JK 18.05.2004 15:58:50 | |
---|
Sitten mun ohjelmisto on laajentunut tän porukan myötä paljon, eli on tullut tota kevyempää ja rokahtavampaa lisää paljon ohjelmistoon. Nyt siis pitää omaksua rokkimimmin tyyli också. Ei riitä enää pelkkä humppalaulaja. Lycka Till siihenkin! Mutta ikävä kyllä se rokkimimmin roolin omaksuminen ei välttämättä ole ihan helppoa...ainakaan niin että olis jonkinlaista uskottavuutta. Ei tuo Arja Havakkakaan kauheesti vakuuta Johnny Be Goodea vetäessään... "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
Kukko 18.05.2004 17:00:19 | |
---|
Kyllä noi kaikki kundit osaa soittaa, kun kuuntelevat levyltä, mutta jostain syystä meidän kiipparisti haluaa, että on olemassa kaikista biiseistä kunnon nuotit olemassa niistä sävellajeista, joista mä laulan ne. Onhan se tietty hyvä sitten taas, jos joutuu esim. ottaan jonkun tuuraajan.
Näin arvelinkin.Paras mahdollinen vaihotehto on että kaikki osais lukea nuotteja, vaikka ei niissä niin "kiinni" olisikaan. Sanottakoon tähän ettei multa kyllä itseltäkään kovin nopeasti nuottilappuja syntyisi, mutta kohtuulliset sointu ym.laput kyllä.(niitäkin on monenlaisia)..
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
kuunsirppi 18.05.2004 22:04:58 | |
---|
Mä tein nyt ihan koko päivän (kauppareissua lukuunottamatta) tota Sata salamaa-biisiä tonne koneelle. Siis kopioin nuotista ja sitten transponoin sen. Olihan tottumattomalle homma, mutta nyt se on tehty. Mä muuten haluan kanssa aina, että mulla on nuotti edessä, kun opetellaan uusia kappaleita. Se helpottaa kummasti opettelua, kun näkee, miten pitäis mennä. |
baron 18.05.2004 22:11:49 | |
---|
Mä tein nyt ihan koko päivän (kauppareissua lukuunottamatta) tota Sata salamaa-biisiä tonne koneelle. Siis kopioin nuotista ja sitten transponoin sen. Olihan tottumattomalle homma, mutta nyt se on tehty. Mä muuten haluan kanssa aina, että mulla on nuotti edessä, kun opetellaan uusia kappaleita. Se helpottaa kummasti opettelua, kun näkee, miten pitäis mennä. Jos sulla olisi midikoskettimet, niin sä soittaisit sen kerralla sisälle, kenties hiukan korjailisit ja se olis siinä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Kukko 18.05.2004 22:14:01 | |
---|
Jos sulla olisi midikoskettimet, niin sä soittaisit sen kerralla sisälle, kenties hiukan korjailisit ja se olis siinä. Täh, joku ihme tiatokoneohojelma vai? "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
baron 18.05.2004 22:53:02 (muokattu 19.05.2004 04:44:42) | |
---|
Täh, joku ihme tiatokoneohojelma vai? Mulla on parikin ohjelmaa, sekä nuotinkirjoítusohjelma, että äänitysohjelma, jotka näyttää sisäänsoitetut midit nuotteina, joita voi tarvittaessa vaikka hiirellä editoida eli jos ei sattuisikaan olemaan täydellinen pianisti niin pienet (ja isotkin) virheet voi korjata. Mähän oon amatööri, noilla oikeilla muusikoilla on varmaan oikeat ohjelmat. (PS Äänitysohjelma muuten soinnuttaakin, kerrot vain minkä tyylisesti ja tulee joko Topi Kärjen tai WW:n soinnut) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Pula-Aho 18.05.2004 22:54:05 | |
---|
Ei tuo Arja Havakkakaan kauheesti vakuuta Johnny Be Goodea vetäessään... Musta Arja H vetää rock'n rollit paljon vakuuttavammin kuin moni ex-rock-kitaristi tangot. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
jeppeq 19.05.2004 00:45:54 | |
---|
Sitä ollaan niin tuttua niin tuttua. Tää ei nyt oikein auennu mulle... Käy poika yleisillä lavoilla keikoilla niin opit tuntemaan muusikoita. Vuosien varrella siellä tulee montakin tuttua. Onpahan maailman suurin ihme, joopa joo.. |
M.i.k.key 19.05.2004 00:54:36 (muokattu 19.05.2004 00:56:02) | |
---|
Tää ei nyt oikein auennu mulle... Käy poika yleisillä lavoilla keikoilla niin opit tuntemaan muusikoita. Vuosien varrella siellä tulee montakin tuttua. Onpahan maailman suurin ihme, joopa joo.. nono, eikös tästä pojittelusta jo puhuttu täällä jossain topicissa? Kyllä kuule multakin noita tuttuja tuolta kentältä löytyy! Kunhan vaan kiusoittelin tuolla aiemmin, yleensä bändit ei vaan kauhean mielellään arrejaan "lahjoita" pois. Jokuhan sitä työtä on tehnyt niitten nuottien kirjoituksen eteen. My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
JK 19.05.2004 07:34:07 | |
---|
Musta Arja H vetää rock'n rollit paljon vakuuttavammin kuin moni ex-rock-kitaristi tangot. Tarkoitin lähinnä ulkoista Habitusta. Jos pelkästään kuulee eikä näe niin menee ihan täysillä läpi.. "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
Rock n 19.05.2004 08:22:21 | |
---|
Tarkoitin lähinnä ulkoista Habitusta. Jos pelkästään kuulee eikä näe niin menee ihan täysillä läpi.. Ei Arjan Habitus ole Rock 'n' Rollaajille ollenkaan vieras. Jenkkilästä löytyy vaikka kuinka monta samantyyppistä Rollaajaa. Monen alan harrastajan mielestä Arja on kova "rock 'n' roll-mimmi" Habitus mukaan lukien. |
pekkajau 19.05.2004 09:32:52 | |
---|
Aikoinaan plokattiin harjoituksissa aina kappaleet kasetilta koko bändin voimin kollektiivisesti eli samalla plokattiin ja sitä mukaa soitettiin kun sointujen ihmeellinen maailma avautui osa kerrallaan. Jäi hyvin biisit mieleen eikä sen jälkeen lappuja tarvinnut katella mitä nyt vähän sanoja tuli vilkuiltua. Se vei aikaa mutta jäi biisit mieleen ja heikolla hetkellä sai konsulttia-apua soittajatovereilta jos joku "riffi" ei heti auennut. Oli mielestäni hyvä ja kehittävä tapa pitää bändin harjoituksia mutta vei kyllä aikaa. Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
U.Honey 19.05.2004 09:39:07 | |
---|
Aikoinaan plokattiin harjoituksissa aina kappaleet kasetilta koko bändin voimin Kun plokkaa biisin niin ei tarvitse katsella nuotteja treeneissä! My name is Baron, U.Honey Baron. |
Kukko 19.05.2004 14:39:04 | |
---|
Tarkoitin lähinnä ulkoista Habitusta. Jos pelkästään kuulee eikä näe niin menee ihan täysillä läpi.. Näin mäkin aattelin, Kyllä toi JBG arjan vetämänä on TODELLA kova esitys..siihen ei moni miessolistikaan pysty.Time ja äänenkäyttö on kyllä maukasta.Kuunnelkaapa. "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
pikkumikko 19.05.2004 15:55:54 | |
---|
Ei Arjan Habitus ole Rock 'n' Rollaajille ollenkaan vieras. Jenkkilästä löytyy vaikka kuinka monta samantyyppistä Rollaajaa. Monen alan harrastajan mielestä Arja on kova "rock 'n' roll-mimmi" Habitus mukaan lukien. Aina vaan menee kauemmaksi aiheesta, mutta enpä malta olla kertomatta kuitenkaan. Eli olimma kerran poikain kanssa Kuopiossa, tuossa savolaisten kalakukkojen luvatussa maassa, paikallisessa baarissa (taisi olla Puijonsarvi elikkäs puikkari) iltaa istahtamassa. Jutusteltiin siinä siinä tietysti musasta, erityisesti huonosta sellaisesta ja siinä sitten joku otti puheeksi Arja H:n (joka siis ei varsinaisesti kuulu suosikkeihini, kiistattomasta ammattitaidostaan huolimatta...) Vieressä istui nahkahousuinen koppalakkipäinen taattu hinaaja, joka josain vaiheessa liittyi keskusteluumme tokaisten aidolla homoaksentilla, porsliinihampaat kimaltaen "kuulkaas nyt pojat, kyllä Arjassa on munaa enemmän kuin monessa miehessä". Vähän meinasi naurattaa se. |
isojussi 19.05.2004 17:22:12 | |
---|
näin on, tuleeko 50E:llä kunnon laput? Tulee. Painojälki. Ja tarvittaessa arri partituureineen ja stemmoineen. Onko liian halpa? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Fuzzy Boner 19.05.2004 18:03:27 | |
---|
Tulee. Painojälki. Ja tarvittaessa arri partituureineen ja stemmoineen. Onko liian halpa? Ei; se on ihan miten haluaa itse hinnoitella. Mä oon todella huono lappujen kirjoittaja joten tarvitsen aina silloin tällöin puhtaakskirjottajaa. |
isojussi 19.05.2004 18:45:26 | |
---|
Ei; se on ihan miten haluaa itse hinnoitella. Mä oon todella huono lappujen kirjoittaja joten tarvitsen aina silloin tällöin puhtaakskirjottajaa. Vaikka mulla on ohjelmapuoli kunnossa ja melkonen käyttörutiini siitä, niin on se silti suht' työlästä puuhaa. Toki jos sulla on lappu olemassa, niin mä teen siitä puhtaaksikirjoituksen ja tarvittavat transponoinnit ym. parilla kympillä. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 19.05.2004 18:55:25 | |
---|
Vaikka mulla on ohjelmapuoli kunnossa ja melkonen käyttörutiini siitä, niin on se silti suht' työlästä puuhaa. Toki jos sulla on lappu olemassa, niin mä teen siitä puhtaaksikirjoituksen ja tarvittavat transponoinnit ym. parilla kympillä. Jos sulla on valmiiksi "Finalella" niin mä teen puhtaaksikirjoituksen ja kaksi transponointia kympillä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
isojussi 19.05.2004 18:59:45 | |
---|
Jos sulla on valmiiksi "Finalella" niin mä teen puhtaaksikirjoituksen ja kaksi transponointia kympillä. www.huuto.net ;o) Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |