Kerranhan täällä vaan ollaan.
WanhaWetäjä
04.08.2004 01:32:38

Ohos!

Jamin tekstihän on lähtenyt uuden, todella hienon avatarin myötä lähes lentoon!

Oikeesti hieno postaus tähän topicciin.

Ja samoilla linjoilla mun kanssa: Miks tehdä semmosta mikä tuntuu tympeeltä. Kerranhan täällä vaan ollaan.

Notta komia oli kirjootus,ristema!!!

Mä arvostan äijiä joilla on omaa,vankkaa kokemuspohjaa puhua asioista niiden oikella nimillä eikä tehdä tästä huttukeikkahommasta jotain elämää suurempaa kun se ei sitä ole...soittamisen hauskuus ja keikkailu eivät aina kulje käsi kädessä ja varsinaisen totuuden Jami-setä sanoi tossa että pitäs saada soittaa itseään huomattavasti parempien soittajien kanssa kehittyyäkseen ja että homma pysyis mielekkäänä,tanssikuvioissa se ei ole useinkaan mahdollista,no muistan nuorena miehenä yhden combon jossa oli senaikasia tosi kovia,jopa ihan eri genreissä kunnostautuneita äijiä,oli kiva vetää kun kompit kulki ja soitossa oli sitä munaa eikä oltu mitään humppa-uunoja...biisit treenattiin kondikseen eikä niitä lappuja tuijoteltu siellä keikalla silmät kierossa,no ei se ois oikeen sopinutkaan,kun oli oikeen kesäshöy...

Those were the days,notta!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)