isojussi 04.07.2004 14:15:40 | |
---|
Nyt iski kihti saatana! Sehän on kuulemma rahamiesten tauti - ootko varma diagnoosista? Hommasin vihdoin alennusmyynneistä kunnon lenkkarit ja sain talvella hankitut kävelysauvat tehokäyttöön - perskutarallaa kun kun selkä heti paremmassa kunnossa. Ja nivelet muutenkin. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Have 04.07.2004 14:20:10 | |
---|
Sehän on kuulemma rahamiesten tauti - ootko varma diagnoosista? Hommasin vihdoin alennusmyynneistä kunnon lenkkarit ja sain talvella hankitut kävelysauvat tehokäyttöön - perskutarallaa kun kun selkä heti paremmassa kunnossa. Ja nivelet muutenkin. No saahan sitä makkaraa ja varsinkin olutta pienempituloinenkin soittaja varsinkin veroalen jälkeen. |
isojussi 04.07.2004 14:26:47 | |
---|
No saahan sitä makkaraa ja varsinkin olutta pienempituloinenkin soittaja varsinkin veroalen jälkeen. Ai niin juu - sorry tyhmä huuli. Kannattaa muuten soittajienkin miettiä, mitä suuhun panee - joskus myös ketä...;-) Mä alan säänöllisesti aina välillä syömään näkkäriä. Paranee olo muuten kuitua lisäämällä mukavasti, jos sen pieretyksen kestää... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Voxauttaja 04.07.2004 15:41:03 (muokattu 04.07.2004 15:41:32) | |
---|
Itelläni kipeytyy kylki/selkä vasemmalta puolelta. Olen kitaristi. Pääkin on joskus kipeä, ja pahoinvointiakin esiintyy. En tiedä mistä se sitten voisi johtua. |
mack the knife 04.07.2004 20:14:03 | |
---|
Mitäs mieltä olette siitä, että kosketinsoittajan pitäis muka soittaa seisaaltaan. Miksi ihmeessä? Ensinnäkin kaikki kovat sen alan hemmot, joita olen nähnyt, on soittaneet istualtaan. Tunnen pari seisaaltaansoittajaa, joiden vasen perselihas on noussut selän puolelle, kun on tullut seisotuksi vasemman jalan varassa. Tietysti sustainpedaalin takia. Minä en käsitä koskettajana, miten on mahdollista seisaaltaan käyttää sustain- ja volumespedua yhtä aikaa. No, tämä liittyi siihen, että olen välttynyt selkäsairauksilta soittamalla istualtani ja yrittämällä kesken soiton miettiä rentoutta ja hyvää asentoa. Jos joskus joku solisti laittais vaihtoehdon, että soitat seisaallaan tai sitten et ollenkaan, niin sen pitäis etsiä uusi pianisti. Toinen syy varmaan on helvetin paljon liian isot kamat, joita päivästä toiseen roudaa pariin kertaan. Sen homman kun tekee kunnolla, niin ei se sairauksia lisää, pikemminkin saa lihaksistolle edes jotain tekemistä. Maj7:stä saa turpaan, 11:sta ja 13:sta tapetaan... (K.Tapio) |
M.i.k.key 04.07.2004 20:25:05 | |
---|
Mitäs mieltä olette siitä, että kosketinsoittajan pitäis muka soittaa seisaaltaan. Miksi ihmeessä? Ensinnäkin kaikki kovat sen alan hemmot, joita olen nähnyt, on soittaneet istualtaan. Tunnen pari seisaaltaansoittajaa, joiden vasen perselihas on noussut selän puolelle, kun on tullut seisotuksi vasemman jalan varassa. Tietysti sustainpedaalin takia. Minä en käsitä koskettajana, miten on mahdollista seisaaltaan käyttää sustain- ja volumespedua yhtä aikaa. No, tämä liittyi siihen, että olen välttynyt selkäsairauksilta soittamalla istualtani ja yrittämällä kesken soiton miettiä rentoutta ja hyvää asentoa. Mä oon ainakin tottunut seisomaan keikoilla. Tottakai se on paljon paremman näköistä kun kaveri soittaa seisten eikä istua jökötä sen kioskinsa takana. Sen kyllä myönnän että vaikeatahan se on. Koskettimisto on hankala saada sopivalle korkeudelle ja myös pedaalien polkeminen vaatii välillä aikamoista tasapainoilua. Noista kuitenkin selviytyy ja siihen totuttuaan ei tuo kamalasti soittoa huononna. Ihmetyttää tuo kommenttisi kovista hemmoista? Etkö siis ole ikinä nähnyt kovaa kiipparistia seisten soittaen. Kyllä nuo selkävaivat on vältettävissä ihan muilla keinoin. Liikunta ja venyttelyliikkeet auttavat. Suurempi ongelma on joskus nuottitelineen kanssa. Kioski on sen verran korkea että teline on laitettava sivulle ja näin ollen niska on kallellaan toiseen suuntaan koko illan. Ei onneksi mappikeikkoja ole jatkuvasti My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
poppamies 04.07.2004 20:25:34 (muokattu 04.07.2004 20:25:57) | |
---|
..Tunnen pari seisaaltaansoittajaa, joiden vasen perselihas on noussut selän puolelle, kun on tullut seisotuksi vasemman jalan varassa. ... Istuhan alas hyvä mies...siis jatkuvastiko soittavat perseet olalla... "G-strings are for strippers" |
Fuzzy Boner 04.07.2004 20:48:12 | |
---|
Mäkään en ihan hahmottanu tota Mäk thönaiffin kommenttia.. Joskus joku baarijakkara on yes apuna seisaaltaan sit menokappaleissa. Mikkey mainitsikin tuossa tosta pää kallellaan vedosta; joo. mm. eilen vedin viel korva skobessa kii ku oli pää kallellaan koko illan. |
baron 04.07.2004 21:13:07 (muokattu 04.07.2004 21:24:16) | |
---|
Mäkään en ihan hahmottanu tota Mäk thönaiffin kommenttia.. Joskus joku baarijakkara on yes apuna seisaaltaan sit menokappaleissa. Mikkey mainitsikin tuossa tosta pää kallellaan vedosta; joo. mm. eilen vedin viel korva skobessa kii ku oli pää kallellaan koko illan. Meillä on sellainen työnjako, että istun setin ajan ja seison tauon ja kitaristit tekee päinvastoin. Mä teen 8-9 tunnin keikkoja, yhden tunninhan seisoisi vaikka päällään. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
isojussi 04.07.2004 23:05:07 | |
---|
...yhden tunninhan seisoisi vaikka päällään. Ton kyllä haluaisin nähdä! No, ei vaiskaan... Jos on pelkkä kiipparikeikka, niin mieluummin istun, mutta jos torviosasto (tarkoitan pasuunoitani, en soittajatovereita) on messissä, seison. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
toyopet 05.07.2004 11:23:03 | |
---|
Ainakin näin haitarinsoittajana tahtoo käydä ristiselkä kipeäksi, jos soittelee koko illan istuviltaan. Sitten taas kun soittaa muutaman kappaleen seisaaltaan niin on aamulla hartiat niin jumissa ettei silmiä kärsi pitää auki: tulee krapula ilman alkohoolia. Tietysti nuo oikean käden jänteet on vähän hellät, kun joutuu vielä töikseen räpläämään tietokoneen näppäimistöä. |
chief 05.07.2004 15:17:51 | |
---|
Basistina olen tietysti läpikäynyt jännetuppitulehduksen kolmesti. Alaselän lihakset ovat jatkuvasti kipeänä ja hartiat jumissa... Mistäs toi jännetuppitulehdus johtuu? Miten sitä voi välttää? Mulla ei päivittäisiä soittotunteja hirveästi kerry mutta välillä tulee reenattua paljonkin. "Musiikki
on aritmeettisten lukusuhteiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi."
-Schopenhauer |
mack the knife 05.07.2004 17:06:39 | |
---|
Okei. Voi olla mitä mieltä tahansa. Rummunsoittokin on varmaan paremman näköistä seisaaltaan. Mua ei opetettu soittamaan siinä asennossa. Kuka piru sen keksikin, että olis paremman näköistä. Auraviihde. Joskus niihin bändeihin ei olis päässyt soittamaan istualtaan. Onneksi kukaan tanssija ei vielä ole tullut sanomaan, että ylös sieltä. Ei kannata. Minä sanoisin, että tanssi istualtaan, on paremman näköistä. Maj7:stä saa turpaan, 11:sta ja 13:sta tapetaan... (K.Tapio) |
markkuv 05.07.2004 17:42:02 | |
---|
Aiheeseen liittyen: Korvamonitorointi olisi ilmeisesti ratkaisu siihen, että ei tarvitsisi pelätä saavansa meluvammaa korviinsa, joten kertokaapa ne, ketkä ko. systeemiä käytätte a) millainen systeemi kannattaisi hankkia? (malli, tyyppi...) b) minkä hintaisia ovat? |
Have 05.07.2004 18:53:57 (muokattu 05.07.2004 18:54:50) | |
---|
Aiheeseen liittyen: Korvamonitorointi olisi ilmeisesti ratkaisu siihen, että ei tarvitsisi pelätä saavansa meluvammaa korviinsa, joten kertokaapa ne, ketkä ko. systeemiä käytätte a) millainen systeemi kannattaisi hankkia? (malli, tyyppi...) b) minkä hintaisia ovat? Joo oman tinnitukseni ei ainakaan ole lisääntynyt korvamonitoroinnin myötä. Luureina Shuren E3 C ja on kuin strereoista omaa soittoa kuuntelis ja eristää sut tehokkaasti ulkomaailmasta. Siihen tietysti tarvitaan kuulokevahvistin ainaskin ja meikäläisellä on sellanen boxi housunkauluksessa kii mistä voi säätää tulevan volyymin. Shuren napit oli 170 €. Muiden hinnoista en osaa sanoa, kun eivät ole omia. |
mack the knife 05.07.2004 20:04:44 | |
---|
Mulla oli korvanapit vähän yli vuoden käytössä. Huomasin, että joskus tuli luukutettua niitä niin kovaa, että kuulovaurio oli varmaan lähempänä kuin perinteisellä kuuntelusysteemillä. Jos osaa olla kääntämättä volumea isommalle, niin varmaan on hyvä ratkaisu. Se on hankalaa, että jos soittaa monia soittimia illan aikana tai haluaa liikkua lavalla, niin ne piuhat haittaa. Soitinten vaihdossa tahtovat mennä solmuun ja kovin kauas ei voi lähteä vetämään shöytä. Langattomat on tietysti asia erikseen, mutta ovat tuhottoman kalliit. Luulen, että kaikilla tavoilla saa korvat hajalle, jos ei ole järki mukana. Maj7:stä saa turpaan, 11:sta ja 13:sta tapetaan... (K.Tapio) |
mr.muzak 05.07.2004 20:10:13 | |
---|
Joo oman tinnitukseni ei ainakaan ole lisääntynyt korvamonitoroinnin myötä. Luureina Shuren E3 C ja on kuin strereoista omaa soittoa kuuntelis ja eristää sut tehokkaasti ulkomaailmasta. Siihen tietysti tarvitaan kuulokevahvistin ainaskin ja meikäläisellä on sellanen boxi housunkauluksessa kii mistä voi säätää tulevan volyymin. Shuren napit oli 170 €. Muiden hinnoista en osaa sanoa, kun eivät ole omia. Itselläni E1 ja se öö...onkohan se psm400 -vahvari, toimii hienosti. Mutta oman ongelmansa luo se "eristäytyminen", että joskus ihan perus kulmamonitori on parempi käytännössä. Korvamonitorien kanssa mulla ei yleensä ole koskaan soinut korvat keikan jälkeen, ja usein keikan loppua kohden tulee tiputettua volaa tasaisesti kokoajan kun tajuaa ettei tarvitse edes kuunnella niin kovaa. Ehdottomasti kannattaa testata. Toiset tykkää, toiset ei. Mutta sen demppaavuuden takia (varsinkin diskantti häviää) pitää oikeasti tehdä hyvä balanssi luureihin _koko bändistä_, muuten on helposti tosi orpo olo. |
mr.muzak 05.07.2004 20:25:05 | |
---|
Mitäs mieltä olette siitä, että kosketinsoittajan pitäis muka soittaa seisaaltaan. Miksi ihmeessä? No onhan se pirun tylsän näköistä kun kiipparisti on vielä enemmän paikallaan, muutenkaan ei pysty juurikaan fiilistelee esim. kitaristien tyyliin. Tosi energista lava-shöytä siinä vaiheessa kun bändissä on pelkkiä "kovia" soittajia jotka istuu (musta kyllä ne kovat soittajatkin yleensä seisoo kun tarve vaatii). Mut tämähän liittyy myös paljolti musatyyliin/keikkaan, bilekeikalla pitää olla menoo lavalla, jollain taiteellisemmalla ei (huttukeikoilla haudasta-lomalla -tyyli toimii ehkä kanssa:). Tietysti se v-mäistä seistä 5-6 settiä sustain ja volkka-pedaalin päällä, mut mahdollista se on, enkä myöskään koe sen ratkaisevasti heikentävän soittoani. Itsellä on vielä viime aikoina ollut kolme konetta päällekäin, että istupa siinä sitten niin voit jättää viimeisetkin mahdollisuudet skooraa kun ei koko miestä näy kioskin takaa:) |
mack the knife 05.07.2004 20:54:45 | |
---|
Laita ihmeessä kiipparit vaikka vähän poikittain yleisöön nähden. Hienosti voi vaikka neljää konetta soittaessa heitellä pane mua- ilmeitä lattialle. :) Seiso menemään vaan, ei tässä kannata siitä tehdä sen isompaa numeroa. Ei Jerry Leekään muuten paljon seisaaltaan soittanut... mitä nyt potki välillä keittiöjakkaran pois alta Great Ballsin alussa. :) Maj7:stä saa turpaan, 11:sta ja 13:sta tapetaan... (K.Tapio) |
baron 05.07.2004 20:59:36 | |
---|
Laita ihmeessä kiipparit vaikka vähän poikittain yleisöön nähden. Hienosti voi vaikka neljää konetta soittaessa heitellä pane mua- ilmeitä lattialle. :) Seiso menemään vaan, ei tässä kannata siitä tehdä sen isompaa numeroa. Ei Jerry Leekään muuten paljon seisaaltaan soittanut... mitä nyt potki välillä keittiöjakkaran pois alta Great Ballsin alussa. :) Little Richard kyllä soitti aina seisaaltaan! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |