Aihe: Kilkkisestä mielipiteitä?
1 2
isojussi
08.06.2004 00:10:31
Jorma Pulkkinen...

Ei helevetti!

Nyt naurattaa oikeesti niin että mahaan sattuu!
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Kukko
08.06.2004 00:35:38

Esim. FBI-beatin kitaristi heitti telkussa sellasen version "Streets of London"-biisistä että rupes hävettään kundin puolesta!Sinänsä erinomainen teksti/suomennos Hectorilta ja biisikin ihan jees,mutta kun siitä oli tehty sellanen turakaisvirvelihölkkäsovitus ja biisi kertoo spurguista ja päihdeongelmaisista ja elämän nurjasta puolesta yms. niin turakaiset ne vaan vispaa menemään hymyssä suin... ;-)

Mulla tuli sama fiilis; siinä Hectorin tekstissä on kuitenkin aika paljon syvyyttä,siihen tommonen reipas huttutruttu-sovitus ei oikein sovi - saatika sitten iloinen esitystyyli. Muistaakseni klabbis on levyttänyt tuon biisin hitaahkona beattina, ja tulkitsi aika purevasti.

vähän sama juttu ku Anita"pensas"Hirvonen vetää nauravin suin että; "tanssittu koskaan ei nestorin häitä" - ai että kun iloinen sanoma..
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
Sertzo S
08.06.2004 09:52:31
Tää nyt menee vähän off Kilkkinen,mutta mä ne ainakaan pidä näistä "koulutetun"kuulosista virtaelvis-klooneista joita alkaa oleen huolestuttavan paljon,jopa bändeissä!

Esim. FBI-beatin kitaristi heitti telkussa sellasen version "Streets of London"-biisistä että rupes hävettään kundin puolesta!Sinänsä erinomainen teksti/suomennos Hectorilta ja biisikin ihan jees,mutta kun siitä oli tehty sellanen turakaisvirvelihölkkäsovitus ja biisi kertoo spurguista ja päihdeongelmaisista ja elämän nurjasta puolesta yms. niin turakaiset ne vaan vispaa menemään hymyssä suin... ja sitten biisi lauletaan vielä sellasella mulle käsittämättömän vastenmielisellä miksi - näin - lauletaan - mukaelvisvirtavatsahaavaosastolla?!Pitäs vähän miettiä mitä TV:ssä esittää,saakutti senthään!!

No kele Kilkistä sen verran että ekan kerran kun poikaa kuulin niin eka ajatus oli:"onko s..tana taas päästetty joku vanha julkkis studioon,joku Jorma Pulkkinen..."oli se sellasta jollotusta ja mölinää ;-)

Samoilla linjoilla kieltämättä olen minäkin näistä tekoelviksistä, mutta näin se menee aikansa ja sitten tulee jotain muuta aina ärsyttävyyteen asti.
Nämä elvisolavivirta-tyypit ovat kuitenkin vahvojen esikuviensa vaikutteiden kyllästämiä, että näin se baletti rullaa varmaan tulevaisuudessakin.
WanhaWetäjä
08.06.2004 11:25:56

Jorma Pulkkinen...

Ei helevetti!

Nyt naurattaa oikeesti niin että mahaan sattuu!

No kun pelästyin että herra Jorma P. on päästetty uudestaan studioon...hitto kun en muista minkä biisin hän levytti joskus TV-toimittaja aikoinaan?Mutta karsee se oli anyway,joku evergreen missä vedettiin kovaa ja korkeelta...ja "vähän"nuotin vierestä...

Soittajilla kun usein liikkuu aika erikoisia scenaarioita kaalissaan niin mulle tuli mieleen että vois koota tälläsen laulukvintetin : M. Kilkkinen,A. Huovila,M. Allan,R. Nevala ja sitten vielä joku ammattibasso ja kappale olisi Tremeloesien
kaunis "Silence is golden".......jokainen voi kuvitella lopputuloksen ;-)))
Sertzo S
08.06.2004 11:51:44
No kun pelästyin että herra Jorma P. on päästetty uudestaan studioon...hitto kun en muista minkä biisin hän levytti joskus TV-toimittaja aikoinaan?Mutta karsee se oli anyway,joku evergreen missä vedettiin kovaa ja korkeelta...ja "vähän"nuotin vierestä...

Soittajilla kun usein liikkuu aika erikoisia scenaarioita kaalissaan niin mulle tuli mieleen että vois koota tälläsen laulukvintetin : M. Kilkkinen,A. Huovila,M. Allan,R. Nevala ja sitten vielä joku ammattibasso ja kappale olisi Tremeloesien
kaunis "Silence is golden".......jokainen voi kuvitella lopputuloksen ;-)))

Jos se olisi sinkku, myisi platinaa jo julkaisupäivänään.
KoskPaavo
08.06.2004 12:04:16
Tai sitten duo M.Allan ja Lasse Liemola, stemmat sois varmasti,heh
Soittaja selviää aina.
Jami
09.06.2004 11:14:46

On vissiin vain hyväksyttävä että soittajat näin julkisestikkin mollaa eturivin laulajia. Ehkä se helpottaa ja jaksaa taas hymyssä suin nousta lauteille noita "mylvijöitä" saäestelemään. Tuntemattomana rivisoittajana.

Kyllä muakin aikoinaan raisteli Vilho Vartiaisen polvillaan kyyneleen tirauttaminen loppuhuipennuksessa. Mutta kun mummut kusi hunajaa ja Vilholla piisas keikkaa niin mitä sitten. Saman vois sanoa Kilkkisestä ihan näin kuulemattakin. Jossain hän turakaisten mielestä on paljon parempi kuin me rivisoittajat. Ja turakaisille Kilkkinenkin laulaa. Ja turakaiset hänen palkkansa maksaa. Eikä se ole meiltä pois. Päinvastoin.
Suomalaanen ei usko ennenku näköö. Mutta härmälääsen pitää päästä koittamahan.
Sertzo S
09.06.2004 11:35:55
On vissiin vain hyväksyttävä että soittajat näin julkisestikkin mollaa eturivin laulajia. Ehkä se helpottaa ja jaksaa taas hymyssä suin nousta lauteille noita "mylvijöitä" saäestelemään. Tuntemattomana rivisoittajana.

Kyllä muakin aikoinaan raisteli Vilho Vartiaisen polvillaan kyyneleen tirauttaminen loppuhuipennuksessa. Mutta kun mummut kusi hunajaa ja Vilholla piisas keikkaa niin mitä sitten. Saman vois sanoa Kilkkisestä ihan näin kuulemattakin. Jossain hän turakaisten mielestä on paljon parempi kuin me rivisoittajat. Ja turakaisille Kilkkinenkin laulaa. Ja turakaiset hänen palkkansa maksaa. Eikä se ole meiltä pois. Päinvastoin.

Niinpä, mutta joku raja siinä mollaamisessakin/kepposissa on syytä pitää.
Kyllä ne solistitkin ovat osanneet pändejä mollata kokemuksieni perusteella ainakin aikoinaan esim. tullessan nuottinipun kanssa takahuoneeseen 15 minuuttia ennen settinsä alkua ja odottaneet täydellistä suoritusta pändiltä.
Muitakin esimerkkejä pitkältä uraltani kyllä löytyy.
jeppeq
11.06.2004 00:49:41
Lisään tähän saman, kun eräs ohjelmamyyjä lampisesta:
"onko se p..a kaiken tämän puheen arvoinen ?"

Päätelkää siitä..

PS. tangojen esikarsintaan vois ottaa uuden valintamenettelyn, ei mitään videoita enää, desibelimittari, johon tulevat puuratit "huutaa" tulkintansa ( piironen, nevala, kilkkinen..) ja eniten dB:itä kerännyt saa kuninkaan ruunun. Hintaa toki vois silti vielä nostaa, saatas loputkin lavat kuolemaan - sekä keikat ja tangomarkkinat.
mr.muzak
11.06.2004 03:25:35
PS. tangojen esikarsintaan vois ottaa uuden valintamenettelyn, ei mitään videoita enää, desibelimittari, johon tulevat puuratit "huutaa" tulkintansa ( piironen, nevala, kilkkinen..) ja eniten dB:itä kerännyt saa kuninkaan ruunun. Hintaa toki vois silti vielä nostaa, saatas loputkin lavat kuolemaan - sekä keikat ja tangomarkkinat.

Mun ymmärtääkseni niiden soppari maikkarin kanssa ei oo enää montaa vuotta voimassa, että luulisivat keksivän jotain äkkiä tai pian koko systeemi kuolee joka tapauksessa...
hatussa vika
15.06.2004 17:13:10
tangokeisari kiinnostaa aikansa aina kansaa ja myy, mutta jossain vaiheessa tulee seinä ja totuus vastaan.

Niinpä ja vaik ei oo edes tangopaavo,menkää vaik kuunteleen livenä souvareita.Mielettömän suosittu bändi
mut live soitto sitä ihtiään.Ei tämmönen taida mennä missään muualla maailmassa läpi , kun suomessa.
KoskPaavo
15.06.2004 17:37:24
Kyllä mä vaan luulen että joka maalla on omat "Souvarinsa" ja "Kilkkisensä".Turakaisia löytyy ympäri palloa.Kuin myös "kädenalitanssijoita"( tää mua kyrsii jostain syystä, jotenkin mä häpeän niitten puolesta--en osaa takemmin selittää...)
Soittaja selviää aina.
snowballed
16.06.2004 00:32:59

Kyllä mä vaan luulen että joka maalla on omat "Souvarinsa" ja "Kilkkisensä".Turakaisia löytyy ympäri palloa.Kuin myös "kädenalitanssijoita"( tää mua kyrsii jostain syystä, jotenkin mä häpeän niitten puolesta--en osaa takemmin selittää...)

Totta. Mulla oli tilaisuus tuossa taannoin osallistua mm. Keskieurooppaan suuntautuneelle keikkarundille jossa sitten oli aikaa hotelleissa surffata paikallisia tv-kanavia. Erityisesti mieleen jäi jostain Etelä-Saksa - Itävalta -akselilta paikalliset tvhuttubändit: bändin joka jannulla samanlaiset liimiskuteet á la vikingarna, viikset ja samanlaiset valkaistut pepsodenthymyt. Imago siis kuosissa, musiikki "sitä ihteään", tirolihumppaa iloisesti duurissa. Jostain se tilaus oli tuollekin meiningille löytynyt..
basistivitsitrilogia: I basisti käveli viinakaupan ohi - II basisti käveli - III basisti
Sertzo S
16.06.2004 09:38:24 (muokattu 16.06.2004 09:39:24)
Totta. Mulla oli tilaisuus tuossa taannoin osallistua mm. Keskieurooppaan suuntautuneelle keikkarundille jossa sitten oli aikaa hotelleissa surffata paikallisia tv-kanavia. Erityisesti mieleen jäi jostain Etelä-Saksa - Itävalta -akselilta paikalliset tvhuttubändit: bändin joka jannulla samanlaiset liimiskuteet á la vikingarna, viikset ja samanlaiset valkaistut pepsodenthymyt. Imago siis kuosissa, musiikki "sitä ihteään", tirolihumppaa iloisesti duurissa. Jostain se tilaus oli tuollekin meiningille löytynyt..

Ai s..tna kun naurattaa! Illalla haitari soi kun mullakin on viimeinkin keikka ja vilpitöntä kuulijakuntaa tupa täynnä.
"Harmonikkamusiikin helmiä" on tiedossa" ja nyt jo olen kännissä.;)
pikkumikko
16.06.2004 13:52:42 (muokattu 16.06.2004 13:53:39)
Moron!

Mitä mieltä muusikot olette Mikko Kilkkisestä?
Kuulin häntä eilen eka kertaa livenä.
Kyllä poika oppisi laulamaan varmaan, mutta pitäisi olla nöyrää asennetta ja olla olematta enemmän kuin on.

Ääntä löytyy, mutta tekniikka oli kyllä ainakin eilen vähän hakusessa. Tuli kyllä just kaikki äänet niin munaskuista asti, että ei kuulostanut hyvältä.
Tulkinnasta en tykännyt ollenkaan.
Bändin pojat pärjäs paremmin keskenään, ennen tämän nuoren "lupauksen" tuloa.

No, aluksi luulin että tää kaverihan tekee hyvää huumori"musaa", vähän semmoisella marttiservosmaisella asenteella. Mutta järkytyin syvästi kun tajusin että tosissaan se poika taitaa kuitenkin olla. Tiedä sitten kieliikö menestys enemmän maksavan yleisön vai artistin tasosta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)